..: Aktuality a články :..

informaceSuchdol nad Odrou - Rychlík 424 Laborec, jedoucí z Humenného do Prahy, měl v neděli 23.11. ve stanici Suchdol nad Odrou překážku. Do kolejiště se totiž zbloudil železný podstavec pražců, ale vlak nijak neohrozil. Podstavce jsou běžně umístěny poblíž koleje, ale do kolejiště je zřejmě něco přemístil, nebo je v někdo v kolejišti zapomněl. Ve stanici a okolí se totiž ještě stále pracuje na stavbě druhého železničního koridoru. Vlak překážku přejel bez větších problémů a škody jsou minimální. Vlak po odjezdu ze Suchdola měl navíc 15 minut zpoždění, než se zjistilo, co se stalo. Překážky si do doby průjezdu vlaku nevšiml.

informacePraha - Již tento pátek začne další část stavby nového přemostění Seifertovy ulice a její zahloubení. 29.11.2003 bude zahájena výluka tramvají 5, 9, 26, které budou nahrazeny linkou X9 v trase Husinecká - Dlážděná (zastávka poblíž Masarykovu nádraží) - Husinecká. Současně s tramvajovým provozem bude přerušen i provoz silniční. Linka 135 bude jezdit bez omezení. Tramvajová trať bude během této výluky provizorně přeložena. Výluka tramvají skončí dne 20.12.2003 a tím dnem utichne silniční provoz v Seifertově ulici (od křižovatky s Italskou po křižovatku U Bulhara) úplně, protože linka 135 bude mezi Florencí a nám. W. Churchilla zrušena. Toto je již druhá - náročnější etapa, která měla navázat na první, ale občanská sdružení se stále odvolávala bez udání důvodu, na což mají dle současně platných zákonů právo. Stavební povolení byla vydávána od 23.5.2003 a poslední bylo vydáno až 14.11. Seifertova ulice bude zahloubena až o jeden a půl metru. Zahloubení bylo podmínkou pro uskutečnění rekonstrukce a rozšíření mostů, protože by v místě neprojely ani tramvaje. Zahloubením a rozšířením se ulehčí automobilové dopravě v této oblasti. Pro železniční dopravu má tato stavba velký přínos, protože mostní konstrukce s průběžným kolejovým ložem umožňuje měnění uspořádání zhlaví, což bude využito hlavně při stavbě "Nového spojení". Samotné Nové spojení mělo začít vznikat již začátkem roku 2004, ale občanská sdružení se opět odvolávají a tak se nedá termín zahájení ani odhadovat. Stavba mostů a zahloubení Seifertovy ulice by mělo být dokončeno 15.listopadu 2005, kdy se do ulice vrátí automobilový provoz, linka 135, tramvaje budou jezdit po nové přeložce, železniční dopravě bude sloužit i východní část mostu a pro pěší bude sloužit lávka "nalepená" na východní část mostu.
Jedinou stavbou, která se uskuteční bez problémů, bude zřejmě nové nástupiště v žst. Praha Libeň, které by mělo být dokončeno do zahájení MS 2004 v ledním hokeji. Libeňské nádraží totiž přímo sousedí s novou arénou, kde se bude také akce konat.

