..: Aktuality a články :..

bleskovkaPolsko - Rychlík 81202 jedoucí po 2. traťové koleji ze Štětína do Terespolu na východě Polska najel do vyšinutých vozů nákladního vlaku 68891 (Shimms MÁV Eaos ZSSK). Ten předtím přibližně v jednu hodinu ráno v km 66, 280 1. traťové koleje úseku Wronki - Mokrz tratě Poznan - Szczecin vykolejil a zasahoval tak do druhé koleje. Po nárazu vykolejila lokomotiva rychlíku a čtyři vagony za ní. Vlaky prozatím jezdí odklonem přes Pilu. Nikde není uvedena rychlost vlaku, ale tato trať by měla být způsobilá provozu 120 km/h (?), takže je s podivem, že zraněno bylo pouze 25 osob a v nemocničním ošetřování jich zůstává 15 včetně těžce zraněného strojvedoucího z lokomotivy rychlíku (pravděpodobně EP07). Nikdo není v ohrožení života.

informaceČeské dráhy - Přesně jak ČD předeslaly, tak udělaly. Poslední den roku 2003 vyhlásily obchodní veřejnou soutěž (OVS) na dodávku 20 třísystémových elektrických lokomotiv s vysokým výkonem. Tuto informaci jsme nalezli na adrese www.centralniadresa.cz přímo zde. Na centrální adrese se zobrazují všechny OVS a ČD jich tam mají hned několik. Vyhlásily například hodně řízení na zhotovení přípravné dokumentace staveb 4. koridoru. Účastníci musejí obálky dodat na GŘ do 9.2.2004, kdy proběhne jejich otevírání. Vítěze pak ČD oznámí do 35ti dnů. Připomeňme, že vloni dráhy vyhlášené OVS zrušily. Doufejme, že se nyní dočkáme 20ti nový lokomotiv.

obrazekdoplněno 4.1. - Trať 220 - Podle dostupných údajů včera došlo ke stržení troleje v Horusicích na veselském zhlaví a v Dyníně nad 1. kolejí. Vzhledem k blízkosti velkého Horusické rybníka vlivem mrazu trolej silně namrzla a projíždějící vlak R 641 ji pak strhnul. Na přetazích z Veselí nad Lužnicí se podílel čmelák, dle sdělení MichalaČB to byl 770.109, a rychlíky mezi tím nabíraly značná zpoždění. Dvuhodinové si odvezly R 639, R 641, R 644, Os 8227, R 664. Ostatní vlaky získávaly zpoždění postupně menší. Noční spěšňáky Sp 1838/9 (1838 v náhradním řazení) už jely včas. Zajímavostí byly společné jízdy rychlíků, kdy do Prahy přijel R 644 v 22:47 a na blok za ním R 646 Šumava v 22:51. Podobně do Plzně přijely R 664 a R 666. V ČB to také nebylo nezajímavé, docela smršť - v 20:47 přijel R 639, v 20:52 R 666 (do Plzně ale dovezl pouze 7); a pak v 21:47 R 641 a R 643 v 21:57.

informaceČR/Polsko - Na základě dohody uzavřené mezi akciovou společností České dráhy a PKP s.a. dojde od 5.1.2004 k částečnému znovuobnovení osobní dopravy na železničním hraničním přechodu Meziměstí - Mieroszów, tedy na trati, kterou v jízdním řádu nalezneme pod číslem 830. Doprava bude zajištěna dvěma páry osobních vlaků PKP, která dodá i vlakovou a strojovou četu. Spoje budou vedeny v těchto časových polohách:
66043 -> Walbrzych Gl.09, 04 - Meziměstí 10:04
66032 -> Meziměstí 11, 40 - Walbrzych miasto 13:01
66045 -> Walbrzych miasto 15, 39 - Meziměstí 16:59
66034 -> Meziměstí 17, 55 - Walbrzych Gl. 18:36
Změny v jízdním řádu jsou zveřejněny na výsvěskách železničních stanic a budou zveřejněny také v první změně jízdního řádu vydané k 29. únoru 2004.

