..: Aktualności i artykuły :..

informaceÖBB/ČD - Dnes v půlnoci zahájili rakouští železničáři časově neomezenou generální stávku, při níž nepojede žádný vlak ÖBB. Cestující jedoucí do Vídně tuto informaci většinou dostali a tak někteří cestu odložili a jiní si hledali jiný způsob dopravy do rakouského hlavního města. Vlaky jedoucí z i do Břeclavi však nabíraly velká zpoždění. Například EC 172 Vindobona mělo 79 minut zpoždění a kvůli výměně cestujících mezi náhradní a kmenovou soupravou v Praze Holešovicích se zpoždění přeneslo na EC 173 Vindobona, které přijelo do Holešovic o deset minut dříve. Cestující vystoupili a někteří se ptali, zda se nedá dál dostat rychleji. Bylo jim doporučeno, ať vyčkají na odjezd zpožděného vlaku EC 173, protože další podobný vlak jel až v 15:56 z hlavního nádraží, což měl být také původní předpokládaný čas odjezdu EC 173. Když do Prahy Holešovic dorazila náhradní souprava z Břeclavi, cestující přestoupili do kmenové soupravy, která již čekala na odjezd a náhradní soupravu si měla vzít lokomotiva od EC 170 Hungaria (350 014), ale zřejmě nastaly komplikace a vlak odjel až když měl již 119 minut zpoždění...
Včera odboráři prohlašovali, že v pátek se již jezdit bude, tak uvidíme, zda to splní...

Ostrava/Praha - V sobotu 8.11.2003 se konalo fotbalové klání Sparta Praha - Baník Ostrava. Pro fanoušky ostravského klubu byl vypraven mimořádný rychlík v trase Ostrava hl.n. - Praha Libeň - Praha Dejvice, odkud měli fanoušci pokračovat na spartanský stadion autobusy. Jízdu vlaku z Ostravy do Prahy Libně obstarala lokomotiva 163 260 DKV Ostrava, v úseku Praha Libeň - Praha Dejvice jely motorové lokomotivy 751 017 (vlaková) a 749 146 (postrk), obě DKV Praha. Vše ale bylo trochu jinak.

bleskovkaSlaný - V úterý po devatenácté hodině večerní došlo k mimořádné údálosti na trati 110. Vše zapříčinil zjevně silně podnapilý muž, který si ustlal na trati u zast. Slaný - předměstí a byl zachycen projíždějícím vlakem MOs 9738. Muž středního věku může hovořit o obrovském štěstí, protože z nehody vyvázl jen s rozdrceným kotníkem. Celá událost měla neblahý vliv na sjízdnost tratě a tak měl MOs 9738 zpoždění 110 minut, R 713 95 minut, MOs 9707 45 minut a R714 přibližně půl hodiny. Kuriozitou je počínání policie, která po prošetření nehody odeslala motorový vůz řady 810 do cílové stanice, ale po několika minutách se dožadovala jeho návratu, protože si policejní fotograf zapomněl toto vozidlo na místě nehody zdokumentovat...

informaceÖBB a PKP - České dráhy již oznámily mimořádnosti, které se v osobní dopravě odehrají ze začátku výluky a další opatření se mohou ještě přidat.
Komplikace při cestování zažijí cestující vlaků EC 172/173 a 104/105.
Vlak EC Vindobona 172 zahájí jízdu v Břeclavi, odkud pojede náhradní souprava do Prahy Holešovic, kde cestující přestoupí do kmenové soupravy, s ním pojednou do Hamburku. Podobný scénář zažijí cestující jedoucí z Hamburku. Ti pojedou do Prahy Holešovic v kmenové soupravě, ale v Holešovicích si přestoupí do náhradní soupravy do Břeclavi. V případě zpoždění jednoho z vlaků se přenese zpoždění i na druhý vlak, protože soupravy se vystřídají. Stejná výměna se uskuteční také v Petrovicích u Karviné, kde cestující z Břeclavi přestoupí z náhradní soupravy do kmenové soupravy do Warszavy a naopak...
Tyto mimořádnosti vznikly tím, že soupravy od vlaků EC 105 Sobieski a 173 Vindobona uvíznou po dobu výluky ve Vídni. Ve čtvrtek se očekávají ještě značnější problémy, protože polské železnice PKP zatím neustoupily od záměru ve čtvrtek vyhlásit generální stávku.
Kromě osobní dopravy se stávka značně dotkne a už i dotkla nákladní přepravy. České dráhy již musely pozastavit přepravu směřující do Rakouska ještě před vstupem na území ČR, aby se vlaky v ČR nehromadily. Na závěr ještě dodám, že cestujícím, kteří nevyužijí kvůli stávce jízdné, budou České dráhy vracet jízdné beze srážky. Reklamaci mohou cestující podat v mezinárodních pokladnách.

