..: Nachrichten und Artikel - ČR Jihočeský :..

Jižní Čechy – Jihočeské lokálky do Týna nad Vltavou a do Netolic letos opět oživí společnost KPT rail se svým Jihočeským motoráčkem. Po úspěšném zahájení provozu v loňském roce jde o druhý ročník výletních vlaků vypravovaných v letních měsících, od června do září. Motoráček vyjíždí z Týna nad Vltavou do Číčenic každou sobotu, neděli a ve státní svátky ve třech párech, vybrané spoje pak pokračují dále do Českých Budějovic, Netolic, Písku nebo Protivína. Cílové destinace se budou měnit každý víkend dle harmonogramu. Na vlaky bude nasazen historický motorový vůz „Singrovka“, který bude během června nahrazen motorovým vozem řady 811 SK. Motorové vozy řady 811 SK společnost KPT rail provozuje jako jediný dopravce v České republice.

Vlak GW Train Regio ve stanici Volary, foto: Michal Jaroš - ŽelPageVolary — Sobota 9. prosince 2017 byla posledním dnem, kdy na tři železniční dráhy v Jihočeském kraji, takzvané šumavské lokálky, vyjely osobní vlaky Českých drah. Od platnosti nového jízdního řádu totiž na tratě 194, 197 a 198 vyrazily oranžovo-zelené jednotky soukromého dopravce GW Train Regio. Toho mohou cestující znát již z rychlíkové linky Plzeň - Most či z regionálních tratí Mariánské Lázně - Karlovy Vary, Trutnov - Svoboda nad Úpou nebo Milotice nad Opavou - Vrbno pod Pradědem. Jak si zatím nový dopravce na Šumavě vede, vám přiblížíme v následujících řádcích.

Železniční zastávka Znojmo nemocnice otevřená v říjnu 2015, foto: Znojemský deník Rovnost/Dalibor Krutiš Praha/Komentář — Drážní úřad letos schválil názvy již čtyř připravovaných železničních zastávek, jak oznámil v úterní tiskové zprávě. Na nová místa zastavení vlaků se tak mohou těšit cestující ve Středočeském, Jihočeském a Moravskoslezském kraji, přičemž v prvním jmenovaném mají vzniknout dokonce dvě. Abecedně vzato první zastávkou je Červený Újezd u Votic zastávka (okres Benešov) na trati 220 Benešov u Prahy – České Budějovice. Ta se bude nacházet na severním (votickém) záhlaví železniční stanice Červený Újezd u Votic, přičemž vznikne při modernizaci IV. tranzitního železničního koridoru, úseku Sudoměřice u Tábora – Votice.

Autor: RaPa Neues Email senden

Stanice Kamenice nad Lipou na začátku 20. století, foto: sbírka JHMDJindřichův Hradec — 23. prosince uplyne přesně 110 let od zprovoznění tratě Jindřichův Hradec – Obrataň. Její historie se ale začala psát přinejmenším o čtvrt století dříve. V tomto článku se dozvíte, co výstavbě trati předcházelo, jaké komplikace potkalo slavnostní zahájení provozu, ale také jak budou probíhat blížící se oslavy tohoto významného výročí.

Autor: PPP

Parní lokomotiva řady U46.101 (Px48-1916), foto: topič Jindřichův Hradec — aktualizováno 30. 6. 20:15 — Nepříliš dobrá finanční situace přiměla Jindřichohradecké místní dráhy k nepopulárnímu kroku. Připravované jízdy parních vlaků z Jindřichova Hradce do Kamenice nad Lipou a Černovic u Tábora jsou zrušeny. Úspory budou použity na provoz osobních vlaků vedených v objednávce Kraje Vysočina a Jihočeského kraje. Dle tiskové zprávy JHMD kraj kompenzuje dopravci ztrátu ve výši asi 60 korun za vlakový kilometr, ačkoliv v současnosti požadovaná částka je o 30 korun vyšší. Kraje navíc s dopravcem vedou spor ohledně modernizace motorových vozů, kdy krajské úřady nechtějí uznat požadavek na hrazení odpisů; problematickým je i poplatek za dopravní cestu, který prý dopravci nenáleží, neboť je sám o sobě provozovatelem dráhy. Ani společné jednání JHMD se zástupci krajů a obcí nepřineslo nové výsledky – Vysočina i Jihočeský kraj tvrdí, že svoje závazky řádně plní, dopravce má však jiný názor. Pro srovnání uvádí, že úhrada prokazatelné ztráty Českým drahám činí přibližně 110–120 korun za vlakový kilometr.

