..: Aktuality a články - ČR Pardubický :..

Značka s ávěstí Volno, foto: Martin Kolovratník Králicko — V nedávné době byly v magazínu ŽelPage představeny některé úzkorozchodné dráhy sloužící k výstavbě předválečného československého opevnění. Muzea, v blízkosti kterých se dvojice těchto drah nacházela, se rozhodla usnadnit železničním nadšencům hledání jejich pozůstatků a trasy svépomocně vyznačit. Stalo se tak na povrchu dělostřelecké tvrze Bouda, u objektu MO-S11 „U posedu“ severně od Ostravy a také na trase zde ještě nepopsané německé polní dráhy z období druhé světové války na povrchu dělostřelecké tvrze Hůrka. Bližší informace o ní a o dotčených značkách naleznete v tomto článku.

Slavnostní otevření půjčovny kol Chrudim, foto: Karel Dvořák - Pardubický deník Chrudim — V úterý 13. 4. 2010 otevřely České dráhy 4 půjčovny kol na Chrudimsku za spolupráce Pardubického kraje, stejně jako měst Chrudim a Hlinsko. Právě tato oblast je jedním z míst, kde půjčovny dosud chyběly a zároveň je oblast Železných hor cyklisty vyhledávaná a půjčovny zde proto mají perspektivu. S návrhem přišlo samotné město Chrudim, které chtělo ve městě otevřít cyklopůjčovnu, a podpořit tak cestovní ruch. Návrh Českých drah zřídit půjčovnu na nádraží získal podporu města a záštitu nad projektem převzal hejtman Pardubického kraje. Realizace těchto půjčoven trvala asi šest týdnů, jak uvedl ředitel KCOD Pardubice Michal Štěpán.

2.4.2010 - 11:00 - Vozidla Stadler zvítězila v anketě mezi občany Pardubického kraje

Vizualizace jednopodlažní elektrické jednotky Škoda, Ostrava–Svinov, foto: Pardubický kraj/Škoda Vagonka Pardubice — České dráhy jako současný železniční regionální dopravce v Pardubickém kraji chtějí v letech 2012 a 2013 nasadit do provozu několik kusů moderních motorových vozů, na které ještě letos vypíší výběrové řízení. Financovány mají být také z Regionálního operačního programu (ROP) Severovýchod. Ten nedávno uspořádal hlasování o nejhezčí vozidlo, které by měly České dráhy pořídit. Webové ankety na stránkách kraje, kde si mohli respondenti podle fotografií vybrat svého favorita, se zúčastnilo přes 3000 občanů. Tři z respondentů odměnil cenami hejtman Pardubického kraje Radko Martínek. Zcela bez zájmu vyšel z hlasování polský výrobce PESA Bydgoszcz, jen o několik desítek hlasů více získala ostravská Škoda Vagonka. Naopak jasnými favority jsou švýcarský Stadler a německý Siemens, který se umístil v těsném závěsu za ním. Jaká vozidla se na pardubických kolejích objeví, bude záviset na podmínkách výběrového řízení a skutečných nabídkách výrobců.

Zdroj: Pardubický kraj

Akumulátorová lokomotiva stojící na koleji vyvedené před vchodový objekt, foto: Zdeněk Farkas Králíky — Dělostřeleckou tvrz Hůrka jsme se synem navštívili již potřetí. Poprvé, pár měsíců po otevření tvrze, jsme si prošli základní trasu podzemím. Loni na podzim jsme vyšli po schodišti do dělostřeleckého srubu, prohlédli si zevnitř i zvenku tento německými zkouškami poničený objekt a zašli na povrch k dělostřelecké otočné věži. Nyní jsme se těšili na další speciální prohlídku s příslibem návštěvy částí tvrze, které návštěvník běžně neuvidí. Na prohlídku jsme měli tentokrát dvoučlenný doprovod: místního průvodce a odborníka na železnici. Cestou v podzemí tvrze se oba dva ve výkladu střídali. Místní průvodce prováděl standardní výklad o výstavbě, podzemí, objektech a fungování tvrze. Od železničního průvodce jsme se pak dovídali zajímavosti o provozu pevnostní železnice.

