..: Aktualitások és cikkek :..

obrazekPraha - Do sbírky článků ŽelPage jsme přidali jeden, který sepsali tvůrci již bývalých stránek Railweb, které se postupně přesunují k nám. Jedná se o článek k označování hnacích vozidel od 1.1.1988. Toto značení se používá dodnes a v té době nahradilo Kryšpínovo číslování. Na ŽelPage jsme předělali celou sekci články, aby byla přehlednější a také sekci žel. simulátory. Doufáme, že tyto změny přispějí k větší přehlednosti. Děkujeme Railwebu za velmi zajímavý článek.

informaceZvláštní nabídka - Od příštího pátku 29.8. do neděle 31.8. se v Lipně nad Vltavou bude konat Mistrovství světa v raftingu a České dráhy (ČD) se rozhodly, že vyhlásí některá tarifní opatření , která budou platit pouze ve zmíněných dnech. Jedná se především o jednodenní traťovou jízdenku za 40 Kč pro dospělé a 20 pro mladší 15ti let na úsek Vyšší Brod klášter - Lipno nad Vltavou. Jízdenku bude možné zakoupit pouze ve stanicích Vyšší Brod klášter, Loučovice. Lipno nad Vltavou a u průvodčích na této trati. Děti do 15ti let nebudou muset věk nijak prokazovat, sleva jim bude poskytnuta po ústním sdělení věku. Jedno a dvoumístná plavidla budou odbaveny za podmínek úschovy během přepravy jednorázovým úschovným 30 Kč, vícemístná plavidla jednorázovým úschovným 60 Kč. Akreditovaní novináři a závodníci budou přepravováni na akreditační doklad zdarma. Ten vydává pořadatel akce. Jiná tarifní opatření nebyla vyhlášena. zdroj: www.cd.cz

obrazekTrať 110 - Dne 21.8.2003 v 9:48 došlo k další vážné nehodě na železničním přejezdu. Tentokrát se situace odehrála na nechráněném přejezdu mezi žst. Olovnice a zast. Zeměchy v km 2, 978. Nepozorný řidič hnědého favoritu MEH 67-68 nedbal na zvukovou výstrahu, kterou dával strojvůdce prvního stroje (751.138) vlaku RusPn 65572. Tento vlak dopravuje sypký cement z Německa do Středokluk a jeho normativ zátěže často přesahuje 2000 tun. Souprava tedy jede na jeden kmenový, jeden přípřežní a dva postrkové stroje (obvykle 751 či 742). Je tedy s podivem, že po střetu s takovým kolosem, byl sice automobil de facto sešrotován, ale dvoučlenná posádka vyvázla jen s lehčími zraněními. Trať byla zprůjezdněna po dvou hodinách. Nicméně, tato nehoda budiž varováním pro všechny nepozorné řidiče. Příšte nemusíte mít takové štěstí. (dodávám, že snímek postiženého automobilu na inkriminovaném přejezdu dodal pan Pavel Novák - zaměstnanec žst. Slaný)

obrazekPovodně 2002 - Je tomu již rok, kdy mnoha oblastem České republiky vládla voda. První velká voda postihla jižní Čechy 7.8. a 8.8., kdy se zvedly některé vodní toky na Českobudějovicku a zaplavily část trati České Velenice - České Budějovice. I samotné České Budějovice byly lehce postiženy, protože jejich nižší části byly zality vodou. Například Malše zalila plochy v těsné blízkosti depa České Budějovice a lidé se chodili dívat vodní tok na most, po kterém vede trať do Horního Dvořiště. V tu dobu měli také problémy rakouské dráhy. Vlaky tehdá nemohli jezdit až do Summerau a byly kousek za hranicemi nahrazeny autobusy.

obrazekZajímavost - Jak jsme Vás nedávno informovali, v médiích probleskla zpráva, že ČD zvažují dvě varianty, jak splnit nejtěžší podmínku Drážního úřadu, aby jednotka řady 680 ČD mohla vyjet na koleje s cestujícím. Tou podmínkou jsou testy jednotky rychlostí 250 km/h. ČD údajně zvažovali možnosti, zda jednotku poslat do ciziny, nebo upravit některou českou trať na zkušební rychlost 250km/h. Dle dnešního vydání MF Dnes se ČD rozhodli, že upraví traťový úsek na rychlost 250 km/h. Tímto úsekem má být část koridoru - Břeclav - Vranovice. Připomeňme, že tato trať byla před několika měsíci testována Taurusem a rakouským měřícím vozem až na 206 km/h a nyní má být dosaženo až 250 km/h jednotkou 680 ČD. Uvidíme, zda se této úpravy dočkáme. Nebylo by odvěci, kdyby bylo možné se této rychlosti alespoň přiblížit i v pravidelném provozu. Budeme Vás pravidelně informovat, pokud budou nové informace ...