informacePrvní zpráva nového roku - Nový rok 2004 nám již začal a my pro Vás máme velice dobrou zprávu. Není sice nejnovější, ale je velmi zajímavá. Policie v pondělí večer dopadla pachatele, který ohrožoval železnici, zničil památník v Praze na Petříně a pokusil se zničit i památník u Teplic nad Metují. Pachatelem byl muž důchodového věku, který se dříve živil jako zámečník. Při zatýkání se nechtěl vzdát a způsobil si smrtelné rány. Nyní leží v jedné z pražských nemocnit a policie čeká, až bude schopen vypovídat. Nyní mají policisté důkazy na 13 prokazatelných trestných činů. V roce 2003 se policistů, podařilo dopadnout až na jednoho všechny vyděrače a podobné útočníky. Důchodci hrozí za jeho činy až 15 let vězení. Doufejme a přejme si, aby byl na železnici již klid.

obrazekPF 2004 - Za několik minut nám skončí rok 2003 a začne rok nový s číslem 2004. Chceme Vám poděkovat za to, že jste nás podporovali jednak skvělou návštěvností, občasnou kritikou, příspěvky a nebo přímo. V tomto roce se dal náš tým opravdu hodně dohromady a přidali se k nám i další kamarádi.
Do nového roku Vám chceme popřát hodně štěstí, zdraví a úspěchů v životě, práci a ve škole. Doufáme, že se na náš magazín podíváte i v novém roce 2004, který bude na události bohatý. Autorem fotografie je M. Vojtek. Děkujeme

Praha - Jako lidé kolem serveru ArtLoko, i tým ŽelPage se rozhodl minulý víkend otestovat novou síťovou jízdenku nabízenou Českými drahami pod názvem SONE+ a procestovat tak téměř 400 kilometrů za 12 hodin cestování za 130 Kč. Je tomu už více než měsíc, kdy mne a kolegu Martina Hanzala posedla šílená myšlenka udělat maratón po tratích ČD v motorovém voze řady 810.

Prvotní trasa byla naplánována z Prahy Smíchova přes Rudnou u Prahy do Berouna po trati 173, dále pak po trati 174 na Rakovník, po trati 161 z Rakovníka přes Blatno u Jesenice do Bečova nad Teplou, odsud potom po trati 149 do Mariánských lázní a potom zpět nějakým rychlíkem přes Plzeň domů. Nutno ovšem podotknout, že tento návrh byl ve srovnání se surovou skutečností čajíčkem pro mimina, nebo výletem pro důchodce.

informaceČeské dráhy - Vedení Českých drah se s odboráři dohodli na nové kolektivní smlouvě pro rok 2004. Stalo se tak doslova za minutu dvanáct. Hlavním důvodem, proč se nedařilo smlouvu uzavřít byla otázka mezd. Odbory žádaly zvýšení o 10%, vedení ČD pouze 2, 6%. Vedení později ustoupilo na 3, 6, ale odboráři to stále nepřijímali. Nakonec se dohodli na zvýšení o 5%, ale ani jedna strana není spokojena. Zvýšení mezd o 5% nijak neovlivní finanční náročnost, protože dráhy v příštím roce propustí možná více než 6000 zaměstnanců. V současnosti ČD zaměstnávají 78 tisíc lidí.

