..: Artikel - ČR Praha :..

Motorový osobní vlak 18323 v Mochově, foto: Michal Jaroš - ŽelPageMochov – Obyvatelé či návštěvníci středočeského Mochova se mohou již více jak dva roky běžně dostat do své obce také po železnici. Pravidelné osobní vlaky v objednávce kraje začaly mezi Čelákovicemi a Mochovem jezdit v dubnu 2018 po dlouhých dvanácti letech, kdy byl na trati pouze příležitostný nebo sezónní provoz. Poslední dva roky však spoje společnosti KŽC Doprava jezdí po trati 233 každý pracovní den v počtu šesti párů vlaků. Srdce nejednoho železničního nadšence možná při obnovení provozu zaplesalo, nicméně pohled na čísla obsazenosti vyvolává pochyby.

6.5.2017 - 9:00 - Jednotlivé jízdenky PID zkušebně v prodeji na pokladnách ČD

Jízdenka PID pro jednotlivou jízdu z pokladny ČD, foto: ROPIDPraha — Počínaje nadcházejícím pondělkem 8. května bude možné zakoupit jednotlivé jízdenky Pražské integrované dopravy (PID) i u pokladních přepážek Českých drah ve vybraných železničních stanicích. Konkrétně se bude jednat v prvotní fázi o stanice Benešov u Prahy, Mělník, Nymburk hl.n., Poděbrady a Roudnice nad Labem. V prodeji bude sortiment všech jízdenek pro jednotlivou jízdu platných ve vlacích dopravce, a to v obyčejné i zlevněné variantě. Jízdní doklady budou vydávány přímo z pokladního systému UNIPOK, přičemž na nich bude rovnou vytištěn začátek platnosti, takže je nebude nutné dále označovat. Standardně bude jízdenka vydávána s platností od jejího prodeje, nicméně cestující může požádat o nastavení počátečního času dle svého určení. Ideálním cílovým stavem by samozřejmě z pohledu cestujících bylo, kdyby šlo integrované jízdenky PID zakoupit ve všech pokladnách, a třeba i u průvodčích ve vlaku. Každopádně je to však dalším zajímavým krokem v rozšiřování možností a dostupnosti Pražské integrované dopravy.

Zdroj: ROPID

Osobní vlak na lince S9, foto: Ondřej PuszpánPraha — Možnosti využití jízdenek Pražské integrované dopravy (PID) na železnici se v průběhu března a dubna dále rozšíří. Nejvíce se mohou radovat dojíždějící cestující z oblasti Benešovska a Nymburska, kterým se otevře možnost cestování všemi vlaky Českých drah včetně rychlíků na jízdenky integrovaného dopravního systému s možností kombinace například s městskou hromadnou dopravou v hlavním městě. Ke změnám v PID však dochází i mimo vlaky. Od 1. dubna budou například integrovány v oblasti Nymburska také autobusové linky, stejně jako v okolí Sedlčan, Nového Knína, Neveklova a Netvořic na Benešovsku.

Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_VPraha — Když získala italská společnost Grandi Stazioni (GS) v roce 2003 do nájmu prostory pražského hlavního nádraží, zavázala se do deseti let stanici kompletně zrekonstruovat. Opravy se však již v minulosti začaly dostávat do výrazných zpoždění a již v roce 2014 hrozilo, že bude smlouva s Grandi Stazioni vypovězena. Zatím však vždy došlo k dohodě a původní vlastník nádraží, tedy České dráhy, smlouvu s Grandi Stazioni několikrát prodlužoval. Zatím posledním termínem, do kdy měly být všechny práce hotovy, byl letošní říjen. Ani do té doby však investor nedokázal práce dokončit. Mezitím navíc nádraží přešlo z rukou Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) a ta už dále smlouvu s Grandi Stazioni prodlužovat nechce. Italská firma tak musí k 16. říjnu, kdy smlouva vyprší, celou budovu předat do rukou SŽDC.

