..: Články :..

Ilustrační obrázekKamenický Šenov - Minulou sobotu byly vyhlášeny výsledky fotosoutěže 10 let KPL. Na vítězné záběry se můžete podívat níže. O týden dříve se také sešla skupina fotografů nad druhým vydáním kalendáře ŽelPage.

Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.

Doplněno 12:22

Ilustrační obrázekKolín - Tak trochu jako z jiného světa přišla na jaře zpráva o zprovoznění prvního úseku kolínské řepařské drážky. Místní sdružení nadšenců tak dosáhlo cíle, který si v roce 2000 vytklo. Úctyhodný je už jen výčet sponzorů, které se pro projekt podařilo získat - od grantu Evropské unie přes Středočeský kraj a město Kolín, místní automobilku TPCA a řadu dalších lokálních podnikatelů po jednotlivé fyzické osoby. Ty si mohou například zakoupit symbolický pražec.

Ilustrační obrázekLužná u Rakovníka - Muzeum v Lužné je největší železniční muzeum u nás. V krásném prostředí na kraji lesa našly své zázemí nejen parní lokomotivy, ale i desítky nadšenců sdružených v různých spolcích. Právě ty muzeum v roce 1997 založily. V červenci roku 1999 převzaly provoz muzea do své režie České dráhy a přičlenily ho jako provozní jednotku k DKV Louny a po jeho zániku DKV Plzeň.

Ilustrační obrázekBrno - Společnost Steam Story Agency vypravila ve spolupráci s BVV, a.s., na letošní 49. mezinárodní strojírenský veletrh do Brna parní vlak vedený Albatrosem 498.022 ulicemi Brna až do prostor výstaviště. Nabídky využilo půldruhé stovky zájemců. Pomineme-li nepříjemné řešení dopravní situace v Kolíně (výluka Nadjezd a porucha autobloku), které náš zvláštní rychlík odnesl hodinovým bonusem, proběhla cesta tam hladce a příjemně. Brno nás uvítalo poledním testem sirén, které pak na cestu po vlečce výstaviště z Brna dolního nádraží na výstaviště vystřídal hukot policejních aut řídících dopravu na ulici, jejíž středem vlečka prochází. A co nás na místě samém čekalo?

soutezKamenický Šenov - Přes technické problémy je již před prázdninami ohlášené hlasovací kolo k soutěži 10 let Klubu přátel lokálky konečně tady. Věříme, že jste po dovolených plni elánu a chuti a tak máte až do 13. října možnost dát své hlasy nejpodařenějším záběrům.

Pokračujte prosím na hlasovací formulář.

Ilustrační obrázekPraha - Zatímco minulé víkendy byly ve znamení výročí železničních muzeí ve Zlonicích a v Lužné u Rakovníka, na ten následující připravily České dráhy a řada dalších subjektů oslavy dne železnice. Nejen zvláštní vlaky, ale i exkurze do lokomotivních dep a na moderní dispečerská pracoviště jsou připraveny na řadě míst v republice. Účast na některé z akcí, jejichž programy najdete na webu Českých drah, můžeme jen doporučit.

Ilustrační obrázekAndermatt - Švýcarské Alpy nabízejí nejedno železniční lákadlo a to nejen pro železniční nadšence. Jedním z těch světoznámých je Glacier Express, s trochou nadsázky označovaný za nejpomalejší rychlík na světě. Sítí elektrifikovaných, částečně ozubnicových úzkokolejných drah (rozchod 1000 mm) původně tří soukromých společností jsou spojena od 30. let známá alpská letoviska mezi městem Zermatt, ležící pod vrcholem Matterhornu, a městem Chur. Cestou mezi Rhônou a Rýnem překonává dva velké průsmyky. Napojení má na slavnou Lötschberg-Simplonskou a Gotthardskou alpskou dráhu. Své jméno dostal podle řady vyhlídek na alpské ledovce, z nichž ten nejznámější je ten, ze kterého pramení Rhôna. Ačkoliv ho i dnes můžete spatřit z oken vlaku, tak právě tam už trasa dnešního Glacieru nevede. Jak k tomu došlo?

