..: All news and reports :..

obrazek Na neelektrifikovaných tratích Slovenské republiky se železničáři stejně jako u nás trápí se starými motorovými vozy řady 830 a 850. Tato zastaralá hnací vozidla spotřebují při jízdě ze Zvolena do Košic (231kilometrů) více než 600 litrů nafty. Proto ZSSK objednaly nové motorové vozy řady 840ZSSK, které mají průmernou spotřebu 1 litr/1km. Vzhledem k tomu, že se jedná o motorovou jednoutku, najdeme v jednou celku kromě motoru i 110 míst k sedění a 119 míst k stání. Slovenští železničáři novou motorovou jednotku nazvali Modrým pacifikem. Tento vůz je výsledkem spolupráce ŽOS Vrútky a švýcarských firem Stadler Bussnag AG a Bombardier Transportation AG. Maximální rychlostí 115km/h se řadí mezi nejrychlejší motorové jednotky, používané v postkomunistických zemích. Spalovací motor Mercedes má výkon 550kW.
Pokud se motorová jednotka osvědčí (v současné době probíhá její testování na ŽZO Cerhenice-Velim), do konce roku 2003 bude brázdit slovenské koleje šest těchto vozů.

obrazekobrazekPoruchy- Včera neměly slovenské krysy svůj dobrý den. Kolabovaly jedna za druhou. Nejdříve zkolabovala 350 019 ještě před odjezdem z Prahy hl.n. na EC 75 směr Vídeň, jako náhradní byla nasazena 363 065 a lokomotiva 350 019 byla hned za esem, ale nečinná. Zpoždění narůstalo již v Praze hl.n., odkud si vlak odvezl 17 minut. Dalším odpadlíkem byla 350 016, která selhala na EC 172 při cestě do Prahy, ale naštěstí byla 363 065 nablízku a vlak opět převzala (350 016 opět nečinná za esem). Ani Smetana - EC 278 nedojel v pořádku. Lokomotivě 350 018 na cestě z Brna hl.n. v Židenicích vzplál požár ve strojovně a poté zde byla odstavena. Náhrada už nebyla nablízku a vlak nabral slušné zpoždění - 75 minut.
Jak nevycházelo křižování v místech staveb koridorů, tak se zasekávaly i další a další vlaky a tak téměř všechny vlaky vyšší kvality si vezly solidní bonusy. Na přiložených snímcích - vlevo EC 75 - 363 065 s 350 019 v Praze hl.n.; vpravo EC 172 363 065 s 350 016 v Pardubicích hl.n. (vše 23.7.2003).

obrazek1. železniční koridor - V pondělí 21.7.2003 byly zahájeny zatěžkávací a dynamické zkoušky nové estakády, která vyrostla mezi odbočkou Parník a Dlouhou Třebovou. Nejdříve na most najela všechna ložená nákladní auta stavebních firem, které se účastnily stavby. V úterý se konaly dynamické zkoušky, kdy lokomotiva řady 163 nejdříve sólo o rychlostech 5, 10, 15, 20, 25, 30 a poté vždy deset navíc až do 120 km/h. Ono úterý jsem kolem stavby jel dvakrát (Ex 121 a poté Ex 120) a studoval sem stavbu. Vystudoval jsem, že z odb. Parník vjíždí nová trať do mírného oblouku, před nímž je rychlostník 130. Hned za obloučkem začíná rovina a je tu rychlostník 160 km/h. Ve středu poté probíhaly poslední testy hlavně zabezpečovacího zařízení a protože vše proběhlo bez problémů, nebyl problém zahájit provoz na nové estakádě, ale nebylo to jako vždy se slávou a hojnou účastí z řad GŘ ČD, ale provoz byl zahájen v poklidu. Dokonce se mluvilo o to, že by je přivezla jednotka řady 680 ČD, ale podle slov objednavatelů Skanska CZ toto bylo ČD zrušeno kvůli nedostatku financí ... Vlaky tedy po nové koleji, která vede po nové estakádě (2.traťová kolej - správná z České Třebové směrem do Prahy) jezdí od čtvrtečního rána. Zřejmě zítra bude zahájena výluka 1. traťové koleje (kolej vedoucí po staré trase) a bude též navedena na estakádu a staré těleso bude sneseno. Provoz na 1. traťové koleji na estakádě je naplánován na konec srpna / začátek září.

