..: Aktuality a články :..

informace1. železniční koridor - Blíží se zatěžkávací a dynamické zkoušky na nové estakádě mezi Dlouhou Třebovou a odbočkou Parník, která leží na trati Praha - Česká Třebová a je součástí 1 koridoru. Provoz na této estakádě ve druhé traťové koleji má být podle harmonogramu zahájen 24.7. a vše nasvědčuje tomu, že to bude včas. Zkoušky budou zahájeny 21.7., kdy proběhne zatěžkávací zkouška - tentokrát ne parní lokomotivy, ale nákladní automobily plné štěrku, další den by měla být provedena dynamická zkouška (elektrická lokomotiva s vozy bude přejíždět most rychlostí 5 - 120 km/h a bude se sledovat chování mostu) a další den bude proveden poslední test. Pokud vše bude v pořádku, další den, bude na mostě zahájen pravidelný provoz. Na zprovoznění druhé traťové koleje naváže výluka první traťové koleje, která potrvá asi do 4.9., kdy se na novou estakádu přesune i 1. TK. Stávající těleso bude zřejmě opuštěno. Pokud se podaří vše dobře naplánovat, měly by se na našich stránkách objevit fotky z některého z rušných dnů (21. - 24.7.).

obrazekTuchoměřice - Ano, je tomu již třicet let, co se na našich železnicích objevily pojmy jako RO-LA, kontejnerová doprava, ale i doprava izotermických vozů, přepravujících potraviny podléhající zkáze. V minulosti samozřejmě existovalo velké množství takovýchto ucelených vlaků, které přepravovaly různé druhy ovoce, zeleniny a potravin od výrobců do velkoskladů. I dnes se na našich kolejí s několika vlaky setkáme a to především v kategorii NEx - tedy nákladní expres. Zřejmě nejzajímavější z nich - "banánový expres" se na našich kolejích pohybuje již od počátku dopravy izotermických vozů u nás, tedy více než 30 let. Historie, současnost i budoucnost tohoto vlaku bude hlavním tématem dnešního článku.

9.7.2003 - 20:25 - Sedmdesátitisící návštěvník, děkujeme Vám

informace70000 - Dnes v 19:13:08 byl počítadlem zaznamenán návštěvník s pořadovým číslem 70000 od založení webu Želpage (18.2.2001). Velice vám děkujeme za skvělou návštěvnost. My se na oplátku budeme snažit Želpage stále vylepšovat, ale během prázdnin moc aktualizací nebude. Někteří členové jsou na dovolené, někteří mají brigádu a někteří různě lenoší, ale od září budou opět pravidelné aktualizace. Děkujeme za pochopení...

bleskovkaSrážka rychlíku s traktorem - Včera, před 19. hodinou, došlo nedaleko železniční zastávky Lučivná, nacházející se 8 km od žst. Štrba, ke srážce vlaku R 609 Spišan s malotraktorem, který se na trať zřítil z patnáctimetrového svahu. Vlak měl namířeno z Bratislavy do Košic, kam však nedojel. Po srážce vykolejila vlaková lokomotiva 362.001 RD Bratislava hlavné, která tlačila traktor ještě asi 300 metrů před sebou, což mělo za následek mj. i vážné poškození železničního svršku na 1. traťové koleji. V okamžiku srážky projížděl po vedlejší koleji také nákladní vlak, který místo nehody projel bez vážnějších problémů. Při srážce nebyl nikdo zraněný.

obrazekAnketa - Dneska vyhlašujeme novou anketu. Bude na téma Hodnocení pendolina známkami jako ve škole.
Výsledky staré ankety "Co by měli České dráhy nakoupit nejnutněji?":
Elektrické jednotky ve velkém počtu 47;Třísystémové lokomotivy 85;Motorové vozy (např. typu DESIRO/GTW) 95;Nové osobní vozy pro dálkovou dopravu 17;Nové osobní vozy pro regionální dopravu 40. Celkový počet hlasujících: 284. Děkujeme za Vaše názory. A těšíme se na další...

