..: Aktuality a články :..

obrazekOstrava - Jedním z nejzajímavějších exponátů letošního veletrhu Czech Raildays byl motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR. My jsme si zjistili různé technické specifikace.

15.6.2004 - 19:14 - Nová anketa na téma fórum ŽelPage

obrazekPraha - Dnes bylo spuštěno forum ŽelPage a my se Vás chceme zeptat, co je lepší. Zda řadit příspěvky od nejstaršího po nejmladší či od nejmladšího po nejstarší. Podle výsledku této ankety bude upraveno fórum.

Minulá anketa byla na téma: Líbí se Vám současné logo ČD ? 570 hlasů pro ANO a 42 hlasů NE. Anketu najdete opět pod menu.

Děkujeme Vám za účast v anketě a za příspěvky ve fóru.

obrazekPřeprava exponátů na Czech Raildays - V neděli se konala přeprava exponátů na veletrh do Ostravy. Již v sobotu večer vyrazil z Trutnova motorový vůz 854.212, který do Velimi dorazil týž den večer. Ráno proběhlo spojení motorového vozu 854.212 s vozem řady G a lokomotivou 124.601. Vznikla tak tato souprava: 124.601 854.212 vůz ř.G 680.002. Vůz řady G byl řazen z důvodu konstrukce spřáhla vozu 854, která neumožňuje nasazení převodního spřáhla. Souprava měla z Velimi vyrazit kolem sedmé hodiny ranní v neděli. Jenže byl zřejmě problém se seřazením vozidel a jejich spojením a tak souprava vyrazila s téměř dvouhodinovým zpožděním.
Malou fotogalerii z transportu najdete zde:
Průjezd soupravy poblíž Chvaletic [Nick]:
obrazekobrazekobrazek
Souprava projíždí úsekem mezi Třebovicemi a Rudolticemi v Čechách [Ice]:
obrazek

15.6.2004 - 18:02 - Spuštěno diskusní fórum serveru ŽelPage

obrazekPraha - Již velmi dlouhou dobu nám chodí různé dotazy a dosti často se opakuje jedna otázka... Proč si nezaložíte vlastní fórum? Tyto dotazy chodí nyní ještě častěji - zřejmě z důvodu nějakých problémů K-reportu. To byl poslední impuls, abychom se do nějakého fóra pustili.

Použili jsme phpBB, což je velmi dobrý program na diskusní forum. Možná Vám chvíli potrvá, než si na fórum zvyknete, ale doufám, že se rychle zaplní zajímavými informacemi a postřehy. Prozatím jsme omezili zakládání nových témat - nová témata můžeme zakládat jen my. Pokud budete mít nápad na téma, které ve fóru chybí, napište to do sekce Redakce Želpage - sdělení redakce. Ze začátku bude témat chybět asi hodně a jen díky Vám bude fórum plnohodnotné.

Forum najdete na adrese forum.zelpage.cz. Bude zaveden také odkaz v menu.

obrazekOstrava - Pokud nevíte, zda se jet podívat na probíhající veletrh Czech Raildays, máme pro Vás informaci, co tam najdete zajímavého. Poté, co vloni v Ostravě nebyla jednotka řady 680, letos tam již opravdu je. Z českých vozidel je zastoupena řada 854 vozem 854.212 (ex 852.012) - vůz ze zatím poslední 3. série rekonstrukcí vozů 852, 853 na řadu 854 a lokomotiva pro zkušební účely 124.601 (Lokomotiva je jako jediná z vozidel v ČR vybavena evropským zabezpečovacím zařízením ETCS). Ze Slovenska dorazila jednotka 840, která byla vyrobena v ŽOS Vrútky (zde byla provedena montáž, licenci na jednotky GTW 2/6 má firma Stadler). Dále je zde zastoupen i městský provoz. Pouze ve středu v době od 12:00 do 15:00 bude v zadní části areálu vystaven motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR - vůz bude stažen ze zkoušek.

Veletrh můžete navštívit až do čtvrtka. Otevírací doba je 9:00 - 18:00.Vstupenka stojí 40 Kč, děti a důchodci mají slevu.

Ze slíbených vozidel se veletrhu neúčastní nové metro ze Škody DT Plzeň Mt6 - z důvodu problémů s přepravou do Ostravy.

