..: All news and reports - ČR Pardubický :..

Krausska v úseku Mladějov na Moravě - Veksl, foto: Marek Skalka Mladějov na Moravě — 25. dubna 2018. Po patnácti letech, kdy byla historická úzkokolejka z Mladějova na Moravě na Moravskotřebovsku v provozu pouze v části své trasy, se dobrovolníkům podařilo rekonstruovat poslední kus trati a obnovit tak muzejní provoz v celé její délce. První vlaky pro veřejnost do obnovené stanice Hřebeč doly dorazí v sobotu 5. května 2018, téměř na den přesně sto let poté, co Moravské místodržitelství v Brně projekt výstavby této původně průmyslové úzkokolejky schválilo.

BN 60H č2, Mladějov na Moravě MPD - Veksl; Cirkus na cestách, aneb běžný pracovní vlak letní brigády., foto: Jakuza Mladějov na Moravě — Prodlužující se dny, slunečné počasí – to vše dává tušit blížící se léto. Na mladějovské úzkorozchodce se stalo již tradicí, že počátkem léta probíhá velká brigáda. Sjedou se sem vždy dobrovolníci z celé republiky. Na 14 dní ožije trať pracovními vlaky, na 14 dní bude celá trať plná hluku stavebních strojů a halekání pracovních čet.

Faur L18h při dopravě jednoho z vlaků s nákladem pražců pro letošní stavbu, foto: Martin Jeřábek Mladějov na Moravě — Turistický provoz na mladějovské úzkokolejce se i přes historicky poměrně krátké trvání ve srovnání s jinými cíli stal již zavedeným výletním cílem východní části Pardubického kraje. Na drážce, vedoucí česko-moravským pomezím, je ale možné zažít mnohem víc než jen výlet parním vlakem. Po celý příští týden se i zájemci z řad veřejnosti mohou připojit k dobrovolníkům z Mladějovské průmyslové dráhy a podílet se společně s nimi na údržbě a obnově této jedinečné technické památky. Letos totiž mají nemalé cíle.

Mladkov 1, foto: JakuzaLetohrad - Lichkov - Pro někoho deštivý čtvrtek, pro někoho nudný den a pro někoho jen den plný práce. Ale pro železniční veřejnost i pro obyvatele Letohradska to bude datum, kdy byla do provozu slavnostně předána zrekonstruovaná trať 021, na níž v uplynulých čtrnácti měsících probíhaly nepřetržité výluky. Rok a půl bez provozu je ale minulostí, od teď bude úsek Letohrad - Lichkov patřit elektrickým lokomotivám a o poznání silnějšímu provozu. Jako první se na zrekonstruovaný úsek s cestujícími vydala muzejní lokomotiva 180.001 DKV Česká Třebová se zvláštním vlakem Sp33365/33366 z Letohradu do Lichkova a zpět. Soupravu tvořily dva vozy řady Bt a jeden salónní vůz ČD.

Ilustrační obrázek Jaro je již pár týdnů v plném proudu a s ním se rozbíhají i první letošní zajímavé odklony. Již od března tedy jezdí nákladní vlaky i tam, kde se v běžném provozu setkáváme téměř výlučně s osobní dopravou - jen občas zavítá manipulační vlak, obslouží pár stanic a zase v tichosti zmizí. Někdy ale přijde změna a zapomenutými lokálkami se rozburácejí výkonné diesely. Jakákoli nepřetržitá výluka na trati, po niž se denně přepravuje náklad, může znamenat zajímavé vozby po náhradních trasách - tak jako tomu bylo před několika týdny v podhůří Králického Sněžníku.

Ilustrační obrázekBohousová - Pouze na týdny se dá počítat doba, která zbývá unikátním mechanickým závorám v obci Bohousová na Žambersku do jejich plánované výměny za nové zabezpečovací zařízení. Tento týden již jsou u všech přejezdů složené prefabrikáty pro základy nových elektrických výstražných zařízení a v prostoru u zastávky probíhá protahování nových kabelů pod silnicí. Proto mi už nezbývá nic než pobídnout všechny, kdo mají zájem vyfotit si unikátní závory ještě v provozu, a ne jen někde za plotem traťovky či v kovošrotu, aby pospíšili do této malebné vesničky na východě Čech.

Ilustrační obrázekBrno - Pár minut po poledni projela jednotka 680 006 tažená lokomotivou 350 005 směr Praha. Jedná se o jednotku z vlaku SC 134 "Slovenská Strela", který byl z důvodu závady na jednotce odřeknut v celé své trase. Do Čech jede vlak pod číslem 134 a z Brna odjel pár minut po vlaku EC 172.

Ilustrační obrázekLetohrad - Od půlky srpna bude zahájena další etapa elektrifikace PP (pohraniční přechod) Lichkov - Międzylesie. O tomto projektu jsme již před časem informovali. V této fázi má dojít k vyloučení zhlaví stanice Lichkov směrem na Dolní Lipku a Międzylesie a zahájení prací i na českém území, což bylo již shrnuto v článku Elektrifikace PP Lichkov. V době jeho psaní nebylo jasné, zda se letošní výluka dotkne českého území. Dnes již můžeme téměř s jistotou říci, že i zde budou práce započaty.

