..: Aktuality a články :..

lok. 1771 čekající se soupravou 13 – ti vozů na cestu zpět do Cairns v ŽST KurandaSydney - Síť Australských železnic je velmi řídká, a velmi zřídka používaná na dálkovou přepravu osob. Hlavní páteří australských železnic je trať Sydney – Perth spojující východní pobřeží se západním. Dále ze Sydney vybíhají tratě na sever do Cairns a na jih do Melbourne. Australské železnice mají spoustu handicapů. Například několik rozchodů od 1067mm přes nám známých 1435mm až po rozchod který má kolem 2 metrů, který je v západní Austrálii. v Queenslandu převládá rozchod 1067mm a pouze 93 Km o rozchodu 1435mm koridoru spojujícího Brisbane a Sydney (jedná se o vzdálenost z Brisbane na hranice s Nový Jižním Walesem). Můj pobyt v Austrálii byl směřován do oblasti Queenslandu a tato reportáž je o zdejší železnici. Zdejší operátor QSR – Queensland State Railways operuje na většinou na rozchodu 1067mm. QSR operuje na celkem 9440Km tratí, z nichž je 1877 km elektrizováno střídavým proudem 25Kv/50Hz stejně jako u nás. Na příměstských tratích obstarávají vozbu elektrické jednotky na způsob našich pantografů a jejich provoz spíše připomíná metro. Jednotky zastavují ve stanici a jejich vypravení obstarávají samy posádky. Pobyt ve stanici je max. 1 minutu. Výpravčího jsem tam neviděl.

Nostalgie - Doplněno 12.11.2004 19:50
I tento víkend můžete navštívit některou z akcí a svézt se třeba parním vlakem nebo si prohlédnout modelová kolejiště s železničními modely.
Třemešná ve Slezku - Osoblaha - Velmi zajímavou akcí je premiérová jízda parní lokomotivy Resita U46.002 na jediné úzkorozchodné trati Českých drah. Plakát v JPG najdete ZDE.
Plzeň - Pro příznivce malé železnice v sobotu 13.11. začíná výstava železničních modelů v klubovně KŽM Plzeň, ul. K.Steinera 10/A, v Plzni Skvrňanech. Otevřeno je o víkendech a ve svátek 9 - 18 hod., od pondělí do pátku 15 - 18 hod. Navíc o víkendech a ve svátek bude zavedena mimořádná autobusová linka s historickým autobusem na trase : nádraží ČD - Americká (Tesco) - Tylova - K.Steinera a zpět. Výstava končí v neděli 5.12.2004. Plakát v JPG najdete ZDE.
Brno - Další výstavu můžete navštívit od 11. do 28. listopadu v klubovně železničních modelářů v areálu bývalé Mosilany, Křenové ul. č. 19., budova 24 C, místnost 301. Klub modelářů železnic Brno I, který sídlil dříve v Bratislavské ulici, se musel přestěhovat do nových prostor a díky tomu zde vzniká nové velké kolejiště. Výstava je přístupna od středy do pátku od 15:30 do 18:30 a o sobotách a nedělích od 9:30 do 17:30. Plakát v JPG najdete ZDE.
Další informace o akcích najdete na webu JRtrain.

KJŘ 2004/2005 - Již 22.listopadu bude oficiálně možné zakoupit knižní podobu Jízdního řádu ČD 2004/2005, který bude platit v období od 12.12.2004 do 10.12.2005.
Jízdní řád seženete za 60 Kč (vč. DPH) ve všech ČDcentrech a téměř ve všech železničních stanicích.

 Švýcarsko - Ačkoli se to zdá neuvěřitelné, teprve v neděli 7. listopadu 2004 ve 4.30 hodin bylo dokončeno zdvojkolejnění celé trati Lausanne – Brig navazující na Simplonský tunel. Stalo se tak po 127 letech od zahájení provozu. Po šesti letech stavby byla dokončena stavba nového dvojkolejného úseku mezi stanicemi Salgech - Leuk v kantonu Wallis, který nahradil dosavadní jednokolejnou trasu - úsek omezující propustnou kapacitu tratě.

Pelhřimovsko - Dnes v 10.33 hodin se mezi stanicemi Pacov a Nová Cerekev (trať 224 Horní Cerekev - Obrataň - Tábor) srazil osobní vlak 18422 (810.645-2 (modro-bílý nátěr) s montážním vozíkem MUV-69. Zranění utrpěli tři železničáři z MUVky - dva těžké a jeden lehké. Jedna malá cestující byla převezena do nemocnice na pozorování - ostatní cestující, ani strojvedoucí nebyli zraněni vůbec. Hmotná škoda byla předběžně vyčíslena na cca. sto tisíc korun.
Nehodu způsobila zřejmě obsluha montážního vozíku, která nevyčkala křižování ve stanici Pacov (výpravčím bylo nařízeno, aby se posunem přesunuli na jinou kolej. Místo toho ale vyjeli na trať.
Technická závada byla vyloučena, ale vyšetřování příčin se šetří.
Provoz na trati bude obnoven ve večerních hodinách poté, co budou poškozené stroje z trati odstraněny.
Doplněno 9.11.2004 22.52:
Do místa srážky byl z Veselí n.l. vypraven nehodový vlak ve složení 751.120+paklák+2vozy a jeřáb. Pro návrat zpět byl na konec nehodového vlaku připojen i poškozený motorový vůz.
Provoz na trati je v tuto chvíli již obnoven.
Foto: MUV-69 v Ústí n.O. dne 4.9.2004 pořídil Dejv.

