..: Aktuality a články - ČR Karlovarský :..

18.9.2005 - zvláštní vlak s německou parní lokomotivou 41 1144 - 9 - foto : Martin NožičkaGera / Cheb - Společnost IGE vypravuje od 10.9.2005 každý víkend zvláštní parní vlaky z Gery do Chebu v čele s parní lokomotivou 41 1144 - 9 pro německé turisty. V letošním roce obdržela parní lokomotiva od ČD požární atest a může tak zajíždět na naše území bez přípřeže (v roce 2004 jezdil mezi Bad Brambachem a Chebem muzejní T 679.1578 PD - Výtopny Cheb). Ale zhledem k suchému počasí nebyla vyjímečně povolena DB AG jízda parního stroje, vypravila společnost IGE dne 10.9.2005 zvláštní vlak v čele s německým "Ragulinem" 232 158. Pro zvláštní vlak se do Vojtanova vydal chebský Sergej T 679.1578 a přivezl pak soupravu vlaku do Chebu. Důvodem proč byla použita lokomotiva ČD (jako přípřež) byla nutná technická prohlídka německého stroje v chebském depu před samostatnou jízdou po našem území. Dále již mohl vlak jet v čele s "Ragulinem".
Další jízdy vlaku společnosti IGE by se měly uskutečnit již pouze s parní lokomotivou 41 1144 - 9.

Termíny jízd: 10./11. a 17./18. a 24./25.09., 01./02./03./08. a 09.10.2005

Snímek zachycuje příjezd zvláštního vlaku do Chebu dne 18.9.2005. Snímek: Martin Nožička

16.9.2005 - 13:52 - XIV. Ostrovská kolejnice

železniční modely - ilustrační fotoOstrov nad Ohří - dnes a zítra (16. - 17. září 2005) se v Ostrově na Karlovarsku v Domě dětí koná další ročník veřejné soutěže železničních modelářů a soutěž modelů SDV - Ostrovská kolejnice.
Soutěžní modely lokomotiv, vagónů, drážních staveb, dioramat, či modely automobilů ze stavebnic SDV si pak návštěvníci mohou prohlédnout od soboty 24.9. do středy 28.9. v MDDM ve Školní ulici v Ostrově.
V sobotu a neděli (14-17hod.) je zároveň Den otevřených dveří v MDDM Ostrov, akce je součástí Michaelských slavností.
Výstava je otevřena :
so 24., ne 25.9. - 10-18 hod., po 26., ut 27.9. - 9:30-18 hod., st 28.9. - 9:30-16 hod.

motorFrantišovy Lázně - V úterý 6.9. v ranních hodinách chtěla ukončit skokem pod vlak ve stanici Františkovy Lázně svůj život 57letá žena. Proto se postavila zády k přijíždějícímu motorovému vlaku (810 + 010 - 810) a strojvedoucí již nemohl srážce zabránit a ženu srazil. Žena byla převezena Rychlou záchrannou službou do chebské nemocnice, odkud byla letecky transportována do Prahy. Její stav je vážný. Pravděpodobně se jednalo o sebevraždu. Důvody nejsou známé.

Zamračená - ilustrační fotoKarlovy Vary - Dnes došlo krátce po osmé hodině k poruše lokomotivy 749 081-6 na R241 Vsacan (Cheb - Žilina) mezi Ostrovem n/O a Vojkovicemi n/O. Vlak byl v žst. Vojkovice n/O odstaven, kde musel počkat na náhradní lokomotivu - 749 140-0. Ta přijela asi po 45 min. z Karlových Varů. Zpoždění z cca 10 min., které bylo způsobeno stavebními pracemi v Karlových Varech - Dvory (stavba silnice a upravy tratě) a na trati z Karlových Varů do Kadaně (elektrifikace), narostlo tak na celou hodinu. Rychlík z Vojkovic odjel krátce po deváté hodině i s neprovozní lokomotivou, která pak byla v žst. Kadaň odstavena. Odtud byl rychlík již tažen opět elektrickou lokomotivou ř. 163. Zpoždění v Mostě činilo již jen 50 minut.
Za zmínku stojí, že na vlaku se jen během cesty do Prahy vystřídá několik lomomotiv. Z Chebu to je řada 242, z K.Varů ř. 749, z Kadaně ř. 163, z Ústí nad Labem ř. 162 (vlak jede mezi Ústím a Prahou většinou rychlostí 140 km/h).