Ilustrační obrázekLetohrad - V sobotu 9.6.2007 byla na jeden z vlaků nasazena Letohradská kráska 423.009 veřejnosti také známá jako Líza. Vůně hořícího uhlí se již od rána nesla údolím Tiché Orlice. Vozy, připravené speciálně pro tento vlak, se již těšili zájmu fotografů. Pro fotografy byl přistaven vůz řady Ci z DKV Česká Třebová a poté několik nákladních vozů. Sestava vlaku se cestou měnila, protože vlak byl veden jako pravidelný spoj.

Ilustrační obrázekLichkov - Již dlouho se mluví o elektrifikaci pohraničního přechodu Lichkov – Międzylesie. Trať o délce 30 km (Letohrad - Lichkov 21 km, Lichkov - Międzylesie 9 km) by měla být elektrifikována soustavou 3.000 V stejnosměrných. O elektrifikaci na české straně se již uvažuje delší dobu. Vznikla by tak nová trasa, na které by se nemuselo přepřahat do nezávislé trakce nákladní vlaky na poměrně krátký úsek. Odpadla by tím i provozně nákladná údržba lokomotiv řady 751 v depu Letohrad.

Potštejn - Tratí 021 již mnoho nákladní dopravy neprochází. Přesněji v úseku Letohrad - Týniště nad Orlicí. Občas se v Liticích objeví manipulační vlak s lokomotivou řady 742. Od Týniště n/Orl. jezdí pár Mn vlaků do závodu Škoda Kvasiny a podle potřeby zajede z Týniště manipulační vlak do Potštejna. Jinak na trati nepotkáme v pravidelném provozu žádný nákladní vlak.

13.12.2004 - 23:15 - V DKV Česká Třebová skončily šestikoláci - ř. 181 ČD

DKV Česká Třebová - Dnes 13.12.2004 byla ze stanice vypravena kolona 11 strojů řady 181. Již dříve zmiňovaná zvěst o konci řady 181 (zvaná jako "Šestikolák") v České Třebové se s začátkem GVD 2004/2005 stala skutečností.
Jako náhrada za tuto řadu by do České Třebové mělo přejít velké množství lokomotiv řady 163. Nepotvrzené informace hovoří např. až o 9 strojích řady 163 z DKV Ústí nad Labem.
Na snímku je 181 055 u zast. Bezpráví dne 5.10.2004, foto: Jakuza.

13.4.2004 - 22:35 - Turnovské stroje řady 735 míří na do České Třebové

obrazekŘada 735 - Nedávno jsme Vás informovali o navážení lokomotiv řady 735 do depa Česká Třebová. Tuto již zmiňovanou navážku z 6.4 následovala dne 7.4 další série lokomotiv řady 735. Jednalo se konkrétně o lokomotivy 735 136, 735 173 a 735 168. Tento smutný konvoj pocházející z Turnova přivezla do České Třebové po 4. hodině 7.4.2004 lokomotiva 753 006. O tomto převozu jsme vás bohužel nemohli více informovat.
Dalším převoz se konal dnes 13.4.2004 (zajímavé datum) a jednalo se opět o lokomotivy řady 735, konkrétně 735 180, 735 192 a 735 176 opět doprovázené lokomotivou 753 006. Vlak jel pod číslem 63991. Do stanice Pardubice-Rosice dorazil tento konvoj před šestou hodinou a v 18:25 se vydal na svoji tento den poslední cestu do stanice Pardubice hl. n. Zde bude tato souprava nocovat a ráno po zvážení se podle !!odhadu!! se vydá po 10. hodině směr Česká Třebová.
Další informací, jež se podařilo získat je, že další převoz by se měl uskutečnit 19.4.2004 (pondělí), a bude se jednat o další tři lokomotivy řady 735. Na Ilustrační fotografii je 735 057 v depu Turnov.

31.3.2004 - 23:50 - Odpolední Bobinění v České Třebové

obrazekBobinění v České Třebové - Dnes 31.3.2004 okolo 14:10 přijela do stanice Česká Třebová, při převozu z dílen Pars nova Šumperk do svého domovského depa DKV Ústí nad Labem, elektrická jednotka 460.083 s jedním vloženým vozem a spolu s lokomotivou 141.014 na závěsu. Zde se setkala se svou starší příbuznou 140.085, která přijela s vlakem Os 3740 o několik minut dříve nežli její mladší přítelkyně, doprovázející svoji rekonstruovanou kamarádku. Tato souprava do Ústí n.L. pokračovala jako násled vlaku 5016 (odjezd z ČT v 14:17 směr Pardubice). V tuto dobu se již 140.085 přesunula do čela vlaku 3711 (odjezd 14:41), se kterým následně odjela směr Zábřeh na Moravě. Na ilustračním snímku Ice-Beara je 140.089 v Olomouci hl.n. dne 11.10.2003.

15.3.2004 - 8:58 - Do ČMKS Česká Třebová byl dotažen brejlovec 754.043

obrazek 754.043 v ČMKS - Dnes ráno kolem 7:30 přitáhla lokomotiva 750.243 do České Třebové a následně do ČMKS stroj 754 043, který byl nedávno postižen požárem stanoviště a poté odstaven v Břeclavi. Za ní stojí také nově nalakovaný stroj D753 732 (bohužel nevím pro koho, ale tento lak nebyl "mnou" v "ČMKS" ještě spatřen). Lokomotivy stojí na místě, které je dobře fotitelné od plotu. Pospěšte, je předpoklad, že kolem 12:00-13:00 budou stroje přemístěny do haly a nebo jen vytaženy před bránu.

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:02
sets at 20:01