..: Aktuality a články :..

24.6.2003 - 23:01 - Fotoreportáž z ROLL-OUTu řady 680 ČD

obrazekPendolino - Od dnešního rána byla na hlavním nádraží v Praze k vidění nová elektrická jednotka řady 680 ČD. Před devátou bylo první nástupiště uzavřeno, aby mohlo vedení ČD s novináři zahájit ROLL-OUT prvního pendolina řady 680 ČD. Tato oficiální část, kdy se neúčastnila široká veřejnost, trvala asi čtyři hodiny a poté se otevřely interiery jednotky i pro běžné lidi. Byly otevřeny obě první třídy, barový oddíl s druhou třídou a vůz druhé třídy. Také byly přístupné obě kabiny strojvedoucího. Jednotku stále střežila bezpečnostní agentura a také lidi od ČD. My Vám nabízíme, článek k této jednotce.
Lidé ze ŽelPage byly na akci celý den a tento den byl opravdu zajímavý. Zítra ještě fotky od Ice-beara a několik videosekvencí ode mne a od Ondry.

obrazekZamračené - Další zamračená lehla popelem. V čele nákladního vlaku u Vojkovic na Karlovarsku dnes vzplála zamračená 751 302 DKV Louny. Začala hořet ve velmi nepřístupné oblasti, tak hasiči museli být na místo dopravováni drezínou MUV. Technika byla na místo dopravena na plošinovém voze. Požár nebylo možné rychle zlikvidovat a strojvedoucí se musel dívat, jak zamračená celá vyhořela. Před časem totéž, ale v menší míře postihlo zamračenou 751 226 též z DKV Louny. Na přiloženém snímku pohled do ohořelé 751 226. Autor Martin Hanzal.

obrazekTrať 221 - Druhý den po sobě byly vlaky na trase Praha - Budějovice velice zpožděné. Včera to zavinila Avie (resp její řidič) a dnes stržené trolejové vedení. V Praze byl nedostatek souprav pro rychlíky do Českých Budějovic, protože se soupravy rychle točí. Trolejové vedení bylo strženo někde mezi Prahou Uhříněvsí a Stránčicemi. České dráhy zavedly náhradní autobusovou dopravu, kterou zřejmě zajišťoval Dopravní podnik hl.m. Prahy.
Elektrická trakce měla problémy i včera. Při posunu s jednotkou řady 471 se jí ulomil sběrač a chvíli blokovala kolínské nádraží...
Přiložené foto - záběr poškozeného sběrače. Autor Jan Linger

obrazekVeselí nad Lužnicí - Dnes krátce před půl třetí odpoledne se na přejezdu mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví srazil osobní vlak 8204 s Avií. Řidič Avie, který zřejmě ignoroval světelnou signalizaci, nehodu nepřežil. Zraněn byl také strojvedoucí vlaku, ale jen lehce. Avie se zaklínila pod vlak, který jí vláčel velmi daleko a čelo lokomotivy (242) začalo hořet. Při nehodě byly údajně poškozeny koleje a také trolejové vedení. Avie se srazila také v pátek na Vyškovsku. To byla kabina utržena a řidič byl zraněn těžce. I tuto nehodu zavinil zřejmě řidič Avie. Ilustrační foto 242 285 v Táboře dne 18.6.03.

obrazekPendolino - Minulý článek o tom, kdy bude pendolino vystavené v Praze hl.n. vyvolalo zajímavé redakce, že není patrné, kdy pendolino bude přístupné veřejnosti. Nyní to napravuji, protože včera nebylo nic oficiálního.
Pendolino má být z ONJ vytaženo asi kolem šesté ráno a pomalu pojede na hlavní nádraží. Poté má být postaveno podium a výstava začne v 10:00 pro vedení ČD. Veřejnosti má být pendolino přístupné od 14:00 do 17:00. Poté má údajně odjet na cerhenický Železniční zkušební okruh. Jednotka má být přístupná takto: 2 vozy 1. třídy, bufet/2. třída vůz druhé třídy. Zbytek bude uzavřen, protože Alstom zde má měřící přístroje. Jednotka bude dokonce odebírat energii z troleje, takže půjde klimatizace a bude svítit. Už se těším na zítřek. Odpoledne tady najdete foptografie z této akce, možná i z první jízdy vlastní silou na ŽZO, ale to záleží na čase. Podle informací z tisk odd. GŘ ČD bude za několik minut podrobná informace o zítřku na www.cd.cz. Děkujeme "pendolinu" za informace.

obrazekBechyně - O víkendu 21. a 22.6.2003 se konaly oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, ale také 100 let elektrizace. V pátek se vydala na cestu vozidla, která byla poté vystavena v Táboře. Jedna souprava přijela z České Třebové a v Praze se připojila pražská část. V Benešově u Prahy byla sestava řazena: 363, 163, 150, 140, vagon, 180, 181, 130, 742, 372, 6xBai, M131.1. Část soupravy přijela také z Českých Budějovic.

obrazekOstrava - Od středy do soboty (18. - 21.6.2003) se konal veletrh Czech Raildays v komerčním obvodu Ostravy hlavního nádraží. Před výstavou se předpokládalo, že se bude účastnit několik horkých novinek, ale některé nedorazily. Mezi největší lákadla měla patřit jednotka řady 680 ČD, ale kvůli protáhlému období zkoušek přijelo do ČR pozdě. Dále se neúčastnila novinka firmy ŽOS Vrútky jednotka 840 ZSSK (typ GTW 2/6 od firmy Stadler).

obrazekPendolino - V úterý 24.6.2003 bude v Praze hl.n. oficiálně představeno první české pendolino. Od 10:00 bude výstava pro vedení ČD (možná i státu) a po jejich prohlídce teprve lidé.
Na Želpage se v poslední době objevilo pár článků. Aby to bylo přehledné, udělal jsem souhrnný článek, který se skládá z fotografií z Itálie, VIDEA, a screenů z videa a nově též informace a zajímavosti, které se zatím v souvislosti s pendolinem staly.

obrazekLos Angeles - Osmnáct z třiceti vagónů nákladního vlaku se stavebním dřívím se v pátek utrhlo během přepojování a po 43 kilometrech nekontrolované jízdy vykolejilo na předměstí Los Angeles. Vagóny nakonec vylétly z trati a dopadly na tři obytné domy. V troskách domů zasypaných dřívím bylo nalezeno třináct zraněných včetně tří dětí.

obrazekTraťový radiový systém TRS - České dráhy v průběhu 90. let výrazně zvýšily pokrytí svých tratí radiovým systémem, který umožňuje komunikaci mezi strojvedoucími vlaků navzájem i s výpravčími a dispečery. V současnosti je pokryto různými radiovými systémy asi 50 procent tratí v České republice, kde doplňují běžné zabezpečovací zařízení a zvyšují tak bezpečnost železniční dopravy. Nejrozšířenější systém je v Česku vyvinutý tzv. traťový radiový systém TRS. Vybaveny jsou jím tratě od Ústí nad Labem přes západní a jižní Čechy až na Moravu a síť železnic ve východních Čechách. České dráhy s cílem minimalizovat rizika srážky dvou vlaků např. v případě neuposlechnutí návěsti stůj strojvedoucím nebo při chybě výpravčího na tratích s nižším stupněm zabezpečení, nechají zařízení TRS upravit pro jednoduchou a rychlou obsluhu tlačítka STOP, kterým může výpravčí ze stanice zastavit všechny ohrožené vlaky vybavené příslušnou radiostanicí. Prototyp upraveného zařízení by měl být hotov do září, v průběhu října a listopadu se uskuteční testování ve stanici Heřmanův Městec ve východních Čechách. V případě úspěšného odzkoušení a schválení upraví České dráhy v průběhu roku 2004 i všechna ostatní zařízení traťového radiového systému TRS. TRS je český národní radiový systém, který se využívá na všech typech tratí.
Zdroj: České Dráhy , AŽD

obrazekHradec Králové - Navštívili jsme muzeum sdělovací a zabezpečovací techniky ČD v areálu společnosti Signalmont v Hradci Králové. Pavel s Ondrou udělali fotoreportáž. Je to taková pozvánka na příjemné strávení volného času. Naše prohlídka trvala téměř čtyři hodiny a to za pouhých 20 korun.

obrazekHradec Králové - Jedna zapomenutá fotoreportáž ze dne dětí s pojišťovnou. Tato akce se konala 24.5.2003 a pořídil ji Petr Čeřovský.

19.6.2003 - 23:04 - Průjezd pendolina Prahou hl.n. zachycen na video

obrazekPendolino - Po technických problémech s grabováním videa VHS do digitální podoby se konečně povedl šestimegový soubor, který opravdu stojí za to stáhnout. Je zachycen celý průjezd hlavním nádražím. Souprava jela přesně podle depeše 20 km/h. Záznam trvá přesně 56 sekund a je to opravdu krása. Pár údajů - formát MPEG 1 a je to bez zvuku - stejně by nebylo nic slyšet. Autorem je Hawkey, kterému velice děkuji za tuto skvělou nahrávku.
Pořízeno na VHS kameru přibližně ve čtyři ráno dne 19.6.2003.

video

19.6.2003 - 17:22 - Pendolino (řada 680 ČD) je již v ČR, ale je poškozené

obrazekPendolino - Tak nakonec ještě včera se v Horním Dvořišti ukázala jednotka řady 680 ČD. Z Rakouska přijela otočená, zřejmě, aby nebylo vidět poškození, které bylo způsobeno na ÖBB. V Rakousku bylo pendolino přepravováno přímo jako součást nákladního vlaku, ale někde se vlivem prudšího brždění vyháklo převodní spřáhlo a jeden vůz prorazil jednotce čelo nárazníky. Z Českých Budějovic vyjelo v 22:46; u Prahy Měcholup se ukázalo v 3:21 a poté jelo do Prahy Hostivaře a dále neplánovaně přes Malešice - Libeň a hlavní nádraží do Vršovic. Původně mělo jet do Vršovic přímo, ale někdo nakonec rozhodl, že pojede přímo do ONJ bez úvratě. Bohužel ve tři ráno nepracujeme a tak se nám nepodařilo pendolino vyfotit. Ale náš kamarád Hawkey ve čtyři ráno přijel z Ostravy z veletrhu a natáčel si své spolucestující, ale najednou uviděl pendolino a začal jej natáčet. Pokud se vše povede, večer bude tady k mání video z průjezdu této jednotky Prahou hl.n. od Hawkeye!!! Pro začátek tu máme pár screenů z videa.

obrazekSprejerství - nedávno jsem si přečetl článek na serveru parime.cz kde je popis takzvané sprejerské akce za účelem počmárání vlaku či jiné věci. Ale skupinka byla zastavena pochůzkaři police čr jak to dopadlo a jak to asi ve většině případů dopadá si můžete přečíst zde.

« Novější zprávy | 1 ... 495 496 497 498 499 ... 502 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:05
zapadá v 20:53

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Od parní lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu k TGV
Tak by se dal zkratkou popsat přínos u nás téměř neznámého francouzského vynálezce, jenž v mnohém předběhl svou dobu, technickému pokroku na železnici. Pozoruhodné přitom je, že cosi ze svých vpravdě 'verneovských' ...

Poslední příspěvek Za vlaky do Transylvánie – 1. díl
Druhý prodloužený květnový víkend směřovaly mé kroky na jihovýchod, do Rumunska, které jsem zatím poznal jen velmi povrchně. Svezeme se samozřejmě vlakem a navštívíme transylvánská města Sibiu včetně tamějšího ...

Poslední příspěvek Aktuálně z rekonstrukce Negrelliho viaduktu
Když jsem v únoru letošního roku připravoval reportáž o snesení ocelového mostu, který byl součástí Negrelliho viaduktu, napadlo mne, že by nebylo od věci, domluvit si pozdější 'soukromou' návštěvu staveniště, ...