elektrikaMariánské Lázně - Dne 2.9.2005 ve 4.47 hod. byl hasičům ČD v Chebu ohlášen požár elektrické lokomotivy řady 242 osobního vlaku č. 7340, který stál u II. nástupiště připraven k nástupu cestujících jako pravidelný spoj Mariánské Lázně – Cheb.
Strojvůdce zjistil, že ze strojovny lokomotivy uniká kouř. Na místo události se ihned dostavili hasiči ČD z Chebu v počtu 1 + 3 s cisternou LIAZ CAS 24 a hasiči z Mariánských Lázní ve stejném počtu a se stejnou technikou. Vzhledem k potřebě značného množství vody, byla do zásahu uvedena ještě TATRA 815.
Nejprve byly od lokomotivy odpojeny osobní vagony a odtaženy mimo dosah požáru. Poté byla od nástupiště odtažena i elektrická lokomotiva. Hasiči ČD nejprve zkratovali trolejové vedení a později odpojili napájení v celém nádraží. Vzhledem k tomu, že je v lokomotivě umístěn transformátor chlazený v olejové nádrži 3 000 l oleje, umístili hasiči pod lokomotivu záchytnou nádrž pro olej a hasební vodu, aby nekontaminovali půdu. Oheň dostali pod kontrolu v 6.45 hod. Vzhledem k vysoké teplotě a unikajícím nebezpečným látkám, pracovali hasiči v ochranných oblecích a přístrojích.
Na místo byli povoláni též odborníci ČD z Plzně. Informovali, že vyhořelá lokomotiva bude odtažena do depa Plzeň, kde bude podrobena odborné expertíze. Předběžná škoda byla odhadnuta na 2 mil. Kč.

Martin Nožička

zdroj: HZS Karlovarského kraje

ČD - Projekty v Karlovarském kraji jsou součástí komplexní strategie revitalizace více než 60 stanic v České republice nazvané „Živá nádraží“.

České dráhy zahájily v Karlovarském kraji proces revitalizace stanic ve Františkových Lázních, Karlových Varech, Mariánských Lázních a v Sokolově. Revitalizace stanic v Karlových Varech a Mariánských Lázních proběhne ve spolupráci se společností GrandiStazioni Česká republika; nádraží ve Františkových Lázních a Sokolově budou modernizována ve spolupráci s partnery, kteří vzejdou z výběrových řízení vyhlášených Českými drahami. Revitalizace zmíněných čtyř nádraží je součástí komplexní strategie modernizace více než 60 stanic v České republice nazvané Živá nádraží. Celý postup bude zahrnovat nejen celkové omlazení interiéru i exteriéru nádražních budov, ale především přinese zásadní zvýšení kvality odbavovacích a dalších služeb poskytovaných cestujícím. Cíl je jediný – učinit z nádraží respektované součásti městské infrastruktury, kam lidé chodí rádi nejen, když někam cestují. Standardní součástí revitalizačních aktivit by mělo být také plné zpřístupnění stanic občanům se sníženou pohyblivostí, zavedení dalších doplňkových služeb a větší zaměření na funkční podporu rozvoje turistického ruchu (služby pro cizince, apod.).

Františkovy Lázně a Sokolov - Revitalizace nádraží ve Františkových Lázních a Sokolově proběhnou ve spolupráci s partnery, kteří vzejdou z výběrových řízeních vypsaných Českými drahami. V případě nádraží ve Františkových Lázních již bylo výběrové řízení vypsáno 24. června 2005 s tím, že uzávěrka pro předložení nabídek je 23. září 2005. V případě revitalizace nádraží v Sokolově dojde k vypsání výběrového řízení v následujícím období s tím, že celý proces probíhá v úzké koordinaci s městem, které jako součást modernizace umístí v blízkosti vlakového nádraží nový terminál autobusové dopravy. Za tímto účelem odprodají České dráhy městu pozemek v blízkosti vlakového nádraží. Partner, který pak vzejde z výběrového řízení, bude mít za úkol provést remodeling výpravní budovy tak, aby došlo nejen ke zvýšení komfortu pro cestující, ale současně bylo možné zajistit lepší komerční využití objektu nádraží. Současně partner zajistí koordinaci vytvoření ČD centra s instalací informačního systému autobusové dopravy a výstavbu parkoviště P+R. Zároveň také získá ke komerčnímu využití třípodlažní objekt v areálu přednádraží.

