..: Nachrichten und Artikel :..

obrazekDresden - Dne 14.12.2003 byl v tichosti obnoven provoz na saské magistrále, těžce poškozené u Drážďan po povodni v srpnu 2002. Zkušební jízda vlakem IRE na Zwickau probíhala podle plánu. Vlak nejprve prosviští zákrutami hlubokého údolí Weisse Ritz, která trať smetla s sebou, do Tharandtu, aby vystoupal po rampě na Klingenberg-Colmnitz. Následuje jízda zajímavou členitou krajinou na Freiberg a Chemnitz. Ve Freibergu překvapí t.č. pouze 2 průjezdné koleje a v Chemnitz obrovská pláň zbývající po kdysi největším seřazovacím nádraží Evropy. Nyní bylo zrušeno i známé depo Hilbersdorf, kde se opravovaly vozidla a zejména se konal známý parní festival. Pro našince je jistě nevšední to, že cestou nepotká žádný nákladní vlak. Na Saské magistrále je též každou noc zaváděn tzv. "noční klid, " kdy jsou dopravny neobsazené a doprava je přerušena. Výlet rozhodně doporučujeme, platí zde i jízdenka SONE+.A jaká je situace na ostatních tratích? 20.12. pojede zvláštní parní vlak z Drážďan k otevření Müglitztalbahn (Heidenau - Glasshütte - Altenberg). Postupně se obnovuje také nejstarší a nejhezčí německá úzkokolejka Weißeritztalbahn (Freital-Hainsberg - Dippoldiswalde - Kurort Kipsdorf, předpoklad ukončení rekonstrukcí ke konci roku 2005). 20./21. a od 25. do 28.12.2003 bude v provozu v úseku Dippoldiswalde - Seifersdorf. Druhá parní úzkokolejka Lößnitzgrundbahn (Radebeul Ost - Moritzburg - Radeburg) je nadále provozovaná pouze jednou soupravou a většina vlaků (až na 3 páry) končí v Moritzburgu. V průběhu roku 2004 se předpokládá převzetí dopravy soukromou společností (doposud provozuje DB Regio).Při rekonstrukci saské magistrály se bohužel zapomnělo na vložení výhybky na tzv. Saský Semmering, jinak zvanouWindbergbahn. Místní sdružení však nadále bojuje o obnovení provozu a ve spolupráci s dalšími sdruženími alespoň připravuje se svými vozidly zvláštní jízdy na tratích v okolí Drážďan.

Ilustrační obrázekPaříž - Jistě jste již slyšeli o rychlovlacích TGV, které provozují francouzské dráhy SNCF. Vlaky TGV jezdí nejrychleji v Evropě vůbec a do nedávna držely rychlostní rekord 515 km/h. V současnosti nejrychlejším vlakem je japonský MAGLEV, který nedávno vytvořil rekord 581 km/h úpři jízdě na magnetickém pásu. Vraťme se ale k vlakům francouzským. Kolegové CzechDave, H@WKEY a Michawel se nedávno jeli podívat do Francie na jejich vlaky. Sepsali pěknou a dlouhou reportáž a dodali i fotografie. Ty jsou bohužel trošku horší, neboť jim nepřálo počasí. Za skvělou fotoreportáž jim patří díky.

obrazekPo devíti letech aktivní služby v žst. Pardubice měly s koncem GVD opustit tuto stanici poslední stroje řady 751. Na svých výkonech budou nahrazeny řadou 742, která je sice ekonomičtější, ale především méně výkonná a nepříliš oblíbená u strojvedoucích z důvodu špatného výhledu ze stanoviště. Faktem je, že výkony v okolí Pardubic, které jsou vedeny lokomotivami nezávislé trakce, jsou rok od roku menší. Většina lokomotiv řady 751 přešla do jiných dep (např.: Kralupy n. V., Ostrava, ...), jiné svůj osud v Pardubicích definitivně ukončily (040, 049, 104, 357 a 314). Napříště bychom se tedy v okolí Pardubic měli setkávat v čele nákladních vlaků pouze s řadou 742. Podle posledních informací (dle Luboše Bubáka) zbylé provozní zamračené 751.038, 094, 353, 354, 372 a 379 mají odejít do Letohradu místo brejlovců. Momentalně je 751.038 na garanční opravě v Olomouci a už se asi do Pardubic nevrátí.