obrazekTrať 091 - Dnes, tj. 1.7.2003 byla v 19:10 ukončena výluka 1. traťové koleje mezi stanicemi Roztoky u Prahy - Praha-Bubeneč na trati 091 Kralupy nad Vltavou - Praha. Výluka se konala z důvodu optimalizace traťového svršku v rámci modernizace I. tranzitního koridoru. Cestující, kteří využívají vlaky na této trase, se však sáhodlouhých čekání v Roztokách a v Bubenči hned tak nezbaví, neboť ve stejnou dobu byla zahájena výluka 2. TK ve stejném úseku. Předpokládaný termín úplného dokončení optimalizace celé trati je na přelomu září a října 2003. V té době by již měla být dokončena i modernizace 2. TK v úseku Libčice nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou. Pro úplnost dodávám, že optimalizace 1. traťové koleje v tomto úseku byla dokončna k 1.6.2003

obrazekVnitrostátní tarif ČD - Zítra vstupuje v platnost změna číslo devět předpisu TR 10. Co se změní? Změní se toho celkem hodně. Asi nejsledovanější změnou bude zrušení ČD-TIPu a překoncipování skupinové slevy. Nyní bude pro dva až 15 cestujících s tím, že první z nich zaplatí plné zákaznické jízdné 15 a ostatní zaplatí zákaznické jízdné -15 bez ohledu na věk. Dále budou zrušeny oblastní jízdenky a budou nahrazeny jízdenkami síťovými, které budou za cenu oblastních a také ve více variantách - nově též dvoudenní a všechny varianty pro 2. třídu se slevou pro držitele Junior pasu a co potěší, k síťovým jízdenkám se již nebude muset dokupovat příplatek pro vlaky vyšší kvality. Dále bude zrušena kilometrická banka s omezeným použitím a ta s neomezeným použitím bude zlevněna na 1200 Kč. Dále bude zavedena jednotná cena zákaznické karty 100 Kč. Cestující, kteří si zakoupili kartu Z před 1.7.2003, tedy za 200 Kč, bude automaticky prodloužena platnost o půl roku. Také odbavení pro vlak SuperCity bude změněno. Od zítřka cestující zaplatí zákaznické jízdné pro 1. třídu a k tomu servisní poplatek, který bude činit 200 Kč, v létě zlevněn na 150 Kč. České dráhy chtějí tímto nalákat cestující zpátky do vlaků. Uvidíme, jestli se to povede, to ukáže až čas.

Lužná u Rakovníka - Ve dnech 28. a 29.6. se konala v Lužné u Rakovníka akce s názvem Setkání těžkých nákladních lokomotiv. K vidění bylo opravdu velké množství parních a motorových lokomotiv. Pro fotografy tu byla v sobotu i možnost nočního focení od 22 do 24 hodin za zvýšené vstupné, které činilo 100 Kč. V neděli 29.6. po 12. hodině vyjel z Lužné zvláštní osobní vlak do Stochova vedený 534.0432 za nímž následovala kavalkáda nákladních vlaků z Lužné do Řevničova vedenými postupně stroji 555.0153, 534.0323, 556.0506 a T679.1529, která jela s požárním vlakem údajně hasit požár vzniklý od lokomotivy 534.0432. Součástí akce byly i zvláštní jízdy historických vlaků z Prahy a Plzně. Ráno z Prahy vyjela souprava 556.0506 + 5*Bai přes pražský semmering do Lužné, zpět jela souprava T679.1600 + 4*Bai, která následně jela zpět do Lužné v neděli ráno. Z Plzně vyjela souprava 534.0432 + 5*Be, která v Rakovníku dostala ještě postrk tvořený lokomotivou 534.0323.

bleskovkaPoříčany - Před asi padesáti minutami v Poříčanech mimořádně zastavil vlak Ex 501 Ostravan. Před tím již jel velice pomalu. Důvod je jednoduchý - škvařily se brzdy vozu Apee. Vůz Apee je řazen jako předposlední vůz soupravy. Vlak bude pokračovat pouze s jedním vozem první třídy - vozem Aee (ne RIC). Ex 501 dnes také veze restaurační vůz pro vlak SC Manažer. Má jezdit vůz WRmz, ale jede vůz WRmee. Z Poříčan si Ostravan veze 36 minut a veze i vůz Apee. Maximální rychlost je 60 km/h až do Kolína, kde bude vůz odpojen.

