..: Články :..

Jízdní řád platný od 13. června 2010 Praha — Na stránkách většiny krajských úřadů, které jsou objednateli regionální dopravy v ČR, se již tradičně v uplynulých týdnech objevily první návrhy jízdních řádů pro rok 2012 s výzvou k odeslání připomínek. Ta má v každém kraji jiné termíny (v některých případech již v následujícím týdnu) a jiné podmínky, někde například očekávají připomínky výhradně prostřednictvím obcí, jinde i od občanů. Každopádně ve všech případech je třeba připomínky zaslat příslušnému krajskému úřadu, nikoliv dopravci. S výjimkou Pardubického kraje, kde jsme již informovali o připravovaných rozsáhlých strukturálních změnách v souvislosti se zavedením IDS IREDO, jsou změny v jiných krajích prozatím bez komentáře. Pokud jde o dálkovou dopravu, samo ministerstvo za sebe návrhy nepublikovalo, nicméně mnohé lze vyčíst právě z krajských úřadů. Žádný z dopravců ani správce infrastruktury ani letos návrhy v tomto stádiu příprav nezveřejnil. Nezbývá tedy než ještě jednou varovat — uvedené návrhy jsou podklady k jednání a od konečného jízdního řádu se mohou i výrazně lišit.

Kalendář ŽelPage 2012, foto: Petr Holub Beroun — Vydání kalendáře ŽelPage pro rok 2012, který obsahuje 13 fotografií s železničními motivy, je na spadnutí. Už nyní máte možnost si objednat výtisky v předprodeji, který probíhá až do konce června za zvýhodněnou cenu 119 korun. Budeme rádi, pokud pomůžete s distribucí do míst, kde jsme zatím partnery nezískali – formou odběru balení 20 ks kalendářů za úhrnnou cenu 1999 korun (cena za kus klesá pod 100 korun). Od července budete mít možnost kalendář zakoupit i u tradičních distributorů, jejich seznam v dohledné době zveřejníme. Při objednání přes náš eshop vám do zásilky můžeme přibalit zlevněný kalendář ŽelPage nebo autorský kalendář Bey Želtvayové pro rok 2011 za cenu 49 korun.

Na nedávném veletrhu Czech Raildays jste mohli potkat naše redaktory označené badgees s logem portálu. Pokud o ně máte také zájem, můžete si 24mm placku se špendlíkem objednat. Případnou koupí si nejen uděláte radost, ale podpoříte i sdružení, které tento portál na dobrovolnické bázi provozuje, za což vám předem upřímně děkujeme.

Vectron a 951 ZSSK, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákAktualizace 23.00 – Ostrava – Letošní Czech Raildays jsou zajímavé i z pohledu otevírání trhu osobní železniční dopravy v Česku. Zatímco RegioJet letos místo účasti na veletrhu upřednostnil technické přípravy na brzký rozběh linky Praha - Havířov (- Žilina), veřejnosti se na samostatném stánku prezentoval druhý adept na ostrý konkurenční boj mezi Prahou a Ostravou, společnost Leo Express. Ta má v současnosti u švýcarského Stadleru objednaných pět elektrických jednotek FLIRT v úpravě pro dálkovou dopravu s třemi cestovními třídami, a po několika měsících sporadického informování teď naplno rozběhla marketingovou kampaň. Kromě provozování komerčních vlakových spojů mezi Prahou, Ostravou, Vídní a dalšími krajskými městy chce investiční skupina Leoše Novotného rozvinout v Česku i další aktivity, včetně leasingu kolejových vozidel. Jako ukázku přivezla skupina Leo Group do Ostravy motorovou lokomotivu Voith Gravita 10BB, jež má v budoucnu tvořit část leasingového portfolia nově vzniklé firmy Leo Pool.

Nehoda 814.065 na Os 18003 v žst. Vodňany (2.2.2011), foto: Drážní inspekce ČRVodňany — Dne 2. února 2010 v 8.14 ráno se ve Vodňanech u železničního přejezdu při výjezdu ze stanice Vodňany ve směru na Číčenice srazil osobní vlak Os 18003 dopravce České dráhy jedoucí z Volar do Číčenic s krátkým manipulačním vlakem dopravce ČD Cargo, vedeným strojem 751.316-1. Na osobním vlaku byla nasazena jednotka Regionova s motorovým vozem 814.065-9, který je také nejvíce poškozen.

