..: Nachrichten und Artikel :..

obrazekVýročí - Již příští víkend se konají oslavy 100. výročí od zahájení provozu na trati Kácov - Světlá nad Sázavou. Chystá se opravdu velmi bohatý program. Na pravidelné vlaky na trati 212 budou nasazeny historické motorové lokomotivy, soupravy a historické motorové vozy. Například: M131.1, M262.0, M262.1, T435, T444.0, T444.1, T466.0, T478.1, T478.3. Další program:
Výstava historických lokomotiv a centrum oslav, prodej suvenýrů: Zruč n.S.
Výstava lokomotiv, prodej suvenýrů: Světlá n.S.
Výstava, prodej suvenýrů: Ledeč n.S. Přesný program a soupravy na vlacích naleznete na webu www.pacifik.cz nebo přímo zde.

obrazekHradec Králové - Dne 10.9 jsme navštívily Hradec Králové za účelem fotodokumentace probíhajících prací. Práce jdou rychle dopředu a za pár dní bude položen nový kolejový spodek. Provoz už ČD jakž takž zvládají takže očekávejte zpoždění maximálně 20 minut ale to je většinou u rychlíků. Osobní vlaky 10 až 15 minut. Již je také částečně funkční ZZ. Po diskuzi s jedním výpravčím nám řekl že stávající elektromechanika v DK i v St2 zůstává bude jen nahrazen réleový panel v DK za řízení počítačem. Po rekonstrukci této části zhlaví bude následovat i rekonstrukce výhybek a kolejových obvodů v nákladní části. Omluvte prosím některé fotky pro jejich kvalitu , počasí na focení nebylo zrovna nejlepší a problém byl také s foťákem. Reportáž připravily Karel Chýla a Pavel Vlček.

obrazekNové motorové vozy pro ČD - V kruzích železničních nadšenců kolují různé názory na nákup nových motorových vozů pro České dráhy, které by měly nahradit již dožívající motorové vozy řad 830, 831 a také zřejmě 850.
V červnu se v Čechách a poté i v Ostravě na výstavě představila jednotka DESIRO, kterou vlastní firma Vogtlandbahn. S těmito jednotkami zajišťuje značnou část své osobní dopravy. Cestujícím, kteří si tuto jednotku prohlédli, při putovní výstavě, se velice líbila. Dalším kandidátem by mohla být jednotka typu GTW, kterou vyrábí firma Stadler a nyní je testována pro pravidelný provoz na Slovensku (řada 840 zssk). Dalším nováčkem by mohl být motorový vůz, který si již vysloužil přezdívku "Marfuša" a vyrábí jej ruská firma Metrovagonmaš Mytišči (také dodavatel vozidel pro pražské metro (Ečs a 81-71). A posledním kandidátem by mohla být sériová modernizace motorových vozů řady 810 na řadu 812, která si vysloužila přezdívku Esmeralda.
H@WKEY sepsal zajímavý článek, který srovnává asi dva největší a nejvíce srovnávané vozy - Marfušu a DESIRO. Také jsme připravili anketu na toto téma. Na výběr máte ze všech čtyř jmenovaných možností. Nekteré jsou sice jen teoretické, ale časem být nemusejí. Anketa je pod menu.
Stará anketa: "Ohodnoťte obsah Želpage (jako ve škole). Obdrželi jsme průměrnou známku 1, 72. Což ukazuje, že naše snažení není špatné, ale je stále ještě dost věcí, co se dá vylepšit. Na ilustračním snímku je jednotka řady VT 642 - VT 09 společnosti Vogtlandbahn, foto P. Provazník

informaceČeské dráhy na MSV - České dráhy dnes oznámily svou účast na 2. ročníku výstavy Transport a logistika, která se koná jako součást 45.Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně již příští týden. Oznámily sice jen účast expozice ČD Cargo, ale snad bude jejich výstava pestřejší. Expozice ČD budev pavilonu A1 ve stánku 37 a na volné ploše před pavilonem A1.
Psal jsem na BVV, zda bude na výstavě pendolino a přišla mi odpověď, že určitě ne, protože by se jim tam nevešlo... Také jsem zvědav, jak to dopadne s novou jednotkou z Ruska, na jejíž adresu se nese nejen kritika. Také jsem se ptal na vstupné pro studenty. Studentům se poskytne sleva (vstup za 80 Kč) po předložení studijního průkazu. (Jinak 150 Kč/den, v pátek jednotně 50 Kč).

