..: Aktuality a články :..

obrazekPřestavba Hradce Králové hl.n. - Včera ráno byla zahájena nepřetržitá výluka severního zhlaví žst. Hradec Králové hl.n., výluka staničního zabezpečovacího zařízení a také napěťová výluka ve velké části stanice. Některé vlaky jsou nahrazeny autobusy a ty ostatní jezdí opravdu zajímavě. Osobní vlaky Pardubice - Hradec Králové jsou zřejmě všechny vedeny jednotkami řady 451 a jezdí z HK z nástupiště 1a.
Situace odpoledne dne 2.9.: Vlaky od Prahy a Chlumce n.C. přijížděly samospádem k nástupištím a když pokračovaly dál směrem na Jaroměř, musel je brejlovec vyvézt z nádraží pryč na jižní záhlaví a poté navézt na nákladní nádraží, kde odvěsily diesel - některé troleje zde byly pod napětím. Vlaky se tak rozjely a při průjezdu zhlavím severním musely sběrač opět stáhnout a navíc zpomalit na přejezdu, který byl trvale uzavřen a nebyl obsluhován. Vlaky od Jaroměře už měly na postrku dieselovou mašinu a dojely přes nákladní nádraží až na jižní záhlaví a odtud je diesely dovezly k nástupišti. Vlakům, které dále pokračovaly na Chlumec byly odvázány dieselové lokomotivy a ty je poté odvěšené vystrkaly z nádraží pryč. Při odjezdu ze zhlaví diesely zabrzdily lokomotivní brzdou a vrátily se zpět do nádraží. Vlaky na Turnov vyposunovávají na jižní zhlaví a poté odjedou tam, kam jedou. Vlaky měli podle odhadů nabírat kolem 10 (slovy deseti) minut, ale to se většinou nezadařilo... Vlaky nabíraly běžně 20 - 60 minut, výjimkou nebylo ani zpoždění 115 minut, které se nakonec mělo překlopit až na 120 minut, ale to již měl odjíždět vlak další tím směrem a tak byl vlak zrušen bez náhrady. Nenadávali jen cestující, ale také železničáři, kteří se nemohli dostat z práce do svých domovů. Jako dieselové lokomotivy jsou v tomto článku myšleny stroje 750 103, 143, 357, 398; 770 012, 036 a také nějací kocouři a zamračený (např. 742 309 a 749 243). Náhradní autobusová doprava je zabezpečena skvěle. Na přiloženém

obrazekŽelezniční koridory - Dne 23.6. byl zahájen provoz po nové estakádě mezi Dlouhou Třebovou a odb. Parník po jedné koleji. Ten den totiž skončila výluka 2. traťové koleje. Posledním vlakem, který jel po staré trati po nesprávné koleji, směrem na Prahu, byl rychlík 708 Galán a prvním pravidelným vlakem, který jel po estakádě, sice pomalu, ale projel, byl osobní vlak 5028. Den poté byla zahájena výluka 1., během které bylo sneseno trakční vedení staré trati a také železniční svršek. Na zprovozněné 2. TK byla omezena rychlost na 50 km/h z důvodu stavebních prací v 1.TK. Tato výluka bude ukončena dne 4.9.2003 a traťová rychlost bude zvýšena na rychlost 120 km/h. Pravděpodobně v listopadu budou probíhat trakční zkoušky na rychlost 160 km/h a poté by tato rychlost měla být zavedena (v oblouku od odb. Parník byl rychlostník 130 km/h). Vlastní stavba úseku Dlouhá Třebová - odb. Parník bude ještě nějaký čas trvat, protože stavební práce budou pokračovat v žst. Dlouhá Třebová.
I na dalších místech byly ukončeny nebo zahájeny stavební práce.

informacePrázdniny - Prázdniny nám většině utekly jako voda (vysokoškolákům ještě utíkají) a již za pár minut tu bude 1. září a začne nový školní rok a tím skončí i prázdninový provoz Želpage, který skoro ani nebyl, protože Želpage aktualizovala často i o prázdninách. Doufáme, že se k nám vrátí lidé, kteří koncem školního roku museli opustit internáty a tak občas i jediný přístup na internet. Těšíme se i na nové a nové návštěvníky, kteří budou doufejme spokojeni s obsahem Želpage. Budeme také rádi, když nám občas sdělíte jak se Vám tady líbí či nelíbí. Můžete nám buď napsat e-mail nebo do návštěvní knihy. Také můžete podat náměty.
Do školního roku 2003/2004 Vám přeji za celý tým hodně štěstí.

