..: Aktuality a články - ČR Olomoucký :..

Ilustrační obrázekTovačov - První pokusy o napojení města Tovačova na rychle se rozvíjející železniční síť tehdejšího Rakousko-Uherska byly zaznamenány v roce 1867, kdy byla připravována výstavba trati z Nezamyslic do Olomouce a prostějovští radní požadovali její trasování právě přes Tovačov. Trasa této trati však byla později změněna a ani řada pozdějších pokusů o spojení Tovarová se světem prostřednictvím kolejí nebyla úspěšná. Až když v roce 1890 vystavěl velkoprůmyslník a majitel uhelných dolů na Ostravsku rytíř David Guttmann v Tovačově (Anníně) vlastní cukrovar, vyvstala naléhavá potřeba zajistit kvalitní, kapacitní a na povětrnostních vlivech a roční době nezávislou dopravu paliv, surovin pro výrobu i odvoz hotových výrobků. Tomuto požadavku vyhovovalo jedině použití železniční dopravy, se kterou již měli David i jeho bratr Vilém Guttmannové velmi dobré zkušenosti z jejich působení na Ostravsku.

N-S85 Montace, závěr 30. let, sbírka KVH NáchodRamzová - V sobotu 23.6.2007 pořádá můj kamarád Honza Holinka jednu z akcí svého seriálu o vojenských památkách dotýkajících se nějakým způsobem železnice. Tentokrát bude cílem objekt těžkého českoslovenkého předválečného opevnění StM-S50 "U trati" mezi Brannou a Ostružnou (trať 292). Protože se jedná i o můj obor, vzal s sebou na rekognoskaci terénu mne i mého synka, pro kterého to byla ve třech letech první výprava "na bunkry". Za tu možnost Honzovi trochu pomohu s propagací akce a s Vámi se rád podělím o své poznatky.

151 014 u Moravičan, autor: JohníkMoravičany - Aktualizováno ve 20:00 hod.: Na dvacetikilometrovém úseku železničního koridoru z Prahy do Olomouce (trať č. 270) nefungovalo dnes zabezpečovací zařízení. Z provozu ho vyřadila noční bouřka. Od Moravičan až do Olomouce nefungovalo zabezpečovací zařízení na přejezdech a v některých stanicích ani návěstidla. České dráhy na svých internetových stránkách sdělily: "Vlivem nepříznivého počasí jsou částečně nesjízdné některé tratě v Olomouckém kraji. U některých vlakových spojů může docházet ke zpoždění v řádu 30 - 60 minut." Kolem 13:30 hod. se podařilo všechny závady odstranit, řekl mluvčí drah Ondřej Kubala.

Na fotografii před vlakem zleva Pavel Horváth, Štěpán Kučera, Jan Rezek, Libor Došek, Miroslav Matušovič, zdroj: ČDPraha - V neděli 20.5.2007 vyrazili fotbalisté pražské Sparty na svůj pondělní zápas s SK Olomouc vlakem SC Pendolino. Použili spoj SC 511, který odjíždí ze stanice Praha Holešovice v 15:26 hod. Příjezd do stanice Olomouc hl. n. je v 17:43 hod. „Jde o další pokračování projektu VIP Pendolino, který spojuje výjimečnost rychlovlaku s výjimečnými setkáními,“ říká náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Kolář. „Jsem velmi rád, že si Sparta vybrala pro svou cestu na zápas spoj SC Pendolino. I zájem ze strany cestujících je stále větší, na trase do Ostravy přepravujeme denně až 3.100 cestujících a řada vlaků je kompletně vyprodána.“

Ilustrační obrázekŠumperk - Ještě před několika měsíci se mohli cestující těšit na výrazné novoty připravované na soukromé Železnici Desná. Novinkou měla být zejména její elektrifikace a s ní zcela nový vozový park. To vše ale bude nejspíš pouhým snem. Uskutečnění projektu téměř s jistotou pohřbily nelítostné ekonomické výpočty.

Olomouc hl. n.Olomouc - Vlastní cestou se pravděpodobně vydají ČD při rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci, budou asi jeho rekonstrukci nakonec platit ze své pokladny. Nepodařilo se totiž najít komerčního partnera, který by se spolu s nimi na oživení a opravách budovy v rámci projektu Živá nádraží podílel. Kdy by mohly úpravy nádražních prostor začít a jak budou postupovat, je ale v tuto chvíli ještě nejasné. Podle oficiálního sdělení ČD se nyní hledá optimální řešení, jak se v Olomouci k dlouho očekávané modernizaci prostor pro cestující dopracovat.