obrazekobrazekPožár lokomotivy - Včera v 3:10 ráno v Dolním Slivně vyhořela lokomotiva řady 742 236. Je to již druhý případ za posledních několik dní, kdy shořela lokomotiva. Minulý čtvrtek totiž v Ostroměři vzplálo stanoviště brejlovce 750 398.
Právě včera se nám podařilo nafotit shořelého brejlovce a vůz Btn, který byl řazen přímo za kabinou, která vzplála. Foto Karel Chýla, PJ Hradec Králové dne 10.9.2003.
Díky Maxi za info o 742 236.

bleskovkaNehod na přejezdech stále přibývá - Za červenec a srpen došlo na železničních přejezdech i mimo ně k 45 střetům s autem. Je to nejvyšší číslo za posledních několik let. Nejvážnější byla nehoda u Zlína, kdy zemřeli tři lidé. Ve všech případech pochybili řidiči, kteří nedali přednost na různě zabezpečených přejezdech (od kříže až po závory). 27 lidí zemřelo také po srážce s vlakem, když šli po kolejích či přelézali koleje. Často lidé přecházejí koleje na dvou čí vícekolejných tratích a neuvědomují si, že za vlakem, který obcházejí, může projíždět třeba nákladní vlak, který je může vzít s sebou.
Aby nehod nebylo málo, dnes dopoledne se stala další. Motorový vlak, který již brzdil do zastávky zachytil na přejezdu (zřejmě vybavený kříži), u Salavic na Jihlavsku, Škodu Forman. Jeho řidička byla s těžkými zraněními vrtulníkem transportována do jihlavské nemocnice. Strojvedoucí vypověděl, že před přejezdem dával návěst pozor, a když viděl, že auto nereaguje, 30 metrů před přejezdem strhnul rychlobrzdu, ale i tak auto vlak tlačil několik metrů. Nikdo další zraněn nebyl. Snad řidiči začnou respektovat to, že vlak má přednost a uvědomí si, že vlak je silnější.

informaceBVV - Již příští týden se na brněnském výstavišti koná 45. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu. Zároveň se také koná 2. ročník výstavy transport a logistika. Na veletrhu podle informací je slíbena nová motorová jednotka řady 840 zssk od firmy Stadler (realizováno v ŽOS Vrútky) a také vůz 812 Lux slovenských železnic. Dále se dá očekávat klasika (812 a 912 ČD, ...) Zatím se také nijak nehovoří, zda MSV navštíví také kontroverzní souprava řady 680 ČD a nejnovější jednotka, na kterou nejsou zrovna dobré názory - motorová jednotka výrobce Metrovagonmaš Mytičci (Rusko). Jednotka má již být v DKV Brno (podle některých tvrzení).
Veletrh bude otevřený od pondělí do čtvrtka 9:00 - 18:00 a v pátek 9:00 - 16:00. Vstupné činí 150 Kč jednodenní, od 15:00 bude sníženo na 80 Kč, v pátek bude vstupné jen 50 Kč. Blížší informace naleznete na webu www.bvv.cz/msv, kde bude od 14.9. on-line zpravodajství z průběhu konání veletrhu. Redakce Želpage ještě zvažuje návštěvu MSV, a pokud ho navštívíme, čekejte fotoreportáž z akce ...

