..: Aktuality a články :..

4.8.2004 - 15:34 - Stavba Nové spojení v Praze oficiálně zahájena

obrazek Nové spojení - V neděli 1.8.2004 byla slavnostně zahájena stavba Nové spojení v Praze. Stavební dělníci zahájily stavbu v oblasti bývalého depa TGM na Masarykově nádraží. Zchátralá část bude zbourána. Dále budou zbourány některé stavby, které stavbě Nového spojení brání.
Celá stavba má být dle smluv dokončena do 15.12.2010.
Nejsložitější bude zřejmě estakáda u Masarykova nádraží.

Podrobný článek o Novém spojení

1.8.2004 - 10:49 - Omluva za výpadek stránek ve dnech 30. - 31.7.

obrazek Praha - Ve dnech 30. a 31.7.2004 byly nějaké problémy s hostingem našeho webu. Stránka se načítala jen někomu a když už, tak velmi pomalu. Nyní je snad již vše v pořádku. Omlouváme se Vám a děkujeme za pochopení.

obrazekPolsko - Na základě vývěsky v žst. Nysa je od 1.8.2004 zastaven provoz osobních vlaků relace Nysa - Głuchołazy Zdrój. V úseku Nowy Świętów - Głuchołazy Zdrój (trať 206) tak nepojede žádný osobní vlak. Ve stanice Głuchołazy se osobní doprava omezí na obracející české peážní vlaky od Jeseníku na Krnov, ze kterých však nejméně do prosince nadále nebude možný výstup a nástup cestujících. Na snímku z 27.07.2004 jeden z posledních vlaků vedený lokomotivou SM 42 s jedním klasickým vozem ve stanici Nysa, v pozadí zvláštní vlak KŽC.

Poslední aktualizace 13.10.2005 - doplněny oběhy v GVD 2005/06, zkoušky v Německu a u Pardubic

Roll-out v Saviglianu, zkoušky v Itálii, transport do ČR

ROLL-OUT první jednotky se uskutečnil v Itálii ve výrobním závodě Alstomu v Saviglianu dne 26.3.2003 v Saviglianu a poté se rozběhly zkoušky v Itálii. Tyto zkoušky navštívila část redakce Železničáře, aby pořídila fotoreportáž a aby se svezla touto jednotkou. Moc štěstí neměli, protože jednotka byla často porouchaná (ladění soupravy je obtížné).

obrazekCizí jednotky v ČR - Dnes se konaly dvě zvláštní přepravy do ČR přes přechod Furth im Wald / Česká Kubice. První souprava byla francouzská jednotka TGV LePos. V čele lokomotiva 750.363, ochranný vůz SNCF, desetivozová jednotka TGV a ochranný vůz SNCF. Brejlovec soupravu vezl z Furthu až do cíle. Do Furthu přijel z Plzně na přípřeži R 264.
Druhá přeprava vedla též přes Českou Kubici ve složení: 750.253, 2B ČD, ochranný vůz BR, jednotka Desiro UK, ochranný vůz BR.
Z bezpečnostních důvodů Vám nemůžeme sdělit, kde se jednotky nachází.
Až jednotky odjedou, přineseme bližší informace. Děkujeme za pochopení. Reportáž najdete zde.
Na snímku jednotka TGV a ochranný/spojovací vůz SNCF ve Furth im Waldu na cestě do ČR.
foto: Michawel, Ice-Bear, Videa: Michawel a Hawkey

obrazek Změna TR10 - Dne 1.8.2004 vstupuje v platnost další změna předpisu TR10, což je tarif pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel. Hlavní body změny jsou: zanesení žákovského jízdného, zvýšení ceny za místenku na 30 Kč a snížení cen vybraných časových jízdenek pro první třídu. Ke změně se ještě blíže vrátíme...

obrazek Výluky v Německu - Po provedení přípravných prací bude 25.7.2004 zahájena rozsáhlá výluková činnost mezi státní hranicí ČR a Pirnou na trati Děčín - Dresden. Trať bude mít velmi sníženou propustnost a tak bude omezena osobní i nákladní doprava přes přechod Děčín/Bad Schandau.
Výluková činnost se bude konat z důvodu opravy trati po povodních z roku 2002.
Výluková činnost skončí k poslednímu dni platnosti současného jízdního řádu.

