..: Aktuality a články :..

Reportáže - Dnes jsme Vás pozvali na výstavu fotografií z let 1967 - 1972 a já si náhodou vzpomněl, že máme v záloze zajímavé fotografie z let také minulých. Jsou to fotografie z 80. let, které mi již před časem zaslal Vítek Bukač, za což mu patří dík.

obrazekVýstava - Někteří z Vás ještě pamatují pravidelný provoz parních lokomotiv nejen v Praze. Pro ně i pro ty, kteří se chtějí podívat, jak to v železniční dopravě vypadalo dříve, je určena výstava fotografií pod názvem Když ještě v Praze jezdila pára, jejichž autorem je Ondřej Řepka. Výstava byla otevřena včera a potrvá nejméně do 29.2.2004. Výstavu najdete ve vinárně U Stréců v Budečské ulici 19, Praha 2. Otevřeno zde mají ve všední dny 12:00 - 24:00 hodin, v sobotu a v neděli 16:00 - 24:00. Na přiloženém snímku jedna fotografie z přelomu 60. a 70. let od Ondřeje Řepky.

obrazekŽelPage - Pavel pro Vás připravil databázi výkresů železničních vozidel, která se bude průběžně doplňovat. Výkresy jsou scanované z nyní již nevycházejícího časopisu Železničář. Zatím zde najdete 25 výkresů.
Po delší době uveřejňujeme také anketu. Tentokrát bude na téma přesun brněnského hlavního nádraží z centra. Jste PRO nebo jste PROTI?
Anketu naleznete opět pod menu.
Děkujeme za projevení Vašeho názoru.

obrazekDoplněno 13.1. - Chropyně - Dnes ve 13:48 došlo v žst. Chropyně ke střetnutí rychlíku 437 Kysuca (Brno hl.n. - Žilina) s osobním automobilem. V čele jela lokomotiva 363.162 DKV Brno, ale poškození nebylo vážné. Vlak automobil tlačil několik set metrů před sebou, než se strojvedoucímu podařilo vlak zastavit. Automobil byl zcela zdemolován a jeho řidička na místě zemřela. Doprava nebyla přerušena, vlaky jezdily po ostatních kolejích stanice. Nehod za prvních jedenáct dní roku je již více než dost.
Ve čtvrtek v 10:55 došlo na železničním přejezdu mezi Chrášťany a Svojetínem u Rakovníka ke srážce vlaku 6707 s osobním autem. Řidič měl v tomto případě štěstí. Stejně dobře dopadla srážka nákladního vlaku s osobním automobilem u Litoměřic, jehož řidič zraněn také nebyl. Ne vždy srážka vlaku s autem dopadne dobře a to by si měli řidiči uvědomit. O nehodě v Chropyni informoval -dt-, díky

bleskovkaÚstí nad Labem - Dnes ráno došlo u stanice Prackovice nad Labem ke stržení troleje, které si vyžádalo uzavření jedné traťové koleje. Vlaky při jednokolejném provozu nabíraly kolem 30ti minut zpoždění. Poté byl provoz zastaven úplně, některé vlaky byly nahrazeny NAD a dálkové vlaky byly odkláněny přes Mělník a Litoměřice. Před polednem byl provoz obnoven, ale po hodině spadla trolej o kousek dál... Provoz byl zastaven opět úplně a vlaky byly opět nahrazovány NAD či odkláněny. V tuto chvíli by měl být obnoven provoz v jedné koleji... Vlaky nabírají zpoždění 30 - 120 minut.

obrazekBrno - Dnes byl na brněnském výstavišti zahájen 13. ročník veletrhu GO - Regiontour. Veletrh je 8. a 9. 1.2004 určen pro odborníky, v sobotu a v neděli je určen pro širokou veřejnost. V sobotu bude z Prahy Holešovic na brněnské výstaviště vypraven zvláštní parní vlak tažený řadou 498.022 doprovodný vůz 2Bt WR 2Bt. Z Prahy vlak odjede v 7:00 do Brna dolního nádraží přijede v 11:48, kde bude Albatros a vůz AB odpojen a dále bude pokračovat lokomotiva 433.001 až na výstaviště, kam má přijet v 12:40. Zpět na brněnské dolní nádraží se vlak vydá v 16:50 a po přepřahu v Brně d.n. na lokomotivu 498.022 vlak v 17:35 odjede do Havlíčkova Brodu, kde bude parní lokomotiva odpojena a bude dozbrojována. Vlak do Prahy dotáhne Eso s příjezdem na Holešovice v 21:15. Vlak při zpáteční cestě zastaví ve Žďáru nad Sázavou, ale pouze pro výstup.
Jízdenky jsou v prodeji od 7. ledna 2004 v železniční stanici Praha-Masarykovo nádraží, v mezinárodní pokladně, v osobních pokladnách železniční stanice Praha-Holešovice a v pobočce CK ČD Praha, V Celnici 6. Dospělí zaplatí za zpáteční jízdenku z Prahy 366 Kč, děti 183 Kč, z Havlíčkova Brodu zpáteční jízdenka pro všechny v ceně 183 Kč. Poloviční jízdné platí pro děti od 6 do 15 let. V ceně jízdenky je zahrnuto vstupné na veletrh.