informaceSekce - Před malou chvílí přibyla v menu nová sekce - Jízdní řád 2003/2004. V této sekci bude vše, co se týká jízdního řádu 03/04, který začne platit 14.12.2003. V této sekci jsou nyní jak 1. tak konečný návrh jízdního řádu a není vyloučeno, že se tato sekce i rozšíří. Uvažujeme, že tuto sekci přejmenujeme na "Jízdní řády" a přesuneme tam i řazení vlaků.
Pokud máte nějaké nápady na strukturu želpage, můžete nás kontaktovat v naší návštěvní knize. Děkujeme i za nápady na články i za inspirace...

obrázek Hradec Králové - Jelikož jsem obyvatel stotisícového města Hradec Králové, zajímám se pravidelně o situaci našeho nádraží.Práce postupují rychle vpřed a dokonce bych řekl že se drahám podařilo snížit většinu zpoždění u osobních a rychlíkových vlaků. Také úterní nával v ČD centru, kde byla fronta až ven, už ustala. Cestující se již zřejmě podařilo dost informovat.

obrazekAnketa - Stará anketa dopadla tak, jak jsme předpokládali, rozhodli jste že ve spolupráci se serverem TrainSim máme pokračovat i nadále. Jsme rádi, že jste rozhodli správně. 75 lidí hlasovalo PRO zachování a 24 proti.
Dnes vyhlašujeme anketu: "Ohodnoťte obsah Želpage (jako ve škole)".
Předem Vám děkujeme za každý hlas a jsme zvědavi na Vaše hodnocení...

obrazekPorucha 854 013 - Před několika desítkami minut se na trati mezi Turnovem a Libercem porouchal motorový vůz 854 013-0 na Sp 1880. Údajně kvůli úniku oleje... Ve stanici Hodkovice nad Mohelkou odpojili dvě zamračené od nákladu - 751 021 064 a ty se vydaly na pomoc tomuto vlaku. V Sychrově odpojili 854 013 a dále pokračovaly jen dvě zamračené. Zřejmě tak jela souprava 751 751 2*Btn. Vlak měl zpoždění již z Hradce a do Liberce si přivezl 65 minut. Reakce zaměstnanců byla rychlá a náhrada naštěstí nebyla daleko...
Na ilustračním snímku 854 024, autor Ice-bear; Díky Vojto za info...

5.9.2003 - 20:31 - Pendolino 680 pro Traffic Screensaver

obrazekPraha - na světě je již druhá verze pendolína řady 680 pro vláčkový spořič Traffic Screensaver, kterou jsem pro Vás vytvořil. Archív obsahuje jednotlivé vozy, doplňky k nim, jako třeba otevírací dveře a jízdní řád.

obrazekPožár brejlovce - Dnes ráno po zastavení osobního vlaku HK hl.n. - Turnov ve stanici Ostroměř se samovolně vzňala kabina lokomotivy zvané Brejlovec - 750 398. Lokomotivě shořelo celé stanoviště, ale dál se požár nerozšířil. I tak je škoda odhadnuta na čtvrtmilionu korun. Pravděpodobnou příčinou požáru byla označena elektroinstalace. Nikomu se naštěstí nic nestalo a cestující byli přepraveni náhradní soupravou se zpožděním tři čtvrtě hodiny. Lokomotiva by měla být odtažena (pokud již nebyla) do Královéhradeckého depa, kde bude podrobena zkoumáním. Na ilustračním snímku ze dne 9.7.2003 stojí lokomotiva v Liberci - foto: Ice-Bear

obrazekVýluky - Od 8. do 11., 15 a 16.9. 2003 se budou konat denní výluky na trati 210 v úseku Praha-Zbraslav - Vrané nad Vltavou vždy od 7.30 hod do 15.30 hod.V tomto úseku budou vlaky č.9004, 9003, 19003, 19006, 9005, 9006, 9007, 19005, 19008, 9010, 9009, 9008, 19007, 9012, 9011, 19010 a 19009 nahrazeny autobusy.
Výluka se koná z důvodu odtěžení bahna, které se sesunulo ze skal u trati dne 22.7. 2003 při prudké bouřce, kdy byla na několik hodin trať uzavřena. Ihned tentýž den byla po nouzovém zprovoznění a omezení rychlosti na 30 km/h opět otevřena. Náhradní autobusová doprava bude zavedena.

