..: All news and reports :..

obrazekObnova úseku Moldava v Krušných horách - Holzhau byla hlavním tématem poslední schůzku představitelů euroregionu Krušnohoří. Z jejich závěrů vyplývá, že by se zde cestující mohli svézt již zhruba do pěti let. Nezbytností je položení 6km kolejí na německém území, což nyní zpracovává příslušná studie. Na české straně je nutné rekonstruovat mosty a tunely a celkovou revitalizací trati zvýšit zdejí traťovou rychlost. Na stavbu bude v první fázi poskytnuta dotace ve výši 2, 95 mil. eur z fondu PHARE (peníze jsou určené na sanaci tunelů a železničního svršku na českém území). Další prostředky by měti zástupci euroregionu získat ze Státního fondu rozvoje dopravy ČR. První vlaky by měly celý úsek projet v listopadu 2008.
Dolní Poustevnu by měla do tří let spojit trať do německého Sebnitz. Náklady na obnovu trati se odhadují na 50 mil. Kč a dalších třináct milionů by měla stát oprava dolnopoustevenského nádraží. Od zprovoznění trati si zástupci obcí ve šluknovském výbežku slibují nejen zrychlení dopravy do Děčína (bude časové výhodnější než cesta přes Rumburk, či Varnsdorf), ale především navýšení počtu německých turistů v této část naší republiky, což sebou logicky přinese další finanční prostředky.

obrazekOpatření - České dráhy na svých stránkách oznámily, že s ohledem na dlouhotrvající sucho, zvýšené nebezpečí vzniku požáru a v návaznosti na opatření orgánů státní správy budou ve dnech 16. a 17. srpna 2003 plánované nostalgické vlaky mimořádně taženy motorovými lokomotivami místo parních. Ty budou ve vlacích vedeny jako nečinné.České dráhy se omlouvají a doufají, že tato opatření, která mají zabránit škodám, budou návštěvníky a zájemci o železnici přijata s pochopením.
Ilustrační foto: Třeba nějak takto budou vypadat nostalgické vlaky zítra.
Zdroj: www.cd.cz

obrazekVykolejení - Přepis zprávy ze serveru novinky.cz
Na hlavním železničním tahu Praha - Kolín - Pardubice - Česká Třebová vykolejil ve středu dopoledne osobní vlak. Jen díky tomu, že souprava zrovna vyjížděla ze stanice a měla minimální rychlost, se nikomu z cestujících nic nestalo. Ani materiální škody nejsou velké. Příčinou zřejmě byla deformace kolejí způsobená vedrem.
V 10:31 vykolejil při rozjezdu ze železniční stanice Řečany nad Labem osobní vlak jedoucí ve směru na Pardubice. Nikdo z cestujících nebyl zraněn. Souprava zablokovala provoz mezi železničními stanicemi Řečany nad Labem a Přelouč, řekl Pavel Tesař z tiskového odboru Českých drah. Ve vlaku nebylo moc lidí, asi tak devadesát, škublo to s námi pořádně a naklonili jsme se na pravou stranu. Než se otevřely dveře, lidi trochu propadali panice, řekl 16letý Pavel Řehořek, který vlakem cestoval. Pro cestující byly připraveny autobusy Vedení drah odmítlo předčasně spekulovat o příčině nehody. Nehodu šetří policie ČR a drážní inspektoři, uvedl dál Tesař. Osobní vlaky nahradily dopoledne autobusy, dálkové spoje jezdily přes Hradec Králové. Po zprovoznění jedné koleje ve 13 hodin už vlaky opět jezdí po svých trasách. Vzhledem k tomu, že ve stanici využívají jen jednu kolej, však mohou mít zpoždění.

