..: Aktualitások és cikkek :..

obrazekTrať 091 - Dnes, tj. 1.7.2003 byla v 19:10 ukončena výluka 1. traťové koleje mezi stanicemi Roztoky u Prahy - Praha-Bubeneč na trati 091 Kralupy nad Vltavou - Praha. Výluka se konala z důvodu optimalizace traťového svršku v rámci modernizace I. tranzitního koridoru. Cestující, kteří využívají vlaky na této trase, se však sáhodlouhých čekání v Roztokách a v Bubenči hned tak nezbaví, neboť ve stejnou dobu byla zahájena výluka 2. TK ve stejném úseku. Předpokládaný termín úplného dokončení optimalizace celé trati je na přelomu září a října 2003. V té době by již měla být dokončena i modernizace 2. TK v úseku Libčice nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou. Pro úplnost dodávám, že optimalizace 1. traťové koleje v tomto úseku byla dokončna k 1.6.2003

obrazekVnitrostátní tarif ČD - Zítra vstupuje v platnost změna číslo devět předpisu TR 10. Co se změní? Změní se toho celkem hodně. Asi nejsledovanější změnou bude zrušení ČD-TIPu a překoncipování skupinové slevy. Nyní bude pro dva až 15 cestujících s tím, že první z nich zaplatí plné zákaznické jízdné 15 a ostatní zaplatí zákaznické jízdné -15 bez ohledu na věk. Dále budou zrušeny oblastní jízdenky a budou nahrazeny jízdenkami síťovými, které budou za cenu oblastních a také ve více variantách - nově též dvoudenní a všechny varianty pro 2. třídu se slevou pro držitele Junior pasu a co potěší, k síťovým jízdenkám se již nebude muset dokupovat příplatek pro vlaky vyšší kvality. Dále bude zrušena kilometrická banka s omezeným použitím a ta s neomezeným použitím bude zlevněna na 1200 Kč. Dále bude zavedena jednotná cena zákaznické karty 100 Kč. Cestující, kteří si zakoupili kartu Z před 1.7.2003, tedy za 200 Kč, bude automaticky prodloužena platnost o půl roku. Také odbavení pro vlak SuperCity bude změněno. Od zítřka cestující zaplatí zákaznické jízdné pro 1. třídu a k tomu servisní poplatek, který bude činit 200 Kč, v létě zlevněn na 150 Kč. České dráhy chtějí tímto nalákat cestující zpátky do vlaků. Uvidíme, jestli se to povede, to ukáže až čas.

Lužná u Rakovníka - Ve dnech 28. a 29.6. se konala v Lužné u Rakovníka akce s názvem Setkání těžkých nákladních lokomotiv. K vidění bylo opravdu velké množství parních a motorových lokomotiv. Pro fotografy tu byla v sobotu i možnost nočního focení od 22 do 24 hodin za zvýšené vstupné, které činilo 100 Kč. V neděli 29.6. po 12. hodině vyjel z Lužné zvláštní osobní vlak do Stochova vedený 534.0432 za nímž následovala kavalkáda nákladních vlaků z Lužné do Řevničova vedenými postupně stroji 555.0153, 534.0323, 556.0506 a T679.1529, která jela s požárním vlakem údajně hasit požár vzniklý od lokomotivy 534.0432. Součástí akce byly i zvláštní jízdy historických vlaků z Prahy a Plzně. Ráno z Prahy vyjela souprava 556.0506 + 5*Bai přes pražský semmering do Lužné, zpět jela souprava T679.1600 + 4*Bai, která následně jela zpět do Lužné v neděli ráno. Z Plzně vyjela souprava 534.0432 + 5*Be, která v Rakovníku dostala ještě postrk tvořený lokomotivou 534.0323.

bleskovkaPoříčany - Před asi padesáti minutami v Poříčanech mimořádně zastavil vlak Ex 501 Ostravan. Před tím již jel velice pomalu. Důvod je jednoduchý - škvařily se brzdy vozu Apee. Vůz Apee je řazen jako předposlední vůz soupravy. Vlak bude pokračovat pouze s jedním vozem první třídy - vozem Aee (ne RIC). Ex 501 dnes také veze restaurační vůz pro vlak SC Manažer. Má jezdit vůz WRmz, ale jede vůz WRmee. Z Poříčan si Ostravan veze 36 minut a veze i vůz Apee. Maximální rychlost je 60 km/h až do Kolína, kde bude vůz odpojen.

