..: Aktuality a články - ČR Jihočeský :..

Ilustrační obrázekČeské Budějovice - SŽDC chce v rámci stavby IV. koridoru zbourat most v Českých Budějovicích. Jde o starou stavbu na okraji města, ale jedinou možnost jak se vyhnout frekventované silnici v centru města. Obyvatelé tvrdí, že by omezení dopravy pouze na jedno místo způsobilo dopravní kolaps. Z těchto důvodů nepovolila radnice investorovi mostní těleso zbourat.

Ilustrační obrázekBohumilice – O velkém štěstí může mluvit pětatřicetiletá řidička, která v pondělí přehlédla na přejezdu u Bohumilic na Prachaticku vlak a ze srážky vyvázla pouze s lehkým zraněním. „Řidička se před jednokolejným železničním přejezdem nepřesvědčila, zda jej může bezpečně přejet, a pravou přední částí fabie narazila do levé přední částí osobního vlaku. Automobil byl odražen mimo trať,“ konstatovala prachatická policejní mluvčí Radka Sovová. Dodala, že škoda představuje 160.000 korun.

Ilustrační fotoVimperk - Monstra a strašidla různých druhů i původu letos naplní speciální silvestrovský vlak, který už několik let vypravuje poslední den v roce Stifterův pošumavský železniční spolek z Vimperku na Kubovu Huť. Hlavním tématem letos budou strašidla a na koleje vyrazí vlak s názvem Vlak hrůzy.

814České Budějovice - V pátek 1.12.2006 nasadily ČD do pravidelného provozu 2 jednotky Regionova (814/914 - 012 a 013) v Jihočeském kraji. V prvopočátku budou motorové jednotky nasazeny na trati Tábor - Ražice. V budoucnu se počítá s tím, že budou Regionovy nasazeny na relacích Tábor - Veselí nad Lužnicí - Jindřichův Hradec a Písek - Protivín - Volary. Jihočeský kraj se po krajích Zlínském, Karlovarském, Královéhradeckém, Olomouckém a Vysočiny stal v pořadí šestým, kde Regionovy jezdí. V příštím roce budou do provozu nasazeny i třívozové jednotky, které budou mít vyšší přepravní kapacitu a zlepší se i jízdní vlastnosti vlaku.

zdroj: Tisková zpráva ČD

České Velenice - Na začátku listopadu Vás ŽelPage informovala o projektu elektrizace železniční trati vedoucí z Českých Budějovic přes České Velenice až po hraniční most přes řeku Lužnici. Podle aktuálních informací byly již práce na stavbě zahájeny, termín dokončení první etapy však byl posunut až na rok 2008. Včetně projektu cena první etapy dosáhne zhruba 980 milionů korun. V roce 2008 by na ni měla navázat výstavba napájecí stanice a úprava železniční stanice v Českých Velenicích, díky čemuž by město mělo získat nové elektrické vedení. Cílem je zabránit opakování situace z letošní zimy, kdy Velenice kvůli sněhové kalamitě na několik dní ochromil výpadek proudu.

zdroj: Profit

KoridoryBenešov - Letošní rozhodující stavební práce na budování železničního koridoru, jinak také nazývané jako optimalizace tratě, mezi Benešovem a Prahou, se pomalu chýlí ke konci. Dlouhodobá výluka traťové koleje mezi Senohraby a Strančicemi skončí příští víkend a naplánované přípravné práce mezi Benešovem a Čerčany, především betonování a osazování patek pro nové sloupy trakčního vedení, také nyní končí. Přípravné práce na stavbě z Benešova do Strančic, kterou provede firma Skanska, začaly 1. října. "Příští rok začne rekonstrukce stanice Benešov a pětikilometrového úseku obou traťových kolejí do Čerčan," připomněl mluvčí investora. Protože celý mezistaniční úsek měří devět kilometrů, vznikne u Bedrče provizorní výhybna, která umožní v opravovaném úseku plynulejší provoz vlaků z obou směrů po jedné koleji. Souběžně se začne předělávat kolejiště v Senohrabech. "Za předpokladu, že bude zajištěné plynulé financování, bude celá trať mezi Benešovem a Prahou dokončená do srpna 2010," konstatoval Jiří Šťastný. Letos se prostavělo 1,1 miliardy korun.

Rok 1938, objekty č. 28 a 29, poskytl T. SvobodaHorní Vltavice - Obrannou linii našeho předválečného opevnění bylo nezřídka nutné vést velmi komplikovaným terénem, který kladl velké nároky na dopravu stavebního materiálu. Nad Horní Vltavicí se v rámci stavebního úseku č. 191 rozhodla berounská firma Ing. Jelínek a synové zásobovat staveniště deseti objektů lehkého opevnění vz. 37 pomocí kolejových svážnic a polní drážky. Mnoho otázek okolo nich není stále zodpovězeno, ale výsledky dosavadního pátrání jsou námětem tohoto článku.

listiČeské Budějovice - Mokré listí na kolejích v sobotu způsobilo problémy několika vlakům na trati mezi Táborem a Pískem. Vlaky musely jet velmi pomalu, protože na trať padá listí, které klouže. Nemohly se rychleji rozjet, a tak nabraly zpoždění. Několik osobních vlaků, mezi nimi nová souprava Regionova nasazená právě v sobotu ve zkušebním provozu, mělo zpoždění asi 40 minut. Problémy vznikly na čtyřapůlkilometrovém úseku vedoucím listnatým lesem u obce Vrcovice, kde je stoupání. "Začalo pršet a foukat, takže na koleje napadalo listí a podkluzuje to," řekl Jiří Kafka z odboru osobní přepravy Českých drah.