obrazek Ohromná bouře, provázená větrnou smrští způsobila železničářům na Slánsku a Kralupsku nemalé potíže. Již před 17. hodinou byl ochromen provoz ze Slaného do Loun a dále do Mostu. Po 17. hodině dorazil vlak 9705 do Zvoleněvse, odkud však nemohl dále pokračovat, neboť prudký déšť, vítr a hlavně padající stromy zcela zatarasily trať. Stejný osud čekal i protijedoucí 9708 v žst. Olovnice. V obou vlacích museli cestující čekat více než 4 hodiny.Provoz se zastavil na trati Kralupy - Neratovice a Zlonice - Straškov. Pro názornost uvádím některá zpoždění: Os 9705, Os 9738 a Os 9742 zrušeny bez náhrady, Os 9708 230min., R 712 160min., R 713 130min., R 714 75min., Os 9724 55min., a tak bych mohl pokračovat dále. V úseku Neratovice - Kralupy byla zajištěna náhradní autobusová přeprava. Na trati Straškov - Zlonice zústal uvězněný vůz 809 před Tmání. Největší problémy způsobil výpadek proudu, protože záložní zdroje byly brzy vypotřebované. V mnoha stanicích přestala fungovat zabezpečovací zařízení... Je třeba dodat, že při odklízení následků pomáhal, kdo měl ruce, nohy. I sami cestující odstraňovali spolu s průvodčími napadané stromy. Provoz zatím zdaleka nebyl obnoven v plném rozsahu. Na ilustračním snímku vidíte St.1 v žst. Zvoleněves, kde spadlý strom prorazil střechu.

bleskovkaNa železničním přejezdu mezi Mikulovicemi a Zlatými Horami na Jesenicku se krátce před polednem srazil traktor s projíždějícím osobním vlakem. Při nehodě nebyl nikdo z cestujících zraněn. Řidič traktoru vyvázl s lehkým zraněním. Řidič traktoru nerespektoval výstražnou signalizaci a vjel na přejezd, kde se srazil s osobním vlakem, ve kterém byli čtyři cestující, řekla ČTK policejní mluvčí Natálie Orlová. Kvůli nehodě musel být provoz na regionální železniční trati na krátkou dobu zastaven. Škoda, která při srážce vlaku s traktorem vznikla, zatím nebyla vyčíslena, dodala Orlová.
novinky.cz,

obrazekNehoda - Jak jsme Vás včera informovali, na železničním přejezdu v těsné blízkosti zastávky Nová Ves pod Pleší na trati 210, se srazil vlak 19010 s osobním autem na velice přehledném přejezdu, který je vybaven světly. řidič (70 let, údajně také řidič autobusu) musel jednak vidět signalizaci, ale také vlak, který se k přejezdu blížil po velmi přehledném úseku (vlak je od Dobříše vidět asi na 300 metrů. Lokomotiva 714 013 byla poškozena jen lehce (zohýbané plechy a schůdky), ale auto bylo celkem dost zdemolováno. Řidič byl zraněn hlavně na hlavě a byl převezen do nemocnice. Vlak se měj v Čísovicích křižovat s protijedoucím 19007, ale kvůli nehodě mohl dojet jen do Mníšku po Brdy. Zaměstnanci žst. zareagovali velmi pohotově a rozhodli se, že odpojí od nákladu, který stál v Dobříši (751.031-Daak-Gbqs-5xEas-u) lokomotivu 751 a také vůz Daa-k, do kterého natahali lavičky snad z celé stanice a pokryli je dekami. Vlak byl vystrojen a vydal se na cestu do Nové Vsi k přejezdu. Zde už čekal vlak PMD, který byl z Mníšku vypraven jako pokračování vlaku 19007 (vlak 19007 byl v úseku Mníšek - Dobříš odřeknut). V Nové Vsi si lidé přešli z vozů Btax (zastavil na zastávce) do vozu Daa-k, který stál před přejezdem. Poté vlak odjel na Dobříš jako vlak Os 1.nsl 19009. Z Dobříše byl vlak vypraven opět v sestavě 751 a Daak ale nyní již jako další vlak - Os 1.nsl 19012 opět do Nové Vsi p.P. před přejezd a lidé si opět přešli do Btaxů. Zamračená s Daakem jeli pak na Dobříš již služebně jako 2.nsl 19007. Poškozenou lokomotivu s vozy (714 2x010) odtáhla do Prahy údajně další zamračená. Další vlak - 19009 již projel až na Dobříš bez problémů. Bylo zajímavé, že vlakem 19007 cestovali také Holandští turisté a ti měli z vozu Daak Vánoce. Fotili se kolem toho a také uvnitř. Rychlá reakce určitě cestující příjemně překvapila. Byl to zajímavý den a kuriózně zajištěná náhradní doprava. Na ilustračním obrázku screen z MSTS - sestava zamračená s vozem Daak.