Na snímku z loňské akce je stroj 340.055. Foto: Tomáš Novotný.

obrazekVýluky na koridorech a tratích - Od soboty 12.6.2004 do pondělí 21.6. se koná druhá etapa výluky celého úseku Suchdol nad Odrou - Studénka z důvodu rušení zbytku stanice Hladké Životice, ze které bude neobsazená zastávka.

obrazekPraha - Ve čtvrtek a v pátek se konaly první zkoušky řady 680 ČD na trati SŽDC. Zkouškám se podrobila jednotka 680.002. Cílem bylo zjistit, jak funguje vlakový zabezpečovač LS90 a zda není rušen jeho signál. Jízdy se konaly mezi stanicemi Poříčany - Úvaly - Praha-Běchovice (ve čtvrtek) a v pátek Poříčany - Úvaly, včetně návozu z a do Velimi. Ve čtvrtek se jelo celkem čtrnáct jízd Vmax 110km/h, v pátek pak osm Vmax 130km/h.
Ve čtvrtek pendolino jezdilo jako služ. 1. nsl 9318-9331, v pátek 9318-9325. Toto byla moje první příležitost vidět a slyšet pendolino jezdit vlastní silou. Jednotka jezdí velmi tiše a vypadá vcelku zajímavě. Když jme s Ondrou jeli do Českého Brodu, tak jsme jednotku potkali v Úvalech na 0. staniční koleji a lidé měli hned spoustu komentářů. Většina ale věděla, že jde o pendolino.plán jízd se však nepodařilo o nějakou chvilku dodržet i kvůli zpožděním pravidelných vlaků.

obrazekArtLoko Vás zve... - Letohradský železniční klub ve spolupráci s ČD, SŽDC, DKV Česká Třebová, Pardubickým spolkem železniční dopravy, Provozní jednotkou, železniční stanicí a městem Letohrad, Vás srdečně zvou dne 12. června 2004 Na OSLAVY 130 LET ŽELEZNICE V LETOHRADĚ
Podrobnosti zde.

obrazekJízdní řád 2003/2004 - Již tuto neděli 13.6.2004 vstoupí v platnost 2. změna jízdního řádu 2003/2004. Hlavním tématem je rušení vlaků EC 330/331 1274,1275,1278,1279, na které měla být nasazena řada 680, ale podle očekávání se tak nestane. Dále se přelepují vlaky EC 74,75,278,279 a to jen proto, že se u nich ruší poznámka jede do... Dále stojí za prohlédnutí mezinárodní přeprava na trati Praha - Děčín - Dresden - Berlin - Hamburg. Mezi Děčínem a Drážďany se budou likvidovat škody z povodní 2002 a budou tam omezeny jízdy vlaků. Některé budou v tomto úseku zrušeny ihned od 26.července a některé až od 20.září. Další změnou v mezistátní přepravě je zrušení přestupů u dvou párů vlaku na trase České Budějovice - Linz. Nyní se muselo přestupovat v Summerau.
Ve vnitrostátní přepravě jsou změny spíše kosmetické. Některé zrychlené vlaky budou zastavovat ve více stanicích, než dosud, některé vlaky se nově zavádějí a některé vlaky mají upraveny časy odjezdu.
Též ve změně najdete nové mezistátní vlaky Ex 88156/7 dopravce InterConnex z Binzu přes Berlín do Liberce a zpět a dále vlaky Dresden - Liberec a zpět.
Druhou změnu jízdního řádu v tištěné podobě si můžete zdarma vyzvednout v pokladnách, kde se prodává knižní jízdní řád proti kuponu č. 2 KJŘ.

obrazekOlomoucko, Přerovsko - Silný vichr doprovázející bouřku napáchal největší škody v okolí Olomouce, přímo v Olomouci a také kolem Přerova. I železnice byla zasažena. Mezi Olomoucí hl.n. a Blatcem (směr Prostějov) byla od půl páté večer do brzkého rána zavedena náhradní autobusová doprava, protože na traťovou kolej napadaly stromy. Největší spoušť způsobil vítr mezi stanicemi Moravičany a Červenka. Zde byl provoz zastaven v obou traťových kolejích v době cca. 17:15 - 20:45. Dále byla vyloučena 2. traťová kolej mezi Lipníkem n.B. a Prosenicemi i Prosenicemi a Dluhonicemi (cca 17:15 - 21:00). Polámané stromy tak způsobily zpoždění v řádu desítek minut. Nejvíce to odskákaly vlaky EC 106, Ex 143, které měly bonus přes 200 minut, dále IC 501, R705, R601 přes tři hodiny, SC 503, R703, R 623 měly bonus cca dvě hodiny a ostatní vlaky kolem hodiny.
Podobná situace s menšími zpožděními je dnes na několika místech republiky. V okolí Havlíčkova Brodu se zpožďují vlaky o pár desítek minut, v okolí Chlumce nad Cidlinou také o pár desítek minut... Na vině bude nejspíše dnešní bouřka.
Kromě stromů padá také zabezpečovací zařízení v mnoha stanicích, na mnoha přejezdech a vlaky tak musejí jezdit sníženou rychlostí... nové systémy nemají bouřky rády...