obrazekSONE+ v praxi - Málokdo ví, že od 14. prosince 2003 mohou skupinky cestujících využívat nové slevy zvané SONE+. Zkratka SONE znamená, že jízdenku lze použít v sobotu nebo neděli. Je původně určena pro rodiny, ale příbuzenský vztah se nezkoumá, tudíž jí můžete využít k železničním toulkám i Vy. Její výhodou je to, že můžete po našem území jezdit jak chcete a ještě ušetříte. Nebudete také vystaveni hloupým otázkám průvodčích a vlakvedoucích proč jedete takovou oklikou, když se rozhodnete udělat si výletní okruh :). Na jízdenku mohou jet dva dospělí a tři děti najednou. Co je ovšem důležitější. Tato jízdenka platí i na vybraných pohraničních tratích v Německu. To vše se můžete dočíst na internetových stránkách www.cd.cz. Pokud Vám ovšem něco nebude přímo jasné nedoporučuji se ptát zaměstnanců ČD, protože i s tím málem informací budete vědět určitě víc než školení zaměstnanci. My jsme tedy s kamarády vyrazili v sobotu 27.12. do Německého Regensburku. Spojení pro drážní cestovatele opravdu dokonalé. Vyrazili jsme R264 z Prahy hl.n. v 7.50. Následoval přepřah na lokomotivu 754.058, v krásném modrém nátěru, ve stanici Plzeň hl.n. a na Německou lokomotivu v přechodové stanici Furth in Wald. Pak už jsme bez problému dorazili do Řezna. Průvodčí DB byla s naší jízdenkou seznámena a tudíž nebyl žádný problém. Stejné chování zaměstnanců v příhraničí jsme zaznamenali i v dalších vlacích. Přímo naproti hlavnímu nádraží v Regensburku můžete navštívit velkou obchodní pasáž s obchody všeho druhu. Můžete nakupovat až do sedmnácté hodiny a pak se vydat stejným R zpět do Prahy. My jsme ovšem cestovatelé železniční a tak jsme se vydali s běžným zastávkovým RB vlakem do města Plattling. Cesta na jih trvá asi 45 minut. Jezdí tu vozy, které se nápadně podobají našim Bdmtee. Jak by také ne, když byly vyrobeny tamtéž. Po dojezdu do Plattlingu jsme si všimli poměrně velkého zrušeného depa, kde postávaly lokomotivy V100 v oranžovém nátěru, které v omezeném množství byly exportovány i k nám a dostaly řadové označení 745. Pro nás ovšem bylo zajímavější zrušené muzeum kolejové dopravy. U vylámaného plotu dokonce postával pomník lokomotivy 64.344, která po válce u nás dostala označení ČSD 365. Za špinavými okny vidíme i návěstidla a různé typy německého zabezpečovacího zařízení. Po 1/4 hodiny odjíždíme osobním motorovým vlakem soukromé společnosti OB směr Bayerischen Eisenstein, což je tatáž stanice, jako naše Železná Ruda. Vlak jede načas. Zároveň si s lokomotivou 754.048 projedeme i nejdelší tunel u stanice Špičák. Zde jsme potkali i lokomotivu 534, která jela do Železné Rudy na akci, která se konala další den. V tomto vlaku jsme také potkali kolegu z diskuse K-report, který je z Klatov a tak jsme si mohli popovídat o "Brejlovcích" na našich kolejích. Celý výlet byl opravdu zajímavý. Důležité je, že i majitelé režijních slev mohou použít i přes jízdu rychlíkovým spojem jízdenku pouze na osobní vlaky za 130, -Kč, protože se v Německu typ vlaku a cena jízdenky nezkoumá. Další plus je i to, že tyto dvě trati (Plzeň-Česká Kubice i Plzeň-Klatovy-Železná Ruda) se jen s obtížemi dají projet obě za jeden den. Přes Německo je to téměř bez problému.
Ještě na závěr doplníme, že jízdenka se vydává ve dvou verzích. Verze, na kterou můžete celý jeden den jezdit pouze osobními vlaky stojí 130 Kč. Verze, kterou můžete použít na jednodenní ježdění také spěšnými vlaky, rychlíky a expresy. Obě varianty platí pouze ve druhé vozové třídě a není možné na SONE+ jezdit vlaky IC, EC. Maximální počet cestujících je 5 z toho maximálně dva mohou být starší 15ti let. Jízdenku vydávají všechny železniční stanice a je možné ji vydat i ve vlaku. Do Německa (vyhrazené oblasti Německa) je možné cestovat pouze na elektronicky vydané SONE+. Nerozlišuje se však druh. V Německu je možné jízdenku SONE+ využít pouze na vlaky kategorií S, RB, RE, IRE, VBG a FEG.

