..: Aktuality a články - Evropa :..

680541, foto: Johník Nábřeží — Současný neúplný počet jednotek Pendolino výrazně komplikuje oběhy souprav. Nutnost nasazení vozů klasické stavby posouvá značku „SC“ v očích veřejnosti níže, než by marketingoví pracovníci ČD očekávali. Souprava, která byla výrazně poškozena po střetu s nákladním vozidlem přepravujícím ocelové plechy na železničním přejezdu ve Studénce, se vrátí do provozu nejdříve v závěru roku 2017 nebo během jara 2018. Rovněž nelze počítat s tím, že by se v nejbližší době rozšířil počet souprav railjet. Nemalé problémy totiž Českým drahám působí měnová politika České národní banky, kdy je uměle držen velmi vysoký kurz koruny; jak vůči dolaru, tak i vůči euru. (Někteří ekonomové tvrdí, že správně nastavený kurz koruny by měl níže než 20 Kč za 1 americký dolar a euro by nemělo být výše, než za 24 Kč.) Zdánlivě nesmyslný a již delší dobu držený kurz 1 EUR = 27 CZK výrazně prodražuje Českými drahami emitované dluhopisy v eurech a komplikuje nákup či leasing strojů ze západní Evropy. Vedením ČD byla proto 29. února ustavena pracovní skupina, která měla za úkol posoudit stávající využití jednotek Pendolino a případně navrhnout nová řešení. Přesto, že na tiskovou konferenci k těmto závěrům pracovní skupiny se teprve čeká, přinášíme vám exkluzivně, nač se můžete nejbližším období těšit. Znáte to – vše, co se v Česku označí jako „tajné“, se stejně hned vykecá.

232.668-4 + 232.529-8, Adorf (Vogtl) - Hundsgrün, foto: Tomáš Kubovec Berlín — Společnost DB Schenker (DB-S) v letošním roce opět rozšířila nabídku svých služeb, kterých může využít každý zákazník, který chce poslat třeba jen jednu velkou bednu, kterou už mu z důvodů váhového limitu nevezme k přepravě pošta, ale může využít i celého kontejnerového vlaku. Na pravidelnou přepravu kontejnerů mezi italským Verona Quadrante Europa Terminal a českým Paskovem, která je v provozu od počátku roku 2012 ve spolupráci se společností Bohemiakombi, navázaly další pravidelné vlaky. Společnost Trenitalia získala kontrakt na dopravu automobilů Fiat z jihopolského města Tychy do Itálie. Ke spolupráci si vybrala právě DB-S, které zajistí pravidelný týdenní provoz ucelených vlaků mezi polskou automobilovou továrnou a Itálií, kde vlaky budou končit v různých destinacích (Boloňa, Verona, Turín…) Vzdálenost 1200 km mezi stanicemi Tychy a Boloňa zvládne vlak za 30 hodin.

Vlak dopravce Freightliner při dopravě uhlí, foto: Mr B Wilder Londýn — Britská společnost Freightliner, poskytující svým klientům intermodální dopravu, se opět více rozšířila po Evropě. Od společnosti ERS Railways, která byla klíčovým nákladním dopravcem v Nizozemsku, Německu, Švýcarsku a Itálii, převzala služby pro zákazníky Maersk Line. Finanční podrobnosti transakce nebyly zveřejněny. Obě společnosti, Freightliner ve Spojeném království a ERS na kontinentální Evropě, jsou poskytovateli služeb Maersk Line po více než 15 let. Tento vztah je posílen smlouvami, které má ERS uzavřeny s Maersk Line a které jsou součástí akvizice.

Trolejové vedení na trati 010 u Pardubic, foto: Matouš Danielka Komentář — Číst v novinách nebo na internetu o tom, že zase někdo na železnici ukradl kabel, který buď něco napájel, nebo sloužil zabezpečovacímu zařízení, je v poslední době už tak běžné, že většina seriózních deníků o tom už ani nepíše. Zbývá to zpravidla na krátké zprávičky v regionálních občasnících. Donedávna jsem si myslel, že krádeže kabelů a jiných kovových věcí jsou specifickým problémem Česka (nebo možná Československa, tedy Česka a Slovenska), ale při přípravě aktualit jsem narazil na zprávu, že se s podobnými problémy potýkají třeba i v Norsku, kde bych takové přestupky proti zákonu neočekával. Tak jsem začal pátrat dál a z webu se na mne vysypala obrovská spousta odkazů – a to jsem hledání strýčku Gůglovi zadal jen v angličtině. Kdybych asi zkusil dotazy i v jiných jazycích, byla by ta množina určitě ještě větší. Místo aktuality jsem se tedy raději pustil do psaní komentáře.

TE33A, foto: LKZ Tallin — Estonian Rail Services (E.R.S.) obnovuje svůj vozový park a doplní ho o 15 nových diesel-elektrických lokomotiv Evolution TE33AC od kazašské společnosti Lokomotiv Kurastyru Zauyty (LKZ). Jednání se vedou od roku 2010, v prosinci 2011 byl na dobu pěti měsíců výrobním závodem zapůjčen stroj č. 80 k provozním testům. Smlouva o dodávce byla uzavřena letos v květnu. Lokomotivy budou dodány v průběhu let 2013 až 2014.

SR1 3107, Helsinky, foto: Antti Havukainen Tallin / Helsinky — Evropská komise poskytne v příští finanční sedmiletce (2014 až 2020) až 10 miliard eur na rozvoj železniční dopravy v Evropské unii. Předpokládá se, že finanční prostředky budou rozděleny na zlepšení spojení mezi střední a východní Evropou a Německem. Podle Siima Kalase, evropského komisaře pro dopravu, sice existuje mnoho projektů na rozvoj železničního spojení, ale jen málo z nich by mohlo být považováno za perspektivní a obdrží finanční prostředky z EU. Mimo jiné sdělil, že Rail Baltica se bude moci ucházet o dotace EU v prvním stupni.

