..: Aktuality a články - ČR Plzeňský :..

Ilustrační foto, ČDRokycany - S vážným zraněním hlavy skončil v pátek večer v rokycanské nemocnici muž, který na nádraží ve Zbirohu vyskočil z jedoucího rychlíku. Vlak, který mířil na Prahu, ve Zbirohu nestaví, ale nádražím projíždí sníženou rychlostí. Pasažéra po skoku zachytil vagon a částečně ho skalpoval na hlavě. "Muže, který i přes zranění komunikoval, lidé čekající na vlak odnesli mimo kolejiště do nádražní budovy, kam si pro něj přijela záchranka," řekl Právu mluvčí krajských hrasičů František Vaško.

zdroj: Novinky, ČTK

Ilustrační fotoPlzeň - V Plzni na sídlišti Bolevec hazardovala se svým životem nejenom žena, která vstoupila do kolejiště, kde právě projížděl vlak, ale ohroženo bylo i malé dítě v kočárku. Dítě vyvázlo z nehody pouze s lehkým zraněním. Žena utrpěla těžká zranění. Záchranářům, kteří se na místo neštěstí dostavili během několika minut, se podařilo ženu resuscitovat. Poté byla převezena RZS do plzeňské fakultní nemocnice. Její stav je podle posledních zpráv kritický. Žena po sobě zanechala dopis na rozloučenou. Skokem pod vlak zřejmě chtěla spáchat sebevraždu. Záhadou však prozatím zůstává, proč matka s sebou vzala i své dítě.

zdroj: Právo

ČD 380 Plzeň - Brány plzeňské Škodovky opustila včera první z dvaceti nových třísystémových lokomotiv řady 109E, určených pro České dráhy. Zatím ale nesměřovala na koleje. Jednalo se o třináctitunovou karoserii, která zhruba po dobu 2 měsíců absolvuje ve VÚKV Cerhenice statické zkoušky pevnosti a namáhání skeletu a použitých materiálů. Přepravu karoserie provedla specializovaná firma po silnici.

Výběrové řízení na dodávku lokomotiv vyhrála Škoda Transportion v roce 2004. Stroje předá ČD do tří let.
Dokončeny jsou hrubé stavby skříní pro 2 stroje, podvozkové rámy a hlavně zátěžovými zkouškami už prošly trakční motory ze Škody Elektric.

Doplnění : První lokomotivy opustí škodovácké výrobní prostory v příštím roce, další vozy obdrží zákazník v letech 2008 – 2009.
Informace s fotografiemi také ZDE


Zdroj : Deníky Bohemia , ŠKODA Holding, a.s.

Chodová Planá - O nohy přišel muž, kterého na kolejích přejel ráno vlak u Chodové Plané na Tachovsku. Muž si na koleje pravděpodobně v podnapilém stavu zřejmě lehl sám, uvedl mluvčí plzeňských hasičů František Vaško. "K tragédii došlo asi 200 metrů od přejezdu v Chodové Plané okolo 05:00. Rychlík R353 na trase Frankfurt - Praha uťal muži jednu nohu u kotníku, druhou u kolena," uvedl Vaško.

Vážně zraněného muže předali záchranářům hasičské jednotky z Tachova. Lékaři rozhodli o jeho transportu vrtulníkem do nemocnice.

Provoz byl na trati kvůli nehodě na dvě hodiny zastaven. Důsledky v dálkové dopravě nebyly příliš tragické - R353 dojel do Prahy se zpožděním 170 min., R 705 CHODOVAR s 75 min. Příčinu neštěstí vyšetřuje drážní inspekce a policisté.

zdroj: Novinky

Konstantinovy LázněKonstantinovy Lázně - O uplynulém víkendu proběhla v Bezdružicích, Konstantinových Lázních, Kokašicích a na celé trati do Pňovan akce návrat do 30. let. Výbornou akci, které navíc i přálo počasí, připravilo občanské sdružení Plzeňská dráha ve spolupráci s celou řadou dalších subjektů.

Plzeň - Ve Vranově u Stříbra (Plzeňský kraj) vykolejily 25.6.2006 čtyři rychlíkové vozy, lokomotiva zůstala na kolejích. Vlak nebyl obsazen cestujícími, celková škola činí asi 400.000 CZK.
Podle mluvčího Českých drah Aleše Ondrůje byla příčinou pravděpodobně technická závada na koleji. Přesný důvod, proč vozy vykolejily, ještě šetří drážní inspekce. Na trati již probíhala výluka a náhradní autobusová doprava byla tedy pouze prodloužena. Dle informací na webu ČD nebylo určeno předpokládané ukončení výluky.

zdroj: Novinky, ČD

nullKlatovy - Na trati z Klatov do Horažďovic se v úterý srazil motorový vlak s osobním automobilem. Řidič osobního vozidla nehodu nepřežil. Podle mluvčího krajských hasičů Františka Vaška vlak kvůli nehodě vykolejil. Provoz na trati je na několik hodin přerušen.