Řím - Jel jsem na několik týdnů za kamarádem do Říma a přemýšlel jsem jak se tam nejlépe po kolejích dostat. Většina lidí jezdících do Itálie vlakem, se kterými jsem mluvil, doporučovala cestu přes Wien. Je to z jednoho důvodu, pokud si člověk koupí integrovanou mezinárodní jízdenku, přijde ho průjezd Rakouskem (Hohenau - Tarvisio) na mnohem méně peněz, než dostávat se do Itálie přes Německo a Brennero. Tento problém jsem však neřešil, poněvadž jsem si koupil jako vždy 2 zónový Interrail.

obrazekMilenovice - Ani o Vánočních svátcích si řidiči nedají pokoj a riskují na železničních přejezdech. Jeden takový hazard skončil cca. ve 12.27 srážkou rychlíku 662 s osobním automobilem u zastávky Milenovice (trať Plzeň - České Budějovice), když řidič nerespektoval funkční přejezdové zabezpečovací zařízení (PZZ). R 662 Rožmberk byl veden strojem 242.246 s pěti vozy. Souprava nebyla zřejmě vážně poškozena, protože s téměř devadesátiminutovým zpožděním pokračovala dále do Plzně, kde jízdu končí. Nehodou byly zasaženy i další vlaky: 663, 762, 8003, 8004, 8059.

obrazekPraha - Společně se zprovozněním domény www.zelpage.cz budou postupně zprovozňovány poddomény webů, které sídlí pod ŽelPage (ondraj.zelpage.cz, fhavel.zelpage.cz, vlakosim.zelpage.cz).

obrazekPraha - Dnes je Štědrý den - to není žádná novinka, ale to hlavní. O Štědrém večeru si lidé dávají různé dárky. Před několika dny jsme místo ankety uveřejnili formulář, kam jste si mohli psát, co byste chtěli k Vánocům nejen od nás. Některá přání splníme hned, některá časem.