Hejtman Středočeského kraje Miloš Petera a náměstek Českých drah Michal Štěpán podepisují dodatek ke smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti 10.12.2015, foto: Zdeněk Michl - ŽelPage Praha – Nový jízdní řád je již za dveřmi a s ním i některé změny v dálkové i regionální dopravě. Novinky v grafikonu konkrétně v oblasti Prahy a Středočeského kraje představily České dráhy spolu s objednateli ve středu 9. prosince na tiskové konferenci. Ta byla uspořádána vskutku ve stylovém prostředí – v jídelním voze řady WRmz817 v konferenční úpravě. Zpět ale ke změnám v jízdním řádu. Ten přinese v Praze a okolí například obnovení průjezdných vlaků na lince S7 z Řevnic přes pražské hlavní nádraží do Úval, prodloužených nově až do Českého Brodu, zavedení osmi zcela nových párů vlaků z Hostivice do Středokluk a další rozšíření provozu na linkách S3 a S8.

nehoda Praha hl.n 9.6.2015., foto: Václav ŠtychPraha - V úterý 9. června v ranních hodinách došlo na pražském hlavním nádraží k malé nehodě osobního vlaku. Spoj z Prahy-Radotína strojvůdce nezvládl dobrzdit a nepodařilo se mu dodržet návěst „Stůj“ na jednoznakém návěstidle, umístěném za zarážedlem v ose koleje u nástupiště 1a. Vlak, vedený jednotkou řady 471 City Elefant, se jen těsně vyhnul kolizi se samotným návěstidlem, zarážedlo kusé koleje však nevydrželo. Ačkoliv hmotná škoda na vlaku i železniční infrastruktuře bude pravděpodobně nízká, nehoda zkomplikovala dopravu především pro vlaky od Berouna, které nabíraly nemalé zpoždění a případně byly operativně ukončovány ve stanici Praha-Smíchov. Zde byly mimořádně vypravovány i z páté kusé koleje, z níž se běžně jezdí pouze na Nučice. Šetření nehody na místě převzala kromě drážních vyšetřovatelů také Policie ČR.

Praha hlavní nádraží, foto: AdysPraha — V pondělí 2. února vstoupila v platnost mimořádná změna železničního jízdního řádu, která přichází teprve necelé dva měsíce po začátku jeho platnosti. Důvodem je zejména zahájení dlouho očekávané rekonstrukce zastřešení historické haly pražského hlavního nádraží, která stojí nad nástupišti 1—4, a s tím související dopravní omezení. Stavba, jež si v osmi etapách vyžádá uzavření postupně většinou jednoho celého nástupiště, skončí až za více jak dva roky, v červenci roku 2017. Změny se dotknou dálkové i regionální dopravy, některým vlakům se změní cílové stanice či časy odjezdů, jiným pak například přímé vozy. Připomeňme, že podobná změna nastala již 25. ledna také v Plzni, kde expresní vlaky z Mnichova do Prahy v důsledku rekonstrukce směrem z Domažlic nově zastavují pro výměnu lokomotivy a přidání posilových vozů již v obvodu stanice Jižní Předměstí namísto hlavního nádraží, kde dochází k výraznému snížení propustnosti pražského zhlaví. Došlo tím k rozvázání některých přestupních vazeb.

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

814 v zastávce Rudná zastávka, foto: Michal Jaroš - ŽelPageHostivice — Jízdou zvláštního vlaku bylo slavnostně na počátku září otevřeno pět nových zastávek v okolí hlavního města. Pro mnoho obyvatel Hostivice, Chýně, Rudné a Jinočan to znamená možnost rychlejšího a pohodlnějšího spojení s Prahou než doposud. Všechny nově vzniklé zastávky (Hostivice-Sadová, Hostivice-U hřbitova, Chýně, Rudná zastávka a Jinočany) jsou integrovány v systému Pražské integrované dopravy a jsou obsluhovány vlaky linek S6 a S65, jejichž jízdní řády v této souvislosti doznaly mnoha změn. U linky S6 (Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun) byl časově změněn celý jízdní řád kvůli možnosti zajistit potřebné vzájemné přestupy s linkou S65 ve stanici Rudná u Prahy. Mínusem však je zhoršení přestupových vazeb na linku S7 na pražském smíchovském nádraží. U linky S65 pak budou prakticky všechny spoje dnes končící v Hostivici pokračovat až do stanice Rudná u Prahy. Celková cena výstavby nástupišť, přístřešků, přístupových cest a dalšího inventáře dosáhla 31 milionů korun, což znamená průměrně 6,2 milionu korun za jednu zastávku.

10.5.2014 - 8:00 - České dráhy stahují soupravy City Elefant z části vlaků do Děčína

City Elefant na trase Praha - Děčín, foto: Karel MálekDěčín — České dráhy od 18. dubna přehodnotily dosavadní koncept víkendového nasazování příměstských elektrických jednotek řady 471 na rychlíky v relaci Praha - Děčín a zpět. Na vlaku číslo 670 v pátek a na vlacích s čísly 671, 673, 683, 690 a 692 v sobotu tak nově pojedou opět klasické soupravy, řazené z vozů řad A, BDs a B, které jezdí na těchto vlacích běžně v pracovní dny. Důvodem je zejména přeprava cestujících s jízdními koly, jejichž velké množství je pro jednu jednotku řady 471 problémem, zatímco do služebního oddílu vozu řady BDs se jich vejde pohodlně více. České dráhy zatím neoznámily, zdali je toto řešení pouze dočasné či konečné, nicméně zřejmě s ním můžeme počítat minimálně do konce září.