DoubleTrioNova, foto: Johník Rožnov pod Radhošťem — České dráhy 11. listopadu 2010 podepsaly kontrakt na dalších 62 dvouvozových jednotek Regionova se společností Pars Nova Šumperk. Ty posílí v současnosti výrazně žlutou flotilu 161 vozidel modrého dopravce. Je to stroj, o kterém České dráhy většinou prohlašují, že je nový a neznalou veřejnost tak matou. Když se poučení snaží laickou veřejnost přesvědčit, ta jim občas nevěří ani slovo. Např. jak uvedl Karel Kovářík „…osobne znam nekolik pravidelny nesotouskych zakazniku, kteri mi neuverily, ze reigonoha neni nove vozidlo…“ Je více než zajímavé, že Regionovy, jako jediné z celé flotily, nejsou přebarvovány do korporátních barev ČD – modrá, špinavá bílá, šedá, ale zůstávají výrazně odlišné – žlutozelené. Měly jezdit na lokálkách, ale dopravce nechce čekat na nové soupravy railjet a hodlá provést žlutou revoluci nejen doma, ale i v zahraničí. A ne sám.

Stadler KISS, foto: Stadler Rail Lucemburk — Société nationale des chemins de fer luxembourgeois (CFL) objednaly 8 třívozových dvoupodlažních jednotek KISS. Součástí smlouvy je dále opce na dalších 31 jednotek. Jedná se o dvousystémové jednotky (25 kV, 50 Hz pro Lucembursko a 15 kV, 16,7 Hz pro Německo), vybavené systémem ETCS. Jsou konstruovány pro rychlost 160 km/h. 80 m dlouhé soupravy budou mít kapacitu 300 míst k sezení, 3 místa pro umístění invalidních vozíků a 24 míst pro převoz jízdních kol. Nechybí ani zázemí pro vlakovou četu. Zakázka má hodnotu zhruba 60 milionů euro (zhruba 184 milionů korun za jednotku). CFL uvedlo, že řešení bude obdobné, jako jednotky pro švýcarskou společnost BLS. Interiér nabízí velkorysý prostor pro nohy pro všechny cestující a velmi komfortní 1. třídu.

Siemens Velaro–D, foto: Josef Petrák Paříž — Zástupci vedení společnosti Eurostar se připravují k podpisu smlouvy s německou společností Siemens na dodávku 10 vysokorychlostních vlaků, které budou nasazeny na spoje mezi Velkou Británií a kontinentální Evropou. Eurostar nečekaně vybral Velaro–D, (řada 407), poslední verzi z německé rodiny vysokorychlostních vlaků ICE. Už od června, kdy do tisku pronikly první informace o otevřeném kontraktu, byl favoritem francouzský Alstom s jeho vysokorychlostní soupravou AGV. Soupravy budou nasazeny na linky z Londýna do Amsterodamu a do Kolína nad Rýnem. Je to odpověď na dříve ohlášenou zprávu Deutsche Bahn, že od roku 2013 připravuje přímé spojení z Frankfurtu nad Mohanem do Londýna.

ilustrační foto; ČS-7 028; Moskva, Běloruské nádraží, foto: Trainman Moskva — Ve středomoří sice pozvolna končí letní sezóna, přesto 23. září 2010 vyjede na svou první cestu nový dálkový spoj RŽD z Moskvy do Nice. Jeho trasa je postavena následovně: Moskva (Běloruské nádraží) – Vjazma – Smolensk – Orša – Minsk – Brest – Terespol – Varšava – Katovice – Zebrzydovice – Bohumín – Břeclav – Vídeň – Linec – Innsbruck – Bolzano – Verona – Miláno – Janov – San Remo – Bordighera – Ventimiglia – Menton – Nice. Vlak bude jezdit jednou týdně — z Moskvy bude vyjíždět každý čtvrtek v 16.17 a svou cestu ukončí v Nice v sobotu v 19.12 h. Zpět se vydá v neděli v 19.22 a svou cestu zakončí v Moskvě po 52 h 55 minutách v úterý ve 23.17. Průměrná rychlost je něco málo přes 75 km/h. Uvedené časy se mohou ještě mírně změnit, protože se dolaďují s jednotlivými železničními správami. Možná se podaří urychlit průjezd uzlem v Milánu. Předpokládá se ale, že se v budoucnu podaří jízdní doby výrazně zkrátit.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:31
zapadá v 18:01

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Repa do Serede aj v roku 2017
Rovnako, ako po minulé roky, tak aj v roku 2017 prebieha v rámci kampane odvoz cukrovej repy do Serede vlakom. A hoci nedochádza k veľkým zmenám, pozrime sa na ňu prostredníctvom niekoľkých aktuálnych ...

Poslední příspěvek Co přinesla konference o dopravním plánování na železnici v Luhačovicích?
Ve čtvrtek 12. října 2017 hostily Luhačovice mezinárodní konferenci s komplikovaným názvem Dopravní plánování na železnici 21. století – evoluce, revoluce nebo jiné paradigma. Mezi jedenácti vystupujícími ...

Poslední příspěvek Lokomotiva Bardotka se salonním vozem ukončí úspěšnou sezonu na Švestkové dráze
Na 28. a 29. října 2017 chystají společnost AŽD Praha a Ústecký kraj slavnostní jízdy netradičními soupravami na trase Středohorského motoráčku Lovosice-Most. Půjde o zakončení první úspěšné sezóny, kterou ...