..: Aktuality a články :..

obrazekSeverozápadní a západní Čechy - S novým jízdním řádem se na území republiky budeme moci setkat s více cizími železničními podniky - hlavně v severozápadních a západních Čechách. Na trati mezi Vejprty a Cranzahl [DB] bude obnovena pravidelná osobní doprava. Každý den pojede z/do Vejprt do/z stanice Chemnitz. Od dubna mají některé vlaky zajíždět až do Chomutova. Společnost Vogtlandbahn nyní provozuje regionální dopravu z Marktredwitzu do Zwickau přes Cheb. Tato vozba bude rozšířena tak, že některé vlaky budou vozit přímé vozy z/do Mariánských Lázní. Společnost Viamont, která má pronajaté jednotky typu Regiosprinter a jezdí nimi s společně se společností Vogtlandbahn ze Sokolova do Zwickau bez přestupu, budou o víkendech stále zajíždět vybranými spoji až do Karlových Varů. ČD společně se společností Erzgebirgsbahn budou o víkendech jezdit z Karlových Varů do Zwickau přes Potůčky moderně. Německá společnost zde nasadí jednotky DESIRO. Petr Provazník zachytil Desiro ve Františkových Lázních.

obrazekdoplněno 19:10 - Vyškov na Moravě - Dnes v 6:20 ráno došlo mezi stanicemi Ivanovice na Hané a Vyškovem na Moravě ke střetu rychlíku 930 (Olomouc - Brno) s prázdným nákladním vozem, který ujel posunovačům z Vyškova na Moravě. Vlaku se téměř nic nestalo jen bylo poškozeno čelo lokomotivy 363.050 DKV Brno (škoda cca 700 000 Kč). Železniční vůz byl zcela zdemolován. Zraněn byl pouze jeden cestující - zaměstnanec ČD, který jel do práce, ale jeho zranění nebylo příliš vážné. Souprava byla nejprve stažena do Vyškova a byl přeměřován svršek, zda není poškozen. Po jedenácté hodině byla doprava obnovena. Během přerušení byly rychlíky a expres odkláněny přes Kyjov nebo Břeclav, osobní vlaky byly nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. V místě nehody je dočasně snížena rychlost na 50 km/h (normálně 90 km/h). Doplnil Martin z Vyškova Díky.

obrazekPraha Hlubočepy - Strojvedoucí nákladního vlaku, který dne 3.10.2003 projel návěstidlo s návěstí "stůj" a Následkem toho pak nebylo úplně aktivováno přejezdové zabezpečovací zařízení byl koncem minulého týdne obviněn z trestného činu obecného ohrožení s následkem smrti. Lokomotiva na přejezdu zachytila nešťastnou náhodou jedno z aut ve svatební koloně, když přejíždělo přejezd v domnění, že vlak nejede. Toto je spíše ojedinělý případ, kdy za nehodu může železnice (resp. strojvedoucí). V naprosté většině je na vině řidič automobilu.
Pardubice/Moravany - další obvinění hrozí anonymovi, který ve čtvrtek večer nahlásil, že na železniční trati mezi Pardubicemi a Moravany je umístěna bomba. Trať byla uzavřena tři hodiny. Policisté trať prohledali, ale nic nenašli a tak mohla být trať opět otevřena... Vlaky během hledání jezdily přes Hradec Králové a Týniště n. Orlicí... foto Hlubočepy: iDnes Jiří Meixner.