Autor: RaPa Neues Email senden

M 400.001 pod siluetou města Tábor, foto: Václav ŠimandlTábor, Bechyně — Již od soboty 4. června až do 28. srpna připravily České dráhy letní nostalgické jízdy s historickými lokomotivami po nejstarší elektrifikované trati ve střední Evropě. Po všechny víkendy v tomto období bude na denní vlaky nasazována tzv. bobinka, lokomotiva řady E 422.0, s dvojicí červených kořistních vozů DR. U příležitosti doprovodných akcí v Táboře a v Bechyni pak o vybraných sobotách vyjede i motorový vůz M 400.001, který se dochoval z dob počátků této dráhy.

M 27.003, Černovice u Tábora – Křeč, 2. 11. 2014, foto: Ušoplesk Jindřichův Hradec (aktualizováno 20:30) — Cestující na tratích Jindřichohradeckých místních drah se do konce letošního roku dočkají hned několika zlepšení, a to na straně infrastruktury i u provozovaných vozidel. Na 46 kilometrů dlouhé úzkokolejce z Jindřichova Hradce do Obrataně budou rekonstruována nástupiště ve Žďáru u Kamenice nad Lipou, Obratani zastávce a Obratani, nové zastávky se pak dočká necelá dvacítka obyvatel černovické místní části Střítež. „Charakteristickými stavebními parametry pro tyto zastávky budou vystavěné zpevněné plochy nástupiště ve výšce 350 mm nad temenem kolejnice a s délkou 36 metrů, nové osvětlení zastávky s novým přístřeškem,“ píše se v tiskové zprávě JHMD.

Autor: RaPa Neues Email senden

Srážka vlaku R 664 Jakub Krčín s nákladním automobilem, Luka nad Jihlavou, 3. 9. 2015, foto: Inspekce Luka nad Jihlavou / Suchdol nad Lužnicí — Jen necelých čtrnáct hodin od sebe dělí dvě střetnutí vlaku a nákladního automobilu. První se událo včera (3. září) v 13.10, když vlak R 664 Jakub Krčín narazil do nákladního automobilu stojícího na železničním přejezdu v Lukách nad Jihlavou. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor. Zraněn byl pouze řidič, celková škoda byla odhadnuta na 2,13 mil. Kč (1,8 mil. vlak, 300 tis. nákladní automobil, 30 tis. trať). Dle dosavadních zjištění Drážní inspekce bylo přejezdové zabezpečovací zařízení v době nehody v činnosti. Provoz na trati byl obnoven v 20.00.

Autor: RaPa Neues Email senden

ČD Bus Šumava logo, foto: České dráhy České Budějovice — České dráhy připravily pro cestující novou nabídku autobusových spojů v jižních Čechách, které propojí některé železniční stanice a zastávky s turisticky atraktivními místy na Šumavě. Všechny spoje na šesti linkách vyjedou o každém prázdninovém víkendu včetně státního svátku 6. července. V nabídce tras nechybí autobus kolem lipenské přehrady nebo vrcholový spoj na Třístoličník.

Autor: byrot

Motorový vlak na trati 197, foto: Martin KlecánČeské Budějovice — České dráhy možná již za rok přijdou o část svých dnešních výkonů v Jihočeském kraji. V nabídkovém řízení, které vypsal tamější krajský úřad na tzv. šumavské lokálky, tedy tratě 194, 197 a 198, totiž skončily až na posledním místě. Naopak zabodoval soukromý dopravce GW Train Regio, který je propojen s autobusovou firmou ČSAD Jihotrans a již dnes zajišťuje provoz na několika regionálních tratích na různých místech České republiky. Soutěže se účastnila ještě společnost ARRIVA MORAVA, která skončila na druhém místě s cenou těsně nad vítězem. Provoz by vítězný dopravce měl zahájit už přibližně za necelé dva roky, v prosinci 2016.