Z vraku auta museli hasiči vyprostit tělo zemřelého řidiče, jenž byl na místě mrtvý. Podle Richarda Jandovského z inspekce železniční dopravy narazil motorový vlak do auta v plné rychlosti 63 km/h. Vlak poté před sebou vlekl vůz s obětí nehody 77 metrů. Na přejezdu fungovalo výstražné a zvukové zařízení.

Ve vlaku cestovalo kolem 20 pasažérů, kteří neutrpěli vážnější zranění. K újmě na jejich zdraví nedošlo, i když první z dvou vagónů soupravy motorového vlaku vykolejil. Lidé se přepravovali na trase Klatovy-Horažďovice.

Zdroj: Novinky.cz - převzato v nezměněné podobě

Autor:

bleskPlzeň Průvodčího Českých drah srazila včera odpoledne posunovací lokomotiva. Stalo se tak v prostoru plzeňského hlavního nádraží. Muž šel do zaměstnání přes koleje, kde je zakázan pohyb všech osob nekonajících službu. "K nehodě došlo v místech, kde se nesmějí pohybovat ani pracovníci Českých drah, kteří nejsou ve službě," řekl Jiří Stejskal z Drážní inspekce v Plzni. Podle DI vinu za tuto nehodu strojvedoucí nenese. Svědky tragédie bylo v ten moment asi deset lidí čekajících na nástupištích na vlak.

Zdroj : Novinky.cz

Trať 160 - Dnes bylo oficiálně uvedeno do provozu dálkové řízení na trati Plzeň – Žatec. Jedná se o výrazný modernizační krok posilující dále bezpečnost dopravy, stejně jako zvyšující propustnost tratě. V úseku o délce cca 100 km se nachází 13 mezilehlých stanic – ty jsou nyní dálkově řízeny z jednoho moderního dispečerského centra v Blatnu u Jesenice.

Samotná realizace celé modernizace byla zahájena v závěru roku 2004 a v jejím rámci bylo zrekonstruováno nebo zcela nově vybudováno na padesát přejezdových zabezpečovacích zařízení. Ve stanicích, kde nebyla dosud reléová zabezpečovací zařízení (jedné se o všechny stanice, mimo Plasy a Třemošnou u Plzně), byla aktivována zabezpečovací zařízení s elektronickými prvky - z okolí tratě mizí drátovody a mechanická návěstidla.

Kromě změny řízení provozu budou vlaky moci rychleji projíždět dopravnami Kryry a Petrohrad, kde byly nahrazeny tzv. samovratné přestavníky u výhybek, které umožňoval traťovou rychlost pouze 40 km/h. Ty byly nahrazeny přestavníky elektromotorickými a tím je zařízení ve všech dálkově řízených dopravnách na trati sjednoceno : dálkově přestavované výhybky a výhybky ovladatelné z pomocných stavědel mají elektromotorické přestavníky, ostatní výhybky nutné pro místní práci (posun) jsou uzamčeny výměnovými zámky, jejichž klíče jsou drženy v elektromagnetických zámcích. Z těchto změn realizovaných při modernizaci trati vyplývá, že minimalizací vlivu lidského činitele do přípravy vlakových cest dochází k dalšímu výraznému zvýšení aktivní bezpečnosti železničního provozu v řízené oblasti. Změnou technologie přípravy vlakových cest došlo i ke zvýšení propustnosti uvedené trati.

zdroj: Tisková zpráva ČD a.s.

infoPlzeň - Úsek Plzeň – Stříbro dlouhý 33 km zahajuje modernizaci celého železničního ramene, které je součástí prioritního celoevropského projektu na zrychlení spojení z Atén přes Sofii, Budapešť, Vídeň, Prahu a Norimberk.

Slavnostní zahájení první stavby III. tranzitního železničního koridoru v úseku mezi Plzní a Stříbrem se uskutečnilo dne 24. 5. 2006. Letošní práce si vyžádají téměř 800 miliónů. Tento úsek by měl být hotový na začátku roku 2009 a bude stát 4,2 miliardy korun.