obrazekTrať 120 - S novým jízdním řádem se na trati 120 Praha - Lužná u R. - Chomutov objevil motorový vůz 812.613 s řídícím vozem 912.001. Jako vložený vůz se používá vůz Btx, což působí s Esmeraldou a Kasandrou zvláštně. Po schválení vozu 011 bude vůz Btx nahrazen právě jím. Vůz Btx má kabel UIC, který umožňuje komunikaci Esmeraldy s Kasandou. Nasazení 812 011 912 je uvedeno i v oficiálních řazeních vlaků ČD.
Oběhy: PO - PÁ: 19892/9823/2502/2509/1892/1897/9834/19851;
SO:9821/2502/2509/2508/2515/9852; NE: 2503/2502/2509/2508/2515/9852
Oběhy zpracoval Ice-Bear. Díky.
Sestavu 812.613 021 912.001 dnes zachytil Martin Hanzal ve stanici Kladno. Díky i jemu.

bleskovkaJičínsko a Jihlavsko - V minulých dnech došlo k několika srážkám vlaků s auty na přejezdech. Na přejezdu s "kříži" poblíž Dobré Vody na Jičínsku se v sobotu kolem půl jedné odpoledne srazilo osobní auto Škoda favorit s osobním vlakem 5506. Ve favoritu cestoval manželský pár. Vlak tlačil automobil ještě asi 150 metrů před sebou, což způsobilo spolucestující smrtelná zranění, řidič utrpěl vážná zranění a byl převezen do nemocnice.
V pondělí se na železničním přejezdu mezi Batelovem a Kostelcem u Jihlavy srazila felicia s projíždějícím manipulačním vlakem, v jehož čele jela zamračená 751.364. Lokomotivu se podařilo zastavit až po 200 metrech Řidič těžkým zraněním na místě podlehl a musel být z vozu vystříháván. Světelná signalizace fungovala a bylo též vyloučeno, že by řidiče oslnilo slunce, které v tu dobu sotva svítilo a i kdyby, tak jiným směrem. Nehodu mohlo zavinit i náledí, o které ten den nebylo v republice nouze. Přesně na tomto přejezdu byly minulý týden odstraněny mechanické závory a byly nahrazeny pouze světelnou signalizací. Děkujeme za doplňující informace k této tragické zprávě od M. Jaratha a bp.

obrazekKarlovy Vary - Karlovarský kraj, skloňovaný během jednání o regionální osobní dopravě snad ve všech pádech, nakonec dosáhl skutečně zajímavých změn. Od 14.12. zajíždí o víkendech a svátcích jednotka Desiro DB Erzgebirgsbahn ze Zwickau (9.00) z Johanngeorgenstadtu jako Os 17103 do Karlových Var dolního nádraží (příj. 12.08) a vrací se jako Os 17112 v 18.05 (Zwickau 20.54). Mezitím se otočí na vlacích Os 17108 a Os 17109. Podrobný jízdní řád naleznetezde.
Velmi zajímavou nabídku připravily i společnosti Vogtlandbahn a Viamont na konkurenční trase přes Sokolov, Kraslice a Falkenstein se třemi páry přímých víkendových spojů vedených vozy Regiosprinter. Podrobný jízdní řád naleznete zde. Na českém území platí výhradně tarif společnosti Viamont, nabídka Schönes Wochenende je uznávána. Zda jde pouze o testovací provoz a jak se situace bude vyvíjet zjišťujeme. Provozní situace na trati svědčila o mnohem rozsáhlejším nasazení německých vozidel na trati do Sokolova i v pracovní dny a naopak jen jednom páru vlaků do K.Var (ráno tam a odpoledne zpět).
Společnost DB Erzgebirgsbahn dále připravuje přímé spojení Chemnitz - Annaberg-Buchholz - Vejprty - Chomutov od 3.4.2004, detaily zatím nejsou známy.
Fotografie z prvního dne provozu nových vlaků najdete v aktuálních fotkách.