obrazekPřestavba Hradce Králové hl.n. - Včera ráno byla zahájena nepřetržitá výluka severního zhlaví žst. Hradec Králové hl.n., výluka staničního zabezpečovacího zařízení a také napěťová výluka ve velké části stanice. Některé vlaky jsou nahrazeny autobusy a ty ostatní jezdí opravdu zajímavě. Osobní vlaky Pardubice - Hradec Králové jsou zřejmě všechny vedeny jednotkami řady 451 a jezdí z HK z nástupiště 1a.
Situace odpoledne dne 2.9.: Vlaky od Prahy a Chlumce n.C. přijížděly samospádem k nástupištím a když pokračovaly dál směrem na Jaroměř, musel je brejlovec vyvézt z nádraží pryč na jižní záhlaví a poté navézt na nákladní nádraží, kde odvěsily diesel - některé troleje zde byly pod napětím. Vlaky se tak rozjely a při průjezdu zhlavím severním musely sběrač opět stáhnout a navíc zpomalit na přejezdu, který byl trvale uzavřen a nebyl obsluhován. Vlaky od Jaroměře už měly na postrku dieselovou mašinu a dojely přes nákladní nádraží až na jižní záhlaví a odtud je diesely dovezly k nástupišti. Vlakům, které dále pokračovaly na Chlumec byly odvázány dieselové lokomotivy a ty je poté odvěšené vystrkaly z nádraží pryč. Při odjezdu ze zhlaví diesely zabrzdily lokomotivní brzdou a vrátily se zpět do nádraží. Vlaky na Turnov vyposunovávají na jižní zhlaví a poté odjedou tam, kam jedou. Vlaky měli podle odhadů nabírat kolem 10 (slovy deseti) minut, ale to se většinou nezadařilo... Vlaky nabíraly běžně 20 - 60 minut, výjimkou nebylo ani zpoždění 115 minut, které se nakonec mělo překlopit až na 120 minut, ale to již měl odjíždět vlak další tím směrem a tak byl vlak zrušen bez náhrady. Nenadávali jen cestující, ale také železničáři, kteří se nemohli dostat z práce do svých domovů. Jako dieselové lokomotivy jsou v tomto článku myšleny stroje 750 103, 143, 357, 398; 770 012, 036 a také nějací kocouři a zamračený (např. 742 309 a 749 243). Náhradní autobusová doprava je zabezpečena skvěle. Na přiloženém

« Neuere Nachrichten | 1 ... 491 492 493 494 495 ... 502 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. eShop Angebotopen/close
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link beitragen
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 04:52
geht unter um 21:14

meteo meteo
:. Aktuell auf VLAKY.NET
Poslední příspěvek Čínske „vysokorýchlostne“ metro
Už dávnejšie ma zaujala nová rýchla trať metra v juhočínskom meste ShenZhen (alebo v 'našom' prepise ŠenČen). A k napísaniu na nakopla debata na vlaky.net o zvyšujúcich sa rýchlostiach na železniciach. ...

Poslední příspěvek Naša téma: Nové vozidlá pre tatranskú zubačku
Bratislava 11. júna (TASR) – Do Vysokých Tatier by mohli pribudnúť nové 'zubačky', teda ozubnicové elektrické jednotky. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhlásila súťaž na nákup piatich takýchto ...

Poslední příspěvek Úzkokolejka pro 21. století - Zillertalbahn
Většina tratí o rozchodu 750/760 mm dnes v naprosté většině slouží turistickému provozu, a jen málokterá z nich zajišťuje základní dopravní obslužnost. Příklad rakouské Zillertalbahn ukazuje, že je možné ...