Upraveno 7.12. - Bouřňák - Pohledem M. Řezky
V sobotu 6.12.2003 při vjezdu zvláštního vlaku Os 36669 do žst. Dubí na třetí staniční kolej vykolejila první hnací nápravou vlaková lokomotiva 556.0506 a následně první tři vozy Bam jednou či dvěma nápravami. Zbytek soupravy, t.j. 4 vozy Bai, 3 Bamy a kremáci 534.0323 a 534.0432 v pořádku bez poškození. Prvotní příčinou vykolejení se jeví lom levé kolejnice inkriminované staniční koleje těsně za "kanálem", kdy tato praskla zřejmě pod tíhou štokra. V tomto místě je svršek na první pohled zjevně zanedbán, zhnilé pražce a nedostatečné uchycení šrouby a také fakt, že se sem vzhledem k délce soupravy patrně nejelo řadu let vykonal asi své... Vzhledem k velmi arogantnímu chování některých pořadatelů a praktickému bránění k přístupu a fotografování postižených vozidel bez zjevné příčiny a oprávnění, uvádím alespoň částečné info. Stroj 556.0506 se naštěstí jevil být na první pohled bez zjevného poškození, byla pouze vypadlá výše uvedená náprava, jinak vše včetně tendru OK, vozy Bam byly vykolejeny jednou či oběma nápravami, částečně vychýleny z profilu, podvozky více či méně zaryty do lože. První vůz měl utržené spřáhlo, dále deformovány přechodové můstky. K mimořádné události došlo při cca 30 km rychlosti, nikdo nebyl zraněn. Tuto informaci berte prosím jako orientační, uvítáme jakékoli upřesnění.
Pohledem V. Čepického
Lokomotivě zřejmě nic nebylo. První tři vagony měly vykolejené všechny nápravy, i když při pohledu od nádražní budovy to nebylo vidět. Podvozky byly často vykolejené jen na straně dál od staniční budovy, protože jedna kolejnice popojela do strany, zatímco druhá zůstala na svém místě. Proto se mohlo při pohledu od budovy zdát, že všechny podvozky vykolejené nejsou. Mezi druhým a třetím vagonem došlo ke značnému poškození přechodových můstků a spřáhel, protože po vykolejení Štokru a prvních dvou Bamů zadní dvě lokomotivy zabraly a se zbytkem vlaku najely do prvních dvou vagonů. Proto vlak po vykolejení chvilku ještě zrychloval.
Při prohlížení kolejí jsem zjistil, že chyběly matice a šrouby, někde kompletní úchyty. Ztrouchnivělé pražce podvozky vyzvedávaly ze země. Kolejnice byly na některých místech značně zohýbané.
Podle názorů mnohých se nehoda vůbec stát nemusela. Nádražáci z Dubí poslali vlak na jinou kolej, než cestou nahoru. Dostali jsme se tak, na rozdíl od cesty nahoru, na úsek koleje, který zřejmě nebyl dlouhou dobu používán - mezery mezi kolejnicemi až pěticentimetrové, koleje bez náznaků provozu.
Pohledem "DS" (z návštěvní knihy)
K "novince" o vykolejeni Bournaku z pera M.Rezka:
Poradatele zodpovidaji za BEZPECNOST vsech ucastniku na akci, tudiz je logicke ze v miste, kde byla ohrozena bezpecnost lidi znemoznili jejich pohyb. Vykolejeny vuz ve stanici (zvlaste pri stavu okoli) neni vec, u ktere by si byl kdokoliv na zaklade laickeho pohybu jisty statikou (mohlo se to teoreticky pohnout a nekomu dodatecne ublizit - tuto moznost nelze nikdy vyloucit). Chovani nekterych lidi pohybujicich se kolem vykolejene soupravy bylo v tomto doslova nemozne - lezli pod vagony jen proto, aby si "ulovili" senzacni snimky. Z toho duvodu se pristoupilo k vylouceni pohybu cestujicich z vlaku kolem mista nehody. Opravneni k tomuto kroku poradatel ma. Zeleznicni stanice neni misto, kde si muze delat kdo chce co chce - jak se mylne nekteri ucastnici akce domnivaji. Nekdo si holt demokracii (svobodu) vyklada po svem ta, ze si mysli ze muze delat cokoliv co si zamane.
PS: kecy o tom, ze se na koleji nekolik let nejelo vyvrati doufam fotka z lonske akce web.quick.cz/moldava-draha/fotos/bo2002_13.jpg - vlak stal na stejne koleji :-) Jen to dokazuje, ze autor prispevku je jen obycejny honic senzaci do platku typu "Blesk".
Na snímku Ice-Beara 556.0506 u Řevničova dne 28.6.2003 při setkání těžkých strojů.