obrazekNa přejezdu u Ptení na Prostějovsku se srazil vlak s náklaďákem a vykolejil. - Nehoda se stala zhruba ve tři čtvrtě na devět ráno. U Ptenského dvorku se srazil osobní motorový vlak s nákladním autem s dřevem a vykolejil, řekla mluvčí hasičů Olomouckého kraje Vladimíra Hacsiková.
Nákladní automobil, který převážel dřevo, leží převrácený na boku a všude kolem něj se povaluje kulatina. Při srážce vykolejily dva ze čtyř vagonů osobního vlaku, sdělil ČTK jeden z očitých svědků.
Kabina nákladního automobilu je po srážce na nechráněném železničním podle svědků relativně nepoškozená. Naopak přední část vlaku je úplně zdevastovaná, dodal očitý svědek.
Viníkem zřejmě řidičSrážka se stala na nechráněném přejezdu s výstražnými kříži mezi obcemi Ptení a Stražisko. Vlak jel z Prostějova do obce Chornice, upřesnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Podle všeho nehodu způsobil řidič nákladního automobilu, nebo? na přejezdu jsou velmi dobré rozhledové podmínky. Strojvedoucí vlaku nemohl srážce zabránit a čelně narazil do boku kabiny náklaďáku, sdělil Jan Kučera, mluvčí Drážní inspekce.
Na místě nehody zasahovalo pět hasičských jednotek - jedna z Konice a po dvou z Prostějova a Olomouce. Dorazilo také pět resuscitačních vozů a dvě převozové sanitky. Případem se zabývá také policie.
Všichni tři těžce zranění lidé jsou zaměstnanci drah. Podle Drážní inspekce skončil v nemocnici nejen strojvedoucí motorového vlaku, ale také kontrolor dopravy, který byl v okamžiku nehody v kabině strojvedoucího. Zraněn byl i vlakvedoucí.
Nejhůře dopadl kontrolor dopravy. Z vlaku vyletěl předním oknem. Vrtulník ho přepravil v kritickém stavu na traumatologické centrum Fakultní nemocnice v Olomouci, sdělil ředitel olomoucké záchranky Michael Fischer.
Hasiči nejprve z místa nehody hlásili 40 velmi lehce zraněných. Ambulantní oštření od záchranky ale nakonec využilo jen 15 lidí.

obrazekAnketa - Vyhodnocení staré ankety:
"Podle některých médií jsou zvažovány, pro nutný test řady 680 ČD rychlostí 250 km/h, dvě varianty. Kterou byste zvolili Vy ?
Výsledky:
Zmodernizovat některou trať v ČR na rychlost 250 km/h: 152 hlasů
Poslat pendolino na zkušební okruh do ciziny: 56 hlasů
Celkový počet hlasů: 208. ČD se mezitím zřejmě rozhodly, že zmodernizují trať Břeclav - Vranovice - viz zpráva níže...
Nová anketa:
Máme dále pokračovat ve spolupráci se serverem TrainSim.Tiscali.cz?
Jsou dvě možnosti - Ano a Ne. Tato anketa byla vyvolána občasnými tlaky na ukončení údajně zbytečné spolupráce - prý se stejně na Trainsimu nic neděje... Anketa je jako vždy pod menu ...

obrazekHradec Králové hl.n. - Od úterý 2. září do 1. října 2003proběhne v železniční stanici Hradec Králové hl.n. nepřetržitá výluka, která se výrazně dotkne provozu na tratích:
Trať 020 - Velký Osek - Hradec Králové hl.n. - Týniště n. O. - Choceň
Trať 031 - Pardubice hl.n. - Hradec Králové hl.n. - Jaroměř
Trať 041 - Hradec Králové hl.n. - Jičín - Turnov.
Hlavním důvodem této akce je rozsáhlá komplexní rekonstrukce železničního svršku severní části nádraží a modernizace staničního zabezpečovacího zařízení.

Reportáž o průběhu testování pendolina na ŽZO - Podle informací, co vyplývají na povrch, je jasné, že pendolino je jeden velký problém. Prvním problémem byla skutečnost, že při testovaní pravděpodobně shořel jeden trakční motor. Další problém jsou odporníky, které se údajně také podařilo spálit. Nakonec je problém s brzdami. Také je problém s otestováním na rychlost 250 km/h, jak jsme Vás už informovali. A určitě další problémy jsou, ale nikdo je zatím nezveřejnil. Jisté výhrady mají také němečtí kolegové. Jsme také velmi zvědaví, jak se podaří ČD jednotku dotestovat, tak, aby v březnu mohli začít zkoušky přímo v provozu na vlacích Ex 570/571 Brněnský drak a poté od 14.6.2004 na vlacích EC 1275/1278/1279/1274. Zdá se že pendolino se stane nejdražší soupravou na ČD.