obrazekNostalgie - Od Nového roku si mohou zájemci ve vybraných osobních pokladnách a ČD Centrech zakoupit již tradiční publikaci Nostalgie 2004. Změnou oproti předchozím vydáním je řazení akcí chronologicky, dle data, přičemž jsou akce pouze barevně odlišeny, nikoliv rozděleny do sekcí. Bylo tak vyhověno četným připomínkám ze strany kupujících. Doporučená cena publikace je 35,- Kč. Pro ty, kteří nemají zajem do této publikace investovat, dodávám, že seznam nostalgických akcí naleznete i na ŽelPage, a sice v menu Skutečná železnice v podsekci Nostalgie. Tato sekce vzniká ve spolupráci s Klubem železničních cestovatelů a JRtrain.

obrazekProblém přesunu či rozsáhlé modernizace brněnského hlavního nádraží se v posledních dnech stále více dostává do popředí zájmu u obyvatel města Brno. Spolu s dalšími argumenty, proč přesunout nádraží do míst, kde se dnes nachazí nádraží Brno dolní a rozsáhlá nevyužitá plocha, se množí i hlasy, které jsou zásadně proti jakémukoliv přesouvání. Bohužel, do celého problému nevneslo světlo ani očekávané setkání brněnských zastupitelů s veřejností. Občané odcházeli ze zasedání rozladěni, neboť se prakticky nedostali ke slovu. Zůstávají tak nezodpovězené otázky ohledně financování této obří stavby, která by měla stát minimálně 20 mld. Kč. Město Brno chce do této investiční akce vložit minimálně 3 mld. Kč, proti čemuž se občané bouří, neboť nejsou plněny závazky ohledně podpory školství, zvelebování vzhledu města, či výstavby nových cyklostezek. Většina lidí vnímá přesun nádraží na periferii jako riskantní a nejistý krok.

obrazekSlezsko - Úzkorozchodnou parní lokomotivu RESITA na rozchod 760 mm zakoupila obecně prospěšná společnost"1. parní úzkorozchodná společnost"
se sídlem v Bohušově. Na její nákup a zrestaurování poskytl Moravskoslezský kraj ze svého loňského rozpočtu 3, 5 milionů korun.
Lokomotiva, vyrobená v roce 1955 v Rumunsku, byla v úterý 6. ledna přivezena do Krnova."Nejprve je ji nutno opravit. Předpokládáme, že to bude trvat tak 4 až 5 měsíců, " uvedl Jaromír Foltýn, předseda představenstva 1. parní úzkorozchodné společnosti. Znamená to, že čtyřiadvacetitunová lokomotiva bude rozebrána. Mechanické opravy provede společnost Olpas Moravia, parní kotel musí opravit odborníci zřejmě z Českých Velenic."Nechci nic slibovat, ale rádi bychom na trať vyjeli letos v květnu, " dodal Foltýn s tím, že historický vlak může převážet až 100 lidí. Pro ně budou zrekonstruovány tři vozy, které společnost zakoupila společně s lokomotivou.
V první fázi bude vlak na úzkorozchodné trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha jezdit nepravidelně, tedy o víkendech. Výhledově by chtěla společnost zajistit pravidelnou dopravu, o čemž však musí ještě jednat s Českými drahami.
Náměstek hejtmana Josef Jalůvka přirovnal tento záměr k první sněhové kuličce, na kterou se začne nabalovat další sníh, až vznikne sněhulák:"Historický vlak je významným turistickým lákadlem. Budou se rozvíjet další a další aktivity. Věřím, že to pozvedne ekonomiku, zaměstnanost a nastartuje další činnost.
Tisková zpráva Moravskoslezského kraje. Zaslalo vydavatelství Pelmel.cz; děkujeme
Na přiloženém snímku je zmíněná parní lokomotiva RESITA.

obrazekČeská Republika - Ve středu se konečně povedlo železnici naplnit reklamu Auta stojí vlaky jedou. Silnice byly sjízdné s velkými obtížemi, ale vlaky si se sněhem hravě poradily. Občas nastávaly malé komplikace, ale ty byly pouze lokálního charakteru. Dnešní stav na železnici se tak po dvou dnech konečně vylepšil. Připomeňme, že v pondělí měly vlaky problémy kvůli sněhu, v úterý kvůli silnému mrazu. Dnes se pouze porouchalo několik příměstských jednotek, ale to se stává i v době, kdy není zima. Ve čtvrtek má být již kolem nuly a sněžení se očekává pouze výjimečně.

