..: Aktuality a články - ČR Jihočeský :..

Stavědlo Tábor, foto: Martin Řežábek Tábor — Objekt vznikl jako součást stavby „Modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor“. Předpokladem správné funkce stavědla je dobrý výhled. Tvar stavby je tímto požadavkem předurčen. Byl zvolen polokruhový půdorys se širokým panoramatickým oknem. Stavba je dřevěná na zděném 1,5 m vysokém soklu, s pultovou střechou. Barevnost je odvozena z přirozeného spektra barev železničních tratí. Odstín natření prkenné fasády splývá s rezavou barvou kolejiště. Zadní fasáda je neutrální šedá, pohyblivé výplně stavebních otvorů - dveře a větračky - jsou provedeny červeně. Vnitřní prostory stavědla jsou světlé, na stropě je osvětlení vějířovitě rozvité z geometrického středu stavby.

Nehoda 814.065 na Os 18003 v žst. Vodňany (2.2.2011), foto: Drážní inspekce ČRVodňany — Dne 2. února 2010 v 8.14 ráno se ve Vodňanech u železničního přejezdu při výjezdu ze stanice Vodňany ve směru na Číčenice srazil osobní vlak Os 18003 dopravce České dráhy jedoucí z Volar do Číčenic s krátkým manipulačním vlakem dopravce ČD Cargo, vedeným strojem 751.316-1. Na osobním vlaku byla nasazena jednotka Regionova s motorovým vozem 814.065-9, který je také nejvíce poškozen.

Na místě nehody je hlášeno 20 zraněných, z toho jsou tři zranění těžká. 9 lidí bylo převezeno do nemocnice v Českých Budějovicích, převážně s poraněními hrudníku a končetin. Jedna z cestujících, starší paní, svým zraněním na místě podlehla. Na místě zasahují hasiči z Vodňan i Strakonic (některé z cestujících museli z vagonu vynést na nosítkách a kolečkových křeslech) a nejméně šest vozů rychlé záchranné služby. Provoz na trati je přerušen; osobní vlaky jsou v úseku Bavorov – Vodňany – Číčenice vedeny náhradní autobusovou dopravou. Vyšetřování mimořádné události je v začátcích. Po nárazu zůstaly vlaky od sebe vzdálené téměř 50 m, první vůz soupravy osobního vlaku vykolejil a má poničenou přední část.

Sudoměřice, 13.1.2008, foto: Drážní inspekce ČR Sudoměřice, 13.1.2008, foto: Drážní inspekce ČR Táborsko, Přerovsko – Zatímco většina se do dnešního rána probudila s šokem a obavami, kdy se spustí generální stávka dopravních odborových svazů a doprava bude kolabovat, českou železniční síť postihly komplikace provozní. První z nich byla mimořádná událost ve stanici Sudoměřice u Tábora. Nákladní vlak, který ve stanici měl stát, částečně zasahoval do průjezdného profilu traťové koleje a následně došlo ke střetu posledního vozu s projíždějícím rychlíkem 632 do Prahy. Podle Drážní inspekce nedošlo k zraněním, ale poškození lokomotivy a pět vozů rychlíkové soupravy, poslední vůz nákladního vlaku vykolejil. Nehoda měla vliv na dopravu - generovaly se až hodinová zpoždění, a to včetně EuroCity do Salcburku. Doprava byla obnovena 5 minut před desátou hodinou dopolední. Přinášíme fotografie z místa nehody.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:24
zapadá v 18:09

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...

Poslední příspěvek Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (2)
Na konci první části líčení mých zážitků z dovolenkového cestování po území někdejšího Československa (s malou odbočkou na polské území) jsme se rozloučili 16. srpna ve vlaku z Bratislavy do Břeclavi. ...

Poslední příspěvek Úzkorozchodná železnica pri obci Felcsút
Západne od hlavného mesta Maďarska bola na konci 19. storočia postavená miestna železnica medzi mestami Bicske a Székesfehérvár. Po vyše 80 rokoch bola severná časť trate v úseku Bicske - Vértesacsa zrušená ...