obrazekObnova úseku Moldava v Krušných horách - Holzhau byla hlavním tématem poslední schůzku představitelů euroregionu Krušnohoří. Z jejich závěrů vyplývá, že by se zde cestující mohli svézt již zhruba do pěti let. Nezbytností je položení 6km kolejí na německém území, což nyní zpracovává příslušná studie. Na české straně je nutné rekonstruovat mosty a tunely a celkovou revitalizací trati zvýšit zdejí traťovou rychlost. Na stavbu bude v první fázi poskytnuta dotace ve výši 2, 95 mil. eur z fondu PHARE (peníze jsou určené na sanaci tunelů a železničního svršku na českém území). Další prostředky by měti zástupci euroregionu získat ze Státního fondu rozvoje dopravy ČR. První vlaky by měly celý úsek projet v listopadu 2008.
Dolní Poustevnu by měla do tří let spojit trať do německého Sebnitz. Náklady na obnovu trati se odhadují na 50 mil. Kč a dalších třináct milionů by měla stát oprava dolnopoustevenského nádraží. Od zprovoznění trati si zástupci obcí ve šluknovském výbežku slibují nejen zrychlení dopravy do Děčína (bude časové výhodnější než cesta přes Rumburk, či Varnsdorf), ale především navýšení počtu německých turistů v této část naší republiky, což sebou logicky přinese další finanční prostředky.

obrazekOpatření - České dráhy na svých stránkách oznámily, že s ohledem na dlouhotrvající sucho, zvýšené nebezpečí vzniku požáru a v návaznosti na opatření orgánů státní správy budou ve dnech 16. a 17. srpna 2003 plánované nostalgické vlaky mimořádně taženy motorovými lokomotivami místo parních. Ty budou ve vlacích vedeny jako nečinné.České dráhy se omlouvají a doufají, že tato opatření, která mají zabránit škodám, budou návštěvníky a zájemci o železnici přijata s pochopením.
Ilustrační foto: Třeba nějak takto budou vypadat nostalgické vlaky zítra.
Zdroj: www.cd.cz

obrazekVykolejení - Přepis zprávy ze serveru novinky.cz
Na hlavním železničním tahu Praha - Kolín - Pardubice - Česká Třebová vykolejil ve středu dopoledne osobní vlak. Jen díky tomu, že souprava zrovna vyjížděla ze stanice a měla minimální rychlost, se nikomu z cestujících nic nestalo. Ani materiální škody nejsou velké. Příčinou zřejmě byla deformace kolejí způsobená vedrem.
V 10:31 vykolejil při rozjezdu ze železniční stanice Řečany nad Labem osobní vlak jedoucí ve směru na Pardubice. Nikdo z cestujících nebyl zraněn. Souprava zablokovala provoz mezi železničními stanicemi Řečany nad Labem a Přelouč, řekl Pavel Tesař z tiskového odboru Českých drah. Ve vlaku nebylo moc lidí, asi tak devadesát, škublo to s námi pořádně a naklonili jsme se na pravou stranu. Než se otevřely dveře, lidi trochu propadali panice, řekl 16letý Pavel Řehořek, který vlakem cestoval. Pro cestující byly připraveny autobusy Vedení drah odmítlo předčasně spekulovat o příčině nehody. Nehodu šetří policie ČR a drážní inspektoři, uvedl dál Tesař. Osobní vlaky nahradily dopoledne autobusy, dálkové spoje jezdily přes Hradec Králové. Po zprovoznění jedné koleje ve 13 hodin už vlaky opět jezdí po svých trasách. Vzhledem k tomu, že ve stanici využívají jen jednu kolej, však mohou mít zpoždění.

obrazek Ohromná bouře, provázená větrnou smrští způsobila železničářům na Slánsku a Kralupsku nemalé potíže. Již před 17. hodinou byl ochromen provoz ze Slaného do Loun a dále do Mostu. Po 17. hodině dorazil vlak 9705 do Zvoleněvse, odkud však nemohl dále pokračovat, neboť prudký déšť, vítr a hlavně padající stromy zcela zatarasily trať. Stejný osud čekal i protijedoucí 9708 v žst. Olovnice. V obou vlacích museli cestující čekat více než 4 hodiny.Provoz se zastavil na trati Kralupy - Neratovice a Zlonice - Straškov. Pro názornost uvádím některá zpoždění: Os 9705, Os 9738 a Os 9742 zrušeny bez náhrady, Os 9708 230min., R 712 160min., R 713 130min., R 714 75min., Os 9724 55min., a tak bych mohl pokračovat dále. V úseku Neratovice - Kralupy byla zajištěna náhradní autobusová přeprava. Na trati Straškov - Zlonice zústal uvězněný vůz 809 před Tmání. Největší problémy způsobil výpadek proudu, protože záložní zdroje byly brzy vypotřebované. V mnoha stanicích přestala fungovat zabezpečovací zařízení... Je třeba dodat, že při odklízení následků pomáhal, kdo měl ruce, nohy. I sami cestující odstraňovali spolu s průvodčími napadané stromy. Provoz zatím zdaleka nebyl obnoven v plném rozsahu. Na ilustračním snímku vidíte St.1 v žst. Zvoleněves, kde spadlý strom prorazil střechu.

