..: Aktuality a články - ČR Liberecký :..

NOSTALGIEJablonné v Podj. - Cvikov - 30. a 31.července se koná oslava 100 let trati Jablonné v Podještědí - Cvikov a turnovská parní lokomotiva 310.0134 sídlící v Liberci samozřejmě nesmí chybět. Parní lokomotiva pojede po oba dny podle tohoto jízdního řádu:
TAM:
Liberec: 8:00, 12:37, 16:48, Kryštofovo údolí: 8:32, 13:09, 17:19, Jablonné v Podještědí: 9:42, 13:48, potřetí už nejede.
ZPĚT:
Jablonné v Podještědí: 10:14, 14:15, Kryštofovo údolí: 11:14, 15:17, 18:27, Liberec: 11:44, 15:53, 19:09.
U příležitosti jízdy parního vlaku můžete také využít jízdy do Kryštofova údolí kde se koná údolská pouť.

740.898 ŠauerMalá Skála - V sobotu 30.7. bude na Os 5425, 5404/34, 5427 a 5406 nasazena lokomotiva řady 740 898-2 firmy Šauer v novém reklamním nátěru na hudební skupinu Čechomor vystupující na festivalu Benátská noc v Malé Skále - nasazení lokomotivy 740 898-2 se bude týkat pouze úseku Turnov - Stará Paka. Po posledním obratu na osobním vlaku do Turnova pak strojově lokomotiva odjede do Malé Skály, kde bude pokřtěna. S ohledem na aktuální provozní situaci může nastat změna.

Na přiloženém snímku je lokomotiva ještě ve starém nátěru s vlakem dopravce Unipetrol-Doprava.

ilustrační obrázekJízdy parním vlakem - Prázdninové jízdy parním vlakem, taženým turnovskou mašinkou řady 310, se uskuteční o sobotách 23. července a 6. srpna 2005 na trase z Turnova do Semil (Ž. Brodu). Turnov - Semily (Turnov odjezd 9.00 hod., Semily příjezd 10.16 hod.), Semily - Turnov (Semily odjezd 10.39 hod., Turnov příjezd 11.50 hod.), Turnov - Žel.Brod (Turnov odjezd 12.48 hod., Ž. Brod příjezd 13.17 hod.) a Žel.Brod - Turnov (Žel.Brod odjezd 13.42 hod., Turnov příjezd 14.09 hod). Vlak staví na všech zastávkách na trase, jízdné jedním směrem - dospělí 30,-, děti 15,- Kč, zpáteční: dospělí 50,- děti 25,- Kč

Most Jičíňák v Turnově uzavřen - Jestliže si v letošním létě budou chtít návštěvníci Turnova a Českého ráje zpestřit pobyt jízdou vlakem, budou to mít hodně komplikované. Místo pohledu z okna takzvané lokálky se budou mačkat v autobuse náhradní přepravy. Důvod? Náročná oprava železničního mostu přes Jizeru, kterému místní neřeknou jinak než "Jičíňák".
Vlaky tu přestaly jezdit v pondělí 4.července a výluka potrvá až do 16. září! V době od 4. července do 27.srpna je výluka mezi Turnovem a Hrubou Skálou. Vlaky od Hradce Králové budou jezdit jen do zastávky Turnov město. Náhradní autobusová doprava bude v úseku Turnov - Turnov město. V době od 28. srpna do 16. září 14.45 hodin bude výluka na celé trase z Turnova do Rovenska pod Troskami. V této době budou v železniční stanici Hrubá Skála probíhat práce na rekonstrukci výhybek a kolejí, současně též oprava traťové koleje v úseku Hrubá Skála - Rovensko pod Troskami. Některé silniční přejezdy by při této příležitosti měly být vybaveny světelnou signalizací. Na celé trase Turnov - Rovensko pod Troskami bude probíhat první zářijové dny náhradní autobusová doprava.

810.095Liberec - V úterý 28. června a ve středu 29. června od 7 do 14 hodin se má ve stanici Liberec konat oprava výhybky č. 10. Z toho důvodu budou vlaky od České Lípy vedeny přes svážný pahrbek, kde budou mít předepsánu jízdu desetikilometrovou rychlostí. Tímto způsobem je povolena jízda pouze souprav složených z motorových vozů 810 a vlečných vozů řady 010, v Liberci-Horním Růžodole proto bude u vlaků vedených jinou soupravou proveden přestup z kmenové do náhradní pendlující soupravy (a naopak). Nastane tak jedinečná možnost svézt se místy, kudy vlaky s cestujícími běžně vůbec nejezdí.