obrazekOrlickoústecko, Berounsko - Nový jízdní řád platí teprve dva dny a již jsou "změny po tisku". Od 14.12.2003 jezdí také v pracovní dny vlak Os 1. nsl. 5006 v úseku Česká Třebová - Ústí nad Orlicí s odjezdem z České Třebové v 6.32, který není uveden v žádném knižně vydaném jízdním řádu. Ze stanice Ústí nad Orlicí mohou cestující dále využít Sp. 1904 (Letohrad - Pardubice hl.n.) se zastávkami v Brandýse nad Orlicí, Chocni a Moravanech. Tuto informaci uvádíme s odvoláním na přednostu žst. Česká Třebová.
Další změnou je prodloužení osobního vlaku 7905 ze Zdic až do Berouna. Ze Zdic vlak 1. nsl 7811 pojede v 16:35 a do Berouna přijede v 16:44., kde bude přestupní možnost z vlaku 9934. Oba vlaky mají být u jednoho nástupiště. Do Zdic se vlak bude vracet v 16:50 jako vlak 1.nsl.7814 a ze Zdic pojede dle JŘ jako 7908. Vlak bude v obou směrech projíždět zastávky Beroun-Králův Dvůr a Beroun-Popovice. Vlak nečeká na žádné přípoje.

informaceČeská republika - Co bylo včera, dnes již není pravdou. Včera večer jsme informovali, že venku to tak nevypadá, ale blíží se zima a dnes ráno jsme se probudili do zasněženého rána. Překvapení to bylo pěkné, co bylo ale horší - před sněžením pršelo a mrzlo, takže voda zmrzla a poté ji zasypal sníh. Značná část českých silnic byla sjízdná jen s velkou opatrností a dopravních nehod bylo opravdu dost. Dnes se tak naplnila slova Billboardu, který říká "Auta stojí, vlaky jedou". V republice ho najdeme poměrně často (alespoň já reklamu potkávám téměř denně). České dráhy první opravdový zimní den přežili téměř bez újmy (nic není hlášeno), kromě jedné události: Osobní vlak 3019 z Ostravy do Českého Těšína ve stanici Chotěbuz náhle nasbíral zpoždění cca 20 minut, jelikož na té samé koleji, kde stála "naše" souprava, uvízla elektrická lokomotiva řady 131 jedoucí rovněž na Č.Těšín. Smutnou skutečností je i to, že ještě před námi odjížděl po našem příjezdu osobní vlak z Bohumína do Č.Těšína a nevím, proč nikoho z dráhy nenapadlo nás přesadit do vedlejší soupravy, když věděli, že oprava bude nějakou chvíli trvat.

14.12.2003 - 22:51 - Vánoce 2003 na ŽelPage

obrazekPraha - Venku to sice tak nevypadá, ale již brzo tu bude zima a tak i ŽelPage se převlékla do zimního kabátu. Blíží se i Štědrý den a jako v minulosti, i letos se můžete těšit na nějaká překvapení. Co to bude? tak to Vám samozřejmě neřekneme. Jen prozradím, že nadělovat budeme odpoledne nebo večer 24.12.2003.

Zajímalo by nás, co byste od nás (a nejen od nás) chtěli pod vánoční stromeček a proto jsme místo ankety uveřejnili formulář, kam můžete psát svá přání. Na Štědrý den tato přání uveřejníme.

obrazekAnketa - Před malou chvílí byla ukončena anketa Nejoblíbenější řady vozidel na kolejích v ČR Při zadávání kritérií jsme na některá vozidla zapomněli, ale myslím, že by to velký vliv na průběh ankety nemělo. Na plné čáře vyhrála elektrická jednotka řady 471 ČD se 167 hlasy, na druhém místě se těsně umístil motorový vůz 854 a na třetím se umístila řada 754. Velkými soupeři na poli motorových lokomotiv jsou Brejlovci a zamračené. Brejlovci dostali celkem 205 hlasů a zamračené 96 hlasů.
Děkujeme Vám za účast.