24.7.2003 - 20:27 - On-line chat s tvůrci Želpage

obrazekInternet relay chat - Kvůli stále množícím se stížnostem na funkci IRC brány zde na stránkách jsme se rozhodli umístit sem freeware program mIRC, který slouží jako klient k chatování. Odpadá tím nutnost používat internetovské okno a jeho stabilita je razantně lepší. Po spuštění programu přistupte na náš kanál #zelpage. Pokud se po spuštění objeví nějaký problém, napište ho do návštěvní knihy a my Vám poradíme. Pokud se ale připojíte v pořádku, tak vám většinou stálé osazenstvo na kanále vysvětlí co a jak. Kanál je určen pro chat s příznivci železnice, modeláři, fotografy, cestovateli a prostě všem kdo chodí na tyto stránky. Program stáhněte www.mirc.cz

obrazekPrázdninové cestování - Právě dnes jsem zahájil výletění na týdenní síťovou jízdenku pro první třídu. Zádrhel nastal hned v Praze hl.n., když mi tu síťovku nechtěli vydat se slovy, že neexistuje. Až vytáhnutí mé TR 10 je přesvědčilo, že asi existovat bude. Jedna pokladní radši zavřela pokladnu, druhá se poradila a s dopomocí jízdenku vydala. Nákupem jízdenky jsem se zaobíral od 7:40 do 7:55 (to je ještě slušné). Odjel jsem R 621 směr Kolín (sem pravě přijížděl R 424 s 160 min navíc), dále R 613 Jan Palach do Břeclavi, dále 842 021 021 021 do Znojma (cestou jsme potkali 842 001, 842 002, 842 003 (Os) a Sp Znojmo - Havlíčkův Brod 850 Bmx (v Jihlavě měl vlak -7 minut!!!). Při čekání v Havlíčkově Brodě na R 678 (měl 3 min) se najednou vyřítil OE od Prahy směr Brno... Výlet jsem zakončil na Smíchově a najel sem 651 km. Až na hrozné počasí venku (ve vlacích bylo solidně) a zádrhel ráno, se výlet povedl. Vlaky, kterými jsem jel, měly zpoždění max. 5 minut ...

obrazekRelační sleva - Od 1. srpna, tedy dva měsíce od uvedení v platnost, bude pozměněna nabídka ČD - relační sleva. Bude pozměněno odbavení cestujících a také cestování vlaky EuroCity. Odbavit cestujícího na relační slevu budou moci výhradně pokladny v Praze Smíchově, hlavním nádraží, Holešovicích a Libni a v Brně hl.n. a Králově Poli. Předprodejní doba je nejvýše den předem. Ve vlacích kategorie EuroCity budou muset mít cestující s relační slevou povinně místenku (20 Kč) na vlak, kterým hodlají jet. Toto opatření je z důvodu zachování komfortu cestujících v těchto vlacích. Jízda ve vlacích ostatních kategorií nebude změněna. Relační sleva je vyhlášena na všechny vlaky jedoucí přímo na trase Praha - Brno (přes Č. Třebovou i přes Havlíčkův Brod) a je poskytována pouze ve druhé vozové třídě. Cena relační slevy je 140 Kč.

obrazekPendolino - V mediích probleskla zpráva, že jsou výrazné problémy se zkoušením jednotky řady 680 ČD. Problémy nemá jednotka, ale proces zkoušení. Jednotka má maximální rychlost 230 km/h a Drážní úřad nařídil, že jednotka nebude nasazena do pravidelného provozu, pokud neabsolvuje testovací jízdu při rychlosti 250 km/h. To je ale problém, protože nikde v ČR není možné dosáhnout rychlosti vyšší než 200 km/h. Pro upřesnění: na zkušebním okruhu v Cerhenicích je Vmax 180 km/h za určitých podmínek a za určitých podmínek je možné dosáhnout rychlosti 200 km/h na trati Brno - Břeclav. ČD, dle médií, nyní zvažují, zda pendolino budou zkoušet v cizině a nebo také údajně, zda nezmodernizují nějakou svou trať. Chystáme na toto téma anketu.
Budete včas informováni.