Karlovy Vary a Mariánské Lázně - Revitalizace nádraží v Karlových Varech a v Mariánských Lázních proběhne ve spolupráci se společností GrandiStazioni ČR. Společnost GrandiStazioni hodlá u těchto projektů proinvestovat v případě každé ze dvou stanic přibližně 50 milionů Kč a modernizační práce by měly za plného provozu probíhat přibližně dva roky. Oba projekty jsou tak dnes ve fázi, kdy byly dokončeny veškeré předběžné technické činnosti, projekty byly projednány a schváleny v průběhu dubna a května představenstvem a dozorčí radou Českých drah. K projektům se již také předběžně pozitivně vyjádřily hlavní zainteresované instituce místní správy a v tuto chvíli projekty podstupují schvalovací řízení k získání územního rozhodnutí a následně stavebního povolení. Vedle úspěšného postupu technických fází projektu je novinkou také vstup Evropské banky pro obnovu a rozvoj (EBRD) do společnosti GrandiStazioni Česká republika, kde banka koupila kapitálový podíl ve výši 39 %. Přistoupení EBRD k projektu znamená další potvrzení úspěšnosti modelu partnerství ČD a GrandiStazioni na revitalizaci železničních stanic.

tisková zpráva ČD

810 - ilustrační fotoSeverní a západní Čechy - Prudká bouře, která se v noci z pátku na sobotu přehnala přes západní polovinu České republiky, také značně zkomplikovala železniční dopravu. U Lenešic na Lounsku vykolejil po nárazu do padlého stromu v 05:17 osobní vlak z Loun do Mostu. Nikdo nebyl zraněn. O hodinu později najel na strom u Úštěku na Litoměřicku osobní vlak z České Lípy do Lovosic. Ani tato nehoda si nevyžádala žádné zranění. Českým drahám vznikly škody, dopravu se podařilo obnovit do dvou hodin od nehod.
Na několika úsecích železničních tratí na Ústecku, Litoměřicku a Teplicku se během dopoledne z důvodu popadaných stromů nebo poničeného trakčního vedení konaly napěťové výluky, nebo vlaky nejezdily vůbec. V dalších oblastech, m.j. na Rakovnicku, vlaky z důvodu odklidových prací nabíraly značná zpoždění.

Dle informací ČHMÚ to byla letos patrně neprudší bouře, která se nad regionem přehnala. V pátek kolem 23:00 bylo zaznamenanáno během jedné minuty takřka 130 výbojů v atmosféře a vítr dosahoval rychlosti až 34 m/s (cca. 122 km/h).

Ze serverů www.idnes.cz, www.novinky.cz

nehodaCheb - Karlovy Vary - V noci na dnešek ve 23.05 hodin osobní vlak jedoucí z Chebu do Karlových Varů srazil a těžce zranil mladého muže (23). K nehodě došlo u stanice Karlovy Vary-Dvory na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací se závorami. Mladý muž a slečna, oba na kolečkových bruslích, stáli společně u stažených závor. Podle svědků mezi nimi došlo k roztržce, po které se mladík vrhl směrem na přejezd, kde ho zachytil osobní vlak. Dosud není zřejmé, zda šlo o sebevraždu nebo nepozornost. V každém případě na přejezd, který byl v činnosti, vstoupil neoprávněně. Strojvedoucí použil rychločinnou brzdu a zastavil ve vzdálenosti cca 100 metrů za přejezdem. Mladík byl odvezen na JIP do nemocnice. Provoz na trati byl obnoven v 1.50 hodin.
zdroj: DI - Zdeněk Neusar

DesiroKarlovy Vary - V sobotu a neděli 28. a 29.5.2005 budou probíhat oslavy úspěšného fungování sítě EgroNet, která umožňuje cestovat v mezistátní přepravě vlakem, autobusem i tramvají. Během oslav budou vypraveny 3 parní vlaky - z Česka a spolkových zemí Saska a Durynska do centra oslav - saského Reichenbachu. Zvláštní tarifní zvýhodnění je připraveno na neděli 29.5.2005, kdy mohou na jednu jízdenku EgroNet cestovat 2 osoby. Jízdenka EgroNet stojí 1 cestujícího 100 Kč, rodinná jízdenka stojí 250 Kč (max. 2 dopsělí a 3 děti do 14 let). Je platná na vybraných železničních tratích a autobusových spojích ve všední dny od 07:30 do 03:00 hod. následujícího dne a o víkendu od 00:00 hod. do 03:00 hod. následujícího dne.
354 V sobotu 28.5.2005 pojede parní vlak z žst. Karlovy Vary d. n. do Zwickau, odkud budou cestující přepraveni do dějiště oslav autobusy. V čele vlaku se 4 historickými vozy pojedou parní lokomotivy bývalých ČSD 354.7152 a bývalých DR 50.3648. Jednodenní jízdenka na vlak včetně kulturního programu stojí 150 Kč a budou se prodávat přímo ve vlaku.