Podle něj tato situace nastává na podzim pravidelně a nedá se jí zabránit. Podobné problémy měl ve čtvrtek i rychlík ze Salcburku do Prahy, který musel výrazně zpomalit kousek za Českými Budějovicemi. Kafka upozornil na to, že tři páry vlaků Regionova stejným úsekem dopoledne projely bez potíží. Sebevýkonnější souprava s možností si například podsypávat na koleje písek podle Kafky s touto podzimní obtíží nic nezmůže. Bývá to však smůla jen pro několik vlaků - když hromadami listí projedou a rozfoukají je, následující spoje už mohou jet běžnou rychlostí.

zdroj: Novinky.cz

pracJižní Čechy - Prakticky každý vlak, který dorazí z Prahy do jižních Čech po železniční trati do Českých Budějovic, nedodržuje zhruba poslední rok jízdní řád. Už v Táboře mívají některé rychlíky zpoždění deset až patnáct minut. Stejně tak na cestu z jihočeského regionu do Prahy si pasažéři vlaků musí vyhradit více času. Důvodem je už loni zahájená výstavba nové železnice, kterou odborníci nazývají IV. železniční koridor. Výstavba se loni posunula od Prahy až k Benešovu.

"Vážení cestující, omluvte, prosím, zpoždění vlaku," oznamuje pravidelně hlas v jihočeských stanicích z reproduktorů.
Dopravní poradce jihočeského hejtmana Ivan Študlar vysvětlil, že za zdržením "jihočeských" vlakových spojů stojí práce na koridoru mezi Říčany a Stránčicemi,kde je teď v provozu jen jedna kolej. Stavba IV. železničního koridoru se s prvními jarními měsíci roku 2007 dostane i do jižních Čech, konkrétně do úseku Doubí u Tábora - Tábor. Budovat se začne druhá kolej takzvaně na zelené louce hned vedle současné osy tratě. Státní fond dopravní infrastruktury tu počítá s masivní investicí 1,5 miliardy korun. lesÚřady už na tento úsek přes Planou nad Lužnicí vydaly stavební povolení, České dráhy předaly staveniště vybrané firmě. "V prosinci dohodneme harmonogram prací, budou známy i rozsáhlejší výluky vlaků," uvedl nejvyšší zástupce ČD v Jihočeském kraji Jiří Kafka, který podotkl, že jízdní řády na příští rok zohlední vliv stavebních prací.

Průměrná doba jízdy mezi Prahou a Českými Budějovicemi se protáhne na dvě hodiny 45 minut. Současný průměr činí dvě hodiny 30 minut. Nové železniční spojení se stošedesátikilometrovou rychlostí vlakových souprav mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí má být hotovo do roku 2016. "Takové je vládní usnesení z prosince roku 2001," uvedl Študlar, který podotkl, že stále ještě zbývá určit vedení tratě kolem Hrdějovic u Českých Budějovic. Zatímco ministerstvo dopravy se přiklání k východní trase blíže k budově Makra, obec a kraj upřednostňují variantu, kdy koleje obkrouží Hrdějovice západním směrem v místě tamního lomu s využitím výhybny Nemanice na plzeňské trati.

zdroj: Českobudějovický deník

kvSlavonice - Ještě letos měl znovu projet vlak mezi Slavonicemi a obcí Fratres v Rakousku. Na obnovu neelektrifikované jednokolejné trati však stále nejsou peníze,a proto Ministerstvo dopravy posunulo termín zahájení stavebních prací na příští rok. Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945. Obce u trati požadují jeho obnovení od první poloviny 90. let; slibují si od toho i rozvoj cestovního ruchu.

zdroj: kraj-jihocesky, slavonice-mesto

362Hluboká nad Vltavou - Železniční stanice u trati č. 190 vedoucí z Českých Budějovic do Plzně má od včerejška změněnou "fazónu". Na první pohled je nová jen plocha před budouvou a pár stožárů s elektrickým vedením. Opak je pravdou, modernizace za téměř 100 milionů korun se týkala hned několika zásadních částí. "Cílem tohoto projektu bylo udělat takové úpravy železniční stanice, které umožní zvýšení rychlosti při průjezdu vlakových souprav. Dále tato stavba zapadá do celkové modernizace trati z Českých Budějovic do Plzně, kde bychom mohli docílit zkrácení jízdy o třicet minut," naznačil včera generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek. Na rekonstrukci hlubockého nádraží se podílely také granty z Evropské unie. V rámci Operačního programu infrastruktury "spolkla" železnice přes padesát milionů korun.