obrazekSouhrn událostí - V minulých dnech jsme byli časově zaneprázdněni a tak se zde neobjevilo nic nového. Nyní Vám přinášíme souhrn důležitých zpráv minulých dní. Dne 9.12.2003 dorazila na ŽZO motorová jednotka RA-A, kterou chce Rusko deblokovat svůj dluh vůči České republice. Během cesty z Brna byly však na jednotce zjištěny některé závady, které si vynutily neplánovaný pobyt v Kutné Hoře.
České dráhy oznámily, že řada 680 ČD nebude včas odzkoušena a vlaky EC 1274, 1275, 1278, 1279 tak nebudou vedeny touto řadou. Pokud půjde vše dobře, tak se v červnu tyto jednotky ukážou ve vnitro provozu. Zvláštní vlaky pro hokejové fanoušky MS 2004 mají být vedeny dvojicemi ešusů 471.
České dráhy také sdělily svůj záměr vyhlásit ještě do konce tohoto roku výběrové řízení na dodávku až 20 kusů tří systémových lokomotiv. Jejich nákup se má hradit prostřednictvím úvěru od společnosti EUROFIMA, ve které mají ČD 0, 5% akcií a chtějí zvýšit podíl na 1%.
Dále ČD posílily provoz před svátky řádově až o 1800 míst k sezení, ale naopak během Vánočních svátků, na Silvestra a na Nový rok bude provoz již tradičně velice omezen. Omezení jízdy vlaků je uvedeno v knižním jízdním řádu nahoře u čísla vlaku (zpravidla poznámky 10, 11, 12, ...).
Generální inspekce oznámila, že za nehodu, která se stala 9.12. u stanice Vyškov na Moravě, jsou odpovědní posunovači, kteří se domnívali, že souprava je celá spojená, ale nebyla. Jeden vůz byl odpojený a ten se právě vydal na trať, kde se odrazil od rychlíku 930. Zraněn byl jen jeden člověk ve vlaku. Lokomotiva byla však poškozena. Českým drahám nyní hrozí pokuta až několik milionů korun od drážní inspekce a drážního úřadu.
Italská společnost Grandi Stazioni podepsala smlouvu s ČD, kterou se italská společnost zavazuje, že revitalizuje nádražní prostory ve stanicích Praha hlavní nádraží, Mariánské Lázně a Karlovy Vary. Nejdélé bude trvat modernizace Prahy hl.n., která si vyžádá i nejvíce finančních prostředků - do roku 2008 bude stavba stát 658 mil Kč. Nádraží v Mariánských Lázních má být hotové v roce 2007 a má stát 53, 1 mil Kč. Nejméně bude stát nádraží v Karlových Varech a to 37, 9 mil Kč. Všechna nádraží se budou opravovat za plného provozu.
V poslední době je také nejasné, zda bude uzavřena kolektivní smlouva (KS) mezi odboráři a Českými drahami. Pokud by "KS" nebyla uzavřena, vedení ČD by začalo postupovat striktně podle zákoníku práce, což by znamenalo ztrátu jízdních výhod - možnost jezdit po ČD zdarma, o týden až dva delší dovolená, ozdravné pobyty a další. Nedávno byla opětovně uzavřena dohoda mezi českými a slovenskými drahami o tom, že zaměstnanci železnic mohou vzájemně jezdit zdarma. Kdyby nebyla KS schválena, slovenští železničáři by mohli jezdit po ČD, ale čeští železničáři nikoliv. Pokud by KS nebyla uzavřena, odbory hodlají začátkem března stávkovat. Jednání uvázlo na mrtvém bodě hlavně kvůli otázkám zvýšení mezd.
Betlémské světlo se již tradičně šířilo po naší republice vlakem.
Dnešní první větší mráz způsobil na železnici lomy kolejnic a pády trolejí. Například EC 79 Csardas má 133 minut zpoždění kvůli problémům v ONJ, kde spadla trolej. u stanice Mníšek u Liberce mráz způsobil lom kolejnice a to způsobilo vykolejení jednoho vozu osobního vlaku. Nikdo nebyl zraněn a v místě je (nebo byla) zavedena NAD. Tolik asi to nejdůležitější, co se stalo v uplynulých dnech.
Jménem redakce ŽelPage Vám chci popřát Veselé Vánoce, hodně dárků, pohody.
P.S. Nadílka bude v podvečer ;o)

EC 176 - Včera za jízdy vlaku EC 176 u stanice Litochovice n.L. došlo k požáru posledního vozu první třídy německých drah. Vlak nouzově zastavil, aby mohl být požár uhašen. Nebylo však možné zjistit, zda byl požár způsoben topením nebo brzdami. Vlak poté pokračoval rychlostí 40km/h do první obsazené stanice, což jsou Prackovice n. L. Zde bylo odpojeno topení a brzdící systém a vlak pokračoval do Ústí n.L. vyšší rychlostí. V Ústí byl vůz odpojen a byl předám n prohlídku vozmistrem. Vlak pokračoval dále bez onoho vozu se zpožděním jen 30 minut. Kdyby nebylo jednoho zádrhelu v komunikaci mezi vlakvedoucí a výpravčím o to, kde bude vůz odstaven, bylo by vyřešení mimořádnosti na výbornou. Na ilustračním snímku K. Chýly je 371.005 v Praze Holešovicích.

Autor: Tomííí Tom
« Novější zprávy | 1 ... 485 486 487 488 489 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09