bleskovkaNa železničním přejezdu mezi Mikulovicemi a Zlatými Horami na Jesenicku se krátce před polednem srazil traktor s projíždějícím osobním vlakem. Při nehodě nebyl nikdo z cestujících zraněn. Řidič traktoru vyvázl s lehkým zraněním. Řidič traktoru nerespektoval výstražnou signalizaci a vjel na přejezd, kde se srazil s osobním vlakem, ve kterém byli čtyři cestující, řekla ČTK policejní mluvčí Natálie Orlová. Kvůli nehodě musel být provoz na regionální železniční trati na krátkou dobu zastaven. Škoda, která při srážce vlaku s traktorem vznikla, zatím nebyla vyčíslena, dodala Orlová.
novinky.cz,

obrazekNehoda - Jak jsme Vás včera informovali, na železničním přejezdu v těsné blízkosti zastávky Nová Ves pod Pleší na trati 210, se srazil vlak 19010 s osobním autem na velice přehledném přejezdu, který je vybaven světly. řidič (70 let, údajně také řidič autobusu) musel jednak vidět signalizaci, ale také vlak, který se k přejezdu blížil po velmi přehledném úseku (vlak je od Dobříše vidět asi na 300 metrů. Lokomotiva 714 013 byla poškozena jen lehce (zohýbané plechy a schůdky), ale auto bylo celkem dost zdemolováno. Řidič byl zraněn hlavně na hlavě a byl převezen do nemocnice. Vlak se měj v Čísovicích křižovat s protijedoucím 19007, ale kvůli nehodě mohl dojet jen do Mníšku po Brdy. Zaměstnanci žst. zareagovali velmi pohotově a rozhodli se, že odpojí od nákladu, který stál v Dobříši (751.031-Daak-Gbqs-5xEas-u) lokomotivu 751 a také vůz Daa-k, do kterého natahali lavičky snad z celé stanice a pokryli je dekami. Vlak byl vystrojen a vydal se na cestu do Nové Vsi k přejezdu. Zde už čekal vlak PMD, který byl z Mníšku vypraven jako pokračování vlaku 19007 (vlak 19007 byl v úseku Mníšek - Dobříš odřeknut). V Nové Vsi si lidé přešli z vozů Btax (zastavil na zastávce) do vozu Daa-k, který stál před přejezdem. Poté vlak odjel na Dobříš jako vlak Os 1.nsl 19009. Z Dobříše byl vlak vypraven opět v sestavě 751 a Daak ale nyní již jako další vlak - Os 1.nsl 19012 opět do Nové Vsi p.P. před přejezd a lidé si opět přešli do Btaxů. Zamračená s Daakem jeli pak na Dobříš již služebně jako 2.nsl 19007. Poškozenou lokomotivu s vozy (714 2x010) odtáhla do Prahy údajně další zamračená. Další vlak - 19009 již projel až na Dobříš bez problémů. Bylo zajímavé, že vlakem 19007 cestovali také Holandští turisté a ti měli z vozu Daak Vánoce. Fotili se kolem toho a také uvnitř. Rychlá reakce určitě cestující příjemně překvapila. Byl to zajímavý den a kuriózně zajištěná náhradní doprava. Na ilustračním obrázku screen z MSTS - sestava zamračená s vozem Daak.

obrazekNehoda - Na železničním přejezdu v těsné blízkosti zastávky Nová Ves pod Pleší, který je vybaven světly, se dnes ve 13:17 srazil osobní vlak 19010 (714.013*010.080*010.081), který měl namířeno do stanice Praha Vršovice. Tato souprava byla jako náhradní (normálně jezdí 810*010), protože v DKV Praha Vršovice je nedostatek provozuschopných motorových vozů řady 810. Škody ani zda signalizace byla funkční zatím nevíme. Vlak již brzdil do zastávky, která od Dobříše začíná asi metr za přejezdem. Bylo velkým štěstím, že vlak byl veden Veselou krávou a ne turnusovým strojem, protože škody by byly daleko větší. Situaci se budeme snažit sledovat.