obrazekMS Train Simulátor - Ondra pro Vás dnes připravil překvapení. Dlouhou dobu pracoval na několika projektech, které průběžně vydával, ale také pracoval na jedné tajné věci - na parní lokomotivě 433.002, kterou vlastní NTM Praha, a jezdící v depu Valašské Meziříčí. Popis lokomotivy a download najdete na stránkách Ondry. Díky

obrazek Po tom, co dojezdily osobní vlaky na většině slovenských a polských lokálek přicházejí další úvahy o rušení osobní dopravy na lokálkách i u nás. I přes tvrdošíjné ujišťování vedením ČD, že k žádnému zastavení osobní dopravy nemá dojít, při pohledu do návrhu GVD 2003/2004 zjistíme, že se s osobní dopravou nepočítá na tratích: 017 (Chrudim město - Heřmanův Městec), 028 (Opočno pod Orlickými horami - Dobruška), 046 (Hněvčeves - Smiřice) a 084 (Krásná Lípa - Panský). Největším překvapením (i když tak trochu očekávaným, neboť s touto myšlenkou ČD již několikrát koketovaly) bylo zrušení osobní dopravy právě na podorlické lokálce z Opočna do Dobrušky. Na této trati je v letošním GVD doprava zajišťována 23 páry (!) osobních vlaků. Nic tedy nenasvědčovalo, že by se chystalo zastavení dopravy. Pokud budou ČD podobným nenápadným způsobem likvidovat i naše další lokálky, máme se asi nač těšit...

bleskovkaTrať 010 - Při průjezdu rychlíku 440 u zastávky Kojice v úseku Řečany nad Labem - Záboří nad Labem na trati 010 nacouvalo nákladní auto do jedoucího rychlíku. První vůz byl velmi poškozen, protože byla poškozena i okna a další vozy byly poškozené pouze z boku. Z důvodu této nehody byl zastaven provoz v tomto úseku a některé vlaky jely odklonem přes Hradec Králové. Nikdo nebyl zraněn. Srážka tentokrát na přejezdu se stala včera v půl osmé ráno na trati Plzeň - Žatec. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými světly u Třemošné. Vlak narazil pouze do návěsu, takže nebyl nikdo zraněn. Podle prvních odhadů řidič kamionu přehlédl funkční signalizaci. Doprava byla obnovena v 8:15. Během výluky byly vlaky nahrazeny autobusy.

obrazekPrázdniny - Jak všichni víte, zítra končí školní rok 2002/2003 a bude velká poptávka po železničním spojení mezi velkými českými městy. České dráhy se proto rozhodly posílit dopravu do žádaných směrů někde o celé vlaky a někde o vozy.
Velká část čtenářů navštěvuje naše stránky z internátů a kolejí. Všem, kteří se na naše stránky o prázdninách nedostanou přejeme příjemně strávené léto a v září 2003 opět nashledanou. Redakce Želpage bude pracovat i v létě, ale volněji. V září opět obnovíme plný provoz redakce. Všem, kteří budou Želpage sledovat i v létě, děkujeme a přejeme pěkné léto 2003.

obrazekMSTS - Po menší pauze vydal Ondra Janiš opět nový skin. Tentokrát je to skin na žehličku. Skin je lokomotiva 110 046. Skin na lokomotivu ZSSK 110 vypadá opravdu skvěle a doporučuji si jej ihned stáhnout. Ke stažení je v Ondrových downloadech. Ondro, díky za addonek ;o)
Homepage Ondry Janiše je zde.

24.6.2003 - 23:01 - Fotoreportáž z ROLL-OUTu řady 680 ČD

obrazekPendolino - Od dnešního rána byla na hlavním nádraží v Praze k vidění nová elektrická jednotka řady 680 ČD. Před devátou bylo první nástupiště uzavřeno, aby mohlo vedení ČD s novináři zahájit ROLL-OUT prvního pendolina řady 680 ČD. Tato oficiální část, kdy se neúčastnila široká veřejnost, trvala asi čtyři hodiny a poté se otevřely interiery jednotky i pro běžné lidi. Byly otevřeny obě první třídy, barový oddíl s druhou třídou a vůz druhé třídy. Také byly přístupné obě kabiny strojvedoucího. Jednotku stále střežila bezpečnostní agentura a také lidi od ČD. My Vám nabízíme, článek k této jednotce.
Lidé ze ŽelPage byly na akci celý den a tento den byl opravdu zajímavý. Zítra ještě fotky od Ice-beara a několik videosekvencí ode mne a od Ondry.

obrazekZamračené - Další zamračená lehla popelem. V čele nákladního vlaku u Vojkovic na Karlovarsku dnes vzplála zamračená 751 302 DKV Louny. Začala hořet ve velmi nepřístupné oblasti, tak hasiči museli být na místo dopravováni drezínou MUV. Technika byla na místo dopravena na plošinovém voze. Požár nebylo možné rychle zlikvidovat a strojvedoucí se musel dívat, jak zamračená celá vyhořela. Před časem totéž, ale v menší míře postihlo zamračenou 751 226 též z DKV Louny. Na přiloženém snímku pohled do ohořelé 751 226. Autor Martin Hanzal.

