..: Aktualitások és cikkek :..

obrazekHradec Králové - Navštívili jsme muzeum sdělovací a zabezpečovací techniky ČD v areálu společnosti Signalmont v Hradci Králové. Pavel s Ondrou udělali fotoreportáž. Je to taková pozvánka na příjemné strávení volného času. Naše prohlídka trvala téměř čtyři hodiny a to za pouhých 20 korun.

obrazekHradec Králové - Jedna zapomenutá fotoreportáž ze dne dětí s pojišťovnou. Tato akce se konala 24.5.2003 a pořídil ji Petr Čeřovský.

19.6.2003 - 23:04 - Průjezd pendolina Prahou hl.n. zachycen na video

obrazekPendolino - Po technických problémech s grabováním videa VHS do digitální podoby se konečně povedl šestimegový soubor, který opravdu stojí za to stáhnout. Je zachycen celý průjezd hlavním nádražím. Souprava jela přesně podle depeše 20 km/h. Záznam trvá přesně 56 sekund a je to opravdu krása. Pár údajů - formát MPEG 1 a je to bez zvuku - stejně by nebylo nic slyšet. Autorem je Hawkey, kterému velice děkuji za tuto skvělou nahrávku.
Pořízeno na VHS kameru přibližně ve čtyři ráno dne 19.6.2003.

video

19.6.2003 - 17:22 - Pendolino (řada 680 ČD) je již v ČR, ale je poškozené

obrazekPendolino - Tak nakonec ještě včera se v Horním Dvořišti ukázala jednotka řady 680 ČD. Z Rakouska přijela otočená, zřejmě, aby nebylo vidět poškození, které bylo způsobeno na ÖBB. V Rakousku bylo pendolino přepravováno přímo jako součást nákladního vlaku, ale někde se vlivem prudšího brždění vyháklo převodní spřáhlo a jeden vůz prorazil jednotce čelo nárazníky. Z Českých Budějovic vyjelo v 22:46; u Prahy Měcholup se ukázalo v 3:21 a poté jelo do Prahy Hostivaře a dále neplánovaně přes Malešice - Libeň a hlavní nádraží do Vršovic. Původně mělo jet do Vršovic přímo, ale někdo nakonec rozhodl, že pojede přímo do ONJ bez úvratě. Bohužel ve tři ráno nepracujeme a tak se nám nepodařilo pendolino vyfotit. Ale náš kamarád Hawkey ve čtyři ráno přijel z Ostravy z veletrhu a natáčel si své spolucestující, ale najednou uviděl pendolino a začal jej natáčet. Pokud se vše povede, večer bude tady k mání video z průjezdu této jednotky Prahou hl.n. od Hawkeye!!! Pro začátek tu máme pár screenů z videa.

obrazekSprejerství - nedávno jsem si přečetl článek na serveru parime.cz kde je popis takzvané sprejerské akce za účelem počmárání vlaku či jiné věci. Ale skupinka byla zastavena pochůzkaři police čr jak to dopadlo a jak to asi ve většině případů dopadá si můžete přečíst zde.

obrazekPendolino - Dnes mělo do České republiky přijet první pendolino Českých drah. Byla vydána depeše a povolení od URMIZY (Ústřední registr mimořádných zásilek), z Prahy odjela na přípřeži rychlíku 633 lokomotiva 362 164, ale pendolino zatím nedorazilo ani do Horního Dvořiště. Důvodem zpoždění, které bude opravdu závratné je roztržení vlaku v Rakousku. Jen upřesním, že souprava jede ve složení vlaková lokomotiva 4 ochranné osobní vozy jednotka řady 680 ČD. Z Horního Dvořiště do Českcý Budějovic pojede zamračená z Budějovic do Vršovic pojede ESO. Vlak pojede na českém území jako 1. násled vlaku 272 (Služebně Sv 1. Nsl 272). O cestě pendolina Vás budeme průběžně informovat.