obrazekČeská republika - Dnes v půlnoci vstoupil v platnost nový jízdní řád. Názory jsou na něj různé, ale převyšují spíše záporné. Tento jízdní řád je ale v některých věcech zajímavý.
Ode dneška začalo po kolejích SŽDC jezdit více soukromých společností v osobní dopravě. Společnost Vogtlandbahn nejezdí jen přes Cheb, ale zajíždí až do Mariánských Lázní a díky tomu, že si Viamont pronajal několik jednotek typu Regiosprinter, jsou vozidla Vogtlandbahnu k vidění i v Karlových Varech (zatím pouze o víkendech). O víkendech bude do Karlových Varů jezdit i jednotka typu DESIRO společnosti Erzgebirgsbahn. Společnost DB Regio bude z Německa jezdit až do Vejprt a v průběhu platnosti GVD 03/04 se plánuje, že některé vlaky budou jezdit až do Chomutova. Kromě nových vozidel soukromých dopravců budou moderní vlaky k vidění na trase Praha - Český Brod - Kolín, kde by na značnou část spojů měla být nasazována řada 471. tyto jednotky budou nově k vidění na tratích z Prahy do Berouna a z Prahy do Kolína přes Lysou n.L. Rozšíří se také nasazení této řady na trati Praha - Kralupy n.Vlt. - Roudnice n.L. Další z řady novinek má být nasazení řady 680 ČD do pravidelného provozu s cestujícími. Nejdříve se tak má stát na oběhu vlaků Ex 571/570/R853. Očekávaný termín zahájení provozu řady 680 na těchto vlacích je duben 2004. S druhou změnou jízdního řádu má být tato řada nasazena na vlaky EC 1275/1278/1279/1274, které mají jízdní doby uzpůsobeny právě na tyto jednotky s naklápěcí skříní. Po několika dobrých novinkách tu mám také jednu velice smutnou. Včera naposled vyjely vlaky IC 150/151 Karlštejn; 152/153 Egrensis; EC 170/171 Hungaria; 172/173 Vindobona; 174/175 Alois Negrelli; 176/177 Porta Bohemica; 178/179 Carl-Maria von Weber se svým více či méně tradičním pojmenováním o ode dneška budou označeny pouze číselně. Mě osobně je z toho smutno, ale věřím, že přijde den, kdy se DB umoudří a vrátí alespoň ty nejtradičnější názvy zpět.
Nyní následují neutrální novinky (jsou i kladné i záporné): V průběhu platnosti GVD 03/04 má být zahájena modernizace 4. železničního koridoru vedoucího z Děčína přes Prahu do Českých Budějovic a dále na PPS Horní Dvořiště. Do této stavby patří ještě úsek z Veselí n.L. do Č. Velenic a tvrdí se, že i úsek České Budějovice - České Velenice. Dále by měla být zahájena stavba nového propojení pražských nádraží takzvanou stavbou "Nové spojení". Pro Nové spojení je nutné nové přemostění Seifertovy ulice. Má být oficiálně zahájena elektrizace úseku Karlovy Vary - Kadaň a naopak dokončena má být přeložka mezi Chomutovem a Žatcem, protože stávající trať překáží při těžbě uhlí v této lokalitě. Dále budou pokračovat stavby na 1. a 2. železničním koridoru hlavně v oblasti České Třebové (jak na Přerov tak směrem na Pardubice). Doufám, že jsem na žádnou důležitější novinku nezapomněl. Je také možné, že o některých akcích ani nevím. Pokud víte něco, co by zde mohlo být, klidně napište a my to uveřejníme. Přejeme všem železničním dopravcům v ČR, ať se jím v "jejich novém roce" daří, jezdí co nejvíce včas a mají co nejvíce spokojených zákazníků.

obrazekTatry/Slovensko - Jak uvedl mluvčí Železniční společnosti Miloš Čikovský, Tatranské lanové dráhy (TLD) jsou v létě ziskové, v zimě naopak ztrátové a jejich celkový hospodářský výsledek v posledních letech nebyl příznivý. Podle jeho slov jsou TLD už delší dobu pod tlakem podnikatelské veřejnosti, ale i návštěvníků Tater, kteří se dožadují především vybudování zasněžovacích zařízení na jednotlivých tratích. ZSSK však nemá dostatek investic ani do osobní a nákladní dopravy, takže si nemůže dovolit investovat do zasněžování v Tatrách. Železnice však podle jeho slov nechtějí být překážkou rozvoje cestovního ruchu v Tatrách, proto se rozhodly TLD pronajmout. Pokud se najde investor, bude to podle Čikovského výhodné pro tatry i pro jejich návštěvníky. TLD provozují pozemní lanovou dráhu ze Starého Smokovce na Hrebienok, kabinkovou lanovou dráhu z Tatranské Lomnice na Skalnaté Pleso a visutou lanovou dráhu ze Skalnatého plesa na Lomnický Štít. Poslední významnou investicí byla kompletní výměna technologie kabinkové lanovky na Skalnaté Pleso.