obrazekNehoda - Na železničním přejezdu v těsné blízkosti zastávky Nová Ves pod Pleší, který je vybaven světly, se dnes ve 13:17 srazil osobní vlak 19010 (714.013*010.080*010.081), který měl namířeno do stanice Praha Vršovice. Tato souprava byla jako náhradní (normálně jezdí 810*010), protože v DKV Praha Vršovice je nedostatek provozuschopných motorových vozů řady 810. Škody ani zda signalizace byla funkční zatím nevíme. Vlak již brzdil do zastávky, která od Dobříše začíná asi metr za přejezdem. Bylo velkým štěstím, že vlak byl veden Veselou krávou a ne turnusovým strojem, protože škody by byly daleko větší. Situaci se budeme snažit sledovat.

obrazekŽelezniční koridory - I v srpnu bude pokračovat tempo stavebních prací na prvním a druhém koridoru. Na prvním koridoru bude pokračovat dokončování úseku Praha - Kralupy, kde mají být práce dokončeny definitivně 18.9.2003. Dále se dokončuje modernizace sudé skupiny kolejí žst. Záboří n.L. a koncem srpna bude zahájena výluka Řečany n.L. - odb. Chvaletice. Dále je vytrhaná sudá skupina kolejí v Chocni a 1. traťová kolej z Dlouhé Třebové do odb. Parník, která bude do 4.7. vedena přes estakádu.
Na druhém koridoru pokračují stavby zejména v úseku Ostrava - Hranice n.M., kde vlaky nabírají zpoždění v řádu 10 - 30 minut (téměř v celém úseku je jednokolejka a maximální rychlost 50 km/h). Většina výluk zde bude ukončena dne 19.8., kdy si lidé velmi oddychnou poté 18.9., kdy si lidé ještě více oddychnou a vlaky by mohli jezdit opět včas. Po tomto datu budou probíhat již jen malé výlukové akce v okolí Hranic n.M. a v Ostravě. My Vám nabízíme k prostudování kompletní přehled výlukových akcí. Letošní výlukový maraton by měl skončit 2.12. a začne opět další rok, kdy by měla definitivně skončit modernizace prvního koridoru, ale měla by začít modernizace koridoru čtvrtého z Prahy Hostivaře do Českých Budějovic. Začít by se mělo v úseku Hostivař (mimo) - Stránčice (včetně) (podle některých zdrojů Stránčice - Benešov u Prahy) a zřejmě také Ševětín - Nemanice, kde by měl vzniknout nový dva a jeden a půl kilometru dlouhý tunel. Vše záleží na tom, kdy bude vydáno stavební povolení.
Ilustrační snímek zachycuje pohled z jedoucího vlaku na již vytrhanou 1.TK v úseku Dlouhá Třebová - odb. Parník. Ještě před několika desítkami hodinami se po této koleji ještě jezdilo a nyní zde není trakční vedení ani koleje.

obrazekModrá laminátka - Jak již mnozí z Vás vědí, zaměstnanci DKV České Budějovice ve spolupráci se Škodou DT Plzeň přestavili první ze tří lokomotiv řady 240 ČD na zcela novou řadu 340 ČD. Při modernizaci je hlavním cílem vybavit lokomotivy pro přetahy souprav přes hraniční přechod Horní Dvořiště / Summerau, tedy je potřeba vybavit lokomotivy i na provoz pod soustavou 15 kV, 16 2/3 Hz. To se povedlo a nyní probíhají testy předepsané drážním úřadem. Pod napětím 15 kV, 16 2/3 z bude mít lokomotiva přibližně třetinový výkon. První přestavenou byla 340 055, která byla vystavena na veletrhu Czech Raildays 2003 a také druhý den na oslavách 100 let Tábor - Bechyně. Dále bude dokončena lokomotiva 340 049 a třetí 340 062. Po absolvování potřebných zkoušek na ŽZO Cerhenice bude lokomotiva nasazena do zkušebního provozu. Na závěr ještě doplním, že nátěr je realizován v PJ Tábor. A nyní to hlavní, na stránkách www.msts.cz se objevil skvělý skin 340 055, jehož autorem je Pikkulintu. Skin s modelem můžete stáhnout na www.msts.cz. Pikkulintu, díky za skvělý skin a Starý, díky za skvělý model, bez něhož by nevznikl skin 340 055. Díky.