bleskovkaRusko - Dnes v 7:42 moskevského času došlo k mohutné expozi ve druhém voze osobního vlaku, který směřoval z Jessentuki do Miněralnyje Vody v jižním Rusku. Šlo o teroristický útok, který mají pravděpodobně na svědomí tři ženy a jeden muž z čečenské separatistické organisace. Při ohromném výbuchu, který způsobilo 10kg trinitrotoluenu, bylo usmrceno nejméně 40 osob, dalších 170 bylo lehce či těžce zraněno. Jedná se převážne o mladé lidi ve věku 16-19 let, kteří ranním spojem cestovali do škol. Prezident Vladimir Putin se vyjádřil ve smyslu, že se jedná o další z mnoha pokusů destabilizovat zemi před nedělními parlamentními volbami. Na stejné trati došlo k teroristickému útoku rovněž v září. Zahynulo tehdy pět lidí a dalších 24 bylo zraněno.

informacePardubice - Moravany - Dnes krátce před půl osmou večer nahlásil anonymní hlas, že mezi stanicemi Pardubice hl.n. a Moravany je uložena bomba. Trať byla ihned uzavřena a na místě jsou policisté, kteří rozhodnou, kdy bude provoz na trati obnoven. Vlaky od Prahy jsou odkláněny z Pardubic přes Týniště n.O. do Chocně, kde se vrací na svou původní trasu. Osobní vlaky čekají než se podaří sehnat autobusy na zajištění náhradí dopravy mezi 14 kilometrů vzdálenými stanicemi. Vlaky nabírají zpoždění až kolem jedné hodiny, protože odklonová trasa je jednokolejná a musí se procpat vlaky z obou směrů...

obrazekDěčín - V pondělí bude v Děčíně probíhat první den výluky mezi stanicemi Děčín hl.n. - Děčín východ, během které budou probíhat úpravy trolejového vedení a stavební úpravy mostní konstrukce u hlavního nádraží. Během výluky budou vlaky R 647 "Kamenice", R 694 "Ploučnice"; 2411 a 2412 odkloněny přes stanici Děčín-Prostřední Žleb, čímž se cestující budou moci svézt tratí, kde se normálně ani nedostanou. Ostatní vlaky budou mezi hlavním nádražím a východem nahrazeny autobusy. Výluka bude probíhat od pondělí do pátku v době 8:20 - 16:00 a v sobotu, kdy bude ukončena, 8:20 - 12:35. České dráhy se omlouvají za zpoždění, které dosáhne u odkloněných vlaků 20 - 25 minut a při náhradní přepravě 10 - 15 minut. Na ilustračním snímku severní zhlaví žst. Děčín hl.n.

informacePřerovsko - V pátek 28.11.2003 se na Dluhonické spojce mezi Dluhonicemi a Prosenicemi stala nehodová událost, když uhlím ložený vůz projíždějícího nákladního vlaku vykolejil. Dluhonická spojka slouží k přímé jízdě vlaků od Ostravy na Prahu, a naopak, mimo úvrať ve stanici Přerov. Vykolejený vůz poškodil asi kilometrový úsek pražců, jeden přejezd a také výhybky. Škoda byla vyčíslena na tři miliony korun. V sobotu byl provoz obnoven v jedné traťové koleji. Vlaky do té doby musely jezdit přes Přerov, kde musel proběhnout přepřah kvůli úvrati. Doprava v místě by měla být plně obnovena do konce tohoto roku. V nejbližších dnech budou ze spojky staženy vozy z vlaku, kterému vykolejil vůz. Oprava spojky by neměla nijak zvlášť omezit projíždějící vlaky. Některé vlaky navíc jezdí pravidelně přes Přerov.

informacePraha - CEVIS je Centrální vozový informační systém ČD. CEVIS trvale sleduje a eviduje vozy ČD a přechodně vozy cizích železničních správ, které vstoupily na síť ČD. Sleduje vybrané provozní události vozu a prostřednictvím pohybu vlaku, ke kterému je vůz přivěšen, jeho pohyb. Vzhledem k tomu, že není systémem sledována většina Mn a Pv vlaků, nelze přesně lokalizovat místo výskytu vozu v případě, že se vůz pohybuje na těchto vlacích.