Ilustrační obrázekVídeň, Berlín - Po kampaních za nekuřácká nádraží, ve kterých se zdůrazňovalo, že železnice již přestala kouřit před řadou let a je tedy řada na cestujících, dává železnice u našich německy mluvících sousedů další jasný signál. Od 1. září jsou všechny německé a rakouské vlaky nekuřácké. Připojují se tak k iniciativě nastartované v roce 2005 v Itálii. Od loňska se ve vlacích nekouří ve Francii, Švýcarsku, Rumunsku a ještě letos, nejspíše se změnou jízdního řádu, se podle ÖBB připojí kromě českých vlaků i další středoevropské železniční správy a Rusko.

Ilustrační obrázek Bolzano – Trať Bolzano-BozenMerano-MeranMalles Venosta-Mals vznikla jako část projektu, který dále počítal s jejím prodloužením přes Reschenpass do údolí Innu a rakouského Landecku. Avšak společně s řadou jiných vzal i tento projekt po první světové válce definitivně za své. Trať prochází táhlým alpským údolím Vinschgau řadou oblouků mezi nekonečnými jabloňovými sady. Jižní Tyrolsko je původně rakouské území, které připadlo po první světové válce Itálii. Dnes je autonomní oblastí, odkud němčina dosud nezmizela – ani z názvů sídel, ani z jazyka místních obyvatel.

Ilustrační obrázekKerzers – Na rozhraní německé a francouzské části Švýcarska severně od Bernu najdete stanici, kde se v ostrém úhlu kříží dvě normálněrozchodné jednokolejné elektrifikované trati různých společností. Jde o trať Lyss – Lausanne z roku 1876, kterou v roce 1902 převzala SBB, a trať Bern – Neuchatel společnosti BN, která byla před několika lety převzata společností BLS. Trať každé společnosti má své tři koleje a na jednom zhlaví stanice dochází ke křížení s propojkami. Toto křížení projíždějí všechny vlaky včetně TGV Bern – Paříž maximální rychlostí pouhých 50 km/h.

Ilustrační obrázekMilí čtenáři,
uplynulý měsíc na ŽelPage byl plný změn. Vám sice nepřinesly žádné výrazné novinky a funkcionality, přesto pro nás znamenají obrovský krok vpřed. Ještě před třemi lety jsme hostovali zdarma na studentském serveru Goo.cz, pak jsme si pořídili doménu a přestěhovali se na Anoweb. Současný rozsah a návštěvnost webu si ale vynutil přípravu nového samostatného řešení, a tak od 27. července jedeme na novém, vyhrazeném serveru. Ačkoliv jsme se snažili na tuto akci připravit, nebyla bezbolestná. Velký dík za její zvládnutí patří především Michawelovi, který kromě serveru poskytl i rozsáhlý support, Dandymu, který nám připravil operační systém a výrazně pomohl s konfigurací, nejmenovanému adminovi, který nad optimalizacemi a úpravami strávil nejeden den a noc, jakož i mnoha dalším, kteří denně dobrovolně dřou na tom, aby zprávy, fotky, řazení a další projekty měly pěkný a aktuální obsah.

Ilustrační obrázekZásmuky - V Horních Chvátlinách u Zásmuk na Kolínsku se nachází jedna nepříliš známá, leč pozoruhodná trať. Osmdesát metrů kolejí o rozchodu 300 mm si na zahradě během deseti let spolu s dalšími "dělníky ZŽZ" rozložil František Pašek z Posázavského pacifiku. Stavba začala 22. července 1997, a tak se nyní konaly oslavy desátého výročí. Po celý víkend zde mezi dělníky a návštěvníky projížděl úzký vláček a panovala všeobecná pohoda.

Evropa - Horké léto nyní neprožívají jen na ředitelství DB, kde nadále pokračují jednání o kolektivní smlouvě a požadavcích odborové organizace strojvůdců. Stávky o tomto víkendu zasáhnou provoz v Maďarsku a Itálii. Provoz je na mnoha místech omezen také kvůli plánovaným výlukám.

ilustrační obrázekŽelPage v reakci na jízdní řád 2004, ve kterém u mezinárodních vlaků na trase Praha - Drážďany zmizely názvy vlaků, vyvolala protestní petici za zachování tohoto jména. Akce vzbudila bouřlivý ohlas, elektronickou petici podepsalo během třičtvrtě roku 972 respondentů. Její předávání nakonec ani nebylo potřeba, snad i díky ní se název "do roka a do dne" opět vrátil.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 13 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00