bleskovkaPraha a Frýdek-Místek - Tento týden mají České dráhy opravdu smůlu. V úterý se srazil rychlík s prázdným nákladním vozem před stanicí Vyškov n M., včera se nedaleko stala nehoda na přejezdu a u Světlé se srazil nákladní vlak s nákladním automobilem (za to mohli řidiči). V noci na dnešek se staly tři nehodové události. V Praze Vysočanech došlo v 23:20 k najetí posunového dílu do MUVky. Následkem toho vykolejil jeden vůz posunového dílu a Motorový univerzální vozík MUV byl poškozen. Největší problémy však nadělalo vykolejení jedné nápravy hnacího vozidla 181.100 vlaku Sv 1.nsl 9619 na 88. výhybce Prahy hl.n., které se stalo ráno ve 3:13. Vykolejení lokomotivy způsobilo poškození části kolejiště. Provoz byl zřejmě obnoven částečně před osmou hodinou ranní, ale omezení stále trvá. Vlaky mohly jezdit pouze přes Hrabovku a jen na kolej 7 a 9. Výhybka, na které se nehoda stala určuje, zda vlak od Vítkova pojede na 7. či 9. kolej a nebo 1. - 12. kolej. Třetí nehoda nebyla příliš vážná... Hnací vozidlo nákladního vlaku vykolejilo druhým podvozkem poblíž Lískovce u Frýdku Místku. Stalo se tak ve 3:12.

obrazekVyškovsko - Řada 363 tento týden nemá štěstí... Včera Eso 363.050 před Vyškovem potkalo ujetý spěšninový vůz. Ani trať Přerov - Brno nemá šťastný týden. Dnes Eso 363.170 zachytilo na přejezdu, poblíž železniční stanice Rousínov, osobní automobil Seat. Eso jelo nejspíše v čele osobního vlaku 4006. Automobil byl zdemolován a řidič nehodu bohužel nepřežil. Lokomotivě se téměř nic nestalo. Přejezdové zabezpečovací zařízení bylo dle prvních šetření funkční.
Havlíčkobrodsko - Druhá nehoda na přejezdu se stala poblíž Světlé nad Sázavou, když nákladní vlak na přejezdu narazil do nákladního automobilu, který z dosud nezjištěných příčin na přejezdu zastavil a nehnul se z něj... Vinou srážky je silnice i trať nesjízdná a navíc bylo strženo trolejové vedení. Jarath, díky za info...

informaceKarlovarsko, Chomutovsko - Třetí lednový týden roku 2004 má být zahájena elektrizace dvoukolejného úseku mezi stanicemi Karlovy Vary - Kadaň, kde ještě nyní vlaky vozí nezávislá trakce. Tato akce bude stát kolem dvou miliard korun a má být dokončena do poloviny roku 2006. Po otevření úseku pro elektrickou trakci se bude v Kadani stýkat stejnosměrná soustava 3kVss se soustavou střídavou 25kV 50Hz a navíc bude převeden provoz z levostranného na pravostranný. Tato trať má několik předností - je dvoukolejná, neelektrifikovaná a s levostranným provozem. Po dokončení elektrifikace budou motorové lokomotivy nahrazeny elektrickými. Nyní jsou rychlíky mezi Kadaní a Karlovými Vary přetahovány především řadou 749. Po elektrizaci budou rychlíky tahat lokomotivy řady 363, čímž odpadnou některé přepřahy a ušetří se finance za naftu.

« Neuere Nachrichten | 1 ... 486 487 488 489 490 ... 506 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 05:48
geht unter um 20:12