Osobní doprava:
Dne 25.7. bude v úseku Dresden Hbf. - Praha hl.n. bez náhrady zrušeno EC 177 a 278!.
Změny od 26.7. do 11.12.:

EC 172 a 173 přepřahají v Děčíne, mezi Děčínem a Drážďany vedeny nezávisle.
EC 173 bude mít upravenou časovou polohu mezi Berlínem Zoo a Děčínem.
EC 175 zrušeno Dresden - Praha, zavedeno náhradní IC 371 Dresden (přestupní vazba z EC
175) - Praha do 19.9., od 20.9. IC 371 pouze Děčín - Praha, Dresden - Děčín bez náhrady.
EC 176 nejede v úseku Praha hl.n. - Dresden, Praha - Děčín nahrazen R 1176 ve stejné časové poloze
EC 177 je změněno pouze řazení - řazeny vozy od EC 175 (vozy ČD)
EC 178 zrušeno Praha - Dresden, zavedeno náhradní IC 370 Praha - Dresden (přestupní vazba na EC
178) do 19.9., od 20.9. IC 370 pouze Praha - Děčín, Děčín - Dresden žádná náhrada
EC 179 nejede v úseku Dresden - Praha hl.n., Děčín - Praha nahrazen R 1179 ve stejné časové poloze
EC 278 a 279 jsou zrušeny bez náhrady v úseku Děčín - Dresden a zpět.
Nepojedou Os vlaky 6632 - 6637, 6653 - 6657
Změny JŘ vlaků 17275, 17276 od 31.7. do 11.12:
- 17275 Dresden Hbf 7.45, Bad Schandau 8.38 - 8.48, Děčín hl.n. 9.12
- 17276 Děčín hl.n. 16.19, Bad Schandau 16.41 - 16.47, Dresden Hbf 17.41.
Pokud tedy pojedete ve zmiňovaném úseku, doporučuji nejprve se informovat ve stanicích ČD a DB na aktuální stav, protože ke změnám může docházet i průběžně. K dispozici je také mimořádně změněný jízdní řád tratí 814 a 815 ve verzi pdf na www.cd.cz - zde.
Nákladní doprava:
Některé nákladní vlaky jsou zrušeny, jiné vedeny odklonem přes PPS Vojtanov/Bad Brambach, Rumburk/Ebersbach a některé vedeny po trati Dresden - Bad Schandau - Děčín.

obrazekDoplněno 23.7. - Prachaticko - Dne 22.7.2004 krátce před třetí hodinou odpolední se srazily dva osobní vlaky u zastávky Blanice mezi dopravnami Strunkovice nad Blanicí a Bavorov.
Konkrétně se srazil Os 18008 (810 095-0 a 010 064-4) z Číčenic do Volar s Os 18035 (810 225-3 a 012 212-7) z Prachatic do Číčenic.
Upřesněné informace (zřejmě konečné) hovoří o jednom mrtvém, 31 zraněných cestujících a třech zraněných zaměstnancích ČD.
Tragédii napomohlo to, že tento úsek je dosti nepřehledný s velkým počtem oblouků, vlaky jely každý cca 40 km/h.
Dle posledních zpráv je za nehodu zodpovědný strojvedoucí Os 18008, který nerespektoval změnu křižování. Běžně se křižuje ve Strunkovicích n.Bl., ale kvůli zpoždění Os 18008 nařídil dispečer, který sídlí v Prachaticích, křižovat v dopravně Bavorov. Strojvedoucí v Bavorově na Os 18035 nepočkal a vydal se na trať. Několik set metrů od zastávky Blanice v oblouku, kterým se vjíždí do hustého lesa se tragédie stala.
Oba motorové vozy se do sebe zaklínily - obě čela i s předními dveřmi úplně zmizely.
Doprava na trati byla zastavena a nahrazena autobusy. Provoz byl obnoven až dnes dopoledne.
Na snímku Martina Jaratha motorový vůz 810 095-0 dne 9.4.2004 u Protivína zastávky.

obrazekAnketa - Po velmi dlouhé době pro Vás máme novou anketu na delší dobu.
Jaký výpravčí je dle Vás lepší pro dopravu ? Červený, modrý nebo žádný?
O co nám jde? Již delší dobu se spekuluje, zda bylo správné rozhodnutí v některých stanicích zrušit červené výpravčí a nahradit je modrými. V praxi to znamená, že výpravčí vlaky nevypravuje. Jaký je Váš názor na tuto otázku?
V minulé anketě jsme se ptali: Jak se mají řadit příspěvky ve fóru ŽelPage ?
Rozhodli jste velkým rozdílem 325 : 37, že se mají řadit od nejmladšího po nejstarší, takže forum bude v této oblasti beze změn.

obrazekPraha - V pondělí 12.7.2004 došlo k podpisu smlouvy na zhotovitele stavby s úplným názvem Nové spojení Praha hl. n., Masarykovo n. - Libeň, Vysočany a Holešovice. Vítězem tendru, který byl vyhlášen ve druhém čtvrtletí 2004 je sdružení Pražské spojení. Pod tímto názvem se schovávají akciové společnosti Skanska, SSŽ, Metrostav a Subterra.
Zahájení stavby je plánováno na 1.8.2004 a ukončení v několika etapách - poslední etapa má být dokončena do 15.12.2010.

