..: Aktualitások és cikkek :..

123.003-6, Rudoltice v Čechách – Třebovice v Čechách, foto: JirkaŠ Praha — Vláda na svém jednání dne 25. ledna schválila materiál Koncepce nákladní dopravy pro období 2017–2023 s výhledem do roku 2030. Tato koncepce analyzuje současnou situaci v nákladní dopravě a navrhuje její řešení pro krátkodobý a střednědobý výhled, nedílnou součástí jsou samozřejmě i opatření týkající se železnice, na něž se především zaměříme. V tzv. Bílé knize dopravní politiky z roku 2011 je definován cíl převést 30 % silničních přeprav délky nad 300 km právě na železnici, a to do roku 2030; do roku 2050 by to mělo být dokonce 50 %. Současná česká železnice však tohoto cíle dosáhne jen stěží – tratě nejsou dostatečně kapacitní, trakční soustava dostatečně výkonná, nákladní vlaky jsou často vedeny zastaralými lokomotivami o malém výkonu. Přesunu nákladu ze silnice na koleje tak musí předcházet řada kroků.

M6, foto: Marc Ryckaert Belgické státní dráhy SNCB v prosinci roku 2015 podepsaly rámcovou smlouvu na dodávku celkem 1.362 dvoupatrových osobních vozů čtyř různých řad včetně hnacího vozu. Vybraným dodavatelem se stalo konsorcium firem Bombardier Transportation a Alstom. Hodnota všech objednaných vozidel činí 3,3 miliardy eur. Současně s touto rámcovou smlouvou byla podepsána rovněž první objednávka na 445 vozů v hodnotě 1,2 miliardy eur. Nasazení nových vozidel do provozu je plánováno od září roku 2018. Maximální rychlost vozů činí 200 km/h.

Dopravní sál, ČVUT Fakulta dopravní, foto: ČVUT FD Praha — V pátek 10. února 2017 od 10 hodin se otevřou brány ČVUT v Praze Fakulty dopravní, a to v Konviktské ulici č. 20 na Starém Městě pražském. Ve třech učebnách budou probíhat přednášky o studiu na FD všeobecně, o vybraných studijních oborech i o možnostech studia na pobočce FD v Děčíně. Současně budou až do 12 hodin otevřeny v 5. patře laboratoře řízení a modelování dopravy, odbavovacích a informačních systémů a Ústav bezpečnostních technologií a inženýrství v suterénu.

Výběr šotoklubu Se sepsáním svého ohlédnutí jsem dlouho neotálel, dovoluji si v pozměněné formě volně parafrázovat svého předřečníka Johníka, jehož nedávný text mám ještě v živé paměti. Tentokrát ani nebyl čas otálet. Tak trochu narychlo, neplánovaně, nicméně rád, přijímám žádost sestavit druhý letošní výběr šotoklubu. V časové tísni mi nahrává, že ve sledovaném období byly zveřejněny jen tři desítky fotografií, rekapitulace jako taková je tedy otázkou několika málo minut. Přestože se v tom málu sešlo mnoho zajímavých děl a výběr nebyl vůbec jednoduchý, několik záběrů v mých očích nakonec přeci jen trochu vybočuje z pomyslné řady.

Tgi che sa rumantsch sa dapli; Filisur, Švýcarsko, foto: Martin Válek St. Moritz — Švýcarské horské středisko St. Moritz bude od 6. do 19. února 2017 hostitelem Mistrovství světa v alpském lyžování. Není nováčkem, letos to bude již popáté (po letech 1934, 1948, 1974 a 2003). St. Moritz leží na břehu jezera Moritzer See v nadmořské výšce přes 1800 metrů. Ze severu ho obklopuje pohoří Albula, z jihu pak masiv Bernina. Milovníci lyžování ve zdejší lokalitě najdou přes 350 km upravených sjezdovek obsluhovaných 57 lanovkami a vleky, dalších více než 200 km tras je připraveno pro běžkaře a pěší turisty. Zdaleka ne všechny svahy budou vyhrazeny pro mistrovství, i návštěvníci si budou mít kde zalyžovat. Během celého mistrovství na vás bude čekat doprovodný program, v klubech se budou pořádat párty… Celé údolí Engadin bude událostí žít. Ti, kteří do St. Moritz zamíří vlakem Rhétských drah, budou mít šanci se na úseku Albula svézt novými soupravami Alvra.

