..: Aktuality a články :..

obrazekCzech Raildays 2003 - Včera České dráhy oznámily, že na výstavě Czech Raildays, která se koná v Ostravě 18.-20.6.2003, nebude k vidění jednotka řady 680 ČD. Původní plány počítaly s první prezentací jednotky právě zde, ale z důvodu naplánovaných zkoušek zde nebude. Jako náhradu připravily České dráhy prezentaci této jednotky v Praze na hlavním nádraží dne 24.6.2003.
V Ostravě bude k vidění tedy "jen" "modrá laminátka" (řada 340 - ex 240 ČD), které byla "přidána" soustava 15 kV 16 2/3 Hz. Dále zde bude k vidění nová motorová jednotka řady 840 zssk, což je dieselelektrická jednotka typu GTW 2/6, kterou vyrábí švýcarská firma Stadler.

4.6.2003 - 16:24 - Fotografie jednotky řady 680 ČD ještě v Itálii

obrazekModerní železnice - Na internetu jsme nalezli fotografie jednotky řady 680 ČD, která by již příští rok měla jezdit na vlacích kategorie EuroCity i s cestujícími. První jednotka by měla do České republiky dorazit každým dnem. Poté budou zahájeny první zkoušky v ČR, ale i v Německu a v Rakousku tak, aby byla jednotka schválena pro provoz na těchto územích. Až drážní úřad povolí provoz s cestujícími, bude jednotka jezdit nejdříve na vnitrostátních spojích a poté na současných vlacích EuroCity. Podle ČD na vlacích EC 75, 278, 279, 74. Tedy na trase Praha - Wien - Dresden - Wien - Praha. Další jednotka by měla do ČR dorazit v průběhu září 2003 a poté každý měsíc jedna. Ještě na závěr připomenu, že České dráhy objednaly celkem sedm sedmivozových jednotek za 4, 7 miliardy korun.

Fotografie jednotky ještě z Itálie

Zdroj: Železničář a FSČR

obrazekPraha hlavní nádraží - V obvodu železniční stanice Praha hlavní nádraží bude z důvodu stavebních prací omezen provoz od pátku 6. června 17.20 hodin do neděle 8. června 15.40 hodin. V této době bude omezena jízda některých vlaků nebo budou vlaky vedeny po odklonových trasách. Osobní vlaky jedoucí přes ŽST. Praha-Libeň odklonem (úvratí), zastaví v Praze Libni pro nástup a výstup cestujících. Během výluky bude nahrazena výhybka 99 v Praze hl.n. - bude vložena kolej.

obrazekÖBB Železničáři v Rakousku se rozhodli zítra stávkovat, takže se na ÖBB nemá hnout ani jedno železniční kolo. I ČD budou tímto ovlivněny, protože vlaky, které jednou z/do Rakouska začnou / skončí v poslední stanici před hranicí. V úsecích Břeclav - Wien, Znojmo - Retz/Wien, C. Velenice - Gmünd a Horní Dvořistě - Summerau budou všechny vlaky zrušeny bez náhrady!!!. Vlaky EC 70/71 vůbec nepojedou. Stávka je vyhlášená na 3.6.2003 od 1:00 do 24:00 hodin.

informacePraha - Možná, že to již víte, ale v Praze konečně začala druhá etapa výměny ocelových mostů nad Seifertovou ulicí. Ocelové konstrukce budou nahrazeny novým ocelobetenovým objektem, který bude napojen na most z první etapy. Stavba byla zahájena 23.5. tím, že bylo sneseno trakční vedení nad mostem a okolím a koleje 12b až 30 (4. - 7. nást.) se staly kusými. Po kolejích 32 a 34 je možné posunovat i na straně mostů. Vlaky směr Libeň/Holešovice/Vysočany mohou odjíždět pouze z 9. až 12. koleje (1. až 3. nást.). Mosty byly dnes demontovány takřka za provozu, jen při samotném odstraňování byl na chvíli z bezpečnostních důvodů zastaven provoz pod mostem.