Na první část jsme z evropského kohezního fondu již obdrželi 2,4 miliardy. Tato stavba je pro nás důležitá i proto, že je první v rámci modernizace III. tranzitního železničního koridoru na větvi Praha - Plzeň - Cheb - státní hranice, který Evropská komise zařadila mezi 30 prioritních projektů evropského významu, a proto na něj výrazně přispívá. Slavnostního zahájení výstavby koridoru se v Plzni zúčastnil také Ad Poet, poradce Unie pro střední a východní Evropu. "V Bruselu jsme rádi, že Česká republika podporuje železniční dopravu," řekl.

V rámci modernizace prvního úseku v celkové délce 30 km je prodloužení dvoukolejné tratě o 21 kilometrů z Plzně do Pňovan u Stříbra, přestavba pňovanské zastávky, rekonstrukce 32 mostů, výstavba jednoho nového, úprava podchodů, propustků, nástupišť a zabezpečení. Stěžejní částí na trase Plzeň - Stříbro je výstavba druhé koleje mezi stanicemi Kozolupy a Pňovany, rekonstrukce železničního svršku a spodku, nástupišť, podzemních objektů, trakčního vedení a sdělovacího a zabezpečovacího zařízení v celém úseku. Mezi nově budované objekty patří spínací stanice Plzeň - Jižní Předměstí, měnírna ve Vranově u Stříbra, technologický objekt ve stanicích Vranov u Stříbra a Stříbro. V zastávkách a v železničních stanicích budou také nové přístřešky pro cestující. Všude bude nový informační systém pro cestující včetně zařízení pro orientaci nevidomých a slabozrakých. Samozřejmostí jsou bezbariérové úpravy všech prostor pro cestující. Ze SFDI je na něj letos vyčleněno 150 milionů korun. Město Plzeň se bude podílet na tomto úseku 140 miliony korun. Osm staveb se týká úseku Plzeň – Skvrňany - Křimice a s jejich zahájením se počítá koncem roku. Trasa už má platné stavební povolení. Smlouva na realizaci optimalizace byla podepsána dne 3. března 2006 s vítězem soutěže, společností ŽS Brno.

Současná rychlost na trati je 90 km/h, po optimalizaci se zvýší na 140 km/h pro vlaky s naklápěcí technikou a 110 km/h pro klasické soupravy. Na úseku Plzeň - Praha budou realizovány stavby (tunel Ejpovice a Praha Barrandov – Beroun), které vytvoří podmínky pro rychlost 300 km/h. Stát bude celý koridor financovat ze tří zdrojů - třetinu, asi 26 miliard, plánuje získat z evropských fondů, 32 miliard dodá Státní fond dopravní infrastruktury z daňových zdrojů a zbytek pokryjí úvěry a dluhopisy.

Moderní železniční koridor z Prahy přes Plzeň do Chebu a na hranice s Německem bude hotový na přelomu let 2015 a 2016 včetně tunelů za Prahou a u Plzně. Úprava celého koridoru si vyžádá 76 miliard.

Hejtman Plzeňského kraje Petr Zimmermann navíc připomněl, že pro kraj by bylo dobré, kdyby rychlovlaky v blízké budoucnosti mohly jezdit i přes Domažlice, protože Řezno a Mnichov se stávají stále významnějšími centry.

zdroj: Převzato ze zprávy Ministerstva dopravy ČR

logo CDPraha - České dráhy zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Most - Plzeň. Na trati by měly dráhy na základě soutěže zajišťovat provoz rychlíků od prosince letošního roku. Do soutěže se kromě Českých drah přihlásil také Viamont a Connex. Uzavřela se tak část výběrového řízení.

České dráhy nabídly kromě nejvýhodnější ceny také svá "nejlepší" vozidla - motorové vozy řady 843 s vloženými a řídícími. vozy. ČD nabídnou především široký doplňkový servis dalších služeb a nabídek. Týká se to například půjčovny kol ve stanicích, slevových modelů – platných pro celou síť ČD, informačního servisu, speciálních nabídek pro skupinové cestování a další.

Dosud však není uzavřeno výběrové řízení na provozování dálkové drážní dopravy pro trať z Pardubic do Liberce. Jako u předchozího výběrového řízení nabídly ČD nejnižší cenu a nasazení řady 843. Výsledky by mely být známy nejpozději na začátku září, kdy budou ukončeny práce na novém jízdním řádu. O zakázku se také ucházejí společnosti Viamont a Connex.

Zdroj: Měšec (aktualita ze dne 26. 5. 2006, tisková zpráva ze dne 28. 4. 2006)

info - ilustracni obrazekLysá nad Labem - V návrhu JŘ 2006/2007 usilovalo Ministerstvo dopravy České republiky o podstatné zrychlení cestování v rychlících mezi Plzní a Hradcem Králové, především v jejich pokračování na Trutnov a zapojení na pražské hlavní nádraží. V této souvislosti se uvažovalo o tom, že vlaky kategorie R budou na trati 231 zastavovat pouze v Praze hl. n., Praze Vysočanech, Nymburce hl. n. a Poděbradech. Odpadlo by tak zastavování v Lysé nad Labem a ve Velkém Oseku.

