..: Aktuality a články :..

obrazekSemilsko - O Obrovském štěstí může mluvit opilý muž, který se vracel po zábavě a aniž by tušil, ustlal si mezi kolejnicemi. Vlak tudy projížděl až po půl deváté ráno a způsobil mu jen lehká zranění. Stalo se to poblíž Jilemnice na Semilsku. Muž byl ošetřen v nemocnici a poté byl propuštěn domů.

obrazekAktualizovábo 14.2. - 680.002 - Včera kolem třetí hodiny odpolední vyjelo z haly ONJ pendolino 680.002, které putovalo do Velimi. Pro jeho přepravu byla vybrána zamračená 749.251. V Praze hl.n. pobývalo 8 minut na prvním nástupišti a v 15:40 se vydalo na cestu dále. Do Velimi přijelo v 16:37 a poté zajelo na vlečku ŽZO, kde se setkalo s 680.001.

informaceStrojvedoucí ČD - Dnes oznámil prezident federace strojvůdců České republiky, že až 7500 strojvedoucích z cca. 8000 jsou připraveni vstoupit do 48 hodinové stávky, která by začala 1.3.2004. Strojvedoucím se nelíbí, že ČD stále nerešily problém jejich mezd. Požadují totiž přeřazení do jiné mzdové třídy jak u traťové služby, tak staniční posunovací. Stávku může odvrátit již jen vstřícný krok vedení ČD do konce února. Uvidíme, jak případ dopadne, ale snad si přejme, aby stávka nebyla, protože pověsti ČD by to rozhodně nepřidalo. Strojvůdci jsou od 29.1.2004 ve stávkové pohotovosti.

informaceTřísystémové lokomotivy - V úterý 9.2.2004 se otevíraly obálky firem přihlášených do obchodní veřejné soutěže na dodávku dvaceti třísystémových lokomotiv s maximální rychlostí 200 km/h a s výkonem 6000 kW. Do tendru se přihlásily dvě firmy: ŠKODA dopravní technika a Siemens. České dráhy mají nyní čas do poloviny března, kdy by měly oznámit vítěze a dodavatele těchto lokomotiv. Připomeňme, že ČD podobnou soutěž vyhlásily koncem minulého roku, ale soutěž později zrušily. Nyní to snad dopadne dobře. Nové lokomotivy uvažované řady 380 ČD budou fnancovány prostřednictvím úvěru od EUROFIMy, ve které mají ČD půl procentní podíl a letos jej hodlají zvýšit.

obrazekPraha - Dnes se do Prahy podívala druhá jednotka řady 680 ČD. Přijela s malým zpožděním v 14:37 do Prahy Vršovic. Jednotka vyjela včera před polednem ze Savigliana do Rakouska, kde opět byly nějaké problémy -tentokrát s bržděním. To bylo odstraněno a jednotka pokračovala svižně směrem do nového domova. Byla dotažena až do Summerau, kde jí převzal čmelák a zvláštním vlakem byla přetažena do Horního Dvořiště, kde již čekalo Eso 362.168 DKV Praha. Po přepřahu pokračovala jednotka dále do Českých Budějovic, kde byla kolem 11:40 a pak svižně do Prahy. Nyní již nebylo potřeba, aby mezi lokomotivou a pendolinem byly vozy na brždění, protože jednotka již má změřenou brzdící váhu a ta se již započítává do skutečných brzdících procent. Původně mělo pendolino dorazit kolem desáté hodiny, ale naštěstí mělo zpoždění, díky němuž Vám můžeme přinést.