zdroj: Českobudějovický deník - 1.11.2006

Ilustrační foto, ÖBBČeský Krumlov - Železniční koridor z Českých Budějovic do hornorakouského Lince, který se řadí mezi 30 prioritních staveb Evropské unie v oblasti dopravy, nepovede přes Český Krumlov. Projektanti i zástupci kraje se 17.10.2006 shodli na tom, že koleje povedou okolo Kaplice. Rozhodujícím faktem pro zvolenou variantu byla o 11 miliard korun nižší cena, neboť tato trasa je o 5 km kratší. Navíc obce v okolí Krumlova proti zamýšlené trase protestovaly. "Realizace koridoru do Rakouska připadá v úvahu až po roce 2016," uvedla tisková mluvčí Ministerstva dopravy ČR Marcela Žižková. Původně měla být stavba koridoru v úseku mezi Budějovicemi a Lincem zahájena v roce 2010. Vlaky zde po modernizaci tratě budou moci jezdit rychlostí až 160 km/h.

V Jihočeském kraji se nachází 248 železničních stanic a zastávek na 880 km železniční sítě. Právě mezi Českými Budějovicemi a Lincem vedla první koněspřežná železnice na evropském kontinentu. Z historického pohledu došlo k útlumu železniční dopravy v jižních Čechách mezi Českem a Rakouskem po roce 1948, kdy byly provozovány 2 hraniční přechody - zejména kvůli nákladní dopravě - Horní Dvořiště a České Velenice. Přechod Slavonice - Fratres byl uzavřen. Osobní vlaky strávily kvůli kontrolám na hranicích více jak dvě hodiny a četnost spojů byla velmi nízká. Na přechodu Horní Dvořiště - Summerau jezdil jeden pár osobních vlaků, na přechodu České Velenice - Gmünd mezinárodní rychlík Vindobona a noční rychlík Sanssouci. Po roce 1989 se hranice otevřely a začal stoupat i počet železničních spojů pravidelných, sezónních i mimořádných. Zavedl se rychlík do Benátek a do Vídně. Od loňského prosince jezdí přes hraniční přechod Horní Dvořiště - Summerau nově vlak Ex/EC 100/101 Jože Plečnik na rameni Sever - Jih v relaci Praha - Lublaň.

zdroj: ČT 24, Proměny železnice v regionech, ČD

Slavonice - Váznoucí projekt obnovy jednokolejné neelektrifikované železnice mezi příhraniční dolnorakouskou obcí Fratres a jihomoravskými Slavonicemi zatím nemá dořešeno financování. Sdělil to Mario Brunnmayr z tiskového oddělení Rakouských spolkových drah (ÖBB).

V současné době se vyjasňuje financování mezi spolkovou zemí Dolní Rakousy, vládou a spolkovými drahami,“ uvedl Brunnmayr.

Na rakouský úsek tratě má navazovat rekonstruovaná železnice mezi obcí Fratres, Slavonicemi a Kostelcem u Jihlavy. Její obnova se ale odkládá, údajně kvůli Rakousku, které na trať musí vydat podstatně více peněz.

Podle dřívějších prohlášení politiků a Správy železniční dopravní cesty, investora projektu na české straně, měl první vlak přejet hranice již letos. Ministerstvo dopravy ve středu informovalo, že se zahájení prací opět posunulo, a to z letošního podzimu na příští rok. Podle ministerstva je zprůjezdnění trati závislé na postupu prací na rakouské straně. Samotný postup prací k dokončení zbývajících úseků příslušné tratě z dolnorakouského Waldkirchenu však byl podle Brunnmayra projednán spolu s příslušnými českými subjekty.

Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945. Obce u trati požadují jeho obnovení od první poloviny devadesátých let; slibují si od toho i další rozvoj turistického ruchu.

zdroj: Mladá fronta DNES - českomoravska vrchovina

JHMDJindřichův Hradec - V sobotu vrcholí oslavy stého výročí úzkokolejné trati Jindřichův Hradec - Obrataň. Do Kamenice nad Lipou pojede parní vlak s přípoji z Prahy a z Českých Budějovic, které odvezou účastníky i večer zpět. Oslavy probíhají ale celý týden od Dne železnice až do 1.10. Bližší informace o programu a reportáže z uplynulých dnů najdete na webu JHMD. Účast můžeme jen doporučit.

zdroj: JHMD

Jindřichův Hradec – Společnosti JHMD a JH Bus společně připravily pro turisty nabídku na výlet. Zájemci mohou každou sobotu cestovat lokálkou (i parní) z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a odtud pokračovat historickým autobusem Škoda 706 RTO na Landštejn (jezdí od 1.7. – 2.9.2006). Každé úterý a čtvrtek odjíždí historický autobus z Jindřichova Hradce na zámek Červená Lhota. Cena jízdenky je stanovena součtem jízdného za vlak a autobus.

Zdroj: JHMD

« Novější zprávy | 1 ... 5 6 7 8 9 ... 11 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11