Xtrapolis Cityduplex Paříž — Svaz dopravy v regionu Île-de-France (STIF) oficiálně oznámil dodavatele nových jednotek určených pro provoz na linkách D a E regionální rychlodrážní sítě (RER). Vybraným dodavatelem je konsorcium firem Alstom a Bombardier. Objednáno je celkem 71 elektrických jednotek X'Trapolis Cityduplex: 56 vlaků o délce 112 metrů a 15 souprav o délce 130 metrů. Vícečlánkové poschoďové jednotky z rodiny OMNEO jsou určeny pro provoz na tratích elektrizovaných systémem 1,5 kV ss a 25 kV/50 Hz. Cena objednaných vlaků činí celkem 1,16 miliard eur. Nové jednotky budou nasazeny do provozu od roku 2021. Jedná se o první objednávku z rámcové smlouvy, která umožňuje objednat až 255 nových souprav v celkové hodnotě 3,75 miliardy eur.

18.1.2017 - 11:27 - Necelá padesátka vozů z Rakouska rozšíří flotilu ČD

Amz ÖBB Praha — České dráhy pokračují v nákupech vozů ze zahraničí, konkrétně od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Aktuální várka čítá celkem 47 klimatizovaných „emzet“ konstrukce UIC Z1 a skládá se z 4 vozů Amz, 41 vozů Bmz a 2 vozů WRmz. Vozy jsou schopny provozu maximální rychlostí 200 km/h, samozřejmostí jsou uzavřený systém WC, klimatizace a zásuvky 230 V. ČD deklarují jejich převzetí do konce ledna, přibližně třetinu z nich ihned nasadí do provozu. Zbylé vozy musí projít kontrolou podvozků, po dosažení příslušných kilometrických proběhů je čeká vyvazovací oprava spojená s aplikací korporátního nátěru.

České dráhy již v minulosti od ÖBB odkoupily mimo jiné ojeté vozy řad Bmz229, Bmz234, Bmz235, ABmz346, WRmz817 a Bcmz834.

Zdroj: Železničář

17.1.2017 - 12:29 - Až 200 lokomotiv pro Rakouské spolkové dráhy

183.923 Vectron, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Vídeň — Elektrické lokomotivy pro nákladní vlaky Rakouských spolkových drah zastaraly a potřebují nahradit. ÖBB dnes, 17. ledna 2017, vybraly společnost Siemens pro jako vítěze rámcové dohody na pořízení až 200 nových elektrických lokomotiv. Celková výše kontraktu by přesahovala podle odhadů z roku 2015 půl miliardy eur (570 mil. eur / 15,3 mld. korun). Detaily nejsou podle agentury APA zatím známé. Aktuálně běží odvolací lhůta. Dodavatelem bude rakouská pobočka Siemens AG Austria, kdy se opakuje situace z rámcových smlouv na lokomotivy Taurus, netrakční soupravy Viaggio Comfort či jednotky CityJet, kdy konečná montáž také probíhala v rakouských podnicích.

Zdroj: DiePresse.com

Benneckenstein-titulní foto, foto: Tomáš Kubovec V nedávno zveřejněném „Výběru šotoklubu“ jsem zmínil německou oblast Harz, kde jsou v pravidelném provozu parní vlaky o rozchodu 1000 mm. Tímto článkem bych se rád k našim, již dvěma, harzkým návštěvám vrátil. Zní to až neuvěřitelně, že v Německu, v jedné nejrozvinutějších zemí světa, lze v 21. století spatřit parní osobní vlaky, odjíždějící dopoledne každý den každých 45 minut (!) na Brocken (1 125 m n. m.), na jehož výrazný vrchol zamíří vlakem nebo pěšky tisíce turistů.

Talent 3, foto: Bombardier TransportationBerlín — Dne 27. prosince 2016 byla podepsána rámcová smlouva mezi výrobcem kolejových vozidel Bombardier Transportation a Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) na dodávku elektrických jednotek Talent 3, jejichž vývoj byl oznámen na veletrhu Innotrans. Rakouské dráhy zaplatí za nové vlaky celkem 1,8 miliardy eur. Předmětem rámcové smlouvy je dodávka až 300 elektrických jednotek v několika variantách, určených pro regionální i meziregionální dopravu. Současně s rámcovou smlouvou byla podepsána rovněž první objednávka na nové Talenty – 21 vlaků o délce 100 metrů, které budou dodávány od roku 2019 a budou nasazeny do provozu na regionálních vlacích v regionu Vorarlberg a sousedních zemích. Hodnota této zakázky činí 150 milionů eur.