Na místě nehody je hlášeno 20 zraněných, z toho jsou tři zranění těžká. 9 lidí bylo převezeno do nemocnice v Českých Budějovicích, převážně s poraněními hrudníku a končetin. Jedna z cestujících, starší paní, svým zraněním na místě podlehla. Na místě zasahují hasiči z Vodňan i Strakonic (některé z cestujících museli z vagonu vynést na nosítkách a kolečkových křeslech) a nejméně šest vozů rychlé záchranné služby. Provoz na trati je přerušen; osobní vlaky jsou v úseku Bavorov – Vodňany – Číčenice vedeny náhradní autobusovou dopravou. Vyšetřování mimořádné události je v začátcích. Po nárazu zůstaly vlaky od sebe vzdálené téměř 50 m, první vůz soupravy osobního vlaku vykolejil a má poničenou přední část.

Kalendář Vlaky-Trains 2011, titulní strana, foto: ŽelPage BerounEshop portálu ŽelPage před Vánoci rozšířil nabídku o DVD partnerského portálu VLAKY.NET. Vydaný titul rekapituluje 5. narozeniny portálu a obsahuje jízdy vlaků vypravených při této příležitosti, fotografie od účastníků a také pohled na trať Čierny Balog – Chvatimech z motorového vozu M 21.004. Během novoročního víkendu jsme zařadili do nabídky eshopu další z produktů našich partnerů – nástěnný kalendář Vlaky | Trains 2011 z vydavatelství Gardenia Publishers a Popradská tlačiareň, vydavateľstvo obsahující fotografie Beaty Želtvayové. Ten podpořil i portál RAILPAGE.NET. ŽelPage zajišťuje distribuci zejména v České republice. Cena byla stanovena na 179 korun. Na Slovensku se prodává za 7 eur. Náhled titulní strany a tiráže prozradí, jaké snímky, povětšinou již z galerie ŽelPage známé, se v kalendáři skrývají.

Srážka Os 19702 s lokomotivou 751.236 ČD Cargo v žst. Kamenné Žehrovice, foto: Drážní inspekce ČRKamenné Žehrovice — Srážka motorové jednotky RegioNova se stojící lokomotivou 751.236 v Kamenných Žehrovicích na Kladensku si dnes ráno vyžádala 13 zraněných, z toho jednoho cestujícího musel transportovat vrtulník LZS do střešovické nemocnice se zraněním hlavy. Provoz na trati 120 byl ochromen poté, co v 8.50 narazila souprava vlaku Os 19702 z Kladna do Rakovníka v rychlosti 28 km/h do lokomotivy ČD Cargo s jedním nákladním vozem. V úseku Kladno - Stochov byla přibližně do poledne zavedena náhradní autobusová doprava. Příčiny mimořádné události se vyšetřují, škoda na vozidlech byla prozatím vyčíslena na 4,1 milionu korun, z toho přibližně 4 miliony na jednotce RegioNova.

On-line zpravodajství, foto: ŽelPage Česko/Slovensko/Evropa/Svět18.15 Vážení čtenáři, zazvonil zvonec a on–linu je konec. Za dvaačtyřicet hodin sledování nedošlo víceméně k žádným vážnějším komplikacím v provozu. Bohužel však byly dnes usmrceny minimálně dvě osoby. V současné době jezdí vlaky na síti SŽDC ne zcela včas, ale stav dopravy je stále uspokojivý. Letošní ročník byl výjimečný – poprvé jste se do on–line zpravodajství výrazně zapojili i vy, čtenáři, za což vám patří obrovský dík. Naopak omluva je posílána těm, jejichž informace nebo fotografie nenašly v textu místo. Za zmínku stojí také spolupráce s VLAKY.NET a portálem K-report. Počet přečtení také není zanedbatelný – dosahuje hranice třiceti tisíc. V poslední aktualizaci mi dovolte doplnit ještě několik posledních informací a také řadu fotografií, které jste nám zaslali. Děkujeme za vaši přízeň! Mnoho kilometrů bez nehod přeje za celou redakci Dominik Jaroš.