ConnexHradec Králové - Connex Česká železniční, s. r. o., plánuje zahájit rychlíkovou dopravu na trase Zittau - Liberec - Pardubice a zpět. Jak sdělil novinářům generální ředitel Connexu Východní Čechy Petr Seidner, podmínkou pro zahájení až osmi párů rychlíků je státní dotace, kterou v současnosti využívají České dráhy. Tu poskytuje ministerstvo dopravy.
Dopravu by zajišťovala lehká motorová jednotka Siemens Desiro německé dceřiné firmy Lausitz Bahn. Jednotka může jezdit až 100 km/h, tím by se měla doba cestování zkrátit ze současných tří hodin asi o 20 minut. Kapacita jednotky je 120 míst, na což upozorňují České dráhy, jejichž některé rychlíky mají v současnosti kapacitu až 200 míst. S tím nesouhlasí zástupci Connexu, neb se jednotky dají spřáhnout a tím navýšit kapacitu až na 240 míst.
V současné době Connex zajišťuje v České republice zejména autobusovou dopravu. O sobotách jezdí Connex Česká železniční s německými jednotkami Desiro z Zittau (Žitava) do Liberce a zpět a Connex Morava provozuje železniční dopravu na Železnici Desná na tratích Šumperk - Petrov nad Desnou - Sobotín.
Pokud by záměr vyšel, stal by se vlak prvním soukromým rychlíkem v ČR. Podle tiskové mluvčí ministerstva dopravy Marcely Švejnohové, případná smlouva s Connexem přichází v úvahu až pro jízdí řád pro rok 2007, protože pro příští rok 2006 se již připravuje s Českými drahami.
Zdroj: ČTK, Connex, Železnice Desná

Autor: Lzed - a - jr

přejezd Liberec - Železniční trať Pardubice - Liberec se dočkala modernizace tří železničních přejezdů. Společnost AŽD Praha v těchto dnech dokončila instalaci tří přejezdových zabezpečovacích zařízení, které zkvalitní křížení kolejové a silniční dopravy v městské části Liberec – Pilínkov. Rok trvající investiční akce, probíhající od října 2004, si vyžádala přes 14 mil. Kč.
Přejezdy byly vybaveny přejezdovým zabezpečovacím zařízením typu PZZ-EA, které je určeno k zabezpečení úrovňového křížení pozemní komunikace s železniční jedno nebo vícekolejnou tratí. Informace o stavu přejezdu (otevřeno/zavřeno) je možné přenést též na přejezdník nebo bezpečně po telefonní lince do dopravny na řídicí stanici PZZ-EA, která umožňuje kromě zobrazení informací bezpečné dálkové ovládání přejezdů (např. uzavření, nouzové otevření).

Zdroj : www.azd.cz

-ČD vs. Connex - Po delší době pro Vás mám novou anketu. Její téma je: "Představte si, že ve stejný čas, za stejné peníze pojede z Pardubic do Liberce nebo opačně spoj dvou společností. Kterou společnost a vozidlo byste si vybrali?" Na výběr máte ČD a jejich 854+Btn nebo Connex s Desirem.
Minulá anketa: "Myslíte si, že by případná stávka železničářů něco vyřešila?"
A jak jste odpovídali? Nejvíce hlasů bylo pro možnost "Ano, klesl by objem přeprav a propustilo by se více lidí (520 hlasů)", "Ne, zůstalo by vše při starém (300 hlasů)", Ano, vedení ČD přestane propouštět (44 hlasů).

BleskovkaLiberec - v úterý 15.3.2005 od 13 hodin se v zasedací místnosti Libereckého kraje koná konference na téma "Česko-polská přeshraniční spolupráce v železniční dopravě." Konferenci svolává hejtman Libereckého kraje Petr Skokan pod záštitou náměstka ministra dopravy Ing. Vojtěcha Kocourka, který bude osobně účasten. Představitelé samospráv na české i polské straně budou diskutovat o možnostech prosazení železničních projektů, které by mohly výrazně zkvalitnit vzájemnou dostupnost českého a polského příhraničí a podpořit i rozvoj cestovního ruchu. Hlavními body jednání budou nepojížděný 16ti kilometrový úsek železniční trati Harrachov - státní hranice - Szklarska Poreba a vytížený až exponovaný úsek šestikilometrový úsek trati Hrádek nad Nisou - Zittau, který částečně prochází tzv. peáží přes Polsko, a kde se nabízí možnost vybudování zastávky s možností přestupů do polského města Bogatynia.
Jak sdělil Jindřich Berounský, systémový specialista Českých drah, pozváni jsou rovněž představitelé českých a polských železničních dopravců včetně Českých drah, vysvětlení možností spolupráce i platné legislativy po vstupu obou zemí do Evropské unie se očekává od odborníků našeho ministerstva dopravy a polského ministerstva infrastruktury. Vzhledem k pozitivní změně postojů na polské straně, kdy se v posledních měsících přetřásá možnost obnovení železničních hraničních přechodů ve východních Čechách (Královec - Lubawka) a na severní Moravě, resp. Slezsku (Glucholazy), svítá naděje i česko-polským kolejím z Harrachova do Szklarske Poreby, kde se i po provizorním obnovení trati dobrovolníky po 47 letech v roce 1992 již 13 let jedná, ale neúspěšně především pro problémy na polské straně.