Jízdní řád vlaku je zveřejněn na www.cd.cz.

hazlovHazlov - Na železničním přejezdu u Hazlova na Chebsku na trati Františkovy Lázně - Hazlov se dnes v 9:05 hod srazil osobní automobil Hyundai s osobním vlakem č. 17200 jedoucí z Chebu do Hranic v Čechách. Při střetu bylo auto značně zdemolováno a dvě osoby utrpěly velmi těžká zranění. Na místo se dostavily dva vozy záchranné služby z Aše, hasiči Českých drah z Chebu a Policie ČR. Na místo nehody byl přivolán také vrtulník letecké záchranné služby z Plzně, který transportoval zraněnou spolujezdkyni (1938) z osobního vozu s těžkým poraněním hlavy do Fakultní nemocnice v Plzni. Řidič (1932) byl transportován rychlou záchrannou službou v kritickém stavu na ARO chebské nemocnice, kde krátce po přijetí na oddělení zemřel. Nehoda se stala na přejezdu bez závor na silnici č. II/213. Světelná signalizace byla plně v provozu. Provoz na trati byl přerušen a následky nehody odstraňovali hasiči do 12 hodin. Přehlednost na přejezdu je dobrá a světelné zařízení fungovalo. S největší pravděpodobností tedy jde o pochybení pouze ze strany řidiče, který pod právě přijíždějící motorový vlak vjel zprava. Podle svědků řidič s autem před přejezdem zastavil a hned se zase rozjel, kdy vjel přímo pod projíždějící vlak. Po střetu vlak auto tlačil asi 60 metrů od přejezdu. Předběžná škoda je vyčíslena 50 tisíc korun na vlaku (motorový vůz 810.155), na autě 200 tisíc korun, které je na zrušení.

Aktualizace: 16:10 hod

bleskovkaOstrov nad Ohří - dnes ve 12.20 hodin v Ostrově nad Ohří na Karlovarsku vykolejila čistička štěrku. Nehoda se obešla bez zranění. Provoz na trati je přerušen.
K vykolejení došlo na výhybce na karlovarském zhlaví při vjezdu vlaku do Ostrova n/O. Na trati je zavedena náhradní autobusová doprava.
Škoda na železničním svršku byla odhadnuta na 25 tisíc korun, na vlaku na 50 tisíc korun. Vyprošování vlaku a obnovení provozu se s největší pravděpodobností protáhne až do časných ranních hodin.

Zdroj : DI ČR

hasiciČpavek zamořil nádraží v Aši - V podniku REXAM PETAINER v Aši na Karlovarsku proběhlo dne 14.4.2005 od 10 do 15 hodin tématické cvičení složek Integrovaného záchranného systému Karlovarského kraje (IZS). Cvičení se vyhlásilo za účelem prověření reakce složek IZS, krizového štábu města Aše a zaměstnanci REXAM PETAINER při úniku čpavku. V 10 hod byl na dispečink hasičského záchranného sboru nahlášen únik čpavku. Čpavek unikal směrem přes nádraží Aš přímo do městské zástavby. Povolány byly jednotky profesionálních hasičů z Aše, Chebu, Českých drah z Chebu a jednotka dobrovolných hasičů z Aše. Na místo se dostavila do několika minut po nahlášení mimořádné události také Záchranná služba z Chebu, která ošetřila zraněného muže, kterého předtím vynesli hasiči ve speciálních protichemických oblecích ze závodu. Velitelem zásahu bylo vymezeno dekontaminační území, kde probíhalo čištění hasičů pomocí speciálního roztoku. Evakuaci osob v okolí závodu a železniční stanice zajišťovala POLICIE ČR ve spolupráci s Městkou policií v Aši. V místech simulovaného úniku čpavku probíhalo zkrápění čpavku pomocí vodních děl. Zajímavostí je, že firma REXAM nechala před několika dny nainstalovat speciální protipožární žebříky, z kterých je možné čerpat vodu jak z dolní části tak i přímo na střeše. To velice usnadní práci hasičům, kteří se mohou napojit v těžko přístupných místech. Ve 12 hod byl zásah hasičů ukončen a ve 13 hod se sešel krizový štáb ve složení zástupců městského úřadu, hasičů a vedení závodu Rexam v prostorech firmy, kde proběhlo celé hodnocení akce. V 15 hod byla celá akce ukončena. „Cvičení a celková práce všech složek IZS proběhla dle pokynů a všech předpokladů“ uvedl velitel zásahu Štefan Fuska.

