..: Články :..

obrazekBrno - Ve čtvrtek 18.9.2003 jsem navštívil součást Mezinárodního strojírenského veletrhu - 2. ročník veletrhu Transport a Logistika, který se konal na brněnském výstavišti od 19.9. do 19.9. Přesto, že jsem věděl, že se na letošním ročníku nechystá žádné velké překvapení, bylo přeci jen pár věcí, na které jsem se těšil. Dlužno dodat, že co do kvality vystavovaných novinek nás jednoznačně předčili Slováci, což je opravdu smutné. Buď opravdu nemáme co nabídnout, nebo se s tím odmítáme prezentovat. Kdo ví?

Na doprovodném snímku motorový vůz 812 008 LUX, který vzbudil pozornost. Zajímavostí je, že sedačky dodala firma BORCAD a jsou velice podobné s těmi, které jsou v našem pendolinu.

obrazekÚstí nad Labem - Akce 145 let depa Ústí nad Labem se konala od 26.9. do 28.9. v rámci oslav Dne železnice. Žst. a DKV Ústí nad Labem připravily velmi zajímavé akce, o které byl vždy velký zájem široké veřejnosti. Už od odpoledne 26.9. jezdila po ústeckém železničním uzlu jednotka 471.007 po trase: Ústí n/L. hl. n. - Hrabovice - Ústí n/L vj. n. - Ústí n/L-Střekov - Ústí n/L západ - Ústí n/L jih - Ústí n/L hl. n. Zároveň jezdila do místního DKV z hlavního nádraží i souprava ve složení 704.009 2* Btx761 704.010. Obě výše zmíněné soupravy jezdily pro návštěvníky zdarma.

obrazekProjekt - Minulý týden bylo v médiích dosti často slyšet o Českých drahách. Začneme popořadě. Vše začalo v úterý ráno, kdy na Přerovsku smetl vlak osobní dopravy automobil a mladá řidička bohužel zemřela. Večer tentýž den se u Všestar na Královéhradecku stala další nehoda. Motorový vůz 852 006 smetl na přejezdu s výstražnými kříži automobil, jehož řidička zemřela na místě. Oba případy spolu trochu souvisí, protože obě řidičky přehlédly přejezd, když se blížil vlak. Aby nehod nebylo málo, hned další den, ve středu ráno, se stala další nehoda. Dle některých zdrojů "náklaďák", dle jiných Seat Toledo, naboural do lokomotivy vlaku R 940 (Praha - Tanvald) u Prahy Čakovic.

T444.162 poblíž Stříbrné SkaliceKácov - Ve dnech 20. a 21.9. se konala na trati č. 212 Čerčany - Světlá nad Sázavou akce s názvem "100 let trati Kácov - Světlá nad Sázavou". Akce byla velice zdařilá hlavně díky skvělé práci organizátorů, kteří zajistili, aby na všech vlacích jezdily historické soupravy vedené stroji 433.001, T334.0896, T444.162, 720.016, 751.007, M131.1515, 820.114, 830.018, M262.045 a M262.0090. Po oba dny bylo i velmi hezké počasí, které akci jen přidalo na kráse.

budapest04.jpgBudapešť - V sobotu 20.9.2003 proběhla v Budapešti Locomotive Grand Prix 2003. Soutěžilo se v kategoriích malé lokomotivy a velké lokomotivy a v disciplínách Pošta, Pivo a Záchrana. Soutěžilo se po dvojicích a rozřazení probíhalo na základě sprintu lokomotiv na 100m (délka všech soutěží). Vítěze určily body za čas a chyby.

obrazekChoceň - Dne 19.9.2003 krátce po druhé hodině odpolední došlo na brandýsském zhlaví žst. Choceň ke stržení troleje v délce asi 200 metrů vlakem EC 172 Vindobona směřujícím do stanice Hamburg Altona. V čele vlaku byla krysa 350 008-9, která přišla o zadní sběrač (nad stanovištěm 2). Bohužel se to stalo v úseku, kde je jedna kolej (nevíme, zda jen na zhlaví, nebo až do Brandýsa). Doprava mezi těmito stanicemi byla zastavena přes dvě hodiny a před oběma stanicemi se hromadily vlaky.