141.018, Kraličky, foto: Johník Polička/Prostějov/Trenčín — Jízdní řád 2009/2010 zatím neplatí ani měsíc, a už se dočkal první mimořádné změny. Dotkne se několika spojů na základě připomínek objednavatelů vlakových spojů. Mírného posílení pravidelných spojů se tak dočkají cestující na Poličsku a Prostějovsku; drobná úprava pak vyjde vstříc některým cestujícím z oblasti severního Považí na Slovensku. Naopak nenaplněn zatím zůstává plán Českých drah nasadit od tohoto týdne na vybrané spoje moderní bistrovozy řady ARmpee. Rozsáhlejší změny pak lze očekávat v rámci pravidelné změny v GVD, která se uskuteční 7. března 2010.

162+380-Letohrad, foto: Flaizer Letohrad — Ve Východních Čechách na nově zrekonstruované a elektrizované trati 021 se ve dnech 23. – 24. 9. 2009 testoval první prototyp nové vícesystémové lokomotivy Škoda 109E. Souprava složená z vozidel 162.035, 380.001 a měřícího vozu VÚKV (dříve Výzkumný ústav kolejových vozidel, dnes člen skupiny Škoda) uskutečnila několik jízd mezi Letohradem a Lichkovem, kdy technici měřili na jednom podvozku mezinápravové tlaky v obloucích. Trať je pro tento typ zkoušek vhodná zejména díky své nižší vytíženosti, a tak nebyl problém pro testovací jízdy zařídit hladký průjezd celým úsekem bez zastavení či zpomalení.

Kontejnerový terminál Hamburk Altenwerder, HHLA, foto: HHLAČeská Třebová — Město Česká Třebová, kde leží i významný železniční uzel, by se v horizontu několika let mělo dočkat až miliardové investice. Akciová společnost Metrans, dceřiná společnost HHLA (Hamburger Hafen and Logistics AG), se rozhodla pro stavbu dopravně–logistického centra právě v České Třebové. Po terminálech v Praze–Uhříněvsi, Lípě nad Dřevnicí a Nýřanech by se mělo jednat o další terminál v České republice. Nové překladiště v České Třebové by mělo vyrůst na výjezdu směrem na Semanín, kde už město schválilo prodej 11 hektarů pozemků společnosti Metrans. Součástí logistického centra měla být také pětipatrová budova, odkud bude v budoucnu řízena kontejnerová přeprava v rámci střední Evropy.

810, Dolní Lipka - Lichkov, foto: Louis ArmstrongKrálíky/Prostřední Lipka — Ve dnech 21. - 23. 8. 2009 proběhne v prostoru mezi městem Králíky a obcí Prostřední Lipka u objektu československého předválečného opevnění K–S14 „U Cihelny“ tradiční vojensko–historická vzpomínková akce s názvem Cihelna 2009 — Den sil podpory AČR. Stejně jako u předchozích ročníků je předpokládán velký zájem veřejnosti, který bude soustředěn zejména na sobotu 22. 8., kdy bude program nejbohatší. Na tento nápor se připravují i České dráhy. Pokud se do okolí Králík chystáte, věřím, že Vám budou k užitku následující nejenom železniční informace.

28.7.2009 - 8:36 - V České Třebové vykolejil vlak při posunu

28.7. 2009, vykolejená souprava, Česká Třebová, foto: František Myška 28.7. 2009, vykolejená souprava, Česká Třebová, foto: František Myška Česká Třebová — Mezi lokomotivním depem a nádražím ve stanici Česká Třebová došlo dnes v půl čtvrté ráno k vykolejení soupravy vlaku při posunu. Došlo taktéž k poškození výměny. Příčiny nehody jsou předmětem šetření. Provoz je veden přes obvod nákladního nádraží, zpoždění vlaků na Brno překračují 20 minut, ve směru na Olomouc by neměla být doprava ovlivněna. Vlak R 862 byl veden jako výchozí ze stanice Pardubice hl. n.

