..: Aktuality a články - ČR Moravskoslezský :..

blesk Jistebník — Na železničním koridoru mezi Ostravou a Olomoucí se dnes před 17. hodinou kvůli bouřce zastavil provoz. V Jistebníku blesk vyřadil z provozu zabezpečovací zařízení a vlaky nabírají velké zpoždění. "V 16:37 lokální silná bouřka poškodila reléovou stanici, byl zastaven provoz. Vlaky, které sem dojížděly od Ostravy, zastavily ve Svinově a v Polance nad Odrou, vlaky z druhého směru v Suchdole nad Odrou nebo ve Studénce," říká mluvčí SŽDC Pavel Halla. Po nedávných záplavách, které vyřadily na čas z provozu stanici Polom a poškodily mnoho dalších trati na severu Moravy, je toto další komplikace pro dálkovou dopravu mezi Ostravou a Prahou, resp. Břeclaví.

Kyvadlový vlak mezi Suchdolem nad Odrou a Bohumínem, foto: Samir LeparaOstrava, aktualizováno 26.6. 14:00 - Intenzivní srážky na Moravě zkomplikovaly provoz na železničních tratích a silnicích na střední a severní Moravě. Někde voda dosahuje až ke kolejím, někde už jsou tratě zaplavené. „V oblasti nad Beskydami spadlo opravdu drastické množství srážek – asi 80 milimetrů během dvou hodin. Vznikla vlna, která nabrala bahno z polí a přehnala se přes několik obcí. V podstatě se dá říct, že během okamžiku hladina stoupla na stoletou vodu. Zároveň přestalo pršet a voda v této chvíli postupně odchází pryč do širšího koryta, kde se bude transformovat na vodu dvacetiletou a už pravděpodobně nenapáchá další škody,“ uvedl pro Novinky.cz mluvčí Povodí Odry Čestmír Vlček.

Stav k 26.6.09 14:00

Nadále zůstávají mimo provoz 4 tratě regionálního charakteru na Novojičínsku a Valašskomeziříčsku. Na těchto tratích je zavedena náhradní autobusová doprava. Na hlavní koridorové trati do Ostravy je provoz obnoven pouze po jedné koleji, sníženou rychlostí a jen mezi jednotlivými stanicemi, tedy s většími intervaly mezi jednotlivými spoji. Proto může docházet k cca 15 minutovému zdržení vlaků a některé rychlíky daným místem zatím neprojedou. Cestující mohou využít ostatní spoje na této trati. Regionální osobní doprava je zatím stále nahrazena autobusy.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard WeberOstrava — V úterý 16. června 2009 úderem deváté hodiny ranní se po roce opět otevřely brány nákladního terminálu poblíž ostravského hlavního nádraží. Již podesáté jimi prošli návštěvníci největšího tuzemského veletrhu drážní techniky Czech Raildays 2009. Železniční nadšenci i zástupci odborné veřejnosti si přišli prohlédnout vše podstatné, co se v našich končinách na dráze za uplynulý rok událo. Kromě firem z oboru neunikla akce ani pozornosti politiků, ať už na regionální nebo celostátní úrovni. Slavnostního otevření veletrhu se účastnil generální ředitel SŽDC Jan Komárek, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek či primátor statutárního města Ostrava Petr Kajnar. Mezi mnoha návštěvníky letos nechyběl a nebude chybět ani tým ŽelPage, snažící se důkladně zmapovat zajímavosti a setkat se čtenáři našeho serveru, kteří Ostravu navštíví. A co lze na letošních Czech Raildays vidět?

Czech_Raildays, foto: Czech_Raildays Ostrava — Veletrh drážní dopravy Czech RailDays (CRD) se stává každoroční událostí roku. Jehož desátý ročník, konaný ve dnech 16. až 18. června, opět hostí město Ostrava. A jelikož je to ročník jubilejní, bude na místě bilancovat výsledky počtu vystavovatelů, stejně jako se těšit na zajímavé exponáty. Ptáte–li se, co letos bude za hlavní hity na venkovní expozici, pak vás vystavovateli slibovaná elektrická lokomotiva Škoda 109E a vysokorychlostní jednotka railjet s lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jistě potěší! Těšit se můžete na důkladný přehled exponátů v našem zpravodajství; redaktory ŽelPage můžete na CRD potkat v první a poslední výstavní den.