obrazekTrať 221 - Druhý den po sobě byly vlaky na trase Praha - Budějovice velice zpožděné. Včera to zavinila Avie (resp její řidič) a dnes stržené trolejové vedení. V Praze byl nedostatek souprav pro rychlíky do Českých Budějovic, protože se soupravy rychle točí. Trolejové vedení bylo strženo někde mezi Prahou Uhříněvsí a Stránčicemi. České dráhy zavedly náhradní autobusovou dopravu, kterou zřejmě zajišťoval Dopravní podnik hl.m. Prahy.
Elektrická trakce měla problémy i včera. Při posunu s jednotkou řady 471 se jí ulomil sběrač a chvíli blokovala kolínské nádraží...
Přiložené foto - záběr poškozeného sběrače. Autor Jan Linger

obrazekVeselí nad Lužnicí - Dnes krátce před půl třetí odpoledne se na přejezdu mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví srazil osobní vlak 8204 s Avií. Řidič Avie, který zřejmě ignoroval světelnou signalizaci, nehodu nepřežil. Zraněn byl také strojvedoucí vlaku, ale jen lehce. Avie se zaklínila pod vlak, který jí vláčel velmi daleko a čelo lokomotivy (242) začalo hořet. Při nehodě byly údajně poškozeny koleje a také trolejové vedení. Avie se srazila také v pátek na Vyškovsku. To byla kabina utržena a řidič byl zraněn těžce. I tuto nehodu zavinil zřejmě řidič Avie. Ilustrační foto 242 285 v Táboře dne 18.6.03.

obrazekPendolino - Minulý článek o tom, kdy bude pendolino vystavené v Praze hl.n. vyvolalo zajímavé redakce, že není patrné, kdy pendolino bude přístupné veřejnosti. Nyní to napravuji, protože včera nebylo nic oficiálního.
Pendolino má být z ONJ vytaženo asi kolem šesté ráno a pomalu pojede na hlavní nádraží. Poté má být postaveno podium a výstava začne v 10:00 pro vedení ČD. Veřejnosti má být pendolino přístupné od 14:00 do 17:00. Poté má údajně odjet na cerhenický Železniční zkušební okruh. Jednotka má být přístupná takto: 2 vozy 1. třídy, bufet/2. třída vůz druhé třídy. Zbytek bude uzavřen, protože Alstom zde má měřící přístroje. Jednotka bude dokonce odebírat energii z troleje, takže půjde klimatizace a bude svítit. Už se těším na zítřek. Odpoledne tady najdete foptografie z této akce, možná i z první jízdy vlastní silou na ŽZO, ale to záleží na čase. Podle informací z tisk odd. GŘ ČD bude za několik minut podrobná informace o zítřku na www.cd.cz. Děkujeme "pendolinu" za informace.

obrazekBechyně - O víkendu 21. a 22.6.2003 se konaly oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, ale také 100 let elektrizace. V pátek se vydala na cestu vozidla, která byla poté vystavena v Táboře. Jedna souprava přijela z České Třebové a v Praze se připojila pražská část. V Benešově u Prahy byla sestava řazena: 363, 163, 150, 140, vagon, 180, 181, 130, 742, 372, 6xBai, M131.1. Část soupravy přijela také z Českých Budějovic.

Régebbi hírek
« Újabb hírek | 1 ... 495 496 497 498 499 ... 502 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Az E-Shop kínálataopen/close
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link hozzáadása
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 04:52
nyugszik: 21:15

meteo meteo
:. újdonságok a VLAKY.NET oldalán
Poslední příspěvek Dvakrát pod Matterhorn (2)
Po návratu domů z březnové cesty pod Zermatt jsem náhodou natrefil na nabídku turistického zájezdu do švýcarských hor. Neváhal jsem a zajistil hned dvě místa. Destinace byla lákavá a pro mne částečně známá. ...

Poslední příspěvek Seminár SVTS: Ing. Rastislav Cenký: Reforma verejnej osobnej dopravy a harmonizácia objednávania výkonov ...
Slovenská vedeckotechnická spoločnosť dopravy, v gescii riaditeľa Odboru obchodu GR ŽSR Ing. Miroslava Matúška a s podporou magazínu VLAKY.NET, si vás dovoľujú pozvať na ďalšiu zo série odborných prednášok, ...

Poslední příspěvek Prezidentský vlak objede někdejší Československo
V pondělí 18. června tohoto roku se v hlavní budově Národního technického muzea (NTM) na pražské Letné uskutečnila společná tisková konference NTM a Českých drah (ČD) k problematice unikátního projektu ...