On-line zpravodajství, foto: ŽelPage Česko/Slovensko — 12.12.2010 00.00 Úderem půlnoci právě vstoupil v platnost nový jízdní řád 2010/2011. Popřejme mu tedy resp. cestujícím mnoho spokojenosti a minimum komplikací. Tímto také spouštíme řazení vlaků pro jízdní řád 2010/2011 na stránkách našeho elektronického magazínu o drahách Želpage. Nové řazení vlaků poskytuje naše databáze u dálkových vlaků v Česku i na Slovensku. Na dalších se usilovně pracuje. V současné době máme na síti SŽDC EN 477 Metropol, který se zřejmě bude potýkat se změnou jízdního řádu nejhůře - původní odjezd 0:37, nový 0:04. Uvidíme tedy, jak se spoji povede. V Pardubicích by ho ještě mělo čekat předjetí Excelsiorem, nicméně pojede-li vlak zpožděný, předjetí se přesune do vzdálenější stanice. S novým jízdním řádem hlavní město opouští R 441 Excelsior, který pokračuje až do Košic. Z Pardubic do Svitav vyjede v 0.24 nový Sp 1909.

Pan strojvedoucí před zastavením provozu, foto: uživ. Belinea / K-report.netO nadcházejícím víkendu skončí objednávka pravidelné osobní dopravy na několika dalších tratích České republiky. Jde například o tratě Velká Kraš - Vidnava, Chrudim město - Heřmanův Městec. Na několika dalších pak zbývá posledních několik dní provozu, například z Moravských Budějovic do Jemnice už jen do konce roku a z Dívčic do Netolic až do 28.II. Na několika tratích připravily železniční spolky symbolické rozloučení s pravidelným provozem lokálky.

150.010, Nymburk, 24. 1. 2007, foto: Bean ČR — AKTUALIZUJEME 5. prosince — Železnice v posledních dnech zažívá jako každou zimu zkoušku sněhem. V neděli po poledni začaly Českou republiku sužovat sněhové srážky a to včetně nížin, kde napadlo až 15 cm sněhu. Zamrzání výhybek, neschopná hnací vozidla a popadané stromy však nebyly jedinými překážkami. Do smutné statistiky se totiž přidaly i sražené osoby v kolejišti či auta na železničních přejezdech. Proto nám zejména v západních Čechách během pondělí zkolabovala železniční doprava a zpoždění se přenášelo i na další části republiky. Došlo i na vyhlášení kalamitního stavu. Přinášíme vám souhrn zpravodajství a situaci na české železniční síti nadále sledujeme.

Muzeum ČD Lužná u Rakovníka, foto: Jakuza Lužná u Rakovníka — V posledních dnech došlo v areálu železničního muzea ČD v Lužné u Rakovníka ke krádeži železničních artefaktů v podobě litých tabulek – byť již zrušených lokomotiv – členům spolku SPPML Lužná. Pokud by se někdo náhodou setkal na burze nebo na internetové aukci s čísly, které jsou uvedeny na konci tohoto článku, a není mu lhostejné, že se jedná o věci odcizené, nechť prosím kontaktuje členy spolku s informacemi, kde se tyto věci vyskytují a kdo se je snažil nabízet. Zveřejněním následujícího seznamu věříme, že se tyto artefakty stanou neprodejnými a dotyčná osoba, která je odcizila, bude v muzejních kruzích označena za nežádoucí, čímž se zabrání podobné krádeži u ostatních spolků, popřípadě přímo na lokomotivách. Děkujeme.

Extrémní vlaky - přeprava uhlí, foto: History (Z1) Pozvánka — Americké železnice jsou plné překvapení. Nákladní doprava trhá rekordy, osobní stojí v ústraní a parní lokomotivy mají pořád spoustu fanoušků. Ale jaké vlaky napříč Spojenými státy vlastně jezdí? Odpověď na tuto otázku nabídne Matt Bown – milovník vlaků, který cestuje po celé zemi a v každém díle představí jedno jedinečné dobrodružství. V čem je výjimečná americká transkontinentální železnice? Je rychlejší vlak s 15 tisíci tunami uhlí, nebo přes dva kilometry dlouhá souprava s elektronikou z Asie? Kolik tisíc tun ovoce a zeleniny se vejde do vlaku s moderním chladicím systémem? A jak se porve s ledovými horami nejrušnější osobní vlak v Americe? Slavné tratě, oprava vlaků i kolejnic a detailní pohled do kabiny strojvůdce nabídne dokumentární série Extrémní vlaky, kterou v Česku odvysílá zpravodajská stanice Z1 od 31. října 2010 po dobu 6 týdnů, vždy v neděli ve 20 hodin. Ač jsme se dosud televiznímu vysílání v magazínu příliš nevěnovali, pokusíme se tento seriál krátce představit.