RIP, foto: MG Kunčice pod Ondřejníkem - začátek dubna roku 2009 bude v myslích severomoravských železničních fotografů zapsán černým písmem. Úsek trati 323, spojující Frenštát pod Radhoštěm s Kunčicemi pod Ondřejníkem totiž ztratil jednu z dominant, která jej řadila mezi nejkrásnější místa spojená se železnicí v tomto kraji. Dlouhá léta byl blížící se vlak signalizován charakteristickým cinkáním, předcházejícím trhanému spouštění letitých, dřevěných břeven závor. Jak taky jinak, když jejich ovládání měl na starosti personál kunčické stanice, otáčející na druhém konci lankové dráhy klikou. V rámci racionalizace a dílčí modernizace se tak musíme rozloučit s mechanickými závorami, rakouského výrobce Brown-Boveri. Ač nejsem příznivcem stesku po starých časech, zde mě to docela zamrzelo.

1.6.2009 - 7:00 - Nové nádraží v Čeladné

742.028-4, Hr. Čeladná, foto: PayusČeladná - Cestující z podhorské obce Čeladná v Beskydech se brzy dočkají nové staniční budovy. Na železniční zastávce, nacházející se na trati 323 Ostrava - Valašské Meziřičí, se začne stavět ještě letos. Stávající budova nádraží stojí v Čeladné již více než 120 let a nevyhovuje dnešním standardům moderního cestování. „Půjde o zásadní změnu,“ uvádí starosta obce Pavol Lukša a dodává: „Především z důvodu zajištění budoucího bezbariérového přístupu pro cestující s tělesným postižením a s ohledem na umístění zastávky v podhorském prostředí se investor – Správa železniční dopravní cesty – po konzultaci s architektem rozhodl pro zbourání dosluhující budovy a její nahrazení zcela novou stavbou“. Přípravě stavby podle něj byla věnována značná pozornost. Součástí nové kryté čekárny, která je v současnosti jedním z několika nových dopravních projektů v obci, budou i hygienická zařízení a prostor pro úschovu jízdních kol.

Zdroj: Denik.cz

U 57.001 se svým vlakem 21.5.2009 ve Slezských Rudolticích při návratu do Třemešné ve Slezsku, foto: Michal Štrublík Krnov - Pokud jste pravidelně sledovali webové stránky Federace strojvedoucích Slezských zemských drah, víte, že již od 29. února 2008 je domovem v České republice úzkorozchodná parní lokomotiva 19-32 JŽ, počeštěně U 57.001. Tento gigant na rozchodu 760 mm se nedávno po více než půlročním snažení dostal mezi skupinu provozních parních lokomotiv. Dovolte nám tedy, abychom vás seznámili nejen s historií a současností stroje U 57.001, ale i s plánem letošní sezóny, která by se měla nést v novém duchu, nejen v jiných termínech, ale i s novými vozidly, U 57.001 nevyjímaje.

Nehoda u Paskova, 16.2.2009, foto: Dennis HübschFrýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.

Šestikolo, foto: Samlep Focením železnice se pořádně zabývám od roku 2006. Tehdy jsem se pohyboval hlavně po nádražích a vycvakával lokomotivy a vozy všeho druhu, bez ohledu na počasí, násvit či kompozici. Tyto výtvory jsem se pak skoro vždy snažil protlačit do zdejší galerie. A skoro vždy jsem byl udiven tím, že cenzurou neprošly. První větší změna přišla koncem května 2007, kdy se mi do ruky dostal první pořádný digitální fotoaparát, a to dokonce jednooká zrcadlovka. Motivován novým přístrojem jsem se rozhodl, že fotku do galerie dostanu stůj co stůj. Vyrážel jsem dál od stanic a pokoušel se o první traťovky. Fotky i tak ale měly dost chyb…

Ilustrační obrázek - Pendolino mezi Lupěným a Hoštejnem Bohumín – S příchodem nového jízdního řádu a řady souvisejících změn poněkud zanikly novinky související s tarifním odbavením ve vlacích SuperCity. Doposud jsme Vás informovali, že u vybraných vlaků je vyloučeno použití slevy RailPlus na nákup místenky ve dnech se špičkovou frekvencí. Nicméně, stranou pozornosti médií i tiskových zpráv Českých drah zůstala zbrusu nová nabídka určená pro vlaky SC jak na severní, tak i jižní větvi.

