..: Aktuality a články - ČR Karlovarský :..

22.1.2006 - 10:59 - Na trati Chomutov - Vejprty vykolejil vlak, trať je stále neprůjezdná

Ilustrační fotoChomutovsko - Včera, 21.1.2006 ve večerních hodinách vykolejila poblíž zastávky Měděnec na trati 137 Chomutov - Vejprty souprava osobního vlaku poté, co najela do sněhové závěje. O něco později potkal stejný osud i lokomotivu, která se snažila uvízlý vlak vyprostit a vrátit vozy na koleje. Trať se do dnešního rána nepodařilo zprovoznit, dle vyjádření přednosty chomutovské železniční stanice Rudolfa Galbavého míří k vykolejeným lokomotivám sněžný pluh a cestující přepravují autobusy.

Během dnešního dne by měla být obnovena vlaková oprava v dolním úseku trati mezi Chomutovem a Křimovem, mezi Křimovem a Vejprty budou nadále jezdit pouze autobusy, a to v trase přes Petlery, neboť situaci dále komplikuje špatná sjízdnost silnice mezi obcemi Výsluní a Rusová.

Trať Chomutov - Vejprty se potýká se sněhem pravidelně každou zimu, například v březnu minulého roku byla trať blokována uvízlou soupravou osobního vlaku téměř týden (viz loňský článek).

Zdroj: ČTK, Český rozhlas

Olympijská lokomotiva - 363 078Cheb / Plzeň - Olympijskou lokomotivu - "ESO" 363.078-7, která je od září r.2005 nasazována zejména na trati č.170 (Cheb - Plzeň - Praha), nyní můžete spatřit i na trati č.140/130 (Cheb - Chomutov - Ústí nad Labem).

Od nového jízdního řádu, platného od 11.12.2005 jsou elektrické dvousystémové lokomotivy řady 363 z plzeňského depa nasazovány také na trati č.140/130 Cheb - Chomutov - Ústí nad Labem. Sice úsek Karlovy Vary - Kadaň není ještě plně elektrizovaný, ale je již zprovozněn úsek K.Vary - Vojkovice nad Ohří.
"Esa" jsou nasazována prozatím jen na rychlících a spěšných vlacích. V úseku Ostrov n/O (Vojkovice n/O) - Kadaň, kde ještě není elektrizace dokončena, jsou vlaky přetahovány za pomoci přípřeže v dieselové trakci. Osobní vlaky vedené střídavými lokomotivami ř.242 jezdí pouze v úseku Cheb - Ostrov n/O a ve zbylém úseku Ostrov n/O - Chomutov jezdí motorové vozy 810 nebo soupravy s vozy 010 a dieselovými lokomotivami ř.742.
Dvousystémové lokomotivy ř.363 z plzeňského depa můžeme tak spatřit v Praze, Plzni, Chebu, Fr.Lázních, Ústí n/L či v Děčíně.

NehodyRamzová - v úterý 3.1. v 10.59 hodin se u zastávky Ramzová střetl osobní vlak jedoucí z Jeseníku do Ostružné s osobním autem Renault 19 německé SPZ. K nehodě došlo na železničním přejezdu s výstražnými kříži. Při nehodě nikdo nebyl zraněn. Škoda na autě je vyčíslena na 5 tisíc korun, na vlaku na 1 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven ve 12.28 hodin.

Mariánské Lázně - v úterý došlo i k tragické události v Mariánských Lázních, kdy v 10.38 hodin při vjezdu do stanice osobní vlak jedoucí ze Zwickau do Mariánských Lázní srazil a usmrtil ženu, která vstoupila přímo před přijíždějící vlak na neoznačeném přechodu přes koleje. Provoz na trati měl být obnoven kolem 13:30.

Zdroj : Drážní inspekce

Regionova v Ostrově n.O.Karlovy Vary - Karlovarský kraj vyhlásil dne 22.7.2005 v souladu se zákonem o krajích poptávkové řízení na provozovatele trati č. 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně a vyhrála firma Viamont, a. s. Jenomže Viamont nestihl zažádat Správu železniční dopravní cesty o přidělení dopravní kapacity s ročním předstihem. Tu pro rok 2006 získaly České dráhy.

zajímavostPotůčky - Inspektoři ČOI zabavili v tržnici v Potůčkách na Karlovarsku padělky za tři miliony korun. Aby trhovce překvapili, přišli pěšky přes německou hranici. Podobný trik museli při úspěšné akci použít i příslušníci cizinecké policie. Ti přijeli vlakem a do tržnice přišli z nádraží po svých.
Aby se inspektoři a policisté do tržnic nenápadně dostali a mohli tam odhalit padělky, musejí vymýšlet stále nové způsoby. Trhovci už totiž mnohdy znají jejich auta a utečou před nimi.
V tržnici podle něj inspektoři našli 2000 padělků různého textilu, sto pirátských kompaktních disků a DVD, sto hodinek a 119 kartonů nekolkovaných cigaret. Inspektoři zabavené zboží odvezli ve 150 pytlích.