obrazekHof - Dne 12.7.2003 jsme s Michawelem navštívili Německo a hlavně jejich dráhy v regionu Egrensis. V Německu jsme se rozhodli použít jízdenku přátelství. Do Chebu jsme jeli na KMB vlakem IC 152 Egrensis. V Chebu jsme si koupili zpáteční skupinovou jízdenku Cheb - Cheb st.hr. a vyrazili jsme na nástupiště, kam za chvíli přijela jednotka řady VT 642 DESIRO společnosti Vogtlandbahn GmbH. V 10:23 přesně se vlak rozjel směr Marktredwitz a jízda nás příjemně překvapila.

obrazekDuhová lokomotiva - Jak jsme Vás již informovali, dne 10.6.2003 uplynul rok od uzavření smlouvy mezi Českými drahami a ČEZem na reklamní nátěr lokomotivy 151 001-5, která si vysloužila přezdívku "duhová lokomotiva." Po dohodě mezi ČD a společností ČEZ nebyla smlouva prodloužena, takže dne 10.6.2003 mel být nátěr již navrácen do původního stavu, ale ČD vyjednaly, že lokomotiva může mít i na dále modrou barvu s blesky, jen budou odebrána loga ČEZ a Duhová energie. České dráhy reklamní nátěr ale nechaly o šest týdnů déle jako náhradu za občasné poruchy. Těchto šest týdnů vyprší 22.7.2003, kdy by mělo být jasné, co se s touto lokomotivou stane. Podle posledních informací od společnosti ČEZ se nyní jedná o pronájmu této lokomotivy od 1.1.2004. foto -jl-

obrazek Na železničních přejezdech došlo v Česku za letošní první pololetí již ke 117 dopravním nehodám, při nichž zahynulo dvacet tři lidí. Přitom za celý rok 2002 si srážky aut s vlaky vyžádaly dvacet čtyři obětí na životech. Drtivou většinu těchto tragických případů zavinili nedodržením pravidel silničního povozu řidiči automobilů, potvrdil Právu generální ředitel ČD Petr Kousal. Dráhy chystají ve spolupráci s kraji opatření, která by bezpečnost provozu na přejezdech zvýšila. V některých krajích již k tomu byly ustaveny společné pracovní skupiny.K vážné nehodě na nechráněném přejezdu došlo i o tomto víkendu. U Rokytnice v Orlických horách se v sobotu ráno srazil motorový osobní vlak s nákladním autem. Podle ČTK byl řidič náklaďáku těžce zraněn, a jedenáct cestujících ve vlaku utrpělo lehká zranění. Příčinu nehody, která na sedm hodin zablokovala železniční trať z Doudleb do Rokytnice a silnici mezi Pěčínem a Rokytnicí, vyšetřuje policie.
novinky.cz a

obrazek Koncem května se v Glucholazech konala schůzka mezi zástupci Olomouckého kraje a představiteli Polských drah (PKP) a vlády včetně polského ministra dopravy. podle slov šéfa dopravního odboru Olomouckého kraje Zdeňka Kocourka polský ministr přislíbil, že trať z Glucholaz do Nysy, na které bylo původně navrženo zastavení veškeré dopravy, se rušit nebude a provoz na ní zůstane zachován. Tímto rozhodnutím vyhověl protestům obcí z obou stran hranic, kterých by se omezení železničního provozu zásadně dotklo. Hejtman Olomouckého kraje Jan Březina dodal, že doufá, že slib bude platit i když rozhodnutí stále ještě není na papíře. Spolu s předsedou Sdružení měst a obcí Jesenicka Lubomírem Žmolíkem kritizovali již dříve polské vládní úřady za to, že chtějí rušit příhraniční a přeshraniční železnice v době, kdy obě země stojí před vstupem do EU a začíná se mezi nimi rozvíjet slibná spolupráce.
Obzor a

obrazek810 se srazila s tatrou - V Rokytnici v Orlických horách se srazil vlak s nákladním autem. Souprava po srážce vykolejila. Devět lidí je v nemocnici. Řidiče tatry odvezl s otřesem mozku vrtulník do Hradce Králové. Trať je uzavřena a na místě zasahují hasiči. V úseku nahrazují vlakovou dopravu autobusy.Tatrovka se s motorovým vlakem srazila krátce po půl deváté ráno. Auto přejíždělo nechráněný přejezd s výstražnými kříži.Ve vlaku jelo patnáct cestujících a dva zaměstnanci železnice. Na místo přijeli hasiči s těžkou technikou. Jeřábem musí vrátit vlak zpět na koleje a odtáhnout pryč.Na dvacetikilometrové trati z Rokytnice do Doudleb nad Orlicí zatím dopravu nahrazují autobusy.Bezpečnostní inspektor Českých drah agentuře ČTK řekl, že úsek je v místě nehody přehledný a řidič auta jel zřejmě nepřiměřeně rychle.
Zdroj: idnes.cz; foto je pouze ilustrační.