Ilustrační obrázekStaré Město pod Sněžníkem – Nové využití pro zchátralou nádražní budovu ve Starém Městě našli zdejší radní. Objekt před dvěma roky České dráhy nezrekonstruovaly a nového vzhledu se proto dočkala jen hlavní budova nástupiště. „Ošklivé káčátko“ může už ale za několik měsíců sloužit jako záchytný bod a také servisní středisko pro cykloturisty a bežkaře, kteří do Starého Města přijedou.

3.4.2007 - 17:00 - EZOP - nový informační systém pro cestující se zrakovým postižením

Ilustrační fotoZábřeh na Moravě - Od 5.3.2007 mají cestující se zrakovým postižením usnadněno cestování. Na zábřežském nádraží byl instalován elektronický systém EZOP, první svého druhu v České republice.

Hlasové rozhraní a použití zvětšeného písma umožňuje slabozrakým a nevidomým cestujícím získat informace o nejbližších spojích (a to včetně nástupiště), zpoždění a posléze bude obsahovat i stručný plán stanice či informace o historii a památkách města. Projekt financoval Olomoucký kraj, organizaci zaštiťovalo TyfloCentrum Olomouc ve spolupráci se SŽDC Olomouc. Zařízení vyvinula a nainstalovala firma Starmon z Chocně.

zdroj: TyfloCentrum Olomouc

Ilustrační obrázekZábřeh na Moravě – Nevěřícně kroutili hlavou účastníci výběrového řízení na provozování rychlého občerstvení v prostorách opravené železniční stanice Zábřeh na Moravě. Komise byla s výběrem za deset minut hotova a oba zájemce poslala domů s tím, že nesplnili podmínky soutěže a tím pádem ji opět ruší.

Železnice DesnáŠumperk - Složitá jednání zřejmě letos čekají Svazek obcí údolí Desné. Musí totiž zkolaudovat soukromou železnici, kterou se Svazku podařilo po povodních z roku 1997 znovu vzkřísit k životu. Ta totiž doposud funguje stále v režimu zkušebního provozu. Lhůta pro kolaudaci končí posledním dnem letošního roku.

Ilustrační obrázekČervenka - Krátce po půlnoci došlo na trati SŽDC č. 270 k mimořádnosti, která výrazně ovlivnila a stále negativně ovlivňuje provoz na páteřní trati, spojovací větvi prvního a druhého tranzitního železničního koridoru.

15.3.2007 - 17:00 - ČSA chtějí ukončit spolupráci s ČD k 1.4.2007

Ilustrační obrázekPraha - ČSA oznámily, že hodlají ukončit spolupráci s ČD. Důvodem je údajně nízký zájem o návazné jízdenky (k letenkám) do Pardubic, Olomouce a Ostravy vlaky SC Pendolino. Službu prý využívají pouze 2 lidé denně, přičemž v každém spoji je nabízeno 8 míst v rámci rezervačního systému ČSA. ČD hodnotí spolupráci pozitivně a ČSA prý nevznikají žádné další náklady, mimo přeúčtování ceny jízdenky 1. třídy v odpovídající vzdálenosti. ČSA vadí (mimo nízké vytíženosti), že musí platit svým cestujícím náhrady za spoje, které byly zrušeny. ČD věří, že spolupráce bude zachována, ale v případě opačného rozhodnutí ČSA, hodlají využít zkušeností a oslovit jiného leteckého dopravce. Případné ukončení se nijak nedotkne provozu vlaků SC Penodlino ani Airport Expressu.

zdroj: Novinky, ČD

Ilustrační obrázekŠumperk - V roce 2007 uplyne 60 let od zahájení výstavby závodu bývalých Železničních opraven a strojíren a 55 let od zahájení jejich provozu. Toto významné jubileum si společnost připomene v červnu letošního roku v rámci slavnostního Dne otevřených dveří a oslav Dne dětí v Pars nova.

Ilustrační fotoČervenka - V deset kilometrů dlouhém úseku Moravičany - Červenka bude probíhat od 15.3. do 16.4.2007 rozsáhlá výluka, druhá etapa této výluky proběhne s největší pravděpodobností v termínu 3.5. - 11.6.2007. K výluce je vydán zvláštní výlukový jízdní řád a v elektronickém jízdním řádu jsou již zapracována níže uvedená omezení.

Ilustrační obrázekOlomouc - České dráhy chtějí v Olomouckém kraji do deseti let zmodernizovat všechny nádražní budovy ve městech s více než patnácti tisíci obyvateli. V projektu Živá nádraží se tak dočkají modernizace železniční stanice Šumperk, Jeseník, Uničov a Šternberk. Při těchto rekonstrukcích ČD spolupracují s daným městem, které se tak na projektu podílí samotnou úpravou přednádražního prostoru a přesunem autobusových nádraží či zastávek do bezprostřední blízkosti vlakového nádraží.

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 13 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09