..: Články - ČR Jihočeský :..

21.6.2007 - 18:04 - Nehodová událost Chotoviny

Ilustrační obrázekChotoviny - Opraveno 22.6.2007 - Před malou chvílí jsme přijali oznámení přímo z vlaku od důvěryhodného zdroje, že došlo k nehodové události na trati 220. Rychlík 641 z Prahy do Českých Budějovic měl ve stanici Chotoviny postavenu vlakovou cestu na kolej obsazenou R 644 do Prahy. Naštěstí se nic nestalo, R 641 zastavil 200 metrů před stojícím R 644. Celou událost bude šetřit Drážní inspekce. Na místo byly vyslány autobusy, které zajistí náhradní dopravu. Doba této výluky se dá pouze odhadovat. Jakmile zjistíme další podrobnosti, doplníme je.

Aktuálně k 20:40 - Vlak R641 odjel ve zhruba 19:06 z Chotovin a pokračoval až do stanice Dynín, kde byl proveden vzájemný přepřah lokomotiv s Ex 100.
Frekvence byla částečně odvezena autobusy do obou směrů, dle svědka na místě šlo asi o polovinu cestujících. Soudě dle Babitronu R643 a R207 dostali před opožděným R641 přednost.

zdroj: zpráva z místa události

810.458 mimo kolejeChrudim - Bohužel se dnešek opět zapsal do smutné statistiky železničních nehod na přejezdech. Scénář byl obvyklý, nerespektování výstražné signalizace, pravděpodobně ještě překročená povolená rychlost. Nehoda se stala dnes odpoledne na chráněném přejezdu (bez závor) v Markovicích u Chrudimi. Osobní vlak (810 458 - viz foto) byl nákladním autem dle zpravodajských serverů otočen o 90 stupňů a vytažen z tratě na silnici po které chvíli pokračoval a skončil převrácený u krajnice. Motorák začal i hořet, naštěstí byl požár brzy zlikvidován přivolanými hasiči. Ve vlaku v tu dobu cestovalo asi 10 cestujících. Statistika celého neštěstí není díky bohu tak hrůzostrašná, jak to na první pohled na zveřejněných fotografiích vypadá. Jedna těžce zraněná žena, tři lehce zranění a strojvůdce s odřenými zády. Podle svědků zabezpečovací zařízení na přejezdu fungovalo. Nejhorší na celé věci je fakt, že řidiči nákladního auta bylo prokázáno požití alkoholu (naměřeno prý kolem 1,4 promile). Možným řešením by mohly být extrémně vysoké postihy za tyto prohřešky a především časté kontroly řidičů.
Aktualizováno 10.09.2005 - Ani 24 hodin neuplynulo od nehody u Chrudimi a už je hlášena další podobná. Nákladní vozidlo versus nákladní vlak. Tentokrát trať 197 Číčenice-Volary. Výsledkem je těžce zraněný řidič. Opět byl přejezd zabezpečen světelným a zvukovým výstražným systémem.
Na snímku je motorový vůz 810.458 na Chrudimsku, foto Radek Čejka
Zdroj www.novinky.cz

Od včerejšího dne, tedy 29.09.2004, se opět jezdí "pod dráty" v úseku Rybník - Vyšší Brod klášter. Právě skončená celková generální oprava elektrifikace v daném úseku měla za cíl převést původní napěťovou soustavu 1,5kV stejnosměrných na, v místním regionu obvyklých, 25kV střídavých a umožnit tak přímé vlakové spojení mezi městy České Budějovice a Lipno. Podle vyjádření zástupce ČD se jen čeká na vhodné soupravy pro tuto trať. Druhá fáze kompletního přepojení na 25kV je naplánována na rok 2005. V republice nám pak tedy zůstane pouze jediná trať pro 1,5kV z Tábora do Bechyně, zachovaná jako historický exponát. Na snímku Zdeňka Michla můžete vidět původní typickou lokomotivu pro tuto trať 100.003 "Bobinku" ve stanici Vyšší Brod klášter.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57