Zdroj : iDnes.cz

RegiosprinterKarlovy Vary - Mariánské Lázně - Pokud 15.listopadu potvrdí zastupitelstvo Karlovarského kraje rozhodnutí rady, přijdou České dráhy o provozování osobní drážní dopravy na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně.
Rada kraje tak rozhodla na základě výběrového řízení, které vyhlásila.
Do soutěže se přihlásily společnosti České dráhy, Viamont a Railtrans. Hlavním měřítkem pro výběr dopravce se stala cena za vlakový kilometr. České dráhy nabídly cenu 80,40Kč, Viamont 64,60Kč a Railtrans 84,20Kč. Rada kraje vybrala společnost Viamont. Za necelých 400 000 vlakokilometrů za rok zaplatí kraj přes 25 milionů. Ročně tak ušetří kolem šesti milionů korun.
Společnost Viamont kromě nižší ceny nabídla modernější vlaky - Regiosprintery, které si pronajímá na trať Kraslice - Sokolov (některé spoje zajíždějí až do Karlových Varů) od společnosti Vogtlandbahn.
České dráhy plánovaly, že na trať nasadí rekonstruovanou řadu 814-914.
Pokud zastupitelstvo rozhodnutí rady schválí, začne Viamont provozovat osobní dopravu od 1.ledna 2006 podle jízdních řádů, které si dohodl Viamont s krajem. Otázkou zůstává, za jaké ceny bude Viamont jezdit.
Od 11.12.2005 do 31.12.2005 budou dopravu zajišťovat ještě České dráhy.
Hejtman Karlovarského kraje zdůraznil, že pokud chtějí České dráhy dotaci na provoz osobních a spěšných vlaků od 1.1.2006, chce kraj ekonomický rozbor nákladů na jednoho cestujícího. Dle hejtmana je toto požadavek i jiných krajů. Uvidíme, jak se k tomu České dráhy postaví.

RegioSprinter Karlovy Vary - Rada Karlovarského kraje na svém jednání dne 21. července 2005 schválila vypsání poptávkového řízení na zajištění železniční dopravní obslužnosti na trati č. 149 Karlovy Vary - Mariánské Lázně a zpět na období 2006 až 2010.
Do soutěže se přihlásili kromě Českých drah další dva dopravci. Jedná se o společnost Viamont, a.s. a Railtrans Sokolov, s.r.o. Vítězem by se tak mohla stát společnost Viamont, která je nejlevnější. Kraj o budoucím dopravci by měl rozhodnout během listopadu 2005.

Společnost Viamont, a.s. zde plánuje nasazení motorových jednotek RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn GmbH, které již provozuje na tratích Sokolov - Kraslice a Sokolov - Karlovy Vary d.n.
České dráhy, a.s. zde chtějí provozovat nové motorové jednotky Regionova ř. 814-914, přestavované z původních motorových a vlečných vozů 810/010 společností Pars nova.
Společnost Railtrans Sokolov, s.r.o. je známa z osobní dopravy na trati Zittau - Hrádek nad Nisou - Liberec, kde provozuje ve spolupráci se společností SBE (Sächsisch-Böhmische Eisenbahn / Sasko-Česká dráha) německé motorové vozy VT 98 (u nás řada 815). Pro trať č.149 nabídla soupravu Desiro.

