..: Aktuality a články - ČR Olomoucký :..

Prosenice - Nehoda zastavila provoz na železniční trati z Ostravy do Přerova. U Prosenic rychlík srazil dva lidi, kteří šli po kolejích. Oba na místě zemřeli.

Ilustrační obrázekHranice na Moravě - Zatím nejasnou budoucnost má nejstarší část železničního viaduktu v Hranicích. Kvůli bezpečnosti chodců a cyklistů chtějí železničáři okolí celé zchátralé stavby oplotit, s čímž ale nesouhlasí hranická radnice. Navrhovaná opatření se týkají jednokolejné části hranického železničního mostu, která v současné době není nijak využívána. „Tato část viaduktu je ve špatném stavu. Zvětralé zdivo by mohlo pádem až z 11 m výšky ohrozit osoby pohybující se pod mostem,“ uvedl Jindřich Pazdera ze Správy železniční dopravní cesty.

Nepředpisové zastavení vozu bílým kapesníkemTovačov - V sobotu 24.2.2007 se konala jízda zvláštního vlaku po trati z Kojetína do Tovačova, po které od GVD 1981/82 nevyjely pravidelné osobní spoje. Zvláštní vlak byl veden motorovým vozem 842 011-9 ostravského DKV, který byl k dispozici od 9:00 hod., kdy skončil svou jízdu s osobním vlakem 3100 z Ostravy, do 10 hodin, kdy byl připojen coby hnací vozidlo na Sp 1649 do Rožnova pod Radhoštěm. Akce se zúčastnilo kolem 60 osob, což dosvědčuje zájem o "Tovačovku", která byla před 27 lety k nalezení v jízdním řádu coby trať 33d.

16.2.2007 - 22:00 - Vlak usmrtil staršího muže

Ilustrační obrázekŠternberk - Osmapadesátiletý muž zemřel ve středu večer po střetu s osobním vlakem u Šternberka na Olomoucku. Podle policie šlo o muže přímo ze Šternberka. Železniční doprava musela být kvůli nehodě přerušena na 4,5 hodiny. Příčiny nehody se vyšetřují. „K tragické události došlo ve středu před 8 večer. Muž se procházel v kolejišti za Šternberkem a srazil jej osobní vlak jedoucí na trati z Olomouce do Uničova. Muž zemřel na místě,“ řekla olomoucká policejní mluvčí Jitka Dolejšová.

zdroj: Mladá fronta DNES

Zábřeh na MoravěZábřeh na Moravě - Větší komfort při cestování a hlavně více míst k parkování před vlakovým nádražím slibují lidem zábřežští zastupitelé. Ti totiž odhlasovali, že se přestavba přednádraží nakonec uskuteční podle původního návrhu. Změna před lety schválené podoby zábřežského přednádraží byla podle nich nevhodná.

16.2.2007 - 14:00 - Rozšíří podjezd během rekonstrukce přerovského železničního uzlu

Ilustrační obrázekPřerov - Celkové opravy se v nadcházejících letech dočká takzvaný Mádrův podjezd v Přerově. Jeho obnova se má uskutečnit během první stavby rekonstrukce přerovského železničního uzlu. Součástí stavby bude i rozšíření podjezdu, což zde v dalších letech umožní vybudování nové silnice 2. třídy, která poslouží jako částečný obchvat města. Ten by spojil Kojetínskou ulici s ulicí generála Štefánika. Původně chtěly České dráhy Mádrův podjezd pouze opravit, ale na žádost radnice ho i rozšíří. Stavební úpravy podjezdu si vyžádají dohromady 97 miliónů korun. Rekonstrukce přerovského železničního uzlu má být zahájena v roce 2008. S jejím dokončením se počítá o 4 roky později.

zdroj: Právo

Ilustrační obrázekJeseník - O asi 20 milionů korun více než loni zaplatí letos olomoucké hejtmanství železničním dopravcům za zajištění základní dopravní obslužnosti. Proč? Vlaky najezdí víc kilometrů. Nárůst mimo jiné souvisí se zavedením nových spojů na severu kraje. Právě zde chce hejtmanství ulehčit automobilové dopravě. Důležitá silnice přes Červenohorské sedlo, která v podstatě spojuje sever a jih Olomouckého kraje, totiž bude už za pár týdnů znova uzavřena. Od dubna se stavaři po zimní přestávce vrátí k její rekonstrukci. Hejtmanství tu proto přispěje na 4 nové rychlíky, dráhy však posílí i další spoje.