obrazekŘada 680 ČD - Těm, kdož si již otevřeli nový jízdní řád, nemohl ujít hned na straně A1 odstaveček PENDOLINO. Píše se v něm, že v průběhu platnosti budou do provozu nasazeny nové jednotky řady 680 na trase Dresden - Praha - Wien. Dále v jízdním řádu si můžeme najít, že se tak má stát 13.6., kdy má být tato řada nasazena na vlaky EC 1275 (náhrada EC 75) a EC 1278 (náhrada EC 278). O den později pak na EC 279 (náhrada EC 279) a EC 74 (náhrada EC 74). Ještě před tím ale musí pendolino jezdit na vnitrostátních spojích, aby bylo řádně otestováno. Na vnitrostátní testování jsou vyčleněny spoje:
Ex 570/ 571 "Brněnský drak", který je v sudém směru zkrácen na trasu Praha Smíchov - Břeclav, spoje jedoucí ode dne vyhlášení: Ex 1570 - 1574 a dle www.cd.cz má být nasazováno i na rychlíky 854/857. V dubnu má být nasazeno též na zvláštní vlaky mezi Prahou a Ostravou pro fanoušky MS 2004 v hokeji, které se bude konat právě v Praze a Ostravě (viz anketa). V současnosti se pendolino může zkoušet pouze večer a v noci, protože na ŽZO testuje externí firma a ŽZO má ve dne pronajatý. Do doby, než bude jednotka schválena drážním úřadem, nebudou ČD přebírat další jednotky. Příští půlrok tak mají ČD co dělat, aby se podařilo prosadit schválení jednotky jako typu. Pokud se schválení nepodaří, bude buď prodloužena platnost jízdy vlaků a oběhů souprav EC 75/278/279/74 a nebo začne platit jízdní řád se zkrácenými jízdními dobami a vlaky s klasickými soupravami budou mít zpoždění. Našel jsem také zajímavý článek o tom, co se bude dít, když se porouchá řada 680 ČD v pravidelném provozu. Na jednotku je možné dát přípřež, ale maximální rychlost vlaku musí být snížena na 120 km/hod. a strojvedoucí přípřežního hnacího vozidla se musí řídit klasickými rychlostníky. Zpoždění takového vlaku je odhadnuto na přibližně hodinu a půl, protože se musí vzít v úvahu také přepřahy. Pro příklad berme v úvahu poruchu jednotky ve Vídni. První přepřah v Břeclavi z lokomotivy ÖBB na řadu 363 v Praze by zřejmě došlo k výměně jednotek. Pokud by se jednotka rozbila na trase do Děčína, jako přípřež by byla použita řada 371/372, která by jednotku dotáhla až do Dresdenu. Dále se v článku brala varianta náhrady pendolina klasickou soupravou. Měla by být složena z vozů Aee, Ampz, Apee, Bee, Bmz, Bpee a z restauračního vozu WRmz. Zpoždění by bylo "jen" cca půl hodiny. Přejme ale jednotkám, aby byly schváleny co nejdříve a jezdily bez nehod a problémů.

obrazekLiberecký kraj - Několik odborníku se nyní zabývá tím, jak zabezpečit železniční přejezdy v Liberecké kraji. Přejezdy dají do tří kategorií: Přejezdy, které mají nebo budou mít signalizaci a závory; přejezdy, kde budou instalovány zpomalovací prahy a přejezdy, většinou polní, které budou zrušeny. Vybavení přejezdu signalizací a závorami přijde na částku kolem 4 milionů. Přejezdy obcházejí zástupci ČD, Policie a odborníci. V Libereckém kraji je celkem 550 přejezdů, z nichž 235 má signalizaci nebo i závory. Po ukončení zpracování studie bude vyhodnocena a dle ní bude dohodnuto, co s přejezdy. Pokud se ČD dohodnou s Drážním úřadem a s majitelem pozemku, budou moci být zrušeny některé polní přejezdy, které jsou mnohdy nevyužívané a také mnohdy musí přes ně jezdit pomalu, kvli špatné viditelnosti. České dráhy také zbytečně vyhazují prostředky na jejich údržbu.

informaceTrať 020 - Zítra v 8:30 ráno bude zahájena nepřetržitá výluka v úseku Káranice - Chlumec nad Cidlinou na trati 020 Velký Osek - Hradec Králové - Choceň. Vlaky budou nahrazeny právě mezi žst. Káranice - Chlumec n.C., rychlíky budou nahrazeny autobusy mezi žst. Chlumec n.C. - Hradec Králové hl.n. Rychlík 752 a expresy 550/551 "Krakonoš" pojedou odklonem po koridoru přes Pardubice. Změny nastanou také u přímých vozů vlaků. České dráhy doporučují sledovat vývěsky v příslušných stanicích, kde budou podrobnější informace. Výluka bude ukončena v neděli 30.11.2003 v 17.35. České dráhy se omlouvají za vzniklé komplikace a zpoždění vlaků.

informacePraha - V týdnu od 3.11. do 9.11. probíhaly volby tří zástupců zaměstnanců ČD do Dozorčí rady akciové společnosti České dráhy. Voleb se zúčastnilo 73, 11% oprávněných voličů, tj. 56 895 odevzdaných volebních lístků, z nichž bylo 17 neplatných. Na první pozici se umístil Jaroslav Dušek (předseda OSŽ) - 40484 hlasů, druhá příčka patří Kurtu Mužíkovi (1. místopředseda OSŽ) - 27166 hlasů a třetí místo uhájil Jiří Kratochvíl (místopředseda OSŽ) s počtem 24269 hlasů. Na dalších pozicích se umístili: Petr Čecháček (6811 hlasů), Petr Šťáhlavský (6802), Vladimír Mládek (5871), František Pospíšil (5117), Jiří Našinec (5107), Danuše Marušicová (4241), Luboš Hanák (3856), Jan Fridrich (2556), Milan Lokvenc (2406), Karel Otava (2032), František Pražan (1643), Vladimír Honzák (1525) a Josef Lopauer (1217). Všem zvoleným zástupcům gratulujeme.