obrazekRozsáhlý lesní požár likvidovali v sobotu odpoledne hasiči u Staré Boleslavi u Prahy. Požár se rozšířil podél železniční trati v blízkosti obce Lhota. České dráhy musely na pokyn hasičů dočasně zastavit provoz vlaků. Vpodvečer se hasičům podařilo oheň uhasit, ale pracovat budou na místě podle jejich mluvčího Ladislava Křivana dlouho do noci. Oheň podle hrubých odhadů zasáhl asi deset hektarů vyschlého smíšeného lesa. Na místě zasahovalo až 18 hasičských jednotek, z toho devět profesionálních. Oheň zasáhl les podél trati mezi Starou Boleslaví a Lhotou do různé vzdálenosti. Někde to je dvacet metrů, někde až čtyři sta metrů od trati. Skutečný odhad zasažených ploch bude proto možné provést až v neděli, řekl Křivan. Není proto možné podle něj ani odhadnout způsobené škody. Požár podle něj mohla zažehnout jiskra ze zaseklé brzdy projíždějícího vlaku. Nelze ale vyloučit ani jiné příčiny, řekl mluvčí hasičů. České dráhy musely kvůli požáru ve 14:15 zastavit na frekventované trati veškerý provoz. Vlaky se postiženým úsekem mohly znovu rozjet po 18:00, řekl ČTK mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Uvedl, že některé osobní vlaky nabraly kvůli uzavřené trati 60 až 90 minut zpoždění, některé byly nahrazeny autobusy. Rychlíky byly odkloněny ze Všetat přes Prahu do Lysé nad Labem.ČTK

obrazekPraha - Do sbírky článků ŽelPage jsme přidali jeden, který sepsali tvůrci již bývalých stránek Railweb, které se postupně přesunují k nám. Jedná se o článek k označování hnacích vozidel od 1.1.1988. Toto značení se používá dodnes a v té době nahradilo Kryšpínovo číslování. Na ŽelPage jsme předělali celou sekci články, aby byla přehlednější a také sekci žel. simulátory. Doufáme, že tyto změny přispějí k větší přehlednosti. Děkujeme Railwebu za velmi zajímavý článek.

informaceZvláštní nabídka - Od příštího pátku 29.8. do neděle 31.8. se v Lipně nad Vltavou bude konat Mistrovství světa v raftingu a České dráhy (ČD) se rozhodly, že vyhlásí některá tarifní opatření , která budou platit pouze ve zmíněných dnech. Jedná se především o jednodenní traťovou jízdenku za 40 Kč pro dospělé a 20 pro mladší 15ti let na úsek Vyšší Brod klášter - Lipno nad Vltavou. Jízdenku bude možné zakoupit pouze ve stanicích Vyšší Brod klášter, Loučovice. Lipno nad Vltavou a u průvodčích na této trati. Děti do 15ti let nebudou muset věk nijak prokazovat, sleva jim bude poskytnuta po ústním sdělení věku. Jedno a dvoumístná plavidla budou odbaveny za podmínek úschovy během přepravy jednorázovým úschovným 30 Kč, vícemístná plavidla jednorázovým úschovným 60 Kč. Akreditovaní novináři a závodníci budou přepravováni na akreditační doklad zdarma. Ten vydává pořadatel akce. Jiná tarifní opatření nebyla vyhlášena. zdroj: www.cd.cz

obrazekTrať 110 - Dne 21.8.2003 v 9:48 došlo k další vážné nehodě na železničním přejezdu. Tentokrát se situace odehrála na nechráněném přejezdu mezi žst. Olovnice a zast. Zeměchy v km 2, 978. Nepozorný řidič hnědého favoritu MEH 67-68 nedbal na zvukovou výstrahu, kterou dával strojvůdce prvního stroje (751.138) vlaku RusPn 65572. Tento vlak dopravuje sypký cement z Německa do Středokluk a jeho normativ zátěže často přesahuje 2000 tun. Souprava tedy jede na jeden kmenový, jeden přípřežní a dva postrkové stroje (obvykle 751 či 742). Je tedy s podivem, že po střetu s takovým kolosem, byl sice automobil de facto sešrotován, ale dvoučlenná posádka vyvázla jen s lehčími zraněními. Trať byla zprůjezdněna po dvou hodinách. Nicméně, tato nehoda budiž varováním pro všechny nepozorné řidiče. Příšte nemusíte mít takové štěstí. (dodávám, že snímek postiženého automobilu na inkriminovaném přejezdu dodal pan Pavel Novák - zaměstnanec žst. Slaný)

obrazekPovodně 2002 - Je tomu již rok, kdy mnoha oblastem České republiky vládla voda. První velká voda postihla jižní Čechy 7.8. a 8.8., kdy se zvedly některé vodní toky na Českobudějovicku a zaplavily část trati České Velenice - České Budějovice. I samotné České Budějovice byly lehce postiženy, protože jejich nižší části byly zality vodou. Například Malše zalila plochy v těsné blízkosti depa České Budějovice a lidé se chodili dívat vodní tok na most, po kterém vede trať do Horního Dvořiště. V tu dobu měli také problémy rakouské dráhy. Vlaky tehdá nemohli jezdit až do Summerau a byly kousek za hranicemi nahrazeny autobusy.