obrazekHradec Králové - Královéhradecká rada města odsouhlasila pořízení pomníčku, který bude u železničního přejezdu v Hradci Králové - Březhradě připomínat oběti srážky autobusu MHD a osobního vlaku. Tragédie se stala začátkem dubna a zahynuli pří ní čtyři cestující z autobusu. Dodnes lidé nosí na místo havárie květiny a černý den zde připomínají i dřevěné křížky. Schválili jsme záměr na pořízení pomníčku a hlavní architekt má za úkol vybrat vhodné místo pro jeho umístění. Rovněž bude zadáno vypracování studie architektonického návrhu jeho podoby, potvrdil náměstek hradeckého primátora Josef Malíř. Zatím není rozhodnuto o tom, jak vysokou částku město na pomník vyčlení.K havárii došlo tak, že autobusový spoj MHD, vyjíždějící pravidelně z Březhradu do centra krátce před šestou hodinou ranní, vjel po několika desítkách metrů na přejezd bez závor. Právě v té chvíli se přiřítil asi pětaosmdesátikilometrovou rychlostí osobní vlak, jedoucí z Pardubic do Jaroměře. Lokomotiva zasáhla zadní část autobusu, v němž sedělo osm lidí. Řidič a trojice cestujících zemřeli na místě, čtyři další lidé utrpěli různě vážná zranění.Vyšetřování příčin není dosud ukončeno. Policie stále nemá výsledky analýz drážního zabezpečovacího zařízení a technického stavu autobusu, uvedla mluvčí hradeckých policistů Anna Pešavová. Pitva řidiče prokázala, že neměl v krvi alkohol a v době střetu byl zcela zdráv.
Podrobnosti o nehodě si můžete vyhledat vyhledáváním nebo přečíst článek na serveru novinky.cz a to zde
Zdroj: novinky.cz

17.6.2003 - 21:44 - Přehled nostalgických jízd také na ŽelPage

obrazekPraha - Občas nám chodily dotazy, zda budeme také zpracovávat seznam nostalgických akcí, že na ŽelPage dosti chybí. Toto jsme si uvědomovali i my proto jsme toto začali řešit. Zkoušeli jsme dělat seznam vždy na aktuální víkend, ale moc se nám to nevedlo. Jednoho dne se ale ozval Zdeněk Michl - místopředseda Klubu železničních cestovatelů a nabídl nám spolupráci. Tu jsme nemohli odmítnout a výsledkem bude, že budeme mít možnost čerpat z jejich databáze nostalgických jízd. Velice KŽC děkujeme. Věříme, že tato novinka přispěje k rozšíření informací získaných z našich stránek. Nostalgii najdete v menu skutečná železnice.

obrazekLiberec - Dne 8. června pořádal Mladoboleslavský železniční spolek dopravně-nostalgickou akci "Za tramvajemi do Liberce". Šlo o akci vskutku všeobecně - dopravní, protože v programu nebyla jen jízda vlakem, ale (především) historickými vozidly MHD - tramvají a autobusem. Odjezd historického motorového vozu M131.1081 byl plánován z mladoboleslavkého hlavního nádraží v 8.35; vzhledem k čekání na příjezdy a odjezdy všech pravidelných vlaků jsme vyjeli krátce před devátou hodinou ranní.

obrazekobrazekPraha hl.n. - Jan Linger předevčírem navštívil hlavní nádraží za účelem pořízení dalších fotek rekonstrukce severního zhlaví žst. Praha hl.n. Stavba opět pokročila hodně dopředu. Již je zbourán jižní pilíř, který bude posunut na jih a budovy, místo kterých bude širší silnice. My Vám nabízíme fotky.

Během focení objevil také, že se děje něco zvláštního na prvním a druhém nástupišti. Našel zde filmaře, kteří proměnili Prahu hl.n. na nádraží Paris Est.

15.6.2003 - 15:15 - Czech Raildays 2003 v Ostravě již od této středy

informaceOstrava - Letos se koná již čtvrtý ročník mezinárodního veletrhu Czech Raildays - Dny kolejové dopravy Ostrava. Výstava se koná v blízkosti ostravského hlavního nádraží v komerčním obvodu. Na výstavě bude k vidění drážní technika, vozidla drážní ale také něco z městské hromadné dopravy. Veletrh se koná od středy do soboty (18.-21.6.2003), ale v sobotu bude přístupná pouze venkovní část expozice. Redakce Želpage zde zřejmě nebude, ale možná, že se zde něco z této akce objeví díky kamarádům :)

informaceNa R 636 hořela lokomotiva - Dnes odpoledne na vlaku R 636 z Českých Budějovic do Prahy začala hořet vlaková lokomotiva 363.111 DKV České Budějovice. Stalo se tak kousek od železniční zastávky Čtyřkoly. Důsledkem bylo zpoždění vlaku R 636 o asi 90 minut, což mělo za následek předjetí vlakem R 638, který vyjíždí z Č. Budějovic o hodinu později a zpoždění několika osobních vlaků až o 25 minut. Pro rychlík si nakonec přijela lokomotiva 363.113 taktéž DKV České Budějovice.