Toto rozhodnutí se však nelíbilo obyvatelům dotčených měst a začali sepisovat petice. MD ČR jejich tlaku ustoupilo a ve středu 24.5.2006 oznámilo, že v železničních stanicích Lysá nad Labem a Velký Osek budou i nadále zastavovat rychlíkové spoje. Ministr dopravy Milan Šimonovský /KDU-ČSL/ navíc oznámil, že považuje zneužití projednávaného návrhu JŘ k předvolební agitaci za jednání odporující dobrým mravům.

Podobné problémy se vyskytly i na trati 170 a dotýkají se železničních stanic Zdice a Zbiroh, odkud dojíždějí cestující jak do Prahy, tak do Plzně. Obyvatelé dotčených měst také uvažují o sepsání petice. České dráhy prý nemohou návrh ovlivnit. „U rychlíkových spojů rozhoduje objednávka ministerstva,“ uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.

zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

Ilustrační fotografieKaznějov - K železniční dopravní nehodě na trati Plzeň – Žatec v Kaznějově vyjížděli dnes 26. dubna 2006 profesionální hasiči ze stanice Plasy, profesionální hasiči Českých drah, Policie ČR a ZZS. Neznámého muže tu srazil vlak.
Muž utrpěl poranění hlavy. Hasiči zajistili místo nehody, muži poskytli předlékařskou a pomáháli s transportem do vrtulníku LZS. V současné době zůstali na místě již jen profesionální hasiči Českých drah Plzeň, kteří po zadokumentování nehody provedou úklid kolejiště. Provoz na trati byl na dobu vyšetřování nehody a odstranění jejích následků zastaven. Případ přímo na místě šetří Policie ČR a Regionální inspektorát bezpečnosti železniční dopravy ČD.

Zdroj:www.regionplzen.cz
Ilustrační foto: archiv ŽelPage

AlbatrosKřivoklát - České dráhy ve spolupráci s hradem KŘIVOKLÁT připravily již tradiční výlet parním vlakem s rychlíkovou lokomotivou ALBATROS (řada 498.022) o velikonočních svátcích na Křivoklát. Připraveny jsou dvě jízdy v sobotu 15. 4. a v neděli 16. 4. 2006. Parní expres vyjíždí z nádraží Praha Braník v 8.58 hod, do Křivoklátu přijede v 11.15 hod.
Vlak bude sestaven z historických vozů 3. třídy s dřevěnými lavicemi včetně vozu bufetového a z historické soupravy patrových vozů 2. třídy. Kromě občerstvení zde bude v prodeji i pamětní pohled „Výlet na Křivoklát“ a razítko vydané u příležitosti parní jízdy.

Na hradě je pro návštěvníky připraven řemeslnický jarmark, kde budou k vidění řezbáři, hrnčíři, košíkáři, perníkáři, kováři, malérečky kraslic a další řemeslníci. V prostorách hradu bude i bohatý kulturní program – koncerty, divadla a dobové tance. Na dolním nádvoří bude možno navštívit galerii Nakřivo, čajovnu, svíčkařství a kovárnu. Občerstvit se je možno v hradním šenku, nebo cestou v bufetovém voze parního vlaku.

Plzeň - V sobotu 15.4. pojede na Křivoklát také Lokálka Group s motorovým vozem M131.1386. Historický vlak vyjíždí z Plzně (hl.n.) v 7:55 a do Křivoklátu přijíždí v 10:15. Zpět odjíždí v 16:00 a do Plzně přijede v 18:20.

zdroj : České dráhy, a.s. , Lokálka Group Rokycany

Upravil : JR

prejezdRokycany - K železniční dopravní nehodě, srážce osobního automobilu Škoda Felicia a motorového vlaku, došlo dnes (23.3.2006) po 15. hodině na železničním přejezdu u Kovohutí Rokycany, na trati Rokycany – Nezvěstice. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Motorový vlak jel rychlostí jen 15 km/h. Vozidlo je jen mírně poškozeno. Nehodu přímo na místě vyšetřovala Policie ČR a Regionální inspektorát bezpečnosti železniční dopravy Plzeň. Na místo ihned vyrazili profesionální hasiči z Rokycan a profesionální hasiči Českých drah Plzeň. Hasiči zajistili místo nehody. Po dobu vyšetřování nehody byl na trati zastaven provoz.

Zdroj: www.regionplzen.cz

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10 11 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11