obrazekZajímavost - Jak jsme Vás nedávno informovali, v médiích probleskla zpráva, že ČD zvažují dvě varianty, jak splnit nejtěžší podmínku Drážního úřadu, aby jednotka řady 680 ČD mohla vyjet na koleje s cestujícím. Tou podmínkou jsou testy jednotky rychlostí 250 km/h. ČD údajně zvažovali možnosti, zda jednotku poslat do ciziny, nebo upravit některou českou trať na zkušební rychlost 250km/h. Dle dnešního vydání MF Dnes se ČD rozhodli, že upraví traťový úsek na rychlost 250 km/h. Tímto úsekem má být část koridoru - Břeclav - Vranovice. Připomeňme, že tato trať byla před několika měsíci testována Taurusem a rakouským měřícím vozem až na 206 km/h a nyní má být dosaženo až 250 km/h jednotkou 680 ČD. Uvidíme, zda se této úpravy dočkáme. Nebylo by odvěci, kdyby bylo možné se této rychlosti alespoň přiblížit i v pravidelném provozu. Budeme Vás pravidelně informovat, pokud budou nové informace ...

obrazekObnova úseku Moldava v Krušných horách - Holzhau byla hlavním tématem poslední schůzku představitelů euroregionu Krušnohoří. Z jejich závěrů vyplývá, že by se zde cestující mohli svézt již zhruba do pěti let. Nezbytností je položení 6km kolejí na německém území, což nyní zpracovává příslušná studie. Na české straně je nutné rekonstruovat mosty a tunely a celkovou revitalizací trati zvýšit zdejí traťovou rychlost. Na stavbu bude v první fázi poskytnuta dotace ve výši 2, 95 mil. eur z fondu PHARE (peníze jsou určené na sanaci tunelů a železničního svršku na českém území). Další prostředky by měti zástupci euroregionu získat ze Státního fondu rozvoje dopravy ČR. První vlaky by měly celý úsek projet v listopadu 2008.
Dolní Poustevnu by měla do tří let spojit trať do německého Sebnitz. Náklady na obnovu trati se odhadují na 50 mil. Kč a dalších třináct milionů by měla stát oprava dolnopoustevenského nádraží. Od zprovoznění trati si zástupci obcí ve šluknovském výbežku slibují nejen zrychlení dopravy do Děčína (bude časové výhodnější než cesta přes Rumburk, či Varnsdorf), ale především navýšení počtu německých turistů v této část naší republiky, což sebou logicky přinese další finanční prostředky.

obrazekOpatření - České dráhy na svých stránkách oznámily, že s ohledem na dlouhotrvající sucho, zvýšené nebezpečí vzniku požáru a v návaznosti na opatření orgánů státní správy budou ve dnech 16. a 17. srpna 2003 plánované nostalgické vlaky mimořádně taženy motorovými lokomotivami místo parních. Ty budou ve vlacích vedeny jako nečinné.České dráhy se omlouvají a doufají, že tato opatření, která mají zabránit škodám, budou návštěvníky a zájemci o železnici přijata s pochopením.
Ilustrační foto: Třeba nějak takto budou vypadat nostalgické vlaky zítra.
Zdroj: www.cd.cz

« Novšie správy | 1 ... 489 490 491 492 493 ... 499 | Staršie správy »    
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Ponuka eShopuopen/close
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
» Pridať odkaz
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 07:49
zapadá v 16:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek RegioJet v Humennom
Od začiatku platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy 2017/2018 začal RegioJet jazdiť z Prahy až do Humenného. Hneď v prvý deň, 10. decembra 2017, som sa vybral zdokumentovať túto novinku. Moje povodné ...

Poslední příspěvek Vlakem do francouzských Alp (1. díl)
Cílem mého prodlouženého zářijového víkendu se stala Francie, resp. místní tratě francouzských Alp a francouzsko-švýcarského pomezí. Navštívíme i půlmilionový Lyon, jehož pestrá MHD zahrnuje také lanovky, ...

Poslední příspěvek Rozloučení s vlaky ČD na šumavských lokálkách
K tomuto tématu se nám v redakci krátce po sobě sešly hned dva příspěvky, jeden spočívající v textu s doprovodnými snímky statickými i pohyblivými a druhý víceméně založený jen na fotografiích do galerie. ...