Výběr šotoklubu Vážení kolegové fotografové,
tak a je to tu! Nový rok 2017 je už pár dnů skutečností. Byl jsem osloven, abych napsal své ohlédnutí za prvními zveřejněnými fotkami v novém roce a zahájil tak seriál výběru šotoklubu v roce 2017. Šanci, kterou jsem dostal, hned využiju k tomu, abych vám všem popřál v novém roce pevné zdraví, spoustu úspěchů a jak jinak než dobré světlo a zajímavé objekty před objektivem. V neposlední řadě také kupu štěstí. Fotograf mnohdy potřebuje velkou dávku štěstí, u kolejí je ho potřeba nadvakrát, neboť prchavé okamžiky dokáže zkazit i třeba malý mráček, drobné zpoždění, či vlak na druhé koleji v protisměru.

Pohled na část nové stanice Česká Lípa hlavní nádraží, foto: Michal Jaroš/Zdeněk Michl - ŽelPageČeská Lípa — Cestující, kteří po delší době pojedou na českolipské hlavní nádraží, si mohou po výstupu nyní snadno připadat jako v jiném světě. Tento železniční uzel totiž v poslední době prošel velkou rekonstrukcí a změnil se prakticky k nepoznání. Celá stanice se posunula o několik set metrů blíže k centru města, původní nízké peróny nahradila standardizovaná nástupiště ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, doplněn je i obligátní nový audiovizuální informační systém. Po dokončení stavby bude do prakticky nové stanice zaústěna i regionální trať 087 z Lovosic, která doposud ústila na samostatné nástupiště na druhé straně původní stanice. Nejzajímavější na celé stavbě je však bezpochyby nová výpravní budova, která je zajímavým architektonickým počinem, jenž nemá zatím v České republice při srovnatelných stavbách obdoby.

PF 2017 ŽelPage, foto: Chary, topičVážení cestující a přátelé železnic, milé čtenářky, milí čtenáři,
sotva jsme si začali zvykat na nový jízdní řád, máme nejen na českých i evropských železnicích nový rok a příležitost k bilancování a výhledům. A že to nebyl zrovna rok beze změn. Před několika dny jste mohli zhlédnout výběr fotografií, připomeňme si tedy v malém výběru, u čeho všeho jsme byli na poli osobní dopravy a co nás čeká letos.

DRG steam locomotive Class 01 No 046 at main railway workshop RAW Frankfurt-Nied in Frankfurt-Nied in the year 1938, foto: Urmelbeauftragter Legnica — Není pochyb o největší železniční události tohoto roku v Polsku. Příchod nových nebo rekonstruovaných jednotek, vozů a lokomotiv nebo otevírání modernizovaných tratí a stanic je poměrně běžnou záležitostí, proto je událostí roku jednoznačně hledání vlaku s nacistickým pokladem nevyčíslitelné hodnoty u Valbřichu v Dolním Slezsku.

Ze svitu úplňku; Křižany - Novina, foto: Petr Holub Možná si někdo z vás říká: „Netradiční ohlédnutí za rokem 2015? Vždyť je konec roku 2016. Nemá Vlad před sebou špatný kalendář?“ Ujišťuji, že nemá. Dal jsem si tu práci a podrobně prošel archiv zdejší galerie a vybral si několik desítek fotek z těch, které autoři vložili v roce 2015. Důvody jsem vysvětlil v úvodu 1. části. Když jsem se při brouzdání archivem blížil polovině roku, říkal jsem si, že to byl šílený nápad. Vybírat z velkého množství hezkých fotek jen několik je věru úkol složitý. Uvažoval jsem o tom, že toho nechám – nechci někoho poškodit či zarmoutit tím, že nevyberu zrovna jeho fotku, ale když už jsem byl skoro v půlce, tak bylo zase škoda ten výběr hodit do koše. Tak jsem to dotáhl do konce. Máte-li náladu a chuť, pojďte se podívat, co jsem vybral.

« Újabb hírek | 1 ... 4 5 6 7 8 ... 494 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Az E-Shop kínálataopen/close
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link hozzáadása
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 07:28
nyugszik: 18:05

meteo meteo
:. újdonságok a VLAKY.NET oldalán
Poslední příspěvek Nová aplikace PID pro chytré telefony
V pondělí 16. října 2017 byla za účasti primátorky hl. m. Prahy Adriany Krnáčové, náměstka primátorky hl. m. Prahy a radního pro oblast dopravy Petra Dolínka a ředitele Ropidu Petra Tomčíka představena ...

Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...

Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...