Kdo to mohl tušit, že jedna spadlá trolej způsobí takovou kalamitu. Ale stalo se. Provoz mezi Chocní a Brandýsem nad Orlicí byl zastaven přes dvě hodiny a v tu dobu mělo tímto úsekem projet celkem 17 vlaků osobní dopravy a také určitě nějaké náklady. Vlaky se hromadily před oběma stanicemi a hromadí se stále. řekl bych, že v tomto úseku se jezdí jednokolejně a dieselová mašina či mašiny jezdí kyvadlově Brandýs - Choceň (možná až Zámrsk, protože sudá skupina žst. Choceň je vyloučená z důvodu stavby koridoru).

Michawel připravil souhrn zpoždění vlaků, kterých se dotkla stržená trolej.

Také, aby toho nebylo málo, jedna krysa strhla trolej (v čele EC 172) a jedna údajně lehla na EC 173. Vlaky EC Vindobona prostě ČD dneska pěkně zatopily.

Zpoždění se bude rovnat k normálu zřejmě dlouho do noci či do rána.

Vlaky se postupně dostávají na řadu tak, jak před ono místo přijely. Například před chvílí přejela Bečva, expres 505 Jan Perner a R 705 z Prahy.

obrazekHradec Králové - Dne 10.9 jsme navštívily Hradec Králové za účelem fotodokumentace probíhajících prací. Práce jdou rychle dopředu a za pár dní bude položen nový kolejový spodek. Provoz už ČD jakž takž zvládají takže očekávejte zpoždění maximálně 20 minut ale to je většinou u rychlíků. Osobní vlaky 10 až 15 minut. Již je také částečně funkční ZZ. Po diskuzi s jedním výpravčím nám řekl že stávající elektromechanika v DK i v St2 zůstává bude jen nahrazen réleový panel v DK za řízení počítačem. Po rekonstrukci této části zhlaví bude následovat i rekonstrukce výhybek a kolejových obvodů v nákladní části. Omluvte prosím některé fotky pro jejich kvalitu , počasí na focení nebylo zrovna nejlepší a problém byl také s foťákem. Reportáž připravily Karel Chýla a Pavel Vlček.

obrázek Hradec Králové - Jelikož jsem obyvatel stotisícového města Hradec Králové, zajímám se pravidelně o situaci našeho nádraží.Práce postupují rychle vpřed a dokonce bych řekl že se drahám podařilo snížit většinu zpoždění u osobních a rychlíkových vlaků. Také úterní nával v ČD centru, kde byla fronta až ven, už ustala. Cestující se již zřejmě podařilo dost informovat.

Reportáž o průběhu testování pendolina na ŽZO - Podle informací, co vyplývají na povrch, je jasné, že pendolino je jeden velký problém. Prvním problémem byla skutečnost, že při testovaní pravděpodobně shořel jeden trakční motor. Další problém jsou odporníky, které se údajně také podařilo spálit. Nakonec je problém s brzdami. Také je problém s otestováním na rychlost 250 km/h, jak jsme Vás už informovali. A určitě další problémy jsou, ale nikdo je zatím nezveřejnil. Jisté výhrady mají také němečtí kolegové. Jsme také velmi zvědaví, jak se podaří ČD jednotku dotestovat, tak, aby v březnu mohli začít zkoušky přímo v provozu na vlacích Ex 570/571 Brněnský drak a poté od 14.6.2004 na vlacích EC 1275/1278/1279/1274. Zdá se že pendolino se stane nejdražší soupravou na ČD.

obrazekPovodně 2002 - Je tomu již rok, kdy mnoha oblastem České republiky vládla voda. První velká voda postihla jižní Čechy 7.8. a 8.8., kdy se zvedly některé vodní toky na Českobudějovicku a zaplavily část trati České Velenice - České Budějovice. I samotné České Budějovice byly lehce postiženy, protože jejich nižší části byly zality vodou. Například Malše zalila plochy v těsné blízkosti depa České Budějovice a lidé se chodili dívat vodní tok na most, po kterém vede trať do Horního Dvořiště. V tu dobu měli také problémy rakouské dráhy. Vlaky tehdá nemohli jezdit až do Summerau a byly kousek za hranicemi nahrazeny autobusy.

obrazekPraha - Motorová lokomotiva řady 781 (ex T 679.1) byla určena pro dopravu nákladních vlaků na hlavních neelektrizovaných tratí ČSD. Byla vyvinuta Luganským lokomotivním závodem v bývalém SSSR v letech 1962 - 1964 s továrním označením M-62. Lokomotiva byla dalším z typů úspěšně vyvinutých dieselelektrických lokomotiv, u něhož bylo využito dlouholetých zkušeností a osvědčených částí z předchozích sérií sovětských lokomotiv. Na vývoji trakční výzbroje se podílely bývalé sovětské závody jako Charkovský lokomotivní závod a Kolomenský lokomotivní závod. Spoluprací těchto hlavních výrobců vznikla motorová lokomotiva schopná provozu na normálně rozchodných tratích majících obrys lokomotivní skříně i pojezdové části řešené do obrysu pro železniční tratě o rozchodu 1435 mm.