Další informace: omezení provozu ČD, poloha vlaků ČD

Zdroj: vlastní pozorování a Deník; foto: František Myška

Ústí nad Orlicí, foto: JakuzaPraha, Ústí nad Orlicí - Přiznivci historické nádražní budovy v Ústí nad Orlicí se konečně dočkali splnění svého snu. Ministr kultury Václav Riedlbauch, působící v současné úřednické vládě, prohlásil tuto stavbu za kulturní památku. Jelikož se ale České dráhy jakožto majitel budovy odvolaly, o jejím konečném osudu rozhodne až rozkladová komise tohoto ministerstva. Občanské sdružení Nádraží nedáme! v čele s předsedou Martinem Kadrmanem se však o "své" nádraží nebojí. "Věříme, že rozhodnutí ministra rozkladová komise potvrdí," řekl médiím Kadrman.

Bouda, vchodový objekt K-S22a, foto: Martin RáboňDělostřelecká tvrz Bouda - Stalo se Vám někdy, že jste se plahočili světa kraj za novým přírůstkem do sbírky a pak jste zjistili, že máte doma u nosu podobný poklad, o kterém jste dosud nevěděli? Něco takového mne potkalo. Asi před rokem jsem dostal možnost nahlédnout do jednoho plánu z období výstavby dělostřelecké tvrze Bouda (1936 - 1938), na kterém byla zachycena trasa více než kilometr dlouhé úzkorozchodné trati. Na Boudu jezdím už od roku 1991 a delší dobu se také zabývám hledáním pozůstatků drážek či lanovek podobného určení u nás i v zahraničí. Po tělese této drážky jsem dlouhá léta chodil, aniž bych o ní něco tušil. Nyní Vás již mohu seznámit s terénním průzkumem a výsledky následného bádání.

Posun ve skadu M1, foto: Václav TomanKrálíky - V sobotu 18. 4. 2009 bylo občanské sdružení ŽelPage přizváno Společností přátel československého opevnění k organizaci premiérové ukázkové jízdy pevnostního vlaku pro veřejnost na předválečné dělostřelecké tvrzi Hůrka u Králík. Vláček byl veřejnosti předváděn po celý víkend, ale účastníci přihlášení přes ŽelPage u toho mohli být jako první a měli připraveny ještě další bonusy. Tak jak to celé nakonec vypadalo?

Nový železniční sklad, foto: Roman ProvazníkPardubice - V loňském roce pořádala ŽelPage ve spolupráci s Muzeem čs. opevnění při dělostřelecké tvrzi Bouda v Pardubicích pochod po pozůstatcích prvorepublikových vojenských drážek. Když jsem posléze o něm psal reportáž, posteskl jsem si nad jejich postupným zanikáním. V té době jsem netušil, že události naberou další spád a že se začne brzy smrákat i nad rozsáhlým areálem tzv. Nového železničního skladu a přilehlým vojenským cvičištěm u řeky Chrudimky. Potkal jsem několik železničních nadšenců, kteří mi říkali, že se hodlají do na zbytky drážek podívat. Pokud k nim také patříte, neváhejte. Za pár měsíců už toho nemusí být mnoho k vidění.

680 PardubicePardubice - Správa železniční dopravní cesty bude od 15. března do 9. dubna t.r. opravovat výhybky na kostěnickém zhlaví stanice Pardubice hl.n., čímž podstatně omezí jeho propustnost. Regionální vlaky mezi Pardubicemi a Kostěnicemi budou nahrazeny autobusy, které pojedou dříve než původní vlaky. K úpravám dojde také u některých dálkových vlaků, vlaky vyšší kvality naopak omezeny prakticky nebudou.

Hůrka K-S12a exteriér, foto: Martin RáboňTvrz Hůrka, Králíky - Dovolujeme si Vás pozvat na akci v Dělostřelecké tvrzi Hůrka u Králík spojenou s prohlídkou zaměřenou na dopravu ve tvrzi. Předvedena bude kolejová svážnice, premiérová jízda pevnostního vlaku (bez přepravy cestujících) a lokomotivní i ruční posun s vozy. Akce se uskuteční v sobotu 18. 4. 2009. Detailní propozice akce, včetně ceny vstupného a času srazu jsou uvedeny níže. Těšíme se na Vaší účast!

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 ... 16 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01