Článek na webu Karlovarského kraje :
Poptávkové řízení na zajištění dopravní obslužnosti na železniční trati vedoucí z Karlových Varů do Mariánských Lázní

Článek na webu Ministerstva dopravy :
Kdo bude provozovat dopravu na trati Mariánské Lázně - Karlovy Vary?

el.lok.242 - ilustrační fotoKarlovy Vary - Kraje nebudou od příštího roku finančně přispívat Českým drahám na ztrátové trati, pokud od nich nedostanou podrobné ekonomické rozbory s vyčíslenými náklady na jednoho cestujícího. Rada asociace krajů ČR na jednání v Karlových Varech dospěla k usnesení, že globální požadavek ČD na dotace bez vyčíslení provozu na konkrétních úsecích železnice je pro kraje nadále nepřijatelný. Novináře o tom informoval předseda rady a moravskoslezský hejtman Evžen Tošenovský.
Na požadavek krajů ČD podle Tošenovského přistoupily a začaly rozbory připravovat. Teprve až je kraje obdrží, budou s ČD jednat o způsobu financování a dokrývání případné ztráty na jednotlivých úsecích tratí.
U ztrátových tratí, které považují ČD za důležité a proto je chtějí i dále provozovat, se musí vypořádat se ztrátami bez dotací od krajů. Kraje určitě dají peníze na neefektivní tratě, které jsou však v daném regionu jedinou možností k zajištění dopravní obslužnosti.

Zdroj : České noviny (ČTK)

stitaryCheb - Dne 8. října 2005 pořádala Plzeňská dráha - Výtopna Cheb jízdu zvláštního vlaku ve složení 831.043 (M 262.1043) + 020 129 – 3 v úseku: Cheb – letiště – Cheb, Cheb – Františkovy Lázně – Hranice v Čechách, Hranice v Čechách – Františkovy lázně – Tršnice, Tršnice – Luby u Chebu, Luby u Chebu – Cheb pro německé přátele železnice (BSW Gruppe V 100 Hof). Akce se konala u příležitosti 140letého výročí trati Cheb – Aš (1.11.1865), 120letého výročí trati Aš – Hranice v Čechách (26.9.1885) a 105letého výročí trati Tršnice – Luby u Chebu (30.6.1900). Také to byl asi již poslední zvláštní vlak, který projel trať Aš město – Hranice v Čechách, kde bude od 11. prosince 2005 zcela zastavena osobní doprava.

Motorový vůz 831.043 (M 262.1043) byl na jaře 2005 opatřen novým lakem v barevném provedení řady M 262.1.

Fotoreportáž bude brzy umístěna na Plzeňská dráha – Výtopna Cheb

snímek: Martin Nožička

Ilustrační foto - přejezd u Hazlova na téže trati - foto : Jiří RandaAktualizováno : 18:50
- dnes v 10.21 hodin došlo ve stanici Aš město ke střetnutí osobního vlaku jedoucího ze stanice Hranice v Čechách do Chebu s osobním autem. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací (bez závor), která byla v činnosti. Nehoda se obešla bez zranění.
Předběžná škoda na vlaku byla vyčíslena na 40 tisíc korun, na autě Opel Vectra německé poznávací značky na 50 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven ve 12.20 hodin.

České Budějovice - dnes v 10.00 hodin spěšný vlak (Sp1934) jedoucí z Lince do Českých Budějovic srazil a usmrtil asi padesátiletého muže. Nehoda se stala mezi stanicemi Kamenný Újezd u Českých Budějovic a Včelná. Provoz na trati byl přerušen do 12.00 hodin. Kvůli nehodě přijel vlak do Českých Budějovic 108 minut opožděn.

Zdroj : Drážní inspekce , Přehled zpoždění BABITRON

rotavaAktualizace : 6.10. 14:10
Sokolov / Rotava - Dne 5.10.2005 v 15:15 hod se u zastávky Rotava na železničním přejezdu na trati č. 145 Sokolov - Kraslice střetl motorový vlak 810.566 + 010 (Os 17019 Kraslice - Sokolov) s nákladním automobilem. Strojvedoucí byl těžce zraněn a 3 cestující byly zraněny lehce. Motorový vůz při střetu v rychlosti 55 km/h vykolejil a provoz byl přerušen do ranních hodin.
Dopravu na trati Sokolov - Kraslice - Klingenthal provozuje soukromá společnost Viamont
Omlouváme se za chybu v označení vlaku, RegioSprinter jezdí pouze o víkendech (Os 82069/17019 Zwickau - Karlovy Vary)
snímek: Martin Nožička
Zdroj : Drážní inspekce

BleskovkaKarlovy Vary - Karlovarský soud potrestal podmínkami dva výpravčí. 10. května 2002 zavinili srážku nákladního vlaku a amerického vojenského transportu nedaleko Stráže nad Ohří.
Tehdy vojenský transport mezi Vojkovicemi n/O a Stráží n/O kvůli překročené ložné míře jel po nesprávné koleji a ze Stráže byl proti němu vpuštěn nákladní vlak s nákladem ocele. Srážku nepřežil strojvedoucí českého nákladního vlaku, 14 vojáků bylo zraněno. Strojvedoucí vojenského vlaku stihl vyskočit z lokomotivy.

