..: Aktuality a články - ČR Karlovarský :..

ilustrační obrázek Loket - V pátek 8. prosince 2006 projel po více než devíti a půl letech první vlak přes ocelový most přes řeku Ohři v Lokti. Stalo se tak u příležitosti slavnostního zahájení provozu na rekonstruovaném úseku trati mezi zastávkou a nákladištěm Loket předměstí a nádražím Loket.

VT642 Desiro - ChebKarlovy Vary - Lidem v Karlovarském kraji kromě nových vlakových souprav a moderního zabezpečovacího zařízení zpříjemní cesty také nově opravené nádražní budovy a zastávky. České dráhy a Správa železniční dopravní cesty zajistila za poslední dva roky celkovou opravu přibližně dvou desítek objektů, což si vyžádalo přes 21 milionů korun.

VT37 RegioSprinter - SokolovKarlovy Vary - Dopravu na železnici budou v příštím roce provozovat v Karlovarském kraji České dráhy a soukromý dopravce Viamont, který bude bude nově zajišťovat železniční dopravu z Karlových Varů do Mariánských Lázní. Celkem obě společností obdrží v roce 2007 dotaci téměř 170 milionů Kč.

Karlovarský kraj - logoKarlovy Vary - Od začátku příštího roku se rozšíří integrovaný dopravní systém Karlovarského kraje pokrývající Sokolovsko a Chebsko také do okolí Karlových Varů. Podobně jako v ostatních regionech se i v bývalém okrese Karlovy Vary silnice a železnice od 1.1.2007 rozdělí do 10 zón.

RegionovaKarlovy Vary - V pátek 8. prosince 2006 přejede po více než devíti a půl letech první vlak ocelový most přes řeku Ohři v Lokti. Stane se tak u příležitosti slavnostního zahájení provozu na rekonstruovaném úseku trati mezi zastávkou a nákladištěm Loket předměstí a nádražím Loket.

Karlovarský kraj - logoKarlovy Vary, Kladno - Karlovarský kraj v příštím roce investuje ze svého rozpočtu do základní dopravní obslužnosti tři sta milionů korun. Více investic kraj vloží do železniční dopravy. Do autobusové dopravy investuje tak podle návrhu kraj 124 milionů korun, zatímco železniční doprava si vyžádá náklady ve výši 169 milionů. Do dopravní obslužnosti poputuje více peněz než v minulém roce. "Navýšení je 3,2 procenta. Museli jsme totiž zohlednit inflaci," vysvětlil náměstek hejtmana Jan Zborník. Podle něj by měla kvalita dopravní obslužnosti zachována. "Zůstala na úrovni loňského roku. K žádným výrazným omezením jsme nepřistoupili," doplnil Zborník. Podle odhadů v příštím roce najezdí autobusy v rámci dopravní obslužnosti přes šest a půl milionu kilometrů. Vlaky vykáží dva a půl milionu drážních kilometrů. Smlouvy s dopravci kraj plánuje projednat do konce roku.

DesiroSokolov - Vlakové soupravy RegioSprinter, které používá při přepravě cestujících mezi Karlovarským krajem a příhraničními oblastmi v Sasku společnost Viamont, využívají lidé především k cestám za nákupy v německých městech. Dalšími z důvodů, proč lidé do Německa RegioSprintery cestují, je studium či cesta do zaměstnání. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Viamont na železnici mezi Karlovými Vary, Sokolovem, Kraslicemi a Zwickau. Výzkum uskutečnil Viamont mezi lidmi v soupravách během dvou dnů v říjnu.

"Tazatelům odpovědělo 302 respondentů", informoval ředitel Divize Regionální dráhy firmy Viamont František Kozel. "Z odpovědí vyplynulo, že ve 32 procentech jsou motivem k cestě nákupy. Asi 30 procent lidí cestuje za studiem německých středních a vysokých škol. Za prací u německé firmy, nebo české firmy, jež v Německu působí, jezdí asi 16 procent lidí. Lékařské služby jsou důvodem k cestě v 17 procentech a v pěti procentech je to pak vyřizování formalit na úřadech", uvedl.

