4.7.2005 - 16:37 - Vysokorychlostní vlaky při OH 2012 v Londýně
London - Kandidátské město OH 2012 - Londýn chce jako trumf vytáhnout možnost vysokorychlostního spojení mezi Londýnem a olympijsou vesnicí v blízkosti Stratfordu. Olympijský dopravní výbor Londýna pracoval na tomto plánu 2 roky. Jedná se o 12-vozový vysokorychlostní vlak „Olympic Javelin“, který má ujet trasu z olympijského parku do centra Londýna na stanicie St.Pancras a Kings Cross za 7 minut. Vybudována má být také dráha pro tento vlak, tzv. Channel Tunnel Rail Link (CTRL). Dokončení je plánováno na rok 2007. Situace se má ještě vylepšit u mezinárodních vlaků Eurostar. Intervaly jednotlivých spojů mají být zkráceny, stejně jako doba jízdy mezi Londýnem a Paříží/Bruselem (po dokončení CTRL by měl být dokonce vytvořen hodinový takt). Nejrychlejší spoje by trasu měly zvládat za 2:15 do Paříže a 1:53 do Bruselu. Ve stanici St. Pancras by měl být vybudován do roku 2007 mezinárodní terminál pro odbavení cestujících vlaku EST(momentálně je pouze ve stanici London Waterloo).
22.6.2005 - 16:32 - Boj o Eurotunnel
Velká Británie - U britského provozovatele Eurotunelu se v současnosti rozhořel spor o budoucnost zadlužené firmy. Šéf společnosti Eurotunnel Jacques Gounon žádal minulý týden od věřitelů odpuštění dluhu ve výši 9 miliard Euro, jinak je dle jeho slov konkurz nevyhnutelný.
Před 11 lety otevřené podmořské spojení mezi Francií (Calais/Coquelles) a Velkou Británií (Folkestone/Dover) nikdy nepřilákalo dostatek zájemců o přepravu. Společnost zatěžují navíc ještě dluhy z doby, kdy byl Eurotunel stavěn. Nepomohla ani kompletní výměna vedení společnosti. Aby věřitelé zabránili krachu, rozhodli se přijmout výplatu v akciích. Touto cestou by mohli převzít kontrolu nad celou společností. O státní podpoře nelze uvažovat, britská vláda se vyjádřila, že záchranu společnosti rozhodně financovat nebude, ani finanční pomoc z druhé strany průlivu se nezdá být reálná.
Dover - Firma Eurotunnel, která je provozovatelem stejnojmenného tunelu, musela výrazně snížit ceny. Důvodem je celkový pokles přepravy v loňském roce o 7%, autobusů bylo přepraveno o 12% méně a osobních vozů o 8% méně. V současné době dluží firma svým věřitelům 6,4 mld. liber a žádá věřitele o odpuštění 2/3 dluhů. Důvodem poklesů přeprav je konkurence nízkonákladových leteckých společností, které létají do Londýna i Paříže, ale i preference trajektové dopravy u turistů.
20.4.2005 - 16:28 - Bilance Eurotunelu (Folkestone – Cocquelles)
Provozovatel Eurotunelu pod Lamanšským průlivem zveřejnil 18.04.05 své obchodní výsledky za 1. kvartál tohoto roku. Celkové zisky činily 130,8 milionů britských Liber, to znamená nárůst o 2% v porovnání se stejným obdobím v roce 2004. Provoz vlaků Shuttle zvýšil své tržby z 58,7 milionů Liber o 7%.
Eurotunel přepravil v 1. čtvrtletí roku 2005 dohromady 345 570 nákladních vozů (tzn. nárůst o 6%). Rozhodujícím prvkem pro zvýšení přepravy bylo zavedení nové přepravní strategie na počátku roku, která přetáhla zákazníky z přístavu v Calais na svou stranu (částečně to bylo způsobené také špatným počasím v přístavech). Osobních automobilů přepravily vlaky Eurotunelu 438 804 (zvýšení o 4%) a 17 629 autobusů (nárůst o 49%).
Eurotunelem smí projíždět také jiné vlaky než EUROTUNEL-Shuttle, a to např. vysokorychlostní vlaky Eurostar z Londýna do Paříže / Bruselu či EWS. Eurostar zvýšil účast na dopravě o 5%.
Společnost Eurotunnel přichází také s novou nabídkou. Zavádí tzv. balíčky, které jsou rozděleny do 3 cenových skupin dle času příjezdu a odjezdu:
98£ /auto – nákup nejpozději 14 před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 17:00, zpět Calais po 11:00)
118£ /auto – nákup nejpozději 1 den před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 17:00, zpět Calais po 11:00)
150£ /auto – nákup nejpozději 1 den před použitím, nelze vrátit, zpáteční cesta za 2 a více dní (Folkestone odjezd po 14:00, zpět Calais po 14:00)
Ceny běžných jízdenek se pohybují od 19£ do 343£ (u nižších cen jsou ovšem velice přísné podmínky, které je obtížné akceptovat). Průměrná cena za zpáteční přepravu se pohybuje kolem 120£ /auto.
Velká Británie - Čtvrtletní přehled o dochvilnosti vlaků vydaný společností Strategic Rail Autority (SRA) ukázal, že 80,3% vlaků dojelo do svého cíle včas, to znamená nárůst o 3,9% oproti stejnému období v roce 2003 (76,4%).
19 z 24 provozovatelů vykázalo zlepšení, z nichž 9 si polepšilo o 5 a více procent. Pět provozovatelů si v dochvilnosti svých spojů pohoršilo.
15.3.2005 - 12:00 - Výstavba West Coast Main Line ve Velké Británii
Britský ministr dopravy Alistar Darling odstartoval hlavní fázi výstavby tratě West Coast Main Line. Projekt o celkové ceně 300 milionů liber zvyšuje kapacitu a výkonnost spojení podél Trent Valleys a zlepšuje spojení Londýna se severem země (průmyslové oblasti). V provozu budou celkem 4 koleje. Dvě jsou určeny pro vysokorychlostní provoz a zbylé pro nákladní a příměstskou dopravu. Práce by měly být ukončeny v létě 2008 a uvedení do provozu se plánuje s nových JŘ pro rok 2008. Kapacita nákladní dopravy by měla stoupnout o 70%. West Coast Main Line využívá přibližně 2000 vlaků (75 milionů cestujících) různých společností denně a je nejdůležitější spojnicí ve Velké Británii (jihovýchod VB – Londýn – Birmingham – Liverpool, severní Wales, Skotsko). 40% veškeré nákladní dopravy probíhá po této trati. SRA,EWS
14.2.2005 - 10:01 - TV : Poklady světa - Blaenavon
Televize - Dnes v 15:20 se na ČT1 vysílá opakování dokumentu televize DW Poklady světa - Blaenavon. Dokument se zabývá průmyslovou revolucí v jižním Walesu, popisuje se zde provozní koněspřežka, doprava kanály apod. Kód ShowView je 9971795.
Další opakování bude ve středu 16.2. v 5:55 ráno na ČT 2.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage