..: Nachrichten und Artikel :..

informaceMladá Boleslav - Chystá se zahájení provozu na Slovance 13.10.2003 se na stavbě Na Slovance v Mladé Boleslavi uskutečnil ředitelský kontrolní den a po něm byly vyhlášeny termíny, co se se stavbou bude dít. 24.10.2003 cca ve 12.00 bude zahloubené kolejiště předáno ke zkoušce, 25.10.2003 16.00 - 18:00 bude na zahloubené, kolejišti zahájen zkušební provoz, což v 18:00 vyvrcholí tím, že projede první nákladní vlak z Mladé Boleslavi hl.n. na vlečku Škoda Zahájen provoz osobních vlaků bude 26.10.2003 v 5:15, kdy úsekem projede první osobní vlak. V tento čas bude ukončena náhradní autobusová přeprava. Slavnostní zahájení provozu na této stavbě, jejíž cílem bylo odstranění úrovňového křížení třídy Václava Klementa a této hlavně nákladními vlaky využívané trati, se koná až 29.10.2003 dopoledne z účasti státních orgánů, investora a zhotovitelů.

obrazekTrať 195 - Již za několik hodin (v pátek 17.10.2003) bude ukončen provoz na trati 195 Rybník - Lipno n.Vlt. v soustavě 1500 Vss. Během pátku budou nasazena historická vozidla. Poté bude slavnostně ukončen el. provoz 1500 Vss v úseku Rybník - Vyšší Brod.
Přehled vlaků a vozidel:
Osobní doprava pravidelná:

a) lokomotiva 100.001: vlaky 20920, 20901, 20902, 20905, 20906, 20923, 20924, 20909, 20910, 20915 a 20930
b) lokomotiva 100.003: vlaky 20931, 20908, 20913, 20912 a 20925
- Osobní doprava mimořádná:
a) lokomotiva řady 100.001 souprava 2x Bmto = zvláštní vlak pro školní mládež a veřejnost v trati: (Sv Rybník- Loučovice = v trase 20904 pro Zvl Os 38619), Zvl Os 38619: Loučovice (odjezd 10:05 h.) - Vyšší Brod klášter - Rybník (příjezd 11:00 h.) vloženo mezi vlaky 20905 a 20906;
b) 401.001 bufetový vůz Bnp Elinka (= historická souprava):
= zvláštní vlak pro pozvané: (MSv vlak Vyšší Brod klášter - Rybník), Zvl Os 38620: Rybník (odjezd 10:00 h.) - Lipno n/Vlt. (příjezd 10:54 h.) Zvl Os 38621: Lipno n/Vlt. (odjezd 11:10 h.) - Vyšší Brod klášter (příjezd 11:33 h., odstaví bufet Elinka), (následuje slavnostní akt v 11:45 hodin);
c) elektrický vůz 401.001 (sólo):
= zvláštní vlak pro pozvané: Zvl Os 38622: Vyšší Brod klášter (odjezd 12:45 h.) - Loučovice (příjezd 13:00 h.), Zvl Os 38623: Loučovice (odjezd 13:02 h.) - Vyšší Brod klášter (příjezd 13:17 h.).
- Nákladní doprava:
historická lokomotiva 102.001 (E423.0):
všechny Mn vlaky (Mn 88601 až Mn 88605) včetně obsluhy vlečky Loučovice.

obrazekŠumpersko - Akce se uskutečnila v sobotu 11. října 2003 při příležitosti 130. výročí tratí Šternberk - Uničov - Šumperk a Šumperk - Hanušovice - Dolní Lipka (Moravská pohraniční dráha). Oslav se zúčastnily mimo jiné parní lokomotivy 464.202, 354.1217, motorové vozy M131.101, M120.417, M240.089 a motorová lokomotiva T679.1529, salonní vozy T. G. Masaryka a A. Dubčeka a historické nákladní vozy z Hrušovan nad Jeviškou. Velkým lákadlem pro návštěvníky byly jízdy mimořádných historických vlaků po jubilujících tratích.

obrazekDobříš - Od 1. do 12.10.2003 se mezi stanicemi Čísovice - Měchenice konala nepřetržitá výluka. Vlaky z/do Prahy začínaly/končily v Měchenicích, z Měchenic do Čísovic jezdila náhradní autobusová doprava společnosti BOSÁK s.r.o. a z Čísovic opět jezdily vlaky. Jako nejvhodnější vozidla byly vybrány zamračené a patra. Pro zajištění dvanáctidenního provozu bez údržby a zbrojení bylo na Dobříš před začátkem výluky navezeno sedm zamračených a sedm pater. Na čerčance se objevily brejlovci.

informacePraha - České dráhy se rozhodly kvůli mistrovství světa v ledním hokeji 2004, které se bude konat v Praze, že opraví stanici Praha Libeň, která je v těsné blízkosti nově budované haly Sazka, kde se bude mimo jiné šampionát konat. Během oprav bude vybudováno nové nástupiště za 31 milionů Kč, které se bude využívat během MS 2004 a později bude sloužit účelům pražské integrované dopravy. Dalších 30 milionů bude stát oprava nádražní budovy, prostor před ní a stávajících nástupišť. Do opravených prostor bude bezbariérový přístup. Během šampionátu České dráhy počítají s příjezdy a odjezdy zvláštních vlaků od nově budovaného nástupiště (mají jezdit zvláštní vlaky Praha - Ostrava - Praha a mají na ně být nasazeny jednotky řady 680 ČD, pokud budou včas schváleny pro provoz s cestujícími) a také možná městská vlaková doprava během MS 2004 například Holešovice - Libeň (vlak jede 4 minuty). V listopadu by měla být zahájena potřebná řízení a v dubnu by mělo nástupiště stát. Doufejme, že se Českým drahám akce povede.

obrazekČlánek - Nehod na přejezdech je letos opravdu už moc a proto jsem se rozhodl uveřejnit ne zrovna hezké snímky z nehody, která se stala 23.6.2003 u Veselí nad Lužnicí, kdy se plecháč 242 252 střetl na přejezdu s Avií. Po nehodě se čelo lokomotivy vzňalo, z čela lokomotivy a auta zbyly jen škvarky.
Co jsme tehdá napsali:
Veselí nad Lužnicí - Dnes (23.6.2003) krátce před půl třetí odpoledne se na přejezdu mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví srazil osobní vlak 8204 s Avií. Řidič Avie, který zřejmě ignoroval světelnou signalizaci, nehodu nepřežil. Zraněn byl také strojvedoucí vlaku, ale jen lehce. Avie se zaklínila pod vlak, který jí vláčel velmi daleko a čelo lokomotivy (242) začalo hořet. Při nehodě byly údajně poškozeny koleje a také trolejové vedení.

obrazekupraveno 11.10. - Brno - Krátce po tom, co posílený rychlík 737 odjel z výchozí stanice Brno hl.n., (mimořádně nespojen s vlakem Sp 1647 z důvodu posílení kvůli veletrhu Invex), smetl na přejezdu osobní automobil wartburg. Než vlak stačil zastavit, tlačil auto ještě téměř půl kilometru. Řidič byl na místě mrtev. Souprava byla po nehodě odtažena zpět na hlavní nádraží a před malou chvílí se vydal na cestu do Bohumína s 194 minutami zpoždění. Provoz na místě byl zastaven na tři hodiny. Přejezd v brněnské části Holásky je zabezpečen pouze blikači. Policisté budou nyní zjišťovat, zda signalizace v době nehody fungovala. Děkujeme za bližší informace...

obrazekTrať Rybník - Lipno - Dne 17. 10. 2003 proběhne ve Vyšším Brodu v souvislosti s ukončením provozu ve stejnosměrné trakci na úseku Rybník - Vyšší Brod klášter (mimo) seminář o rozvoji elektrické trakce v regionální dopravě v Jihočeském kraji, a to za účasti hejtmana Jihočeského kraje a dalších "VIP" hostů. Při příležitosti tohoto aktu budou do pravidelné dopravy nasazena historická vozidla a uskuteční se i jízdy zvláštních vlaků pro pozvané hosty a pro místní obyvatelstvo. Slavnostní vypnutí napájení předmětného úseku by měl na závěr akce provést hejtman Jihočeského kraje. Tím okamžikem bude zahájena dlouhodobá výluka elektrického provozu v předmětném úseku a vozidla stejnosměrné trakce se po něm vlastní silou již nikdy neprojedou.
Na snímku lokomotiva 100 001, která bude ten den jezdit v čele vlaků na Lipence. Pořízeno v Táboře 21.6.2003 na akci 100 let trati Tábor - Bechyně.

obrazek Anketa - Dnes vyhlašujeme novou anketu na téma: "Myslíte, že Viamont přetáhne cestující mezi Sokolovem a Karlovými Vary na svou stranu?"
Hlasovat můžete minimálně čtrnáct dní.
Stará anketa: "Který z těchto motorových vozů je dle Vás nejlepší?"
Bezkonkurenčně vyhrála motorová jednotka DESIRO s 219-ti hlasy, na druhém místě se umístila rekonstrukce motorového vozu 810 na řadu 812 "Esmeralda" - 77 hlasů, na třetím místě se umístila motorová jednotka z ruského Mytišči zvaná Ingot či Marfuša s 33 hlasy a poslední je motorová jednotka GTW od firmy Stadler, kterou si zakoupily slovenské dráhy ŽSSK.
Ankety se celkem zúčastnilo 352 lidí. Děkujeme.