obrazekobrazekŽeleznice Desná - V DKV Olomouc PJ Šumperk byl rekonstruován, i s novým vnějším nátěrem, motor 810.607 "Čuník" pro soukromou železnici - Železnice Desná - provozovatel Connex. Connex provozuje trať Šumperk - Kouty nad Desnou, Šumperk - Sobotín. V těchto dnech probíhá rekonstrukce i dalšího motoru. A jak orchestrion alá Železnice vypadá ? To je patrné z přiloženého dokumentačního snímku vlevo; vpravo je jeho původní podoba. Díky -kk- za info a foto.
V současnosti jsou dvě protichůdné informace o tom, že doprava má být na trati provozované Connexem redukována a podle jiné zas posílena. Obě informace mluví o 1. změně GVD 2004/2005, tak uvidíme. Změna by měla být k dispozici již příští nebo přespříští týden.

obrazekPendolina - České dráhy oficiálně oznámily do zahraničí, že nové jednotky řady 680 ČD nebudou na vlaky EuroCity nasazeny ke druhé změně jízdního řádu, ale až k novému GVD 2004/2005. Dá se tedy očekávat, že po zrušení vlaků 1278/1279 k 1. změně, budou vlaky 1275/1274 zrušeny buď také k první nebo až ke druhé změně jízdního řádu. Pokud se podaří splnit vše potřebné k k zahájení zkušebního provozu s cestujícími setkáme se s pendoliny na vnitrostátních spojích ČD. Dle JŘ 03/04 je počítáno s pendoliny na vlacích Ex571/Ex570/R853 a expresech 15xx.

informacePETICE - K dnešnímu dni se podpisové akce za záchranu názvů vlaků EC Hungaria, Vindobona, Karlštejn a dalších zúčastnilo 718 lidí, ale některé podpisy budou vyškrtány, protože obsahují nesmysly. Nyní nastane druhá část akce při níž se pokusíme o navrácení názvů vlaků. Kdo petici podepsal, můžete zjistit zde. Historické údaje o vozidlech na Vindoboně můžete prostudovat zde. Děkujeme Vám za podporu akce. Stále máte možnost petici podepsat zde.

obrazekDoplněno 6.2. - Anketa - Dnešní anketa bude hodně aktuální. Ptáme se Vás: Souhlasíte se záměrem ČD zavést vyšší příplatek na vlaky, na kterých bude řada 680 ČD? (V případě nasazení řady 680 ČD jako náhrady klasických souprav současných vlaků EC mezi Prahou - Vídní /Bratislavou)
Minulá anketa se ptala na Váš názor:Které vozidlo bude dříve schválené pro pravidelný provoz s cestujícími? Pendolino dostalo 166 hlasů, Marfuša si vysloužila 51 hlasů a 19 hlasů je pro možnost, že ani jednu jednotku se nepodaří prosadit do pravidelného provozu s cestujícími. Uvidíme, jak to dopadne. Novou anketu naleznete opět pod menu.

obrazekŘada 680 ČD - České dráhy zvažují, zda nezavedou na vlaky, na kterých budou jezdit pravidelně nové jednotky řady 680 ČD, vyšší ceny - vyšší příplatek za luxus. Příplatek by měl být vyšší, než za současné kategorie EC a IC, za které se platí 60 Kč příplatek. V současnosti mají ČD jednu jednotku této řady, která je zkoušena na ŽZO Cerhenice. České dráhy stále počítají s nasazením pendolin ke druhé změně jízdního řádu (13.6.2004) minimálně v relaci Praha - Brno. Ostrý provoz chtějí zahájit s jízdním řádem 2004/2005. České dráhy dostanou do Července 2004 zbylých šest souprav. Celkově tak budou mít 7 pendolin za 4, 47 mld Kč.

obrazekJízdní řád 2003/2004 - Letmým pohledem do budoucnosti JŘ ČD 2003/2004 jsem náhodou narazil na zajímavý jev. Vyhledával jsem si spojení na letní výlet a plánoval jsem využití EC 1278 z Brna, který by v té době již měl jezdit. Spojení jsem si vyhledával přes IDOS, ale k mému udivení mi to vlak 1278 nenašlo... Našlo mi to ale vlak 278. Po pátrání po příčině jsem zjistil, že Vlaky 1278/1279 budou k 1. změně JŘ zrušeny a vlaky 278/279 budou jezdit celý jízdní řád. Pokud bude na tyto vlaky nasazeno pendolino, bude čekat v každé stanici neúměrně dlouho. Vlaky 1275/1274 jsou zatím uvažovány beze změn. První změna jízdního řádu vstupuje v platnost 29.2.2004.