obrazekRoLa končí příští týden - RoLa se v české republice desátého výročí bohužel nedočká. Dne 19.6.2004 vyjede mezi Drážďany a Lovosicemi poslední pár těchto vlaků.
Poté, co byla přeprava kamionů po železnici RoLa (Rollende Landstrasse) od 1.6. radikálně omezena, dojde dne 19.6. k jejímu úplnému zrušení. Poslední vlak z Lovosic do Drážďan vyjede z Lovosic v 6:44 jako Nex 41356, poslední spoj z Drážďan do Lovosic přijede v 10.56 jako Nex 41359.
Tím bude ukončena téměř deset let trvající přeprava kamionů mezi stanicemi Lovosice Jih - Dresden-Friedrichstadt. Záchrana RoLy se nepodařila ani snížením ceny. Nějaký kamion se na voze objevil, ale bylo to žalostně málo. Až do konce jízdního řádu budou vlaky Nex 41350- 41373 jezdit jako vlaky podle potřeby.
Na snímku od -vg- je vlak NEx 41359 dne 5.6.2004 při odjezdu z Ústí nad Labem hl.n. RoLa zrovna veze tři kamiony. Právě NEx 41359 bude vozbu kamionů 19.6.2004 definitivně ukončovat.

obrazek Nové lokomotivy ze Škody Plzeň. - V minulých dnech dle dostupných informací došlo k podepsání smlouvy na dodání dvaceti kusů vysokorychlostních třísystémových lokomotiv, které vyrobí Škoda DT pro České dráhy. První lokomotiva má být dodána do čtyřiceti osmi měsíců a konec dodávek s uvedením do pravidelného provozu do šedesátého měsíce. Požádali jsme Škodu DT o bližší informace, ale zatím nám odpověď nepřišla...
Na přiloženém obrázku je návrh vzhledu lokomotivy, který navrhla rakouská společnost Porsche. Tato společnost navrhla také vzhled nových tramvají pro Prahu. Vzhled čela lokomotivy se od vzhledu čela tramvaje téměř neliší...

obrazekPřeložka u Chomutova. - Před rokem a měsícem došlo k zavalení nově budovaného tunelu na přeložce trati Chomutov - Březno u Chomutova. Tato přeložka a tunel je nutná z důvodu těžby v této oblasti. Současná poloha trati těžbě vadí. Po loňském závalu byla stavba dočasně pozastavena. Bylo proraženo již 788 z celkových 1402 metrů tunelu. Již letos měl být tunel otevřen pro zkušební provoz. Ten se odkládá zřejmě na rok 2006. Vše záleží na tom, kdy bude dovezena technika, která tunel dorazí.
Na snímku je motorový vůz 843.017 PJ Chomutov, který jezdí mimo jiné právě po trati Chomutov - Březno u Chomutova a dále do Lužné u Rakovníka či do Prahy. Snímek byl pořízen 27.10.2003 v Chomutově.

obrazekOdsun stanice Brno hl.n. - Jen cca 3000 podpisů zbývá aktivistům sdružení Nádraží v centru k tomu, aby bylo vyhlášeno referendum. Celkem je potřeba cca 19300 podpisů a nyní je sesbíráno něco přes 16 tisíc podpisů. Pokud bude sesbíráno zmíněných 19300 podpisů, bude vyhlášeno referendum, které se bude konat zřejmě zároveň s volbami letos na podzim. Aby referendum bylo bráno jako zavazující, je nutné, aby se ho zúčastnilo přes 50% brněnských voličů. Bude-li účast nižší, magistrát na něj nebude muset brát zřetel. Magistrát již do přestavby hojně investuje. Podle dostupných informací bylo investováno několik milionů na kampaň za odsun nádraží a také na architektonický návrh vzhledu nové nádražní budovy. na závěr Vám nabízíme k prostudování dvě webové prezentace:
Stránky sdružení Nádraží v centru - www.nadrazivcentru.cz
Stránky na podporu odsunu nádraží - www.zeleznicni-uzel-brno.cz
Na snímku Ice-beara je lokomotiva 350.018 ZSSK v Brně hl.n. dne 26.10.2003.

obrazekNedělní výlet - V neděli jsem vyjel na výlet do jižních Čech. Začínal jsem v Příbrami a jel jsem rychlíkem R 790, který je v neděli veden do Strakonic a odtud jako Os 18106 do Volar. Z důvodu výluky mezi stanicemi Čížová a Písek je R 790 a 791 veden odklonem přes Blatnou, což je trať se zjednodušeným řízením provozu dle předpisu ČD D3... například v dopravně Bělčice najdete výhybky se samovratnými přestavníky (výhybka je trvale přestavena do jedné polohy, jízdou vlaku z opačné polohy po hrotu je jazyk přestaven a poté díky vzduchovému vypružení navrácen do základní polohy). Zpět k výletu.

« Novější zprávy | 1 ... 469 470 471 472 473 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09