obrazekPraha - Motorová lokomotiva řady 781 (ex T 679.1) byla určena pro dopravu nákladních vlaků na hlavních neelektrizovaných tratí ČSD. Byla vyvinuta Luganským lokomotivním závodem v bývalém SSSR v letech 1962 - 1964 s továrním označením M-62. Lokomotiva byla dalším z typů úspěšně vyvinutých dieselelektrických lokomotiv, u něhož bylo využito dlouholetých zkušeností a osvědčených částí z předchozích sérií sovětských lokomotiv. Na vývoji trakční výzbroje se podílely bývalé sovětské závody jako Charkovský lokomotivní závod a Kolomenský lokomotivní závod. Spoluprací těchto hlavních výrobců vznikla motorová lokomotiva schopná provozu na normálně rozchodných tratích majících obrys lokomotivní skříně i pojezdové části řešené do obrysu pro železniční tratě o rozchodu 1435 mm.

obrazekAnketa - Dnes vyhlašujeme novou anketu na téma: Podle některých médií jsou zvažovány, pro nutný test řady 680 ČD rychlostí 250 km/h, dvě varianty. Kterou byste zvolili Vy? A možnosti: Zmodernizovat některou trať v ČR na rychlost 250 km/h nebo Poslat pendolino na zkušební okruh do ciziny.
Výsledky staré ankety na téma: Ohodnoťte jednotku řady 680 ČD jako celek (jako ve škole). - průměrná známka 2, 32; 46 jedniček, 77 dvojek, 25 trojek, 17 čtyřek a 15 pětek. Celkem hlasovalo 180 lidí. Děkujeme Vám a těšíme se i na Vaše další názory.

obrazek Na neelektrifikovaných tratích Slovenské republiky se železničáři stejně jako u nás trápí se starými motorovými vozy řady 830 a 850. Tato zastaralá hnací vozidla spotřebují při jízdě ze Zvolena do Košic (231kilometrů) více než 600 litrů nafty. Proto ZSSK objednaly nové motorové vozy řady 840ZSSK, které mají průmernou spotřebu 1 litr/1km. Vzhledem k tomu, že se jedná o motorovou jednoutku, najdeme v jednou celku kromě motoru i 110 míst k sedění a 119 míst k stání. Slovenští železničáři novou motorovou jednotku nazvali Modrým pacifikem. Tento vůz je výsledkem spolupráce ŽOS Vrútky a švýcarských firem Stadler Bussnag AG a Bombardier Transportation AG. Maximální rychlostí 115km/h se řadí mezi nejrychlejší motorové jednotky, používané v postkomunistických zemích. Spalovací motor Mercedes má výkon 550kW.
Pokud se motorová jednotka osvědčí (v současné době probíhá její testování na ŽZO Cerhenice-Velim), do konce roku 2003 bude brázdit slovenské koleje šest těchto vozů.

obrazekobrazekPoruchy- Včera neměly slovenské krysy svůj dobrý den. Kolabovaly jedna za druhou. Nejdříve zkolabovala 350 019 ještě před odjezdem z Prahy hl.n. na EC 75 směr Vídeň, jako náhradní byla nasazena 363 065 a lokomotiva 350 019 byla hned za esem, ale nečinná. Zpoždění narůstalo již v Praze hl.n., odkud si vlak odvezl 17 minut. Dalším odpadlíkem byla 350 016, která selhala na EC 172 při cestě do Prahy, ale naštěstí byla 363 065 nablízku a vlak opět převzala (350 016 opět nečinná za esem). Ani Smetana - EC 278 nedojel v pořádku. Lokomotivě 350 018 na cestě z Brna hl.n. v Židenicích vzplál požár ve strojovně a poté zde byla odstavena. Náhrada už nebyla nablízku a vlak nabral slušné zpoždění - 75 minut.
Jak nevycházelo křižování v místech staveb koridorů, tak se zasekávaly i další a další vlaky a tak téměř všechny vlaky vyšší kvality si vezly solidní bonusy. Na přiložených snímcích - vlevo EC 75 - 363 065 s 350 019 v Praze hl.n.; vpravo EC 172 363 065 s 350 016 v Pardubicích hl.n. (vše 23.7.2003).