obrazekdoplněno 7.1. - Opavsko - Dnes odpoledne v 16:23 došlo na železničním přejezdu s kříži u obce Vávrovice u Opavy ke srážce kamionu s rychlíkem 826. Řdič kamionu byl převezen s těžkými zraněními do nemocnice v Ostravě-Porubě. Ve vlaku byli zraněni tři cestující a vlakvedoucí lehce. Kamion narazil do druhého vozu, kde cestovalo 50 cestujících. Vůz vykolejil jednou osou. V místě byla zavedena náhradní autobusová doprava. Škoda na kamionu je odhadnuta na 1 milion korun a na vlaku 10 milionů. zatím se neví, zda bude řidič obviněn z nějakého trestného činu. Podle současných informací nebyl řidič pod vlivem alkoholu, ale zřejmě nestačil kamion před přejezdem ubrzdit. Doprava byla obnovena ve 20:13. Dnes je teprve šestý den roku 2004, ale srážek na přejezdech je hlášeno již docela dost.

obrazekČeská Republika - Po včerejších problémech se silným sněžením dnes železnici zasáhly silné mrazy a ty způsobily lomy kolejnic, přimrzání výhybek a strženou trolej u Stránčic. Nejhorší stav byl ráno na trati Praha - Kolín, kde mezi Českým Brodem a Úvaly praskla kolejnice a jezdilo se údajně pouze po jedné koleji ze tří. Vlaky zde ale v ranní špičce jezdí jeden za druhým a tak se zpoždění šplhala do řádů desítek minut. Na této trati také přimrzaly výměny, sníh se navával do výhybek a ty bylo možné házet po předchozím odmetení. Špatná situace byla také ráno na trati Praha - Benešov, když před pátou hodinou ranní byla stržena trolej v důsledku silného mrazu. Provoz byl dvě hodiny zcela přerušen a poté se jezdilo pouze po jedné koleji. Plný provoz byl obnoven před devátou hodinou dopoledne. K lomům docházelo i v dalších částech republiky. Železničáři je však ihned provizorně opravují. Na některých místech bylo i nutné snížit rychlost. V současné době se situace již stabilizovala a již jen některé vlaky mají zpoždění v řádu minut. U nás již opět začalo sněžit, tak doufejme, že vlaky se vzpamatují a budou jezdit tak, aby naplnily heslo Auta stojí, vlaky jedou.

5.1.2004 - 22:05 - Petice za obnovení názvu vlaků EC 172/173 Vindobona

obrazek Vindobona — Jsou to již dva týdny, co jsme se rozloučili s dlouholetým názvem vlaku, který spojoval Berlín s Vídní později Hamburg s Vídní a jmenoval se Vindobona. Nám není lhostejné, že by tak tradiční název vlaku měl upadnout v zapomnění a tak jsme se rozhodli, že uspořádáme petici, aby se název Vindobona vrátil tam kam patří – k vlakům EC 172/173.

U petice najdete celou historii tohoto názvu a najdete zde i fotografie vozidel, která se pod tímto jménem představila v pravidelném provozu. Děkuji kolegům, kteří se na přípravě petice podíleli. Petici naleznete zde. Děkujeme Vám za každý podpis.

Зеркало Леон рабочее на сегодня

informaceČeská republika - Dnešní ranní sněhová nadílka zkomplikovala život hlavně řidičům a silničářům, ale ani vlaky nebyly ušetřeny problémům. Některé vlaky od Poříčan a od Nymburka měly problémy s průjezdem stanice Praha Libeň, kde byly problémy s výhybkami a nabrali tak 30 - 60 minut zpoždění. Jinak nebyly hlášeny žádné významnější komplikace. Na českých silnicích byla situace horší. V důsledku sněžení se na silnicích stala spousta dopravních nehod. Vlaky ale zpoždění rychle stáhly a již dopoledne se zpoždění vyskytovala pouze ojediněle... Na žádné trati není provoz přerušen.

obrazekŘada 350 ZSSK - Na diskusních forech jsem si všimnul, že lidé shánějí nové oběhy řady 350 zssk a již nějaký čas mám v záloze komplet oběhy, které zpracoval Ice-Bear. Co se týče aktuálního stavu řady 350. Stroj 350.005, který se 25.10.2003 u Přelouče porouchal a začal hořet nebyl převezen do Vrútek, protože nemá najeté potřebné kilometry a byl opraven v RD Bratislava. Koncem minulého roku byla oprava dokončena a lokomotiva má stejně jako 350.007 tmavěmodro - krémový nátěr. Obě tyto lokomotivy jezdí i do České republiky, ale je jen otázkou času, kdy najedou potřebné kilometry, odjedou do Vrútek a vyjedou s novým kabátkem. Na síť ČD nezajíždějí pouze stroje 350.002, kterému se ztratily papíry a 350.019, který má na jednom čele potrhané drátky vytápění skla. Autorem fotografie je také Ice-Bear. Je na ní zachycen stroj 350.005 v Praze Holešovicích dne 16.6.2003. Díky Ice; Doplnili kolegové z rail.szm.sk

« Novější zprávy | 1 ... 484 485 486 487 488 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11