11.11.2003 - 22:29 - Stránky Filipa Havla nyní na Želpage ** Informace

informaceŽelpage - Před asi třemi hodinami se k nám přestěhoval Filip Havel se svými osobními stránkami, z nichž k nám přestěhoval sekci MSTS a původní adresu fhavel.wz.cz bude mít čistě jako osobní stránky. Jeho stránky naleznete na adrese: fhavel.zelpage.cz. Pro doplnění zde uvádím, že se na svých stránkách zabývá modely do MSTS a jejich skiny...
Dále Vás chceme informovat o tom, že do konce roku předěláme odkazy do přehlednější podoby...
Vítáme Filipa v Želpage!

obrazek Praha-Hlubočepy - Dnes dopoledne v Praze Hlubočepích probíhala rekonstrukce tragické srážky vlaku s osobním automobilem se svatebčany, která se zde stala 3.10.2003. tehda jela kolona svatebčanů z Barrandova na Smíchov a do předposledního automobilu značky Škoda Felicia narazil z ničeho nic vlak. Po nehodě bylo zjištěno, že signalizace v době nehody nebyla funkční. Dnes se ověřovalo, co signalizace udělá, když lokomotiva projede návěst stůj. To zkoumala drážní inspekce a přejezd hlídala Policie. Ze Smíchova odjela lokomotiva s jedním vozem a schválně projela návěst stůj a jela 60 km/hod., což byla i rychlost vlaku při tragédii. Signalizace nejprve zareagovala, ale po chvíli se chovala jako, když vlak nejede. Ale chvilku poté přes přejezd projel vlak, což byl právě moment, který se zkoumal. Při tragédii tehdy byly zraněny čtyři ženy, ale nehodu bohužel jedna nepřežila. Strojvedoucímu zatím nebylo sděleno obvinění z trestného činu, ale pravděpodobně brzo bude... foto iDNES 3.10.2003: Jiří Meixner.

obrazekÖBB - To nejhorší, co se mohlo stát se bohužel stane. V půlnoci z 11. na 12.11.2003 vstupují rakouští železničáři do časově neomezené stávky. Naposledy železničáři stávkovali 4.11.2003 od 0:00 do 12:00 hodin. To se stávkovalo kvůli chystané reformě železnic, kdy se ÖBB mělo rozdělit do čtyř společností. Rakouská vláda návrh schválila a proto se rakouští železničáři rozhodli vstoupit do časově neomezené stávky, která potrvá nejméně dva dny. Stávkovat bude i autobusová společnost POSTBUS, na protest proti částečné privatizaci. Je jisté, že Rakousko čeká velký chaos, protože nevyjedou vlaky a také značná část autobusů. Je jisté, že z/na ÖBB neodjedou vlaky:
Břeclav: EC 70/71, 74/75, 104/105, 172/173, 278/279; Os a Sp 23xx rychlík 202/203
Znojmo: Sp 185x a Os 628x
Č.Velenice: Os: 8603, 8615, 8616, 8617, 8642, 8646, 8649 a Sp 1760, 1971, 1976
H. Dvořiště: R 272/273; Sp: 1632, 1635, 1934, 1935, 1936, 1937, 1938, 1939; Os: 8501, 8510
To jsou zatím všechny dostupné informace.