Venkovní výstavní plocha, InnoTrans 2010 Berlin, foto: Messe BerlinBerlín — Dva roky uběhly jako voda a máme tu opět událost, která na následujících několik dní vyplní stránky všech železničních periodik. Zatímco svět elektroniky má CES v Las Vegas a letectví Farnborough Airshow, výrobci ze světa kolejí si své nejdůležitější novinky v minulých dnech dovezli do Berlína, kde dnes začal osmý ročník mezinárodního veletrhu InnoTrans. Představí se na něm rekordní počet 2242 vystavovatelů z 45 zemí světa, včetně několika zástupců bývalého Československa. Před dvěma lety se největší světové drážní výstavy poprvé účastnila i naše redakce. Kromě více než stovky fotografií jsme tehdy jako první železniční médium nasadili 3D technologii Microsoft Photosynth. Letos vyrážíme do Berlína opět, vyzbrojeni lepší technikou a více zkušenostmi, s cílem přinést vám nejpodrobnější pohled na InnoTrans 2010 a jeho nejzajímavější novinky.

plakát k akci jízda do Katarinskej Huty, foto: RAILPAGE.NET Lučenec – Slovenský železniční internetový portál RAILPAGE.NET organizuje zvláštní jízdu motorovým vlakem. Jde již o druhou jízdu pod hlavičkou tohoto webu; tentokrát naši slovenští kolegové vyjedou do Katarínské Huty, která leží v okrese Poltár. Obec Cinobaňa, jejíž součástí je i Katarínska Huta, je bez pravidelné osobní dopravy od roku 2003. Tento rok se na Slovensku proslavil velkým rušením regionálních tratí, kterého nebyla ušetřena ani 10 km dlouhá trať ŽSR 163 Breznička – Katarínska Huta. Vlak složený z motorového vozu řady 810 a jednoho přívěsného vozu řady 011 vyjede z Lučence v sobotu 25. září 2010 kolem půl jedenácté dopoledne.

18.8.2010 - 12:23 - Zvláštní jízda Straškov – Libochovice (akce zrušena)

Důležité upozornění: Z výpočtu jízdních dob vyplynulo, že vlak může ve vyhrazeném čase dojet "jen" do Budyně nad Ohří. Jelikož se nyní jízdy po celé trati chystají v horizontu jednoho měsíce, dohodli jsme se s organizátorem na zrušení akce. Za komplikace se omlouváme.
Dne 4.ledna 2008, foto: sběratel Straškov/Libochovice — Ze soukromé iniciativy pana Víta Patráka byla připravena na pátek 27. srpna 2010 od 11.15 do 12.45 zvláštní jízda motorovým vlakem po v současnosti nepoužívaném úseku trati 096 Straškov – Libochovice, na kterou je zvána široká veřejnost. Dopravcem mimořádného vlaku jsou České dráhy. Nasazen bude motorový vůz řady 809. Pojede v trase Straškov – Mšené Lázně – Budyně nad Ohří – Libochovice (mimo, k lichoběžníkové tabulce) a zpět, tedy po trati, jíž se všemožné železniční akce vyhýbají. Pravidelný provoz zde byl zastaven v roce 2006, to znamená že jde o jedinečnou příležitost projet si 21 nepoužívaných kilometrů. Zvláštní vlak bude veden jako pokračování vlaku Os 12314 z Vraňan a motorový vůz bude po zvláštní jízdě pokračovat do Vraňan jako Os 12303. Cena byla stanovena na 150 korun v případě platby předem na účet ŽelPage, zbylá místa budou na místě doprodávána za 200 korun. Rezervaci míst a platby zprostředkovává portál ŽelPage.

Zdroj: pořadatel

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 ... 10 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09