obrazekPraha-Hlubočepy - Dle výsledků vyšetřování drážní inspekce může za páteční srážku nákladního vlaku s automobilem Škoda felicia na přejezdu v Praze Hlubočepích je odpovědný strojvedoucí nákladního vlaku. Ze stanice Praha Hlubočepy odjel totiž proti návěsti stůj a navíc údajně jel místo 50 km/h rychlostí 70 km/h. Přejezd tak nebyl vybaven a nezareagoval na jízdu vlaku. Za nehodu by však měl být odpovědný i řidič felicie, který nepřizpůsobil jízdu přehlednosti přejezdu, což mu udává silniční zákon.
Celá aféra bude mít zřejmě ještě velkou dohru a můžeme se dočkat ještě velkých překvapení. Foto iDNES: Jiří Meixner.

obrazekSokolovsko a Karlovarsko - Společnost Viamont plánuje zavedení dvou párů vlaků v trase Zwickau - Karlovy Vary, přičemž vlaky budou jezdit pouze o víkendu s odjezdem ze Zwickau po 8. a 11. hodině a z K. Varů v 15 a 19 hodin. Na těchto spojích mají být nasazeny německé vozy RegioSprinter, jezdící u společnosti Vogtlandbahn. Cena v úseku Sokolov - Karlovy Vary bude u těchto vlaků shodná se zákaznickým jízdným ČD. Zatím se však bude jednat pouze o zkušební provoz.
Na ilustračním snímku od Karla Chýly je zachycená jednotka RegioSprinter společnosti Vogtlandbahn ve stanici Hof Hbf. dne 12.7.2003.

bleskovkaKarlovarsko - Od 24.9.2003 probíhá výluka na trati Nejdek - Nové Hamry. Dnes zde ale měli opravdu veselo, protože pracovníkovi soukromé firmy, který pracoval na trati s dvoucestným bagrem s přívěsným vozíkem, se utrhl právě vlečný vozík bagru. Pracovník naštěstí duchapřítomně vysílačkou kontaktoval stanici v Nejdku, že vozík se jim řítí do stanice, a signalista pohotově postavil cestu vozíku na obsazenou kolej, kde stály nákladní vozy, do kterých narazil a bylo tak zabráněno případnému neštěstí. Pracovník firmy může být obviněn za trestný čin obecného ohrožení. Škoda na majetku ČD, která vznikla na lampě, kterou vůz přerazil, je asi 90 tisíc korun. Výluka na trati trvá až do 13.10.2003 23:59 hodin. Vozík při své cestě urazil několik kilometrů.

obrazekNehoda - Dnes krátce před osmou ráno v opavské čtvrti Kylešovice narazil Ford Tranzit do projíždějícího osobního vlaku (810 069). Nehoda se stala na přejezdu, který je chráněn pouze kříži. Při nehodě byli zraněni řidič a jeho spolujezdec. Řidič byl transportován do Ostravské nemocnice s velmi vážným zraněním. Spolujezdec je v nemocnici hospitalizován s mírnějším zraněním, ale i tak vážným. Viník sobotní nehody, kdy do zadní části mikrobusu narazil osobní vlak 5502 bude potrestán až pěti lety vezení. Viníkem je jednoznačně řidič mikrobusu, který nerespektoval návěst pozor, kterou dával strojvedoucí vlaku. Vlak jel v té době 50 km/h.

informaceVýluka - Možná, že jste se také pozastavili nad jednou menší nesrovnalostí ve výlukách na tratích ČD. 6. - 10. a 13. - 17.10. se koná výluka mezi Chebem a Schirndingem a ČD píší, že vlaky R 352/353 budou odkloněny přes Domažlice. ALE na trati Plzeň - Domažlice bude probíhat také výluka (viz příspěvek níže).
Pokud tedy nebudou vlaky nahrazeny autobusy, budou asi z Plzně vedeny odklonem přes Klatovy - Janovice nad Úhlavou a dále z Domažlic (R 353 samozřejmě naopak) po plánovaném odklonu.

informaceVýluka - Dvacetidenní výluka na mezinárodní trati Plzeň - Domažlice začne v pondělí v 7.30 a potrvá až do neděle 26. října do 16.15. V úseku Holýšov - Stod budou po celou dobu jezdit náhradní autobusy, nákladní doprava bude odkloněna přes Klatovy a Kdyni. Během výluky budou zpevňovány svahy u Hradce u Stoda ve směru na Holýšov, které byly poškozeny při lednových přívalových deštích. Ty mají spád ke trati, resp. k níže položené řece Radbuze. Jde o poslední opravu po loňských povodních a letošní přívalové vodě na této trati. Podle předběžných odhadů si veškeré práce po povodních na železnicích v Plzeňském kraji vyžádaji zhruba 400 milionů korun.

« Neuere Nachrichten | 1 ... 492 493 494 495 496 ... 506 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 06:02
geht unter um 20:01