3.11.2006 - 21:20 - Koridor Praha - Cheb za 75 miliard Kč

242 - Ilustrační foto Plzeň - Modernizace a výstavba III. železničního koridoru v úseku mezi Prahou, Plzní a Chebem (cca přes 200 km) má spolknout 75,6 miliardy korun. Nejdražším úsekem se stane část koridoru mezi Plzní a Rokycany. Investice na tento čtrnáctikilometrový úsek bude činit 8,8 mld. Kč, přičemž čtyřkilometrový tunel bude stát zhruba 40-50 % této částky. Výši investic schválila vláda. Poskytne je Státní fond dopravní infrastruktury. Počítá se ale i s významnými dotacemi z fondů EU. O peníze na úsek Plzeň - Rokycany bude investor žádat v roce 2008. Už teď ale může na zpracování projektu čerpat 3 miliony € z fondu TEN-T pro rozvoj transevropské dopravní sítě, což činí přibližně 47 % nákladů na projekt. Jako první se na úseku z Prahy do Chebu začal modernizovat úsek Plzeň Jižní předměstí - Stříbro (27 km). Ten má stát přibližně 4 miliardy korun. Do konce letošního roku proinvestujeme 1,4 mld. Kč. Uvedl to náměstek generálního ředitele SŽDC M. Konečný s tím, že hotový bude tento úsek v roce 2009 a celý úsek Praha - Cheb v roce 2016.

zdroj: Plzeňský deník, autor -oliva-

Loket - To je otázka, na kterou se snaží nalézt odpověď zástupci měst a obcí v Karlovarském kraji, jimiž tato krásná trať prochází. V provozu je nyní úsek Nové Sedlo u Lokte - Loket, který však bude od nového GVD prodloužen o zhruba 800 metrů do stanice Loket - předměstí (kvůli lepší návaznosti na autobusovou dopravu v rámci systému IDOK). Zprovoznění této části trati, která je "obohacena" o ocelový most a tunel, si vyžádá investici okolo 2,7 milionu korun. Důkazem zchátralosti je i fakt, že traťoví dělníci musí pražce a kolejnice vyměňovat ručně. Dále bude nutné obnovit zabezpečovací zařízení a návěstidla. Na 15 km dlouhý úsek z Lokte do Krásného Jezu je v současné době připraveno několik projektů na její využití. České dráhy zde železniční dopravu provozovat nechtějí, kompletní oprava by stála 200 milionů korun. Hornoslavkovská radnice radikálně prosazuje vybudování cyklostezky, loketští by chtěli trať zachovat pro nepravidelnou dopravu nebo turistické vlaky. Petr Šimral, jehož firma Railtrans stojí za společností Loketské místní dráhy, by byl ochoten trať za 30 milionů postupně opravit. Odmítl odkoupení trati za 17 milionů korun z důvodu neadekvátního poměru ceny a stavu.

Zdroj: MF Dnes

Praha - Již obě jednotky Regionova – s pořadovými čísly 004 a 005 dokončil výrobce společnost Pars nova Šumperk. Obě jsou určeny pro Karlovarský kraj a po dohodě s hejtmanem Karlovarského kraje nasadí České dráhy oba vlaky do provozu v Karlovarském kraji v pondělí 10. července. Jednotku s pořadovým číslem 004 již České dráhy převzaly a minulý týden – 20. června absolvovala dokonce první jízdu s cestujícími – a to na zvláštním vlaku z Olomouce do Lupěného u Zábřehu na Moravě. Jako jedno z vozidel ČD se vedle rychlovlaku pendolino zúčastnila slavnostního ceremoniálu převedení provozu vlaků ČD na novou přeložku koridorové trati.

Obě jednotky nyní procházejí finálními úpravami svého vzhledu – především se na jejich kapotě objeví znak Karlovarského kraje a jméno Karlovarská Regionova “, říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

České dráhy nasadí moderní částečně nízkopodlažní jednotky Regionova primárně na trať Karlovy Vary – Mariánské Lázně; stejně tak se ale s nimi cestující setkají na dalších místních tratích v okolí Karlových Varů. Regionovy budou v Karlovarském kraji nasazeny také v rámci konceptu Regionovou Vaším krajem – stanou se tak „vlajkovým“ vlakem propagující Karlovarský kraj.

České dráhy zvou v pondělí, 10. července 2006, v 11.00 hodin na slavnostní ceremoniál uvedení jednotek Regionova do provozu v Karlovarském kraji. Akce proběhne za účasti nejvyšších představitelů kraje a Českých drah, a. s.

Zdroj: tisková zpráva ČD, Foto: fotogalerie ČD

RegionovaŠumperk - Společnost Pars nova dokončila výrobu jednotky Regionova 814-914.004, která nyní absolvuje technicko-bezpečnostní zkoušky a příští týden vyjede na trať s cestujícími na zvláštním vlaku z Olomouce do Lupěného u Zábřehu na Moravě, kde poveze hosty slavnostního ceremoniálu převedení provozu vlaků na novou přeložku koridorové trati.
Do konce června bude vyrobena i jednotka 005 a obě soupravy budou následně slavnostně nasazeny na tratích v Karlovarském kraji. Ten se po Zlínském kraji stane druhým v pořadí, kde jsou tyto sériové jednotky zařazeny do provozu. Primárně bude jezdit na trati Karlovy Vary - Mariánské Lázně, ale i na lokálních tratích (Cheb - Hranice v Čechách, Cheb - Luby u Chebu, Karlovy Vary - Potůčky - Johanngeorgenstadt).

