..: Články :..

obrazekPraha - Lány - Dnes se konala jízda zvláštního parního vlaku z Prahy Masarykova nádraží do Stochova a Lužné u Rakovníka. Ve Stochově vystupovali zájemci o pochod do Lán, kde se uctila památka 154. výročí narození Tomáše Garrigua Masaryka. Této zvláštní jízdy se účastnil i současný český prezident Václav Klaus s chotí Lívií. Před odjezdem z Prahy si prohlédli stanoviště parní lokomotivy 498.022 Albatros a poté již zaujali místo v salónním voze TGM, který Tomáš G. Masaryk kdysi dostal ke svým narozeninám od tehdejších ČSD.

Velim - 28.2.2004 se ve stanici Plaňan konaly zkušební jízdy vozu Sggmrss ještě se čtyřmi lokomotivami a dalšími vozy, mezi nimiž byl i měřící vůz. Jde o plošinový šestinápravový nákladní vůz složený ze dvou částí. Tyto vozy, stejně jako řada Sggmrs, jsou určeny pro přepravu kontejnerů po kolejích. Výrobcem je Tatravagónka a.s. Poprad. Na Slovensku má vůz číselné označení 13 56 800 0 000-1P. Pro zkoušky v ČR byl vozu přidělen interval 33 54 496 1 000-5P. Vůz má výrobní číslo 001/2003 a vyroben byl ke konci roku 2003. Váha vozu je 25 470 kg, délka vozu je 26,39 m.

Strečno - Dva úseky tratí někdejšího Československa se chlubily největším provozním zatížením. Jednou byl úsek z Přerova do Hranic na Moravě, druhou úsek Žilina - Vrútky. Právě z druhého jmenovaného pochází několik záběrů, které vznikly při sobotních toulkách Slovenskem. Místem pořízení byla vrútecká strana dvou jednokolejných tunelů nedaleko Strečna. Trať v údolí Váhu na úseku asi šesti set metrů přechází z dvou jednokolejných tunelů do dvoukolejného dále do Vrútek. Několik záběrů představuje typické stroje bývalého I. hlavního tahu, kam zajíždí i naše lokomotivy, aby v čele rychlíků kompenzovaly výkony slovenské řady 350 na našich koridorech. Pod dráty se objevil i spoj, vedený motorovou jednotkou řady 840. Zatímco České dráhy přemýšlí, zda půjdou cestou nákupu ruských motorových jednotek, (což je možná jediný způsob jak získat alespoň něco z toho, co nám Rusko dluží ještě z dob, kdy jsme byli jeho "samostatnou kolonií", na Slovensku jsou v provozu už jednotky řady 840, mající svůj původ ve Vrútkách. Trojdílné jednotky, v nichž středním dílem je strojovna s pohonem, už jsou v provozu mimo jiné na traťovém rameni Vrútky - Zvolen na jednom ze záběr před odjezdem z Vrútek do Zvolena, na dalších na trati z Vrútek do Žiliny. V údolí Váhu se objevila i dvojice strojů 736.001 a 002.

obrazekWolsztyn - Když jsme před časem hostili našeho polského kamaráda Wingera na vydařené TOUR de 810, domluvili jsme se, že zase na oplátku někdy pojedeme za ním do Polska. Neuplynul ani měsíc a neurčitá myšlenka dostala reálnou podobu: v druhé polovině února se pojede do polského Wolsztyna. Termín odjezdu se několikrát měnil, až se nakonec ustálil na 20. únor 2004.

obrazekŘada 162 DKV Ústí nad Labem - Po vzoru ostravských peršingů 163 mají nový kabátek i dva ústecké exempláře řady 162. Konkrétně se jedná o stroje: 162.011, který s novým lakem jezdí již několik dní a 162.020, který s novým lakem vyjel dnes poprvé. Shodou náhod máme obě lokomotivy zdokumentované ještě před přetřením.