obrazek1. železniční koridor - V pondělí 21.7.2003 byly zahájeny zatěžkávací a dynamické zkoušky nové estakády, která vyrostla mezi odbočkou Parník a Dlouhou Třebovou. Nejdříve na most najela všechna ložená nákladní auta stavebních firem, které se účastnily stavby. V úterý se konaly dynamické zkoušky, kdy lokomotiva řady 163 nejdříve sólo o rychlostech 5, 10, 15, 20, 25, 30 a poté vždy deset navíc až do 120 km/h. Ono úterý jsem kolem stavby jel dvakrát (Ex 121 a poté Ex 120) a studoval sem stavbu. Vystudoval jsem, že z odb. Parník vjíždí nová trať do mírného oblouku, před nímž je rychlostník 130. Hned za obloučkem začíná rovina a je tu rychlostník 160 km/h. Ve středu poté probíhaly poslední testy hlavně zabezpečovacího zařízení a protože vše proběhlo bez problémů, nebyl problém zahájit provoz na nové estakádě, ale nebylo to jako vždy se slávou a hojnou účastí z řad GŘ ČD, ale provoz byl zahájen v poklidu. Dokonce se mluvilo o to, že by je přivezla jednotka řady 680 ČD, ale podle slov objednavatelů Skanska CZ toto bylo ČD zrušeno kvůli nedostatku financí ... Vlaky tedy po nové koleji, která vede po nové estakádě (2.traťová kolej - správná z České Třebové směrem do Prahy) jezdí od čtvrtečního rána. Zřejmě zítra bude zahájena výluka 1. traťové koleje (kolej vedoucí po staré trase) a bude též navedena na estakádu a staré těleso bude sneseno. Provoz na 1. traťové koleji na estakádě je naplánován na konec srpna / začátek září.

24.7.2003 - 20:27 - On-line chat s tvůrci Želpage

obrazekInternet relay chat - Kvůli stále množícím se stížnostem na funkci IRC brány zde na stránkách jsme se rozhodli umístit sem freeware program mIRC, který slouží jako klient k chatování. Odpadá tím nutnost používat internetovské okno a jeho stabilita je razantně lepší. Po spuštění programu přistupte na náš kanál #zelpage. Pokud se po spuštění objeví nějaký problém, napište ho do návštěvní knihy a my Vám poradíme. Pokud se ale připojíte v pořádku, tak vám většinou stálé osazenstvo na kanále vysvětlí co a jak. Kanál je určen pro chat s příznivci železnice, modeláři, fotografy, cestovateli a prostě všem kdo chodí na tyto stránky. Program stáhněte www.mirc.cz

« Newer messages | 1 ... 490 491 492 493 494 ... 499 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:50
sets at 16:00

meteo meteo
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Naše téma: Zabezpečený úrovňový přechod na nástupiště
Nové zabezpečovací zařízení má upozornit cestující světelnou i zvukovou signalizací u přechodu přes koleje od staniční budovy k nástupišti, že se blíží vlak a že nemají přecházet. Funguje v podstatě jako ...

Poslední příspěvek RegioJet v Humennom
Od začiatku platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy 2017/2018 začal RegioJet jazdiť z Prahy až do Humenného. Hneď v prvý deň, 10. decembra 2017, som sa vybral zdokumentovať túto novinku. Moje povodné ...

Poslední příspěvek Vlakem do francouzských Alp (1. díl)
Cílem mého prodlouženého zářijového víkendu se stala Francie, resp. místní tratě francouzských Alp a francouzsko-švýcarského pomezí. Navštívíme i půlmilionový Lyon, jehož pestrá MHD zahrnuje také lanovky, ...