obrazekAnketa - Dnes Vám přinášíme opět novou anketu. Nyní to bude volba nejoblíbenějších řad motorových lokomotiv a vozů a elektrických lokomotiv a jednotek. Na výběr budou pouze vozidla v současnosti provozovaná v pravidelné dopravě. Doufám, že tam jsou všechny řady. Funkční stránku ankety dal dohromady Lukáš Kohout, za což mu děkuji.
Jak hlasovat? Anketa je jako vždy pod menu a stiskem tlačítka hlasuj se objeví okno, kde si vyberete z každé skupiny tu nejoblíbenější řadu. Poté stisknete tlačítko potvrdit a Vaše volba se zapíše... Od každého druhu hnacího vozidla se zobrazí vždy tři nejlepší a v případě shody se seřadí chronologicky.
Výsledky staré ankety: Myslíte si, že jednotky 680 ČD budou vozit fanoušky MS 2004 mezi Prahou a Ostravou? NE odpovědělo 79% (236) lidí; Ano 21% (64) lidí. Děkujeme za Vaše hlasování.

Bechyňka - V PJ Tábor jsou t.č. již lipenské bobiny 100.002, 100.003 a dále stroj 110.147. Obě bobiny jsou již bez tabulek, budou téměř jistě kanibalizovány ve prospěch jedničky. Stroj 100.003 se tedy už asi vlastní silou nikdy nerozjede. Tuto lokomotivu bylo možno spatřit v provozu naposledy při loučení se "stejnosměrem" na "lipence" 17. 10., kde již ale údajně jezdila na výjimku drážního úřadu. Pod širým nebem stály bohužel i lokomotivy 100.001 a E 423.001. V provozu na bechyňce dne 29. 11. byly domácí 113.001 a 002 s obvyklými soupravami BDs Bmto. Nákladní doprava začíná živořit, neboť závod JIKA Bechyně přešel téměř zcela na kamionovou dopravu, do Bechyně se již nevozí uhlí, na vlečku k letišti se zajíždí sporadicky (odb. Dubina), v Sudoměřicích a Malšicích také nákladní vůz neuvidíme. Stále se drží Slapy a nakládka dřeva na starém bechyňském nádraží. Navždy tedy zřejmě odzvonilo občasným přípřežím řady 113, případně postrku řady 742 do Slap. Samotný traťový svršek je na naše poměry v dobrém stavu, nedávno byl opraven z pohledu řidičů hrůzný přejezd u starého nádraží v Bechyni včetně výměny kolejnic. V příštím roce proběhne rozsáhlá oprava mostu duha v Bechyni s vyloučením vlakové i silniční dopravy. Zda budou soupravy končit v Bechyni na zastávce a vytahovat se do staré dráhy, nebo se bude objíždět již v Sudoměřicích není dosud známo.
Želpage děkuje za příspěvek.

informaceopraveno 2.12. - Koridory - Dne 25.11.2003 byla otevřena optimalizovaná trať Praha-Bubeneč - Kralupy n.Vlt. a tím byla dokončena celá severní větev 1. železničního koridoru z Bubenče až na státní hranici s Německem. Na severní větvi koridoru chybí jen modernizovat průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem a průjezd stanicí Kralupy nad Vltavou. Kralupy se ale modernizovat nebudou, protože stanice je poměrně nová a průjezd je možný rychlostí 80 km/h. Optimalizace tohoto 19-ti kilometrového úseku byla zahájena v roce 2001 první etapou, během které byly modernizovány stanice Roztoky a Libčice. Druhá etapa začala v lednu 2002 zřízením dočasné výhybny Žalov. Etapa zahrnovala optimalizaci traťových úseků Bubeneč - Roztoky - Libčice - Kralupy.
Trať vede v nepříznivých podmínkách mezi skálou a Vltavou a tak maximální rychlost je "jen" 120 km/h (pro klasické soupravy 110 km/h). Osobní vlaky urazí tento úsek za 37 minut a rychlíky za 24 minut.
Výluky v rámci modernizace 1.železničního koridoru pro letošní rok skončily 28.11., kdy skončila výluka sudé skupiny žst. Choceň.
Na druhém koridou proběhla mezi stanicemi Hranice n. M. - Polom desetidenní výluka 1. traťové koleje, během které byly odstraněny zbytky dočasné výhybny Bělotín.
nyní zbývá poslední nepřetržitá výluka 1.TK mezi stanicemi Hladké Životice - Studénka a liché skupiny stanice Hladké Životice do 5.12.2003.
To, že je značná část staveb již dokončena, dokazují i jízdy vlaků - hlavně dálkových, protože přijíždějí i se značným náskokem. Například vlaky EC z Německa přijíždějí do Prahy Holešovic až o 17 minut dříve a vlaky EC a Ex jedoucí z Prahy na Břeclav nebo Ostravu čekají ve stanicích často několik minut na dobu pravidelného odjezdu. 20.11. si objednal Český svaz ledního hokeje jízdu na trase Praha Holešovice - Ostrava Vítkovice - Praha Holešovice a vlak měl jízdní dobu 3 hodiny a 39 minut (zastavení Pardubice a Č. Třebová) a při cestě zpět za 3:37 se zastaveními v Olomouci a Pardubicích.
Vlak jel ve složení: 151.007 + BDbmrsee + Salon + WRmz + Ampz.