LiberecLiberec - V pátek 1. března 2005 v dopoledních hodinách došlo ke kuriózní nehodě v obvodu libereckého depa, kdy se bočně srazily dva motorové vozy řady 810 (č. 411 a 100) a následně vykolejily.
Jeden z vozů, 810 100-8 má zajímavou historii. V roce 1989 se po dobu asi půl roku zkoušely v Alžírsku dva motorové vozy depa Praha Libeň - 810.081 a 810.100-8 a čtyři přívěsné vozy Baafx. Podle výsledku zkoušek se měla uskutečnit dodávka nových motorových vozů ze Studénky do Alžírska, ke které nakonec nedošlo.
810.100-8 byl převeden do DKV Liberec v září 1990 jako náhrada za zničenou 810.280-8 při nehodě u Spálova. LiberecTehdy se vůz od ostatních lišil v několika detailech. Nátěr byl červeno-hnědý, byl jím přetřen modrý nátěr z Alžírska. Pluhy v Alžírsku byly odříznuty a nahrazeny svařenými profily. V interiéru se ještě zachovaly háčky a držáky záclonek. Dnes 810 100-8 vypadá stejně jako ostatní motorové vozy této řady a jedinou vzpomínkou na cestování po Alžírsku je jeho přezdívka - Velbloud.

Foto: Václav Fiala

Connex Česká Železniční, s.r.o.Liberec - V době zimní sezóny od 9.1. do 5.3.2005 zajíždí opět vlaky skupiny Connex i na území Česka. Jednotky přijíždějí do Liberce pouze v sobotu a jedná se o 2 páry vlaků z Cottbusu a Žitavy, které zastavují v Chrastavě, Hrádku a Liberci. Ve vlacích jsou uznávány síťové jízdenky (LIBNET, EURO-NEISSE-TAGESKARTE, Schönes Wochenende Ticket) či slevové karty (DB AG - Bahn Card 25 a 50). Cestující ve věku 6 - 26 let mají 30% slevu. V Německu provozuje společnost Interconnex vlaky na tratích Gera - Lipsko - Berlín - Rostock, Drážďany - Berlín a Berlín - Stralsund nebo Drážďany - Lipsko. V JŘ 2003/2004 jezdily soupravy Connexu z Liberce do Binze (Rujána) vždy od čtvrtka do neděle. V současném jízdním řadu je trasa uvedena na trati č. 829 Liberec - Zittau - Berlin - Binz, avšak jízdní doby neplatí a vlaky v uvedené trase nejezdí - viz první oprava jízdního řádu. Přímé spojení Česka s největším německým ostrovem Rujánou, která byla známá a oblíbená zejména v době socialismu, existovalo do JŘ 1997/1998, kdy toto spojení zajišťoval IC/R 1110 Csárdás z Budapešti přes Prahu, Berlín, Sassnitz až do Malmö.

24.2.2005 - 22:31 - Akce na víkend 26.-27.2.2005

354.1217 Pod vrcholky Bílých Karpat - V sobotu 26. února bude vypraven parní vlak pro veřejnost na tuto tradiční akci. I letos pojede na trati Přerov - Uherské Hradiště - Bylnice a bude tažen dvěma parními lokomotivami - 464.202 a 354.1217. Pro lokomotivu 354.1217 bude tato jízda poslední. Vlak z Přerova odjíždí v 8:30 a zpět přijede v 17:35.

Lety na saních - v sobotu České dráhy posílí osobní vlak 16219 jedoucí z Liberce do Tanvaldu, kdy bude mimořádně pokračovat až do Plavů na Lety na saních.

Sněhulák - Od pondělí 21.2. do pátku 25.2. opět jezdí posilový vlak z Plzně do Železné Rudy. Podrobnosti na webu Českých drah.

433_vsetinSobotka - Dne 26. 10. 1905 byl slavnostně zahájen provoz na železniční trati Mladá Boleslav - Sobotka. V letošním roce slaví trať 100. výročí provozu. Slavnostní program připravuje město Sobotka ve spolupráci s dalšími spolky na 20. 8. 2005. Zlatým hřebem bude jízda parního vlaku na trati Mladá Boleslav - Sobotka, který bude vozit cestující mezi oběma městy. Oslavy by měly proběhnout pod patronátem generálního ředitele ČD Petra Kousala a ministra dopravy Milana Šimonovského.

PřejezdRumburk / Dolní Poustevna - dnes v 11:38 hodin se mezi stanicemi Mikulášovice dolní nádraží a Dolní Poustevna střetl na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži osobní vlak (Os16008 Rumburk - Dolní Poustevna) s osobním automobilem. Nehoda se obešla bez zranění, škoda na vlaku je odhadnuta na 10 tisíc korun, na automobilu na 80 tisíc Kč. Provoz obnoven ve 14.37 hodin.

Trutnov - 20.ledna se sešli zástupci Českých drah a zástupci drah z Polska na jednání o znovuotevření železnice na trase Trutnov - Lubawka. Po dlouhé diskuzi, kdy bylo z Polské strany po technické stránce vše možné a ze strany ČD zazněla věta "tak jak se skončilo, tak se může znovu začít", se přeci jen malé úpravy naskytly.

Celý článek najdete na webu TRAINMANIA

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09