obrazekMS Train Simulátor - Ondra pro Vás dnes připravil překvapení. Dlouhou dobu pracoval na několika projektech, které průběžně vydával, ale také pracoval na jedné tajné věci - na parní lokomotivě 433.002, kterou vlastní NTM Praha, a jezdící v depu Valašské Meziříčí. Popis lokomotivy a download najdete na stránkách Ondry. Díky

obrazek Po tom, co dojezdily osobní vlaky na většině slovenských a polských lokálek přicházejí další úvahy o rušení osobní dopravy na lokálkách i u nás. I přes tvrdošíjné ujišťování vedením ČD, že k žádnému zastavení osobní dopravy nemá dojít, při pohledu do návrhu GVD 2003/2004 zjistíme, že se s osobní dopravou nepočítá na tratích: 017 (Chrudim město - Heřmanův Městec), 028 (Opočno pod Orlickými horami - Dobruška), 046 (Hněvčeves - Smiřice) a 084 (Krásná Lípa - Panský). Největším překvapením (i když tak trochu očekávaným, neboť s touto myšlenkou ČD již několikrát koketovaly) bylo zrušení osobní dopravy právě na podorlické lokálce z Opočna do Dobrušky. Na této trati je v letošním GVD doprava zajišťována 23 páry (!) osobních vlaků. Nic tedy nenasvědčovalo, že by se chystalo zastavení dopravy. Pokud budou ČD podobným nenápadným způsobem likvidovat i naše další lokálky, máme se asi nač těšit...

bleskovkaTrať 010 - Při průjezdu rychlíku 440 u zastávky Kojice v úseku Řečany nad Labem - Záboří nad Labem na trati 010 nacouvalo nákladní auto do jedoucího rychlíku. První vůz byl velmi poškozen, protože byla poškozena i okna a další vozy byly poškozené pouze z boku. Z důvodu této nehody byl zastaven provoz v tomto úseku a některé vlaky jely odklonem přes Hradec Králové. Nikdo nebyl zraněn. Srážka tentokrát na přejezdu se stala včera v půl osmé ráno na trati Plzeň - Žatec. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými světly u Třemošné. Vlak narazil pouze do návěsu, takže nebyl nikdo zraněn. Podle prvních odhadů řidič kamionu přehlédl funkční signalizaci. Doprava byla obnovena v 8:15. Během výluky byly vlaky nahrazeny autobusy.

obrazekPrázdniny - Jak všichni víte, zítra končí školní rok 2002/2003 a bude velká poptávka po železničním spojení mezi velkými českými městy. České dráhy se proto rozhodly posílit dopravu do žádaných směrů někde o celé vlaky a někde o vozy.
Velká část čtenářů navštěvuje naše stránky z internátů a kolejí. Všem, kteří se na naše stránky o prázdninách nedostanou přejeme příjemně strávené léto a v září 2003 opět nashledanou. Redakce Želpage bude pracovat i v létě, ale volněji. V září opět obnovíme plný provoz redakce. Všem, kteří budou Želpage sledovat i v létě, děkujeme a přejeme pěkné léto 2003.

obrazekMSTS - Po menší pauze vydal Ondra Janiš opět nový skin. Tentokrát je to skin na žehličku. Skin je lokomotiva 110 046. Skin na lokomotivu ZSSK 110 vypadá opravdu skvěle a doporučuji si jej ihned stáhnout. Ke stažení je v Ondrových downloadech. Ondro, díky za addonek ;o)
Homepage Ondry Janiše je zde.

24.6.2003 - 23:01 - Fotoreportáž z ROLL-OUTu řady 680 ČD

obrazekPendolino - Od dnešního rána byla na hlavním nádraží v Praze k vidění nová elektrická jednotka řady 680 ČD. Před devátou bylo první nástupiště uzavřeno, aby mohlo vedení ČD s novináři zahájit ROLL-OUT prvního pendolina řady 680 ČD. Tato oficiální část, kdy se neúčastnila široká veřejnost, trvala asi čtyři hodiny a poté se otevřely interiery jednotky i pro běžné lidi. Byly otevřeny obě první třídy, barový oddíl s druhou třídou a vůz druhé třídy. Také byly přístupné obě kabiny strojvedoucího. Jednotku stále střežila bezpečnostní agentura a také lidi od ČD. My Vám nabízíme, článek k této jednotce.
Lidé ze ŽelPage byly na akci celý den a tento den byl opravdu zajímavý. Zítra ještě fotky od Ice-beara a několik videosekvencí ode mne a od Ondry.

« Novější zprávy | 1 ... 495 496 497 498 499 ... 502 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:09
zapadá v 16:22
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...