obrazekupraveno 19:00 - PLZEŇ - Dnes, krátce před osmou hodinou ranní, vykolejila poslední náprava posledního vozu rychlíku 760, jedoucího z Českých Budějovic do Plzně. Nehodová událost se stala kousek před stanicí Nezvěstice. Vlak již zpomaloval do stanice Nezvěstice a někdo zatáhl za záchrannou brzdu, protože byl slyšet divný rámus a vlak se choval divně. Po zastavení vlaku bylo zjištěno, že poslední náprava vlaku "vypadla" a ničila šrouby kolejí. Po prvotním ohledání bylo zjištěno, že náprava vykolejila kvůli utržení dynama z podvozku, které vylo vlečeno a na nejbližším přejezdu se zachytilo o betonový panel přejezdu a tím došlo k vyšinutí nápravy. Ta poté ničila šrouby kolejí, než vlak zastavil (cca 500 metrů). Ve vlaku nebyl nikdo zraněn a škoda na železničním svršku byla vyčíslena na asi sto tisíc korun. Provoz na trati Plzeň - Č.Budějovice u Nezvěstic byl obnoven po třetí hodině odpolední.

obrazekKoridory - V minulých dnech a dnes jsou ukončovány jedny z letos posledních nepřetržitých výluk na českých železničních koridorech. 3.11. byla ukončena výluka sudé kolejové skupiny žst. Třebovice v Č., 7.11. byla ukončena výluka mezi odb. Chvaletice a Řečany n.L. a na 1. koridoru tak zbyla poslední stavba - sudá skupina žst. Choceň (do 28.11.03). Na druhém koridoru dnes končí stavby: 2. traťová kolej Polom - výh. Bělotín - Hranice n.M. a 16.11. naváže výluka 1. traťové koleje v tomto úseku. Tato výluka potrvá do 26.11.03. Dne 24.11.2003 skončí výluka 1. traťové koleje mezi stanicemi Ostrava hl.n. - Bohumín Vrbice, včetně liché kolejové skupiny. Poslední výlukové práce na koridorech pro letošní rok bude v úseku Hladké Životice - Studénka včetně liché skupiny žst. Hladké Životice. Poté již budeme čekat, jaké stavby budou na programu v roce příštím.

9.11.2003 - 21:09 - Konec spolupráce - novinka: aktuální výluky

informacePraha - Dnešním dnem končí spolupráce se serverem trainsim.tiscali.cz, v čele s pampalinym. Důvodem jsou již několik měsíců trvající spory a hádky. Místo aktualizací jeho serveru jsme pro vás, za přispění KŽC, sestavili aktuální seznam výluk, který se automaticky obnovuje, takže vidíte opravdu aktuální výluky. Doufáme, že to bude pro Vás užitečné. Dotazy směřujte do návštěvní knihy...

informaceBrno - Včera a dnes t.j. 8. a 9. 11. probíhá napěťová výluka mezi stanicemi Brno hl.n. - Brno Královo Pole. V uvedeném úseku byly vedeny vlaky osobní dopravy s přípřeží řad 750 resp 754. Včera byly pro tuto službu využity stroje 750.022 (dvě poziční světla), 750.243 a 754.043. Všechny stroje v pěkném laku, nulky červené se žlutým pruhem 600 mm. Z původní sestavy dnes zůstala jen 750.243 a přibyly 750.250 (nátěr viz 022 a 243 - již trochu ošumělý) a 750.308 (pěkná červená se žlutým bleskem). Zaslal: Milan Ř.

informaceBrno - V souvislosti s uvažovanou výstavbou nového osobního nádraží v Brně, které by mělo vzniknout cca 800 metrů jižně od dnešního hlavního nádraží, tedy v místech, kde dnes najdeme Brno - Dolní n., se uvažují způsoby zaustění jednak všech železničních tratí, ale zároveň i tras MHD. Brněnská radnice prosazuje cestu tzv. Severovýchodního diametru, což je podpovrchová tramvajová linka, která by odvezla cestující z nového nádraží do centra města. Objevila se však i alternativa železničního tunelového diametru, se kterou přišel p. Jiří Dukát, zástupce ČD pro Jihomoravský kraj. O co jde? Dosavadní železniční regionální doprava ze všech směrů (vyjma České Třebové) by přešla do podzemí a pokračovala by pod dnešním hlavním nádražím a Moravským náměstím (což jsou tradičně velké průsečíky MHD) dále k severu. Sám Dukát dodává, že se jedná o řešení sice finančně náročné, ale efektivní a zvládnutelné, neboť celý projekt může být financován nejen městem Brno, ale i ČD, SŽDC a Jihomoravským krajem. Vývoj sitace budeme nadále sledovat a objeví-li se nějaké nové zprávy, rádi se o ně s vámi podělíme.