Podrobný článek o Novém spojení

obrazekPlzeň - Dne 17.07.2004 se po zhruba měsíční přípravě uskutečnila jízda historickým vozem Bam, upraveným jako Bistro. Podnětem k uspořádání této jízdy bylo hned několik úspěšných ukončení vysoké školy a jedno ukončení školy vyšší odborné. Konkrétněji pánové Ing. Zdeněk Michl, Ing. Jiří Pospíšil, Ing. Karel Zíka a Michal Doležal, DiS. (tedy moje maličkost) - se vzájemně dohodli, že pozvou své známé a kamarády na absolventskou jízdu historickým vozem.

Vůz Bam (Bnp) patří DKV Plzeň a je ve správě občanského sdružení Plzeňská dráha.

obrazekDoplněno 20.7. - Zpoždění SC 503 Manažer - Včera 14. července se ve stanici Pečky porouchala lokomotiva 151.011 DKV Praha na vlaku SC 503 Manažer. Došlo k přepřahu na lokomotivu 130 035. Důvod poruchy - závada v elektronické regulaci. Vlak dále pokračoval se zpožděním 50 minut, které však stále rostlo, protože vlak jel až do Ostravy s lokomotivou 130.035 s Vmax 100 km/h.
V Ostravě hl.n. vlak zastavil se zpožděním 78 minut.
-Jaroslav Charvát-, Doplnil -vs

14.7.2004 - 23:14 - Zkoušky řady 680.001 v terénu - na trati Praha - Kralupy

obrazekPraha - Tento týden se dočkala i jednotka 680.001 jízdy po trati vlastní silou. 680.002 měla tuto premiéru před měsícem.
Jednotka 680.001 je zkoušena na trati Praha - Kralupy v úseku Praha-Bubeneč - Kralupy. Během testů, které se konají v době 7:40 - 13:30 je zkoušeno naklápění na této směrově náročné trati.
Byl doplněn souhrnný článek o jednotkách řady 680 ČD a fotografie jednotek 680.001, 680.002

Adam Tatar a kch

obrazek V pondělí jsem navštívil depo ve Veselí nad Moravou. Dříve DKV, ještě nedávno PJ patřící pod DKV Valašské Meziříčí je od začátku července částečně PJ spadající pod DKV Brno, částečně odloučené pracoviště PJ Přerov. Zbývající stroje řady 754 byly převedeny do Brna, takže depo se dnes soustředí plně na motorové vozy. Pokračování zde.

obrazek Doplněno 15.7. - EC vlaky z Německa 9.7. - Pokud jste v pátek 9.7. cestovali z Německa přes Děčín do Prahy nebo do Vídně a Budapešti, určitě jste si všimli velkých zpoždění EC vlaků z Německa. EC 279 si přivezl z Německa 25 minut. V Děčíně přidali 17 minut při odpojování lokomotivy, která nebyla předhlášena z Německa. Z Prahy vlak odjel se zpožděním 44 minut. To si držel až do Břeclavi. Odtud si odvezl 79 minut (důvod neznámý).
Dalším vlakem z Německa je dle JŘ EC 171, ale dříve přijelo EC 173 s 55 minutami. V čele jela lokomotiva řady 372 proto na koridoru do Prahy přibral další zpoždění 5 minut... Zpoždění 60 si držel až do Záboří n.L., kde došlo k zahoření brzd prvního vozu za lokomotivou - vůz 2.třídy DB.
Požár byl uhašen a vůz odstaven. Vlak dále pokračoval se zpožděním 102 minut, to si držel až na přejezd hranic ČR - A.
Dalším vlakem, který přijel z Německa, bylo EC 171 do Budapešti se zpožděním 309 minut. Důvodem zpoždění byly spadané stromy na trati v Německu. Největší průšvih asi je, že je to poslední vlak, který do Budapešti jede. Dříve jezdil ještě Comenius, kterým by cestující byli v cíli alespoň o hodinu dříve. Takhle museli lidé čekat přes 5 hodin a v Budapešti byli kolem půlnoci.
ČD měly příležitost ukázat, že se snaží být moderním podnikem, ale příležitost jim ujela. Místo, aby vypravili náhradní vlak za EC 171, nechali cestující čekat. Někteří se příště na železnici vykašlou a pojedou jinak. Děkujeme Lukášovi H. a Martinu K. za informace.

« Novější zprávy | 1 ... 467 468 469 470 471 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:52
zapadá v 20:09