obrazekTIP na fotovýlet - Dnes již legendární Čmeláci, tedy lokomotivy řad 770 a 771, se pomalu vytrácejí z našich kolejí. O to více potěšující je počin pracovníků DKV Louny, PJ Kralupy nad Vltavou, kteří se rozhodli zprovoznit a udržet v provozuschopném stavu několik lokomotiv řad 770 a 771, které jim byly přiděleny z jiných PJ, převážně ze Všetat. Lokomotivy bohužel nedostaly nový lak, ale jsou den co den k vidění právě v Kralupech nad Vltavou. Dvojice čmeláků je již letmo nasazena do provozu. Během tohoto týdne se čmeláci vydaly i na sólo jízdu do Roudnice nad Labem. Celkově je tedy k vidění 6 kusů (2 v červeno-žlutém nátěru a 4 v nátěru zeleno-bílém).
Ale Kralupy nad Vltavou vynikají i jinými zajímavými fotoobjekty. Na velmi pohledném nádraží lze spatřit prakticky všechny druhy vlaků, vyjma SC a IC. Ve dvouhodinovém taktu zde projíždějí vlaky EC ve směru Praha - Děčín a zpět, rychlíky na témže rameni 1. tranzitního koridoru jezdí v taktu hodinovém. Je sem zaústěno i několik trati regionálního charakteru a u pražského zhlaví najdete i poměrně velký ranžír. Na kolejích tak můžete spatřit lokomotivy řad 110, 111, 121, 122, 123, 141, 162, 163, 371, 372, jednotky 451, 452, 460 a jednou denně i 471, dieselové lokomotivy 708, 714, 720, 721, 730 (ext.dopravce), 740, 742, 749, 751 (dvě nové teď přišly z DKV Č. Budějovice), prototypový 752.001-8, 753.7 (OKD) a nově i provozní 770 a 771. Motorové vozy 809, 810, 820, 843, někdy i 852, 853 a 854. Jde tedy o velmi širokou plejádu lokomotivního parku ČD, která rozhodně stojí za vyfocení. A navíc: rychlíkem jste z Prahy v Kralupech za necelých třicet minut!

obrazekVelké Popovice - Trochu opožděně, ale přeci jen jsme zpracovali reportáž z 11. dne Kozla, který se konal 7.6.2003 ve Velkých Popovicích. Z Prahy byl vypraven zvláštní vlak. Na akci se podílely lokomotivy 423.094 a 555.0153 spolku KHKD a 464.102 z depa Praha Vršovice. Vlak jel v trase Praha - Strančice a ze Strančic jezdily zvláštní vlaky na vlečku pivovaru a zpět do Strančic.
Večer jel vlak opět do Prahy..

informaceČeské dráhy a PID -Tuto neděli, tedy 15.6.2003, vstoupí v platnost druhá a zároveň letos poslední změna jízdního řádu Český drah 2002/2003. Změněny byly hlavně časové polohy vlaků a zkvalitnění některých přípojů. Tento den také dojde k plné integraci na trati 120 Praha - Kladno a na trati 093 Kladno - Kladno Ostrovec. Plnou integrací se rozumí, že cestující budou smět cestovat na této trati i na jízdenky za 12/6 Kč. Jízdenky za 8/4 Kč ve vlacích neplatí!!!
Dále by měla být od tohoto dne (15.6.) v prodeji síťová jízdenka Junior Tour, ale kvůli tarifním změnám od 1.7.2003 již v prodeji nebude !!! Změnu v tištěné podobě si můžete vyzvednout v žst. proti odevzdání kuponu číslo 2 z jízdního řádu ČD 2002/2003.

Régebbi hírek
« Újabb hírek | 1 ... 488 489 490 491 492 ... 494 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Az E-Shop kínálataopen/close
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
» Link hozzáadása
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 07:26
nyugszik: 18:07

meteo meteo
:. újdonságok a VLAKY.NET oldalán
Poslední příspěvek Mašinky jako vyšité? Nejen jako! (3)
Milí čtenáři internetového magazínu VLAKY.NET! Po delší době je tu další volné pokračování článku o vyšitých mašinkách. V minulém díle jsem se zaměřil na dopravce AWT a teď pro změnu jsme se vrhli na něco ...

Poslední příspěvek Naše téma: Noční doprava na železnici
Ať chceme nebo ne, lůžkové a lehátkové vozy postupně mizí z evropské železnice. Deutsche Bahn je přestala provozovat loni v prosinci a letos se přidá maďarská Utasellátó. Proč se ubytovací vozy stávají ...

Poslední příspěvek Letní putování Čechami, Moravou a Slovenskem (2)
Na konci první části líčení mých zážitků z dovolenkového cestování po území někdejšího Československa (s malou odbočkou na polské území) jsme se rozloučili 16. srpna ve vlaku z Bratislavy do Břeclavi. ...