informaceČeské dráhy - Od 14.12.2003, tedy s novým jízdním řádem, vstoupí v platnost malé tarifní změny. Tou hlavní bude nová síťová jízdenka pro druhou vozovou třídu s názvem "SONE+". Bude platit jen jeden den buď v sobotu nebo v neděli, maximálně pro pět osob (maximálně dva dospělí). Budou také dvě varianty. Za 130 Kč pro celou skupinu k jízdám pouze osobními vlaky a nebo 360 pro celou skupinu k jízdám osobními a spěšnými vlaky, rychlíky či expresy. Ve vlacích IC, EC a ve všech 1.třídách jízdenka platit nebude. Jízdenka bude platit kromě tratí ČD také na vyhlášených vlacích resp. tratích Deutsche Bahn, Viamont, Vogtlandbahn, Regentalbahn, Freiberger, Eisenbahn, Erzgebirgsbahn a LausitzBahn. Bude tak nahrazena českoněmecká jízdenka přátelství. Hlavní cílovou skupinou jízdenky SONE+ jsou rodiny s tím, že mohou na tuto jízdenku cestovat dva dospělí a další cestující musí být ve věku do 15-ti let. Cestující do 6-ti let se nepočítají a cestující 10 - 15 musí prokázat svůj věk.
Další zajímavostí od 14.12.2003 je zrušení doplatku do vlaků IC/EC. Když cestující jede z ČR na Slovensko vlakem IC nebo EC (od nového JŘ se opět některé vlaky vrátily do kategorie IC), nebude muset platit doplatek za vlak EC/IC při přejezdu na slovenské železnice. ČD tento doplatek zrušily již se současným grafikonem. Další novinkou mezi ČD a ÖBB je zavedení zpáteční jízdenky EURegio i na vlaky EC. Dohodly se na tom ČD s ÖBB. Jízdenka zároveň také zlevní na přibližně 450 Kč z Brna do Vídně a zpět. Jízdenku je možné zakoupit i pro cesty i přes ostatní přechody ČD / ÖBB.
ČD také oznámily, že za prvních deset měsíců přepravily stejné množství cestujících, jako za stejné období v loni 145 milionů cestujících.

informaceČeskoněmecké příhraničí - Po několikaletém prodlužování tzv. "Jízdenky přátelství" se tentokrát již nepodařilo platnost prodloužit a tak dne 14.12.2003 v 3:00 hodin ráno tato nabídka končí. Stane se tak, protože jízdenka již nebyla přijatelná pro německé dopravce. České dráhy ale připravily náhradu v podobě tzv. nabídky SONE, ale budeme si muset za cestu do německého příhraničí trochu připlatit. O novinkách od 14.12.2003, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, bude pojednávat další zpráva ...

obrazekZápas v Praze na Letné - České dráhy v sobotu 8.11.03 vypraví z Bohumína v 5:04 zvláštní rychlík, který zastaví ve stanicích: Ostrava hl.n., Ostrava-Svinov, Studénka, Suchdol nad Odrou, Hranice n.M., Olomouc hl.n.; Zábřeh n.M.; Česká Třebová; Pardubice hl.n.; Kolín; Praha Libeň a odtud pojede na Hrabovku a přes karlínský spojovací viadukt na Negrelliho viadukt, dále do Prahy Buben a do Dejvic, kam dorazí v 10:56. Odtud je již kousek naLetnou, kde se utkají týmy Sparta Praha a Baník Ostrava. Souprava bude tvořena 14 vozy druhé třídy. Vlak pojede i naopak a to s odjezdem z Dejvic v 17:40, zastaví ve stejných stanicích a do cílového Bohumína dorazí ve 23.21 hodin. Kromě tohoto posilového rychlíku pojedou i posilové vozy. Například na R600 jich pojede pět a z Prahy hl.n. pojedou do Dejvic, kam dorazí v cca 11:49 a také na vlaku R440 Vsacan pojede více vozů. Ve zvláštním vlaku bude platit tarif ČD včetně všech slev a jízdních výhod. Dle www.cd.cz zpracoval

« Nowsze wiadomości | 1 ... 489 490 491 492 493 ... 506 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:04
zachodzi o 20:00