Zdroj: České dráhy

Zaujaté obecenstvo, foto: Jan MácaPraha — Pondělní večery během zimního i letního semestru na Fakultě dopravní ČVUT v Praze patří již tradičně pravidelným přednáškám tamější Drážní společnosti. Po předchozí přednášce Karla Skalického, ředitele SOKV ČD Cargo Ústí nad Labem, tentokrát pozvání přijala osoba v železničních kruzích zřejmě daleko známější a také daleko rozporuplnější. Tou byl ředitel společnosti KŽC Doprava Bohumil Augusta, který představoval vize a plány své společnosti do budoucna i současný a minulý provoz tohoto hlavně nostalgického dopravce. Následné otázky publika z řad studentů ČVUT i některých středních škol a veřejnosti pak směřovaly i k železniční legislativě a například také k mnohokrát diskutovanému problému údržby nebo prodeje nevyužívaných železničních tratí.

Kačerov místo budoucí zastávky - pohled z mostu metra, foto: NICKONPraha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.

Motorový vůz 810 KŽC v novém laku, foto: Bohumil Augusta - KŽC Doprava, s.r.o. Praha — Desetiletou smlouvu na provozování městské železniční linky S34 získala od Hlavního města Prahy společnost KŽC Doprava. Ta osobní vlaky na trase mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi zajišťuje od 1. října loňského roku, ovšem zatím pouze ve zkušebním provozu. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, bude podle nového kontraktu na provoz linky doplácet 76,56 korun za vlakový kilometr. To je o sedm korun méně, než kolik dopravce inkasoval v průběhu dosavadního testování, ale zároveň o desítky korun méně, než kolik stál například mimořádný provoz během povodní v červnu 2013. Uzavření smlouvy bez tendru však kritizují další dopravci, zejména s odkazem na dřívější slib ROPIDu, že poptávkové řízení vypíše. Kritici poukazují také na používaný vozový park, jenž je pro městskou železnici nevhodný.

Vlak Arrivy na Masarykově nádraží, foto: Aleš PetrovskýPraha — Předposlední záříjové pondělí na pražském Masarykově nádraží bylo již na první pohled neobvyklé. Kromě běžných příměstských a regionálních vlaků Českých drah se totiž na páté koleji objevovala v Česku doposud nepříliš známá starší motorová jednotka společnosti Arriva vlaky, nového dopravce, který právě od 23. září zahájil pilotní provoz svých osobních vlaků u nás. Start byl sice o poznání méně okázalý, než původně naznačovaly loňské tabulky jízdních řádů, i tak ale přináší Arriva vlaky do regionální dopravy v okolí Prahy několik pro cestující příjemných novinek, kterých se zatím u majoritního dopravce nedočkají. První dny provozu byly pro zelené vlaky Arrivy spíše zkouškou, jak vlastně provoz bude vypadat, a cestujících příliš nebylo, i tak se ale odstartování projektu společnosti obešlo bez zásadních komplikací.

Motorový vůz 810 KŽC v novém laku, foto: Bohumil Augusta - KŽC Doprava, s.r.o. Praha (aktualizováno 18. září) — Když společnost ROPID odhalila téměř přesně před rokem návrh jízdního řádu na rok 2013, nejednoho člověka zarazily v traťových tabulkách vlaky dvou nových dopravců, kteří na pražské a středočeské koleje měli letos v pravidelné veřejné dopravě původně vyjet. Těmito dopravci byly společnosti Arriva vlaky a KŽC Doprava. Zatímco vlaky Arrivy vlastně pravidelně nikdy nevyjely, nakonec z jízdních řádů se změnou jízdního řádu postupně zmizely a nejsou v plánu – zřejmě z úsporných důvodů – ani pro příští rok, vlaky druhé jmenované společnosti v grafikonu zůstaly a zůstávají i na příští rok. Termín zahájení jejich dlouhodobého provozu se ale neustále a opakovaně odsouval až doposud. Jak už asi tušíte, řeč je o pražské lince S34, dříve také označované jako S31, kterou má provozovat právě firma KŽC Doprava.

1 2 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:04
geht unter um 20:00