Publikace - Firma SAXI před nedávnem vydala publikaci
Železniční koridory na Moravě - Ukončení výstavby II. koridoru.
Tento titul (cena 550 Kč) popisuje na 128 plnobarevných stranách kvalitního křídového papíru formátu A4 výstavbu železničních koridorů na území Moravy. Kniha pojednává o rekonstrukci moravské části I. koridoru a celé větve druhého železničního koridoru. Tratě lemované řekami Svitavou, Svratkou, Moravou, Bečvou a Odrou procházely od výstavby prvních kilometrů tratí až do současné doby náročnými změnami. V závěru je věnována kapitola zajímavostem a životnímu prostředí.
Další sortiment naleznete na stránkách firmy SAXI - www.saxi.cz.

Choceň - V úterý 2.11.2004 byl v železniční stanici Choceň otevřen nově vybudovaný podchod k nástupištím a směrem do centra města. Choceň tak má nyní 2 podchody, starý - původní, ten byl opraven a slouží také, a nový, který propojuje nádražní budovu, kde je čekárna a výdej jízdenek, s nástupišti.
Drobné úpravy a dolaďování stále probíhají i za provozu.
Cestující se tak konečně dočkali úrovně, která odpovídá 21. století.

Autor: j_Pavel Slezák

Praha - Jak jsme včera napsali žst. Prahu Masarykovo nádraží čeká rekonstrukce. Původně se letos na podzim mělo opravovat postupně všechny výhybky ve stanici. Jenže zřejmě nejsou peníze a akce se odsouvá. Ve hře jsou ale i jiné varianty - kromě opravy ve stávající poloze je  ještě možnost nádraží zrušit a vlaky přesměrovat na hlavní nádraží a nebo z Masarykova nádraží udělat podzemní nádraží.
V dnešní anketě se Vás ptáme:
Žst. Praha-Masarykovo nádraží zřejmě čeká přestavba. Jakou variantu byste zvolili Vy?
Možnosti: Nádraží zkrátit; Postavit podzemní nádraží; Nádraží zrušit; Nádraží nechat tak, jak je.
Minulá anketa se Vás dotazovala, jak byste odpověděli v referendu, které se konalo v Brně. Odpověď ANO znamenala nádraží v současné poloze, NE znamenalo odsun.
V neplatném referendu se pro zachování vyslovilo cca 85% lidí, v naší anketě to bylo 82% lidí (597 lidí) pro odsun bylo 128 lidí.

 Cheb - Fr. lázně - V pondělí začíná dlouho očekávaná výluka traťové koleje Cheb - Františkové Lázně. Tento úsek měřící 7 kilometrů vlak jede cca. 18 minut - traťový úsek je velmi zanedbaný a rychlost vlaku se pohybuje mezi hodnotami 10 - 30 km/h..
Výluka začíná 8.11.2004 v 7.40 a skončí 17.12.2004.
Během výluky budou vlaky vedeny odklonem přes Tršnice (většina vlaků tudy stejně jezdí). Rychlíky jedoucí z/do Františkových Lázní zahájí/ukončí jízdu ve stanici Cheb. Mezi Chebem a Františkovými Lázněmi budou přepraveni pravidelnými osobními vlaky (kromě R 755 a 659, které budou z Fr. Lázní vedeny náhradní soupravou a v Chebu bude nutný přestup do kmenové soupravy).
Na ilustračním snímku [foto: 12.7.2003] je vlak společnosti Vogtlandbahn ve stanici Cheb, který míří do Zwickau a do Františkových lázní jezdi úvratí přes stanici Tršnice.

Praha - Jak vyplynulo ze zpravodajství Pražského deníku na TV Praha (3.11.2004 18:00), pražské Masarykovo nádraží bude pravd?podobn? pro železni?ní dopravu zrušeno.
Magistrát hlavního m?sta Prahy chce v budoucnu využít prostor kolem Masarykova nádraží pro obchodní a administrativní centrum. Co bude se samotným nádražím i jeho p?ilehlým okolím, by se m?lo rozhodnout do dvou let. Vedení magistrátu chce železni?ní dopravu p?esunout na Hlavní nádraží.
V sou?asnosti existují t?i varianty p?estavby - nádraží se m?že zkrátit, nebo se m?že vystav?t podzemní kolejišt?. T?etí variantou je úplné zrušení nádraží a propojení ulice na Florenci s Opletalovou. Vít?zná varianta má vyplynout z práv? zadávané studie.
Studie o možnostech využití Masarykova nádraží bude mít vedení magistrátu na stole za?átkem p?íštího roku, zm?na územního plánu by se tak mohla prosadit nejpozd?ji do dvou let. Samotné projekty by se pak za?aly realizovat do roku 2012.