obrazekHof - Dne 12.7.2003 jsme s Michawelem navštívili Německo a hlavně jejich dráhy v regionu Egrensis. V Německu jsme se rozhodli použít jízdenku přátelství. Do Chebu jsme jeli na KMB vlakem IC 152 Egrensis. V Chebu jsme si koupili zpáteční skupinovou jízdenku Cheb - Cheb st.hr. a vyrazili jsme na nástupiště, kam za chvíli přijela jednotka řady VT 642 DESIRO společnosti Vogtlandbahn GmbH. V 10:23 přesně se vlak rozjel směr Marktredwitz a jízda nás příjemně překvapila.

obrazekTuchoměřice - Ano, je tomu již třicet let, co se na našich železnicích objevily pojmy jako RO-LA, kontejnerová doprava, ale i doprava izotermických vozů, přepravujících potraviny podléhající zkáze. V minulosti samozřejmě existovalo velké množství takovýchto ucelených vlaků, které přepravovaly různé druhy ovoce, zeleniny a potravin od výrobců do velkoskladů. I dnes se na našich kolejí s několika vlaky setkáme a to především v kategorii NEx - tedy nákladní expres. Zřejmě nejzajímavější z nich - "banánový expres" se na našich kolejích pohybuje již od počátku dopravy izotermických vozů u nás, tedy více než 30 let. Historie, současnost i budoucnost tohoto vlaku bude hlavním tématem dnešního článku.

Lužná u Rakovníka - Ve dnech 28. a 29.6. se konala v Lužné u Rakovníka akce s názvem Setkání těžkých nákladních lokomotiv. K vidění bylo opravdu velké množství parních a motorových lokomotiv. Pro fotografy tu byla v sobotu i možnost nočního focení od 22 do 24 hodin za zvýšené vstupné, které činilo 100 Kč. V neděli 29.6. po 12. hodině vyjel z Lužné zvláštní osobní vlak do Stochova vedený 534.0432 za nímž následovala kavalkáda nákladních vlaků z Lužné do Řevničova vedenými postupně stroji 555.0153, 534.0323, 556.0506 a T679.1529, která jela s požárním vlakem údajně hasit požár vzniklý od lokomotivy 534.0432. Součástí akce byly i zvláštní jízdy historických vlaků z Prahy a Plzně. Ráno z Prahy vyjela souprava 556.0506 + 5*Bai přes pražský semmering do Lužné, zpět jela souprava T679.1600 + 4*Bai, která následně jela zpět do Lužné v neděli ráno. Z Plzně vyjela souprava 534.0432 + 5*Be, která v Rakovníku dostala ještě postrk tvořený lokomotivou 534.0323.

obrazekBechyně - O víkendu 21. a 22.6.2003 se konaly oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, ale také 100 let elektrizace. V pátek se vydala na cestu vozidla, která byla poté vystavena v Táboře. Jedna souprava přijela z České Třebové a v Praze se připojila pražská část. V Benešově u Prahy byla sestava řazena: 363, 163, 150, 140, vagon, 180, 181, 130, 742, 372, 6xBai, M131.1. Část soupravy přijela také z Českých Budějovic.

« Novější zprávy | 1 ... 46 47 48 49 50 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2017 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:49
zapadá v 16:00

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek RegioJet v Humennom
Od začiatku platnosti nového grafikonu vlakovej dopravy 2017/2018 začal RegioJet jazdiť z Prahy až do Humenného. Hneď v prvý deň, 10. decembra 2017, som sa vybral zdokumentovať túto novinku. Moje povodné ...

Poslední příspěvek Vlakem do francouzských Alp (1. díl)
Cílem mého prodlouženého zářijového víkendu se stala Francie, resp. místní tratě francouzských Alp a francouzsko-švýcarského pomezí. Navštívíme i půlmilionový Lyon, jehož pestrá MHD zahrnuje také lanovky, ...

Poslední příspěvek Rozloučení s vlaky ČD na šumavských lokálkách
K tomuto tématu se nám v redakci krátce po sobě sešly hned dva příspěvky, jeden spočívající v textu s doprovodnými snímky statickými i pohyblivými a druhý víceméně založený jen na fotografiích do galerie. ...