Zdroj: Kubze

obrazekobrazek V sobotu 31.5 dojezdil Hradecký bulík 464.008. Rozloučení proběhlo při neveřejné jízdě z Hradce Králové do Náchoda. Již není způsobilý jízdy ale uvažuje se o navrácení do provozuschopného stavu. Mohly jste ho spatřit na akci TT Víkend kde stál ve stanici Všestary. Doufám že ho nevidíme na kolejích naposled. První snímek je památný list vydávaný u příležitosti prohlídky lokomotivy a druhý dnešní snímek ukazuje jak stojí v PJ Hradec Králové kde asi delší dobu takto zůstane...

obrazekOd 1.6.2003 bude do odvolání s okamžitou platností zastavena přeprava zásilek systémem Inter-kurýr na Slovensko. Na základě vyhodnocení využití tohoto systému tak včera rozhodlo Generální ředitelství Českých drah svou depeší č. 1482 30/05 03 1059 dh

obrazekElinka V pondělí 12.5.2003 byl předán do užívání po generální opravě elektrický vůz M400.001, zvaný Křižík. Nákladnou rekonstrukcí se podařilo tento vůz uchovat i pro budoucnost. V Holdingu ČMKS mu touto rozsáhlou rekonstrukcí vrátili nejen původní vzhled, ale odstranili i něktré starší následky nepovedených rekonstrukcí. Neocenitelnou zásluhu na celé akci má i táborský Klub přátel elektrické dráhy Tábor - Bechyně, který se o exponát v posledních letech staral a de facto jej i v roce 1973 zachránil před fyzickou likvidací. V tom roce totiž vzešel požadavek na šrotaci našeho nejstaršího elektrického motorového vozu. Právě nadšenci z Tábora se postarali o prohození cedulek na trojce a jedničce a tím i o záchranu vozu s inv. číslem 1. Do Vrútek tak ke šrotaci odešla místo jedničky trojka, na což se přišlo až po dlouhých dvaceti letech.Po přdání bude elektrický vůz M400.001 deponován v domovsém depu Tábor, kde bude využíván při zvláštních vyhlídkových jízdách. Široké veřejnosti se toto vozidlo představí při oslavách 100 let elektrické trati Tábor - Bechyně dne 21.6.2003.

bleskovkaČeské Budějovice - Včera kolem páté hodiny odpolední zahynul tragicky cyklista na železničním přejezdu v Jubilejní ulici v Českých Budějovicích. Mladík jel z Hrdějovic do Nemanic, nerespektoval výstražné signalizační zařízení a vjel na koleje, kde ho zachytila lokomotiva rychlíku z Prahy. Cyklista byl na miste mrtev.

Zlín - Dne 27.5.2003 se konala zvláštní jízda moderní elektrické jednotky řady 471 z Pardubic do Zlína střed. Z Otrokovic do Zlína střed není trakční vedení a tak musel jednotku táhnout brejlovec. Tato akce byla jako doprovodná k 43. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež ve Zlíně.

Příjezd vlaku z Pradubic do Otrokovic

informaceAkce - Již zítra vyjede "Vlak plný úsměvů" určený tělesně a mentálně postiženým dětem. Ty se budou moci svézt jednotkou řady 471 na trase Pardubice - Zlín střed. Z Otrokovic bude v čele napojena ještě motorová lokomotiva, protože trať do Zlína není elektrifikována. Tento den budou jezdit také parní vlaky s historickými vozy na trase Otrokovice - Vizovice. Odjezdy z Otrokovic v 8.55 a 17.10 hod., ze stanice Zlín střed ve směru na Vizovice v 11.10 a 13.51 hod., ve směru na Otrokovice v 16.18 a 18.35 hod. a z Vizovic ve 12.40 a 15.35 hod. Jízda vlakem bude zdarma.