obrazekJablonecko - Na nechráněném železničním přejezdu v obci Proseč na Jablonecku se včera srazila osmsetdesítka (810 242) a Btax s osobním automobilem, stříbrné barvy, značky Škoda Fabia. V automobilu cestovala rodina s malou dcerou a naštěstí vyvázli jen s lehkým zraněním. Cestující vlaku nebyli zraněni vůbec. Přejezd byl nezabezpečený a řidič zřejmě přehlédl přijíždějící vlak. Vlaková doprava byla na tři a půl hodiny vyloučena a nahrazena autobusy.

informace1. železniční koridor - Blíží se zatěžkávací a dynamické zkoušky na nové estakádě mezi Dlouhou Třebovou a odbočkou Parník, která leží na trati Praha - Česká Třebová a je součástí 1 koridoru. Provoz na této estakádě ve druhé traťové koleji má být podle harmonogramu zahájen 24.7. a vše nasvědčuje tomu, že to bude včas. Zkoušky budou zahájeny 21.7., kdy proběhne zatěžkávací zkouška - tentokrát ne parní lokomotivy, ale nákladní automobily plné štěrku, další den by měla být provedena dynamická zkouška (elektrická lokomotiva s vozy bude přejíždět most rychlostí 5 - 120 km/h a bude se sledovat chování mostu) a další den bude proveden poslední test. Pokud vše bude v pořádku, další den, bude na mostě zahájen pravidelný provoz. Na zprovoznění druhé traťové koleje naváže výluka první traťové koleje, která potrvá asi do 4.9., kdy se na novou estakádu přesune i 1. TK. Stávající těleso bude zřejmě opuštěno. Pokud se podaří vše dobře naplánovat, měly by se na našich stránkách objevit fotky z některého z rušných dnů (21. - 24.7.).

obrazekTuchoměřice - Ano, je tomu již třicet let, co se na našich železnicích objevily pojmy jako RO-LA, kontejnerová doprava, ale i doprava izotermických vozů, přepravujících potraviny podléhající zkáze. V minulosti samozřejmě existovalo velké množství takovýchto ucelených vlaků, které přepravovaly různé druhy ovoce, zeleniny a potravin od výrobců do velkoskladů. I dnes se na našich kolejí s několika vlaky setkáme a to především v kategorii NEx - tedy nákladní expres. Zřejmě nejzajímavější z nich - "banánový expres" se na našich kolejích pohybuje již od počátku dopravy izotermických vozů u nás, tedy více než 30 let. Historie, současnost i budoucnost tohoto vlaku bude hlavním tématem dnešního článku.

« Newer messages | 1 ... 491 492 493 494 495 ... 499 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:53
sets at 16:00

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Tri mikulášske vlaky v dvoch štátoch počas jediného výletu
Inšpiráciou k ďalšej výprave na koľaje bývalého Československa mi bol blížiaci sa sviatok sv. Mikuláša a s ním spojené nostalgické jazdy počas víkendu 2. a 3. decembra. Aj keď som cestu do Bratislavy, ...

Poslední příspěvek Krátke novinky z Číny (3)
Doba pokročila, posledné správy z Ríše stredu som čitateľom pripravil pred 4 mesiacmi, novinky pribúdajú, tak sa pozrime na tie miestne. Bude to zo všetkých oblastí koľajovej dopravy (dokonca koľajová ...

Poslední příspěvek Z lovu na „Vectrony“ ČD
Na rozdíl od některých let minulých nebyl začátek platnosti nového jízdního řádu našeho národního železničního dopravce tentokrát spojen s nasazením nových osobních vozů či jednotek, ale lokomotiv. Když ...