zdroj: Tisková zpráva ČD, Foto: ČD

ilustracniVojkovice - Neuběhlo ani pár hodin od velmi ošklivé srážky dvou lokomotiv řady 230 ve Vranovicích (trať 250) a je tu další srážka. V žst. Vojkovice nad Ohří na Karlovarsku (trať 140) se srazily dnes v 16:02 hod. dva nákladní vlaky. Jeden člověk byl při nehodě zraněn. "Nákladní souprava narazila do manipulačního vlaku poté, co strojvůdce nákladního vlaku patrně projel návěstidlem, aniž by respektoval pokyn k zastavení," řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. "Pokud víme, provoz na trati mezi Karlovými Vary a Chomutovem ale nebyl přerušen. Vlaky jsou odkláněny na druhou kolej," dodal.

Podle nepotvrzených informací by se mělo jednat o lokomotivy 751 161 a 742 201. Soudě podle záběrů České televize zůstává otevřená i možnost neponechání dostatečné vzdálenosti od výměny, neboť obě lokomotivy se nesrazily přesně čelem, zúčastněná 751 má poničenou jen pravou polovinu stanovště (u strojvedoucího), 742 pro změnu poškozenou přední kapotáž.

K těmto dvěma velmi závažným nehodám došlo jen krátce poté, co vydal Eurostat kontroverzní zprávu, podle níž je železniční doprava v ČR jedna z nejnebezpečnějších v EU. Tato zpráva ale sklidila ostrou kritiku odborné i laické veřejnosti.

zdroj: iDNES, ČTK, Drážní inspekce

Doplnil: -jr-

Autor:

Ilustrační foto - Desiro BR 642Karlovy Vary - Společnost Viamont, jeden ze soukromých dopravců v České republice, přepravil za prvních pět měsíců letošního roku v Karlovarském kraji více než 300.000 cestujících. Na železniční trati Kraslice – Sokolov – Karlovy Vary cestuje měsíčně v průměru 55.000 cestujících. 89% z nich by přitom podle posledního výzkumu spokojenosti cestujících uvítalo, kdyby vozidla RegioSprinter provozovaná společností Viamont přepravovala cestující na více tratích v Karlovarském kraji.

V posledním květnovém týdnu oslovili vyškolení tazatelé celkem 350 cestujících na trati Sokolov – Kraslice. „Anketa je pro nás cenným zdrojem informací o tom, jak jsou cestující na spojích provozovaných moderním vozidlem RegioSprinter spokojeni a co bychom mohli případně do budoucna změnit,“ uvedl František Kozel, ředitel divize Regionální dráhy společnosti Viamont.

RegionovaKarlovy Vary - V průběhu měsíce června budou Karlovarskému kraji předány 2 jednotky Regionova 814 s pořadovými čísly 004 a 005. Po Zlínském kraji bude Karlovarský kraj druhým v pořadí, který převezme tyto částečně nízkopodlažní motorové jednotky. Regionovy budou primárně nasazovány na trať Karlovy Vary – Mariánské Lázně, dále pak na místních tratích v okolí krajského města. V tiskové zprávě ČD upozorňují, že již dnes nasazují na některé spoje v kraji motorové jednotky Desiro ve spolupráci s DB Regio.

zdroj: Tisková zpráva ČD

Sergej 781 (T679.1) Lužná u Rakovníka - O víkendu 24. a 25. června 2006 se koná v Železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka akce Dny Bejčků, kde se setkají parní lokomotivy řad 422 a 423.

Kromě parních lokomotiv (422.0108, 002, 025 a 098 a 423.009, 41, 94 a 145), z nichž některé budou předváděny v provozu, zde bude hostem ze Slovenska šestinápravová dieselová lokomotiva T678.0012 Pomeranč.

Cheb - Při této příležitosti se připravuje jízda zvláštního historického vlaku z Chebu do Lužné se Sergejem T679.1578 a soupravou vozů Bam. Ve vlaku bude též zařazen bufetový vůz Bam bistro.

Vlak pojede v trase Cheb, Sokolov, Karlovy Vary, Ostrov n/O, Klášterec n/O, Chomutov, Žatec, Lužná u Rakovníka a zpět.

Bližší informace na webu pořadatele - Plzeňské dráhy - Výtopny Cheb, informace o programu na webu Železničního muzea.

Upozornění! - Vlak pojede pouze v případě dostatečného zájmu. Přihlášky a rezervace je nutné zaslat nejpozději do pátku 9.6.2006.

Další akce najdete v sekci Kalendář železničních akcí.

« Novější zprávy | 1 ... 4 5 6 7 8 ... 10 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11