Ilustrační obrázekFrýdek-Místek, Český Těšín - Nejkratší železniční spojnicí Frýdku-Místku s Českým Těšínem je trať 322. Vede malebnou podbeskydskou krajinou podél řek Ropičanka, Stonávka a Morávka. Ve většině ze sedmi stanic a zastávek (vyjma konečných, které v článku nezmiňuji), jsou zrušeny výdejny jízdenek - ty jsou prodávány ve vlaku. Koleje vedou skrz i okolo městeček a vesnic, jejichž památky, stejně jako atraktivní okolí, jsou jako stvořené k výletům - na své si zde tak přijdou nejen fotografové železnice. Vezměme to tedy popořadě tak, jak stanice následují po výjezdu z Frýdku-Místku.

Česko-polský nápis, foto: Přema Bystřice nad Olší – Už to bude rok, co započaly první modernizační práce na trati 320, náležící do trasy bývalé Košicko–bohumínské dráhy. Tehdy dělníci začali s pracemi na hlavním tahu k hranicím se Slovenskem. Stanice v Bystřici nad Olší byla první, které se rekonstrukce dotkla. Během měsíce srpna se na místo vydal náš externí spolupracovník zdokumentovat probíhající práce. Dle jeho slov byl překvapen, protože přijížděl do „nové stanice“. Stanici dominuje staniční budova, která prošla výrazným faceliftem, došlo i na nástupiště s kolejemi, jejichž počet se změnil.

logo ESKOOstrava - V Praze a Středočeském kraji cestující již rok jezdí ve vlacích, provázaných s městskou dopravou. Otázkou je, jak se tento trend uchytí v Moravskoslezském kraji. Řeč je o vytvoření systému vlaků regionální dopravy a jejich integraci do jednotného celku. Od 14. prosince 2008 tak budeme moci na Ostravsku vídávat a hlavně používat vlaky pod označením „S“.

Ilustrační obrázekBohumín - Po téměř dvou měsících se ŽelPage vrací k seriálu o osudu elektrických jednotek řady 470. První jízdní zkoušky jednotky 470.001/002 byly zahájeny na začátku roku 1991, a to na zkušební trati výrobce ze Studénky do Bartošovic. Na veřejnou železniční síť se "Kraken" poprvé dostal 21. 2. 1991, kdy se uskutečnila zkušební jízda s prototypovou komisí na palubě. V březnu pak probíhaly testy na okruhu v Cerhenicích.

4.11.2008 - 10:00 - Dva osobní vozy poškozeny po řádění sparťanských rowdies

151 u Moravičan, foto: JohníkOstrava - Přesun fotbalových fanoušků na ligový zápas se opět jednou neobešel bez škod - tentokrát dílem chuligánů z řad příznivců pražské Sparty, kteří krátce před příjezdem do Ostravy zničili dva vozy řady B ze stavu DKV Praha. Přesná hodnota škody má být vyčíslena po návratu vozů do domovského depa v úterý. Před příjezdem do stanice Ostrava-Svinov odpálil sparťanští rowdies jednu z dvou dýmovnic a následně začali ničit interiér druhého vozu. "Byla zničená sedačka a byl zjištěn také promáčklý strop," uvedl pro deník Právo mluvčí ČD Ondřej Kubala. Přibližně 130 fanoušků bylo do Prahy přepravováno ve dvou posilových vozech, připojených k vlaku EuroCity. Policie jich několik legitimovala již ve vlaku; podle ostravského policejního komisaře Miroslava Pecha ale zatím nebyl nikdo obviněn.

Zdroj: Novinky.cz

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 20 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01