obrazekŘazení vlaků 2003/2004 - Již za čtrnáct dní (14.12.2003) vstoupí v platnost nový jízdní řád 2003/2004, který bohužel znamená konec názvů vlaků, jedoucích do Německa. Skončí tak názvy relativně mladé jako Alois Negrelli, Porta Bohemica, Carl-Maria von Weber, Egrensis a Karlštejn, ale i názvy historické - Vindobona a Hungaria. Název Smetana bude zachován jen proto, že se vrací na svou původní trasu Wien - Praha - Wien (EC 72/73). Tím, že budou obnoveny tyto vlaky, bude zrušen vlak EC 76/77 Comenius. V sudém směru ho nahradí Csárdás a v lichém Slovenská strela. V novém řazení vlaků budou zrušené názvy připomínány pod číslem vlaků. Řazení vlaků zatím obsahuje vlaky EC, IC a Ex. Vlak SuperCity najdete v kategorii IC, do které i dle předpisů ČD patří. Zatím nebudeme zahajovat tradiční posílání řazení vlaků.

obrazekLetohrad - Již tuto sobotu (29.11.2003) jste všichni zváni na 15. ročník nejstarší Mikulášské jízdy v ČR, která se již tradičně jede z Letohradu do Dolní Lipky a zpět. Letos bude na čelo šestivozové soupravy vozů Bt zařazena lokomotiva 433.002 z depa Valašské Meziříčí. Návoz lokomotivy je naplánován v sobotu dopoledne a v čele bude pravděpodobně i "červená žehlička". Všichni jsou srdečně zváni! Jízdenky na vlak se prodávají až ve vlaku u průvodčího či vlakvedoucího. Vlak vyjede z Letohradu v 11:00, do Dolní Lipky dorazí ve 12:20. Na cestu zpět se vydá ve 13:20 a v Letohradu bude ve 14:20. Foto Ondry Janiše zachycuje 433.002 dne 9.8.2003 ve Vsetíně.

obrazekLovosice/Dresden - Saské ministerstvo hospodářství a práce oznámilo, že garantuje provoz vlaků systému Ro-La mezi Lovosicemi a Drážďany do doby, než bude vybudována dálnice D8/A17, která je však trnem v oku občanským sdružením a ekologům, protože má vést přes České Středohoří. Tato stavba tak bude dostavěna asi za dlouho, takže s vlaky Ro-La se budeme setkávat v této lokalitě ještě dlouho. Vlaky odjíždějí z Lovosic i z Drážďan v taktu dvě hodiny. Některé spoje jsou ale vynechávány. Od 21.12. do 4.1. nejede ani jeden spoj. V současnosti stojí přeprava jedním směrem 2580 Kč a zpáteční 4640 Kč. Aktuální informace o provozu Ro-La naleznete na stránkách: www.bohemiakombi.cz. Na snímku od Jindry Živného vlak Ro-La ve stanici Lovosice dne 8.5.2003.

Starší zprávy
« Novější zprávy | 1 ... 487 488 489 490 491 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03