363.048-5, Tábor, foto: Václav RůžekVeselí nad Lužnicí — Není tomu ani pár měsíců, kdy se na veřejnosti objevil plán zastavení pravidelné regionální dopravy na trati mezi Číčenicemi a Týnem nad Vltavou. Nyní, přibližně měsíc po zahájení platnosti nového jízdního řádu 2013/2014, však přichází jihočeský koordinátor dopravy, společnost JIKORD, s dalším plánem redukce regionálních vlaků. Tentokrát se omezení dotknou hlavní trati 220 mezi Táborem, Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi. Důvody jsou stejné jako v jiných obdobných případech — údajný nedostatek financí v krajském rozpočtu, zde v kombinaci s plánovanou rekonstrukcí tratě, která je však vzhledem k hustotě vlaků pravděpodobně důvodem zástupným.

Odjezd z Číčenic do Týna nad Vltavou, foto: Matouš VinšTemelín — Je tomu pouze pár dnů, co Správa železniční dopravní cesty zveřejnila konečnou podobu jízdních řádů na období 2013/2014. Zatímco České dráhy o nové podobě grafikonu zatím mlčí, stejně jako vyhledávač IDOS (to, že v zahraničních vyhledávačích již nové jízdní řády včetně českých jsou, ponechme tentokrát stranou), tak bystřejší pozorovatelé již zjistili, že v tabulkách chybí jihočeská lokální trať s číslem 192. Ta spojuje Číčenice s Temelínem a Týnem nad Vltavou. Paradoxní přitom není samotný záměr náhrady méně významné trati autobusovou dopravou, ale spíše způsob, jakým k tomu v režii jihočeského dopravního koordinátora, společnosti JIKORD, dochází.

Parní lokomotiva řady U46.101 (Px48-1916), foto: topič Jindřichův Hradec — Kdo z železničních nadšenců by se nechtěl stát strojvedoucím, nebo si alespoň nechtěl zkusit jaké to je? Jindřichohradecké místní dráhy umožňují stát se „strojvedoucím na zkoušku“. Zájemce, který se předem s JHMD domluví, tak může strávit dvě až čtyři hodiny na stanovišti motorové, nebo parní lokomotivy, během provozu na vybraném úseku jindřichohradeckých úzkokolejek. Za cenu 900 korun se seznámí s obsluhou motorové lokomotivy T 47, zúčastní se technické kontroly, zbrojení a samozřejmě jízd na stanovišti motorové lokomotivy. Za dvojnásobnou cenu zažije obdobný program na jedné z parních lokomotiv U 46.001, U 47. 001, U 37. 002, nebo U 46.101, k tomu dostane certifikát "Strojvedoucí motorové (nebo parní) lokomotivy na zkoušku". Podobný program již několik let probíhá na Čiernohorské železnici, kde je možné zaplatit si jednodenní (99 eur), nebo dvoudenní (148,50 eur) „Letnů školu parných rušnovodičov“.

Stavědlo Tábor, foto: Martin Řežábek Tábor — Objekt vznikl jako součást stavby „Modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor“. Předpokladem správné funkce stavědla je dobrý výhled. Tvar stavby je tímto požadavkem předurčen. Byl zvolen polokruhový půdorys se širokým panoramatickým oknem. Stavba je dřevěná na zděném 1,5 m vysokém soklu, s pultovou střechou. Barevnost je odvozena z přirozeného spektra barev železničních tratí. Odstín natření prkenné fasády splývá s rezavou barvou kolejiště. Zadní fasáda je neutrální šedá, pohyblivé výplně stavebních otvorů - dveře a větračky - jsou provedeny červeně. Vnitřní prostory stavědla jsou světlé, na stropě je osvětlení vějířovitě rozvité z geometrického středu stavby.

Ostružná - Branná, 831.113-6, foto: Johník České Budějovice (aktualizováno 9. 4.) — Konzultační dopravní společnost připravila na sobotu 13. dubna fotojízdu nazvanou „Po stopách rychlíku Bezdrev“. Jak název napovídá, část jízdy se uskuteční po trase rychlíku Bezdrev, který téměř 60 let spojoval České Budějovice a Most. Přesto, že tento rychlík turnusově vozily především lokomotivy řady 749 s osobními vozy B nebo Bdt a později motorové vozy řady 842 s přívěsnými vozy Btx nebo Bmx, bude soupravu fotovlaku tvořit motorový vůz 831.110 společnosti RailSystem. Zvláštní vlak bude nakonec v důsledku výluky u Českých Budějovic veden v trase Kájov – Volary – Číčenice – Písek – Březnice – Rožmitál pod Třemšínem – Zdice – Beroun – Rakovník – Louny – Bílina – Ústí nad Labem.

Ältere Nachrichten
1 2 3 4 5 ... 11 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:08
geht unter um 19:57