tratCheb - Fratiškovy Lázně Dne 6. dubna 2005 začne další etapa rekonstrukce traťové koleje Cheb - Františkovy Lázně. Nepřetržitá výluka potrvá do 20. května 2005. Během výluky budou osobní a nákladní vlaky vedeny odklonem přes Tršnice.
Rychlíky jedoucí z/do Františkových Lázní zahájí nebo ukončí jízdu ve stanici Cheb. Mezi Chebem a Františkovými Lázněmi budou přepraveni pravidelnými osobními vlaky z Aše či z Vojtanova. Bude kompletně opraven kolejový svršek a zvýšena traťová rychlost ze současných 30 km/h na 50 km/h. Po další etapě rekonstrukce, která proběhne na podzim 2005, kdy budou na celé trati zprovozněny nové světelné přejezdy, ve stanici Františkovy Lázně se bude zcela nově pokládat zhlaví a bude vybudováno ostrovní nástupiště, se traťová rychlost zvýší na konečných 90 km/h.

Na snímku je traťová kolej mezi Chebem a Františkovými Lázněmi, na níž je patrný její stav.

pozor Ostrov nad Ohří - Ve středu 23. 3. ve 20:18 h nákladní vlak ve stanici Ostrov nad Ohří srazil 61letého muže, když seděl na kolejích a chtěl spáchat sebevraždu. K nehodě došlo ve stanici Ostrov nad Ohří při posunu soupravy. Muž byl s těžkým zraněným byl převezen Rychlou záchrannou službou do nemocnice na oddělení ARO. Stanice, kde k nehodě došlo, prochází tak jako celá trať, celkovou modernizací a rekonstrukcí. V příštím roce zde bude zahájen v celém úseku trati elektrický provoz, a tím se zvýší i rychlost vlaků. Proto by cestující a osoby pohybující se na nástupištích stanic měli více dávat pozor na projíždějící i posunující vlaky. Zákon o drahách totiž hned ve svém úvodu mimo jiné uvádí, že všechna místa na dráze jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkou přejezdů a nádraží či zastávek. Zákon také zakazuje chůzi osob ve vzdálenosti menší než dva a půl metru od osy krajní koleje dráhy.

MerklínKarlovarsko - K nehodové události došlo v pátek 11. 3. 2005 ve stanici Merklín na Karlovarsku, kde vykolejila motorová lokomotiva „tranzistor“ 742 384 z PJ Karlovy Vary. Silný mráz, velké množství ledu a sněhu bylo příčinou vykolejení. Bylo rozhodnuto, že lokomotiva nebrání železničnímu provozu ani neohrožuje bezpečnost cestující veřejnosti, a tak vyprošťování bylo odloženo na pondělí 14. 3. 2005. Přes víkend a v pondělí v dopoledních hodinách pracovníci SDC Karlovy Vary za pomoci kolejové frézy museli nejprve odstranit naváty sníh z okolí vypadlé lokomotivy spolu s dalšími kolejemi, na které byl odstaven nehodový pomocný vlak povolaný z Plzně.
Lokomotiva byla mimo koleje všemi 4 osami a 64 tun leželo přímo na nádrži a podvozku. Protože byly podvozky zkříženy, bylo nutné je při zvedání ještě narovnat. Lokomotiva byla na posazena na koleje po 3 hodinách trvajícího vyprošťování. „Poškozená lokomotiva bude odtažena do Provozního střediska Karlovy Vary, kde se podrobí detailní prohlídce a bude zároveň vyčíslena celková škoda.“ potvrdil Aleš Dáňa z Provozního střediska Karlovy Vary.

Snímek zachycuje vyprošťování lokomotivy ve stanici Merklín dne 14. 3. 2005. Snímek: Martin Nožička

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01