obrazekŽelezniční koridory - I v srpnu bude pokračovat tempo stavebních prací na prvním a druhém koridoru. Na prvním koridoru bude pokračovat dokončování úseku Praha - Kralupy, kde mají být práce dokončeny definitivně 18.9.2003. Dále se dokončuje modernizace sudé skupiny kolejí žst. Záboří n.L. a koncem srpna bude zahájena výluka Řečany n.L. - odb. Chvaletice. Dále je vytrhaná sudá skupina kolejí v Chocni a 1. traťová kolej z Dlouhé Třebové do odb. Parník, která bude do 4.7. vedena přes estakádu.
Na druhém koridoru pokračují stavby zejména v úseku Ostrava - Hranice n.M., kde vlaky nabírají zpoždění v řádu 10 - 30 minut (téměř v celém úseku je jednokolejka a maximální rychlost 50 km/h). Většina výluk zde bude ukončena dne 19.8., kdy si lidé velmi oddychnou poté 18.9., kdy si lidé ještě více oddychnou a vlaky by mohli jezdit opět včas. Po tomto datu budou probíhat již jen malé výlukové akce v okolí Hranic n.M. a v Ostravě. My Vám nabízíme k prostudování kompletní přehled výlukových akcí. Letošní výlukový maraton by měl skončit 2.12. a začne opět další rok, kdy by měla definitivně skončit modernizace prvního koridoru, ale měla by začít modernizace koridoru čtvrtého z Prahy Hostivaře do Českých Budějovic. Začít by se mělo v úseku Hostivař (mimo) - Stránčice (včetně) (podle některých zdrojů Stránčice - Benešov u Prahy) a zřejmě také Ševětín - Nemanice, kde by měl vzniknout nový dva a jeden a půl kilometru dlouhý tunel. Vše záleží na tom, kdy bude vydáno stavební povolení.
Ilustrační snímek zachycuje pohled z jedoucího vlaku na již vytrhanou 1.TK v úseku Dlouhá Třebová - odb. Parník. Ještě před několika desítkami hodinami se po této koleji ještě jezdilo a nyní zde není trakční vedení ani koleje.

obrazekModrá laminátka - Jak již mnozí z Vás vědí, zaměstnanci DKV České Budějovice ve spolupráci se Škodou DT Plzeň přestavili první ze tří lokomotiv řady 240 ČD na zcela novou řadu 340 ČD. Při modernizaci je hlavním cílem vybavit lokomotivy pro přetahy souprav přes hraniční přechod Horní Dvořiště / Summerau, tedy je potřeba vybavit lokomotivy i na provoz pod soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. To se povedlo a nyní probíhají testy předepsané drážním úřadem. Pod napětím 15 kV, 16 2/3 z bude mít lokomotiva přibližně třetinový výkon. První přestavenou byla 340 055, která byla vystavena na veletrhu Czech Raildays 2003 a také druhý den na oslavách 100 let Tábor - Bechyně. Dále bude dokončena lokomotiva 340 049 a třetí 340 062. Po absolvování potřebných zkoušek na ŽZO Cerhenice bude lokomotiva nasazena do zkušebního provozu. Na závěr ještě doplním, že nátěr je realizován v PJ Tábor. A nyní to hlavní, na stránkách www.msts.cz se objevil skvělý skin 340 055, jehož autorem je Pikkulintu. Skin s modelem můžete stáhnout na www.msts.cz. Pikkulintu, díky za skvělý skin a Starý, díky za skvělý model, bez něhož by nevznikl skin 340 055. Díky.

obrazekPraha - Motorová lokomotiva řady 781 (ex T 679.1) byla určena pro dopravu nákladních vlaků na hlavních neelektrizovaných tratí ČSD. Byla vyvinuta Luganským lokomotivním závodem v bývalém SSSR v letech 1962 - 1964 s továrním označením M-62. Lokomotiva byla dalším z typů úspěšně vyvinutých dieselelektrických lokomotiv, u něhož bylo využito dlouholetých zkušeností a osvědčených částí z předchozích sérií sovětských lokomotiv. Na vývoji trakční výzbroje se podílely bývalé sovětské závody jako Charkovský lokomotivní závod a Kolomenský lokomotivní závod. Spoluprací těchto hlavních výrobců vznikla motorová lokomotiva schopná provozu na normálně rozchodných tratích majících obrys lokomotivní skříně i pojezdové části řešené do obrysu pro železniční tratě o rozchodu 1435 mm.

Régebbi hírek
« Újabb hírek | 1 ... 497 498 499 500 501 ... 506 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 06:02
nyugszik: 20:01