obrazekJízdní řád 2003/2004 - V některých železničních stanicích je již k dostání knižní podoba jízdního řádu. Letos má oficiálně název: "Traťové jízdní řády 2003/2004, úřední vydání Českých drah (viz obrázek)" Jízdní řád stojí letos 60 Kč a hned Vás čekají malé změny za tisku (na konci JŘ). Oprava zabere cca 5 - 10 minut... V průběhu platnosti tohoto jízdního řádu vstoupí v platnost dvě změny. První dne 29.2. a druhá 13.6.2004. Pokud budete chtít najít spojení přímo bez jízdního řádu, může Vám posloužit adresa www.idos.cza nebo také SMS dotaz... popis najdete zde... Jízdní řád bude platit až do 11.12.2004. Diskusi k novému JŘ najdete zde.

obrazekAnketa - Dnes vyhlašujeme anketu na téma: "Myslíte si, že řada 680 ČD bude vozit fanoušky hokejového MS 2004 mezi Prahou a Ostravou?" Nyní je s touto řadou stav takový, že se zkouší stále jednotka 680.001 a další jednotky zatím do ČR nebudou dováženy. Jednotka musí splnit veškeré testy, nařízené Drážním úřadem. Proces to bude nelehký, ale doufejme, že jednotky budou včas schváleny a budou včas nasazeny do pravidelného provozu s cestujícími.
Stará anketa: V minulé anketě jsme se ptali na to, zda byste zvolili kratší, ale razantnější možnost výluky Pirna - Bad Schandau, tedy 9 měsíců s úplným vyloučením provozu, nebo 5 a půl roku jednokolejný provoz mezi Pirnou a Bad Schandau. Drtivá většina z Vás (235 hlasů) byla pro razantnější variantu a 54 bylo pro déle trvající výluku vždy jedné koleje... Celkem tedy hlasovalo 289 lidí. Děkujeme Vám.

informaceÖBB - Stávka rakouských železničářů sice skončila v pátek 14.11., ale teprve včera se opět rozběhla přeprava kontejnerů z Německa do Rakouska. Do včerejška se jich nashromáždilo k přepravě 10 000 tun z německých přístavů do Welsu, Lince a Vídně. Na odvoz této zátěže zajistily DB dva vlaky. V terminálech je akutní nedostatek vozů a proto platí určitá opatření. Situace v Rakousku je také nepříznivá. Je zde totiž nedostatek hnacích vozidel a proto se 18.11. nacházely ve Vídni vlaky, které měly odjet již 17.11. Tři dny stávky měly (a mají) pro nákladní dopravu katastrofální následky ...

informacePraha - Přestavba mostů nad Seifertovou ulicí v Praze se hnula opravdu kupředu a již je vidět pořádný kus práce. Nyní vrcholí přípravy na provizorní přeložku tramvajové tratě, dělají se přeložky inženýrských sítí. V současnosti je hotov nový vjezd do terminálu autovlaku od Italské ulice. Do budoucna bude provedeno trvalé přeložení tramvajové tratě a do míst, kde bude provizorium se rozšíří Seifertova ulice a bude zde nový chodník. Celá stavba má být ukončena koncem příštího roku, takže největší kus práce je teprve před námi.

informaceŘada 471 - V červnu letošního roku byla ČD dodána poslední třívozová jednotka řady 471, s číslem 013. Nyní je mezi ČD a ČKD Vagónkou uzavřena smlouva na dodávku jednotek 471 s čísly 014-023, ale smlouva bude, z finančních důvodů, účinná po částech. Nyní se například jedná o jednotky 014 a 015, které by mohly být dodány ČD v prvním čtvrtletí 2004. Ty budou hrazeny zřejmě z úvěru od Eurofimy, jehož navýšení schválila nedávno vláda ČR (Vláda poskytuje na úvěr garanci). Další jednotky budou dodány tedy dle finančních možností ČD Vagónka je schopna vyrobit ročně pět třívozových jednotek 471.

16.11.2003 - 22:56 - Problémy s provozem doufejme zažehnány

informacePraha - Včerejší hacknutí poskytovatele hostingu NetworX (goo a kbx.cz). včetně všech stránek (i nás), přepsalo naštěstí pouze soubory index.* Obnova Želpage byla rychlá - již za deset minut stránky opět běžely. Dnes byla všechna data nahrazena zálohou a tak se vše vrátilo do původního stavu. Poté však začaly práce na vyšším zabezpečení hostingu, ale při nich spadlo Apache. Stránky proto opět nefungovaly. Plná obnova se podařila po několika desítkách minut a doufáme, že se již tyto problémy nevyskytnou. 1win зеркало сайта рабочее на сегодня