Ilustrační obrázekRoudnice nad Labem - Ve středu 21.5.2003 po půl třetí odpoledne v žst. Roudnice nad Labem narazil nákladní vlak do elektrické jednotky řady 451. Nehodu způsobil s největší pravděpodobností strojvedoucí, který odjel s jednotkou ze stanice proti návěsti stůj a "řízl" výhybku, přes kterou byla připravena vlaková cesta nákladního vlaku. Doprava na trati nebyla nehodou ovlivněna, jen osobní vlak 9613, na kterém měla po chvíli tato jednotka odjet, byl opožděn a jako náhradní souprava jela sestava 708 + 010 + 010 + 810.

Prostějovsko - Na železničním přejezdu u Prostějova se dnes po půl osmé ráno srazilo osobní auto s osobním vlakem. Vlak po srážce automobil odhodil. V autě cestovali dva dospělí a dvě děti. Spolujezdec byl zraněn těžce, ostatní lehce a ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Předběžně je za nehodu odpovědný řidič, který zřejmě přehlédl signalizaci.
Litoměřicko - Další nehoda se stala na přejezdu mezi Litoměřicemi a Polepy. Stalo se to v půl třetí odpoledne. I zde řidič nerespektoval signalizaci a byl těžce zraněn - vlak tlačil auto ještě asi 20 metrů.

obrazekPraha - Na další část modernizace západního zhlaví stanice Praha hlavní nádraží si budeme muset počkat minimálně až do letošního podzimu. Stavba>ČD, DDC, Modernizace západní části železniční stanice Praha hl.n., II. etapa výstavby, jak se tato rekonstrukce oficiálně nazývá, zahrnuje především další modernizaci mostů přes Seifertovu ulici, ale i výstavbu nové komunikace a tramvajové dráhy. K tomuto rozhodnutí došlo po odvolání občanským sdružením Atelier pro životní prostředí, zastoupeným býv. ministrem životního prostředí JUDr. Petrem Kužvartem. V současné době celou akci znovu přezkoumává nadřízený orgán - ministerstvo dopravy. Toto rozhodnutí je nepříjemné především z toho důvodu, že stávající ocelové konstrukce jsou již dávno za svou životností a ohrožují tak bezpečnost dopravy. V současné době se předpokládá, že stavba, prováděná společnostmi SKANSKA-ŽS a SSŽ bude zahájena na přelomu září a října.

bleskovkaOstravsko - Dnes kolem osmé ráno došlo k prasknutí kolejnice u žst. Jistebník. Stalo se to v místě, kde se nyní modernizuje trať v rámci 2.koridoru a z Jistebníku až do Ostravy Svinova se jezdí pouze po jedné koleji. Provoz musel být proto přerušen. Po dvouhodinové neplánované výluce byla trať opět uvedena do provozu. Během této doby se v okolních stanicích nahromadila spousta vlaků a ty byly postupně pouštěny, ale zpoždění se bude urovnávat až do odpoledne či do večera. Výluky traťových kolejí se často střídají a proto jsme Vám již dříve přinesli přehled výluk prvního a druhého koridoru v roce 2003.

« Novšie správy | 1 ... 498 499 500 501 502 | Staršie správy »    
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Ponuka eShopuopen/close
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
» Pridať odkaz
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 05:16
zapadá v 21:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Norskem napříč a podélně – 1. díl
Letošní léto jsem se (opět) vydal na sever, tentokráte do Norska. Projedeme si celé Norsko z pobřežního Bergenu přes Oslo a Trondheim až do Bodø za severním polárním kruhem. Nezůstane jen u železnice, ...

Poslední příspěvek Společnost telčské místní dráhy zve na „Parní léto 2018“
Společnost telčské místní dráhy ve spolupráci s dolnorakouským partnerem Zukunftsraum Thayaland, Svazkem obcí 'Železnice Kostelec - Slavonice', Správou železniční dopravní cesty, ČD a ČD Cargo vás zvou ...

Poslední příspěvek Nádraží získá nádech historie
Do historizujícího kabátku se se převléká břeclavské nádraží. Zmizí úpravy průčelí, provedené zhruba před půlstoletím, část dřívějších změn ale zůstane. Novou tvář má získat do půlky příštího roku.