..: Články - ČR Pardubický :..

Poslední R 1210 Doubrava Jihlava - Pardubice před stanicí Žďárec u Skutče, foto: Matouš Danielka Komentář – Pardubický deník pro své čtenáře v pondělí 5. září uspořádal on-line rozhovor s Jaromírem Duškem. Ten zastává funkci náměstka hejtmana Pardubického kraje, s odpovědností za dopravu a dopravní obslužnost. Zatímco médium pobízelo čtenáře k otázkám na Duškův volební program pro nastávající krajské volby, většinu tazatelů zajímala spíše jeho dosavadní rozhodnutí v oblasti dopravní obslužnosti kraje. Občané například požadovali vysvětlení, proč kraj objednává málo využívané vlaky na některých tratích, za jakých okolností probíhaly poslední škrty v autobusové dopravě či z jakého důvodu kraj nezajišťuje obsluhu páteřních relací spěšnými vlaky. V podstatě nic nového pod sluncem, chtělo by se říci.

Holice, foto: Matouš Danielka Komentář — Zastupitelstvo Pardubického kraje koncem června schválilo plán dopravní obslužnosti pro období 2016–2020. Čtenáři, kteří již dříve studovali plány např. Libereckého, Ústeckého nebo Olomouckého kraje, však budou pravděpodobně zklamáni, zveřejněný dokument má totiž převážně popisný charakter. Na celkem osmnácti stranách nalezneme obecný popis kraje (dvě strany), seznam železničních tratí (jedna strana), výčet objednávaných autobusových linek (sedm stran), popis IDS IREDO (jedna strana) a v neposlední řadě velmi skromné přílohy (tři strany, konkrétně jedna tabulka a tři mapy). Stojí vůbec za to Plán dopravní obslužnosti Pardubického kraje otevírat?

Motorový vůz VT650.74 v Dobrušce-Pulici, foto: Jan Štěnička Hradec Králové — Dalo by se říci, že letošní rok je na změny železničních jízdních řádů opět bohatý. Zatímco 8. února a 4. dubna se drobné úpravy týkaly zejména dálkové dopravy, 16. březen byl ve znamení změny provozních dní nemalé části vlaků z důvodu vyhlášení Velkého pátku za tzv. ostatní svátek. V neděli 12. června nastává změna jízdních řádů v řádném termínu. Kromě drobných časových posunů se můžeme těšit např. na nový cyklovlak a výletní vlak v Libereckém kraji či zlepšení jízdního řádu na trati z Náchoda do Broumova. Milovníky lokálky z Holic do Borohrádku pak asi nepotěší, že tamější nepříliš využívané motoráčky o letních prázdninách vůbec nepojedou. Pojďme se nyní podrobně podívat na všechny připravené změny v Královéhradeckém, Pardubickém a Libereckém kraji.

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Opatovice nad Labem (aktualizováno 21. 3. 9.30) – Vybrané příměstské vlaky na trati z Hradce Králové do Pardubic opět začnou zastavovat v Opatovicích nad Labem-Pohřebačce. Touto železniční stanicí od 13. prosince 2015 všechny spoje doposud projíždějí, neboť byla otevřena nová zastávka Opatovice nad Labem. Někteří místní obyvatelé v čele se sdružením Zdravý a bezpečný Březhrad však požadovali, aby se alespoň vybrané vlaky do Pohřebačky vrátily, a nyní mohou slavit úspěch. Od 4. dubna zde začne zastavovat asi 10 spojů v každém směru. Kvůli této změně dojde k mírným změnám časových poloh dotčených vlaků. Ty přijedou do Hradce Králové o minutu později, naopak jejich odjezd z téže stanice v opačném směru bude o minutu uspíšen.

Pohled na výpravní budovu v Ústí nad Orlicí, foto: Radek Papež Ústí nad Orlicí — Když 1. září roku 1845 vyjely první pravidelné vlaky na Severní státní dráze z Olomouce do Prahy, dočkali se ocelového oře i obyvatelé jednoho městečka na soutoku Třebovky s Tichou Orlicí. Ano, tím městečkem bylo Ústí nad Orlicí, případně Uście nad Orlicą či Wildenschwert, chcete-li. Až donedávna přitom málokterý šotouš tušil, kde se toto okresní město nachází, a proto v železničních kruzích padl návrh, aby bylo přejmenováno na MuMuN. To se však neujalo. Ústí nad Orlicí vešlo ve známost přibližně před šesti lety, kdy se začalo diskutovat o projektu stavby Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí a s ním související demolicí stávající výpravní budovy.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Na hranici Balkánu (3. díl: Salzburg, Tauernbahn)
Třetí díl cestopisu strávíme převážně v Rakousku. Zaměříme se na MHD v Salzburgu v čele s jejími trolejbusy, které vykazují řadu odlišností od našich zvyklostí, a v poledne usedneme do Railjetu, směřujícího ...

Poslední příspěvek Střípky ze setkání parních lokomotiv v Drážďanech
Jako každý rok touto dobou, i letos se ve dnech 6. – 8. dubna v saské metropoli konal svátek příznivců parních lokomotiv, Dampflokfest Dresden. Byť nebyl prost některých nedostatků (stroje 18 201 a 03 ...

Poslední příspěvek Harrachov přivítal první rychlík z Prahy
V sobotu 14. dubna 2018 bylo slavnostně zahájeno přímé vlakové spojení z Prahy do Harrachova na základě objednávky Libereckého kraje. Když jsem z naší redakce dostal pozvánku Českých drah na první jízdu, ...