1.2.2007 - 11:52 - Ode dneška na trati Olomouc - Přerov rychlostí až 160 km/h

Ilustrační obrázekOlomouc - Dnes v 14:00 hodin začnou vlaky Českých drah jezdit po zmodernizované trati Olomouc – Přerov rychlostí 160 km/hod. Znamená to další krok pro zkracování jízdních dob vlaků ČD mezi Moravou a Prahou. Nejrychlejší z nich už dnes spojují Prahu s Ostravou za dobu 3 hodiny 9 minut. Po dokončení všech stavebních a rekonstrukčních prací budou nejrychlejší vlaky Českých drah – SC Pendolino - jezdit mezi Prahou a Ostravou za dobu přibližně 2 hodiny 55 minut. Železniční doprava díky modernizaci tratí dále posiluje svou konkurenceschopnost, zvyšuje se nejen rychlost vlaků, ale také propustnost tratí a dále posiluje bezpečnost železničního provozu.

zdroj: ČD

Ilustrační obrázekOlomouc / Trutnov - Větu: „Jízdenky, prosím,“ lidé v budoucnu už neuslyší na některých vlakových tratích na střední Moravě. České dráhy se totiž rozhodly zkusit novinku. A nasadily vlaky bez průvodčích. Zatím lze takový spoj v Olomouckém kraji najít například na trati Hanušovice - Staré Město pod Sněžníkem. České dráhy však plánují ještě další podobné spoje. „Cestující si mohou v pokladnách, v automatu ve vlaku nebo u strojvedoucího koupit jízdenky různých tarifů podle toho, kam jedou. Ty pak označí ve strojku, který na ně vytiskne datum, čas a kód nebo název cílové stanice,“ popsal mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Namátkové kontroly pak jednou za čas obstará personál vlaku. Podle něj by se navíc nemělo stát, že by si cestující neměl u koho jízdenku koupit. „Automat je většinou přímo ve voze. Jízdenky však může prodat i strojvedoucí,“ doplnil Ondrůj.

30.1.2007 - 17:00 - Berdych na palubě pendolina

Berdych a Bazala, ČDOstrava - V sobotu 3.2.2007 bude spojem SC 507 cestovat Tomáš Berdych v rámci projektu V.I.P. Pendolino. Autogramiáda začne ve 13:43 hod. ve vlaku mezi stanicemi Olomouc hl. n. - Ostrava hl. n. a pokračovat bude od 16 do 16:30 hod. v ČD Lounge žst. Ostrava hl. n. Tomáš Berdych je novou marketingovou tváří Českých drah. ČD jsou také partnerem při různých sportovních kláních, např. utkání Davisova poháru nebo také sponzorem národního týmu v házené a letošním MS.

zdroj: ČD

30.1.2007 - 16:00 - Za srážku pendolina s kamionem může řidič

Ilustrační obrázekBrodek u Přerova - Páteční srážku pendolina s kamionem na přejezdu mezi Brodkem u Přerova a Dluhonicemi zřejmě zavinil pětatřicetiletý řidič nákladního vozu. Podle policie nerespektoval výstražnou světelnou a zvukovou signalizaci zabezpečovacího zařízení a vjel na přejezd. „Řidič je podezřelý z obecného ohrožení,“ řekla mluvčí přerovské policie Michaela Sedláčková. Nehoda se odehrála v pátek krátce po 16. hodině. Díky včasné reakci strojvedoucího se obešla bez zranění a vážnějších škod. Strojvedoucímu se totiž podařilo rychlovlak před střetem téměř zastavit, narazil do nákladního vozu rychlostí asi 10 km/h.

zdroj: Mladá fronta DNES

Ilustrační obrázekBrodek u Přerova - Mezi zastávkami Dluhonice a Prosenice došlo dnes v 16:05 hod. na železničním přejezdu ke srážce soupravy pendolino s nákladním automobilem. Na místě zasahovali hasiči a podle dostupných informací se nehoda obešla bez zranění, a to i díky včasné reakci strojvedoucího.

Ilustrační obrázekPřerov - Dnešní oficiální otevření zmodernizované trati je dalším krokem ke zkracování jízdních dob na trase mezi Prahou a Ostravou na dobu kratší než 3 hodiny. Dnešní otevření zmodernizované trati Olomouc – Přerov je dalším významným krokem v oblasti zkracování jízdních dob vlaků Českých drah mezi Moravou a Prahou. Nejrychlejší z nich už dnes spojují Prahu s Ostravou za dobu 3 hodiny 9 minut.

Ilustrační obrázekOtrokovice - Na železnici v Otrokovicích se stala další tragédie. Vlak tam přejel muže, zřejmě šlo o sebevraždu. V poslední době podobných neštěstí na otrokovické trati přibývá. To poslední se stalo v neděli kolem osmé hodiny večer. Osobní vlak, který mířil do Přerova, kousek za podjezdem u Štěrkoviště přejel muže. „S největší pravděpodobností chtěla tato osoba spáchat sebevraždu, neboť podle výpovědi strojvedoucího skočila proti vlaku. Lokomotiva ji pak vlekla čtyřicet metrů a následně odhodila do vedlejšího kolejiště,“ uvedla mluvčí zlínské policie Lucie Javoříková.

Ilustrační fotoOlomouc - Více připomínek a stížností k novému jízdnímu řádu vlaků než v minulých letech přišlo na olomoucký krajský úřad. Lidem se nelíbí, že vlaky nenavazují na městskou hromadnou dopravu, dětí nestíhají školu a vypadly také některé důležité spoje, které využívali třeba běžkaři.

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10 ... 13 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12