Zdroj : iDnes.cz

Související zprávy na iDnes :
22.3.2004 Železničáři vysvětlují soudu střet s vlakem USA
4.12.2002 Za srážku vlaků padly první tresty

Nový most v Karlových VarechKarlovy Vary - Elektrifikace trati Karlovy Vary - Kadaň nezadržitelně postupuje kupředu. Skoro v celé trase již stojí nejen sloupy trolejového vedení, ale také se již na několika místech natahují vlastní troleje. Součástí elektrizace je i rekonstrukce kolejového svršku, výměna či rekonstrukce několika mostů, úpravy železničních stanic a vybudování zcela nového zabezpečovacího zařízení v celém úseku. Celá stavba by měla být hotova v červnu 2006.

Na trati č.140 ovšem není elektrifikace jedinou stavbou. V Karlových Varech Dvorech se buduje silniční průtah Karlovy Vary - Hory (součást budoucí rychlostní silnice R6), který bude na dvou místech mimoúrovňově křižovat tuto železniční trať.
Nový most v Karlových Varech První křížení je u Kauflandu, kde se staví nový železniční most, pod kterým bude silnice procházet. V současnosti je kolem budovaného mostu postavena přeložka jedné koleje. Druhé křížení bude provedeno silniční estakádou za žst. Karlovy Vary Dvory směrem na Sokolov, Cheb.
V úterý 27.9. byl most podroben zatěžkávacím zkouškám za použití dvou parních lokomotiv "Šlechtična" ř.475. (doplněno 29.9.)

Další stavbou je rekonstrukce železničního mostu v Chodově (mezi Chodovem a Novým Sedlem - součást stavby přeložky silnice). Z toho důvodu vlaky jedoucí do Chebu musí po nástupu a výstupu cestujících z žst. Chodov "vycouvat" zpět na zhlaví a dále pokračovat po hlavní trati. Obdobně vlaky do Karlových Varů musí do nádraží "zacouvat", poté odtud již pokračují normálně.

Tiskové zprávy a jiné informace :
14.01.2004 - Zahájení elektrizace železniční tratě Kadaň - Karlovy Vary
Stránky o budovaném silničním průtahu v Karlových Varech

Motorový vůz - ilustrační foto Cheb / Aš - Zítra 24.9.2005 bude při příležitosti 140. výročí železnice na Ašsku na pravidelné spoje Mos 17200, 17203, 17218, 17221, 17220 a 17223 v úseku Cheb - Aš - Hranice v Čechách a zpět nasazen motorový vůz 831.043 (M 262.1043) Českých drah, který letos na jaře dostal nový lak v historickém barevném provedení řady M 262.
Na hlavním nádraží v Aši se bude konat výstava drezín, lokomotiv (T 435.0145, T 679.1578, T 669.008) a speciálních vozidel SDC, výstava modelového kolejiště, výstava historických předmětů ve služebním voze, promítání filmů s železniční tématikou, projekce fotografií na PC, aj. Zajištěno je také občerstvení a hudba. V městském Infocentru bude současně vrcholit výstava zaměřená k historii zdejší trati.
Program zajišťuje Ašské kulturní středisko spolu s Plzeňskou dráhou Výtopna Cheb, Klubem M 131.1 Sokolov, Českými drahami, Loketskými místními drahami, Klubem železničních modelářů Cheb a Muzeem železničních drezín Čachrov.
Ilustrační foto

nehodaVojtanov - V úterý 20.9.2005 na železniční trati č. 147 z Chebu do Vojtanova došlo na 71 km k úniku značného množství technického benzínu z projíždějícího nákladního vlaku do Střížovského potoka. Potokem se znečištění dostalo do řeky Ohře na jejím 235 km. Železniční souprava s poškozenou cisternou dojela bez zpozorování závady a úniku až do stanice Vojtanov. Kontinuálním únikem benzínu a jeho odparem došlo ke vzniku výbušné směsi par se vzduchem a jejich následné iniciaci. Výbuchem v 15:02 hod byl zasažen projíždějící osobní vlak s 52 cestujícími.

Snímek zachycuje transport raněných z vlaku do hlavního zdravotnického stanu.

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11