Bečov nad Teplou - Bečov je malebné město rozkládající se v údolí říčky Teplé zhruba na poloviční vzdálenost dvou významných západočeských lázeňských měst – Karlových Varů a Mariánských Lázní.

Milovníkům historických památek je dobře známý relikviář sv. Maura, který byl nalezen před 19 lety v kapli Navštívení panny Marie, která se nachází ve východní věži zdejšího hradu. Hrad pochází z poloviny 14. století, přestavěn byl na začátku 16. století. Na místě předhradí byl v roce 1753 postaven tzv. Dolní zámek. Hrad spojuje se zámkem kamenný most. Za dalších památek ve městě stojí za zmínku také barokní radnice z 18. století, kašna, mariánský sloup z roku 1680 a empírové měšťanské domy.

Regiony - České dráhy vyhlásily soutěž na výrobu prototypu a následně dodání 100 modernizovaných regionálních souprav motorových vlaků, které mají vzniknout přestavbou současných motorových a přívěsných vozů ř. 810 a 010.
Modernizací starších vozů by mělo vzniknout dvoudílné článkové vozidlo s jedním motorovým a jedním řídícím vozem s kapacitou asi 85 míst k sezení. Mezi oběma články bude možný průchod. Modernizace nabídne cestujícím vyšší standard cestování. Vyšší výkon zajistí rychlejší dopravu a lepší využití maximálních traťových rychlostí na provozovaných trasách. Řídící vůz by pak měl být částečně nízkopodlažní. Vozy budou mít označení 814 a 914 a výroba by měla proběhnout v letech 2006 - 2009.
Foto: V současnosti na ČD jezdí obdobně modernizovaná souprava společností Pars nova Šumperk - motorový vůz 812 s řídicím vozem 912.
Tisková zpráva ČD

Neznámý pachatel se pokusil v pátek 29.10. ve večerních hodinách vykolejit vlak.
Na koleje mezi žst. Brantice a Krnov, asi 400 m od krnovského nádraží, položil 40 kg těžký žulový kámen, plastovou hadici a další drobné kameny. Do překážky pak krátce před půlnocí narazil motorový osobní vlak č.3515 jedoucí z Olomouce do Krnova. Ten naštěstí nevykolejil a překážku odhodil z kolejí. Nicméně došlo k poškození dvou motorových vozů, kdy bylo poškozeno sací a výfukové potrubí, písečníky a další části obou vozů. Poškozené soupravě se podařilo dojet do železniční stanice. České dráhy předběžně vyčíslili škodu na 200 tis. Kč.
Ve vlaku jelo asi 15 cestujících a nikdo nebyl zraněn. Provoz na trati nebyl přerušen. Policie po pachateli intenzivně pátrá.
Ilustrační foto: Motorový vůz řady 810
Info: Novinky.cz
opraveno 4.11.2004 - omlouvám se za předchozí nepřesnosti ...

lokomotiva řady 751 u stanice ptení při odjezdu s manipulačním vlakem do prostějovaChornice - Tratě Moravské západní dráhy najdeme v jízdním řádu pod čísly 262 a 271. Původně však bylo všechno jinak. „Hlavní tah“ byl z Třebovic v Čechách přes Moravskou Třebovou a Chornice do Prostějova. Z Chornic vedla odbočka přes Jevíčko do Velkých Opatovic. Dnes však číslo 262 ukrývá trať z České Třebové přes Moravskou Třebovou, Chornice, Jevíčko, Velké Opatovice a Boskovice do Skalice nad Svitavou. Pod číslem 271 je trať z Chornic přes Dzbel a Kostelec na Hané do Prostějova.

Kadaň - Karlovy Vary - Od 19. 10. do 13. 11. 2004 probíhá jedna z dalších výluk na trati 140, kde probíhají předelektrizační práce. Pro snažší průjezdnost jsou vybrané rychlíky nahrazeny náhradní autobusouvou dopravou. Týká se to vlaků R 690, R 441, R 693 a R 440 v úseku Kadaň - Karlovy Vary, R 670 a R 671 v úseku Kadaň - Karlovy Vary dolní nádraží a vlaků R 695, R 692, R 691 a R 694 v úseku Chomutov - Karlovy Vary.
V sobotu 30. října jsem cestoval rychlíkem č. 690 Valdštejn z Mostu do Ostrova n/O a musím konstatovat, že NAD fungovala bezchybně. Vlak jel bez zpoždění a s ochotným a usměvavým personálem. Paní průvodčí každého včas informovala o výluce a náhradní autobusové dopravě mezi Kadaní a Karlovými Varami. V Kadani již čekaly moderní autobusy z Dopravního podniku K.Vary, které cestující odvezly bez zpoždění do Ostrova n/O, Klášterce n/O a Karlových Varů.
Nezbývá, než si přát, aby všechny jízdy NAD po dobu výluky fungovaly stejně bezchybně, jako tato.

« Novější zprávy | 1 ... 461 462 463 464 465 ... 506 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:00
zapadá v 20:03