informaceDresden Hbf. - Dnes v 10:45 zjistili zaměstnanci stanice Dresden Hbf., že hoří střecha hlavní haly. Ihned byly evakuováni cestující z nástupišť pod hořící střechou. Požár se však šířil a bylo nutné uzavřít celé nádraží. Před půl jednou odpoledne byl požár lokalizován a provoz se tak mohl vracet do normálních kolejí. Vlaky nenabraly ani velká zpoždění. Celkem bylo ovlivněno 30 vlaků dohromady o 433 minut. Během přerušení provozu byly vlaky ukončovány ve stanicích před hlavním nádržím a dálkové vlaky většinou čekaly na otevření. Po zprovoznění byly vlaky operativně řízeny a odjížděly z jiných, než obvyklých nástupišť. Podle předběžných zpráv požár vzplál kvůli neopatrnosti dělníků, kteří opravují střechu stanice.

informaceHradec Králové - Česká televize včera zveřejnila údajně definitivní verdikt v případu srážky městského autobusu s vlakem v Hradci Králové Břehradu. V autobuse 4.4.2003 cestovalo sedm cestujících. Vlak narazil do zadní části autobusu v rychlosti 85 km/h a odhodil jej z přejezdu pryč - zadní část se oddělila od zbytku úplně. Tři cestující a řidič autobusu byli na místě mrtví, ostatní utrpěli vážná zranění a byli převezeni do nemocnice. Přejezd, kde se nehoda stala je vybaven blikači a je přehledný. Na obě strany je vidět více než 200 metrů daleko. Strojvedoucí vypověděl, že viděl, jak se autobus pomalu plíží po přejezdu, ale nehodě již zabránit nemohl. Svědci z okolí přejezdu vypověděli, že přejezd v době střetu fungoval, ale cestující ze zdemolovaného autobusu vypověděla, že autobus na přejezd vjel v době, kdy signalizace nebyla aktivní. Dle redaktora ČT byl viníkem nehody přejezd, který v době nehody nefungoval. Policisté však dnes oznámili, že případ stále ještě není uzavřen a stále se vyšetřuje. Uvidíme, kdy a s jakým výsledkem bude případ uzavřen.

informaceMoravský Písek - O druhých narozeninách může po sobotním večeru mluvit osmatřicetiletý muž z Bzence. Na nádraží v Moravském Písku se pokoušel nastoupit do rozjíždějícího se osobního vlaku. Hazardní manévr skončil klopýtnutím a pádem mezi nástupiště a vozy vlaku. Štěstím pro kaskadéra bylo, že se v úzkém prostoru nepohnul a vlak nad ním bez vážnějšího zranění přejel. Lékař při obhlídce muže konstatoval, že při pádu utrpěl pouze lehká zranění. Zásluhou události byl vlak opožděn o 72 min. Dobíhat vlak se nevyplácí, lepší je přijít dříve nebo počkat na další.

informaceČeské dráhy - Poté co byla alespoň částečně zažehnána stávka odborářů, vstoupili tento týden do stávkové pohotovosti strojvůdci ČD. Vedení drah jím totiž koncem roku slíbilo, že budou přeřazeni do vyšších platových tříd nejpozději od 1.2.2004, ale zatím se ničeho nedočkali. Pokud se ničeho nedočkají i nadále, vstoupí do stávky. Zcela zažehnána však nebyla ani stávka odborářů, protože ty požadují, aby zaměstnanci, kteří budou propuštěny, dostali odstupné... celkem by to znamenalo náklady kolem půl miliardy korun, ty však ČD nemají.

« Novější zprávy | 1 ... 482 483 484 485 486 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11