obrazekMladoboleslavsko - Dnes dopoledne došlo v Podlázkách, v úseku Mladá Boleslav hl.n. - Bakov nad Jizerou, k nehodové události na železničním přejezdu vybaveným světelným zabezpečovacím zařízením. Řidič škody 120 nedbal signalizace a vjel přímo pod právě projíždějící rychlík 912 (turnusově 843 043 043). Po nárazu bylo auto odhozeno do vzdálenosti 30 metrů od přejezdu a bylo dosti poškozeno. Vlak zastavil až po 300 metrech. Těžce zraněného řidiče transportoval vrtulník a nyní je v pražské nemocnici na Builovce v bezvědomí. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Podle prvotních závěrů světelná signalizace fungovala. Škoda je odhadnuta na drážním vozidle na sto tisíc korun. Doprava byla obnovena kolem poledne.

informaceÖBB/ČD - Dnes je již třetí den stávky a slíbený dnešní konec se zřejmě neuskuteční. Proto i nadále budou rušeny vlaky. Situace na přechodech:
Břeclav: Stanice a okolí je dosti naplněna nákladními vlaky, které směřují do Rakouska, Osobní vlaky Břeclav - Wien Nord/Süd. zrušeny bez náhrady, R 202/203 začíná/končí v Břeclavi, souprava pro R 202 od R 203, v úseku Wien Süd - Břeclav a zpět je odřeknut bez náhrady. Ve stejném úseku jsou zrušeny i vlaky EuroCity 70/71 (z Břeclavi do Prahy a naopak jede jen souprava EC 132/133), 74/75, 104/105, 172/173, 278/279. Z důvodu uvíznutí dvou souprav (od EC 105 a 173) jsou též změněny oběhy souprav. První oběh: 75(Ph-Břeclav)/172(Břeclav Holeš.)/173(Holeš. - Břeclav) /74(Břeclav - Ph). Druhý oběh: 279/278. Nejsložitější je to s vlaky 104 a 105. EC 104 byl dnes sestaven ze dvou skupin vozů. Vpředu RIC souprava DKV Praha (do Břeclavi dovezl vlak R 375) a vzadu vozy DKV Ostrava neRIC. Na dnešním EC 105 jede náhradní souprava PKP a opět se nebude platit příplatek EC. Vlaky 104/105 nevezou ani přímé vozy EC 204/205 Petrovice u.K. - Krakow. Cestující proto musí v Petrovicích u.K. mezi vlaky 104/204 a 205/105 přestoupit.
Znojmo: osobní vlaky 6281 - 6289 a Sp 1850 - 1856 budou jezdit jen v úseku Znojmo - Šatov. Spěšné vlaky v úseku Znojmo - Retz, ale místo rakouské soupravy PJ Znojmo vystaví motorový vůz 810.
České Veleníce: všechny vlaky v úseku České Velenice - Gmünd NÖ odřeknuty bez náhrady.
Horní Dvořiště: všechny vlaky v úseku Horní Dvořiště - Summerau / Linz Hbf. odřeknuty bez náhrady, rychlík 272/273 neveze vůz Bcm SBB, ten je odstaven v ONJ a vyčká ukončení stávky.

informaceÖBB/ČD - Stávka zaměstnanců ÖBB, která začala 12.11.2003 v 0:00 hodin výrazně zkomplikovala provoz i na ČD. Vlaky jezdící do Vídně končí v Břeclavi a zde mají jiné oběhy, než obvykle. Například vlak EC 75 má obrat na náhradní soupravu vlaku EC 172 do Holešovic, zde obrat na náhradní soupravu EC 173 do Břeclavi a zde obrat na EC 74 do Prahy hl.n. Jenže včera se vlak EC 75, vinou roztržení soupravy po odjezdu z Prahy, zpozdil a zpoždění se promítlo do celého tohoto oběhu. Druhý oběh byl: souprava od vlaku EC 279 přecházela na vlak 278, ale vlaku EC 279 se porouchala lokomotiva 350.004 (nedávno vyjela z Vrútek po pravidelné opravě) a ze Zaječí vlak táhla laminátka 230.003. Zpoždění se poté přeneslo i na vlak 278 do Drážďan. Ode dneška až do odvolání jezdí vlaky EC 104/105 pouze z/do Břeclavi do/z Petrovic u Karviné. Zítra bude navíc vlak 105 vypravovat DKV Ostrava a nasadí na něj tři vozy B (bez RIC) a jeden vůz A/AB. Be vlaku tak nepojede ani restaurační vůz. Nebude se tak vybírat příplatek EC pro tyto dva vlaky. O této stávce je již hodně informací a aby byly všechny pohromadě, proto se jí věnuje tento zvláštní speciální článek.

« Novější zprávy | 1 ... 488 489 490 491 492 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03