Zatím dvě lokomotivy DKV Ústí nad Labem si pro nový nátěr "dojely" až do Valašského Meziříčí. Uvidíme, zda budou další stroje této řady následovat. Na snímku lokomotiva 162.020 v čele R 777 z Děčína v Praze Masarykově n. dne 20.2.2004.

obrazekPraha - Dnes se do Prahy podívala druhá jednotka řady 680 ČD. Přijela s malým zpožděním v 14:37 do Prahy Vršovic. Jednotka vyjela včera před polednem ze Savigliana do Rakouska, kde opět byly nějaké problémy -tentokrát s bržděním. To bylo odstraněno a jednotka pokračovala svižně směrem do nového domova. Byla dotažena až do Summerau, kde jí převzal čmelák a zvláštním vlakem byla přetažena do Horního Dvořiště, kde již čekalo Eso 362.168 DKV Praha. Po přepřahu pokračovala jednotka dále do Českých Budějovic, kde byla kolem 11:40 a pak svižně do Prahy. Nyní již nebylo potřeba, aby mezi lokomotivou a pendolinem byly vozy na brždění, protože jednotka již má změřenou brzdící váhu a ta se již započítává do skutečných brzdících procent. Původně mělo pendolino dorazit kolem desáté hodiny, ale naštěstí mělo zpoždění, díky němuž Vám můžeme přinést.

Reportáže - Dnes jsme Vás pozvali na výstavu fotografií z let 1967 - 1972 a já si náhodou vzpomněl, že máme v záloze zajímavé fotografie z let také minulých. Jsou to fotografie z 80. let, které mi již před časem zaslal Vítek Bukač, za což mu patří dík.

Praha - Jako lidé kolem serveru ArtLoko, i tým ŽelPage se rozhodl minulý víkend otestovat novou síťovou jízdenku nabízenou Českými drahami pod názvem SONE+ a procestovat tak téměř 400 kilometrů za 12 hodin cestování za 130 Kč. Je tomu už více než měsíc, kdy mne a kolegu Martina Hanzala posedla šílená myšlenka udělat maratón po tratích ČD v motorovém voze řady 810.

Prvotní trasa byla naplánována z Prahy Smíchova přes Rudnou u Prahy do Berouna po trati 173, dále pak po trati 174 na Rakovník, po trati 161 z Rakovníka přes Blatno u Jesenice do Bečova nad Teplou, odsud potom po trati 149 do Mariánských lázní a potom zpět nějakým rychlíkem přes Plzeň domů. Nutno ovšem podotknout, že tento návrh byl ve srovnání se surovou skutečností čajíčkem pro mimina, nebo výletem pro důchodce.

Řím - Jel jsem na několik týdnů za kamarádem do Říma a přemýšlel jsem jak se tam nejlépe po kolejích dostat. Většina lidí jezdících do Itálie vlakem, se kterými jsem mluvil, doporučovala cestu přes Wien. Je to z jednoho důvodu, pokud si člověk koupí integrovanou mezinárodní jízdenku, přijde ho průjezd Rakouskem (Hohenau - Tarvisio) na mnohem méně peněz, než dostávat se do Itálie přes Německo a Brennero. Tento problém jsem však neřešil, poněvadž jsem si koupil jako vždy 2 zónový Interrail.

Ilustrační obrázekPaříž - Jistě jste již slyšeli o rychlovlacích TGV, které provozují francouzské dráhy SNCF. Vlaky TGV jezdí nejrychleji v Evropě vůbec a do nedávna držely rychlostní rekord 515 km/h. V současnosti nejrychlejším vlakem je japonský MAGLEV, který nedávno vytvořil rekord 581 km/h úpři jízdě na magnetickém pásu. Vraťme se ale k vlakům francouzským. Kolegové CzechDave, H@WKEY a Michawel se nedávno jeli podívat do Francie na jejich vlaky. Sepsali pěknou a dlouhou reportáž a dodali i fotografie. Ty jsou bohužel trošku horší, neboť jim nepřálo počasí. Za skvělou fotoreportáž jim patří díky.

informacePraha - CEVIS je Centrální vozový informační systém ČD. CEVIS trvale sleduje a eviduje vozy ČD a přechodně vozy cizích železničních správ, které vstoupily na síť ČD. Sleduje vybrané provozní události vozu a prostřednictvím pohybu vlaku, ke kterému je vůz přivěšen, jeho pohyb. Vzhledem k tomu, že není systémem sledována většina Mn a Pv vlaků, nelze přesně lokalizovat místo výskytu vozu v případě, že se vůz pohybuje na těchto vlacích.

informaceÖBB/ČD - Stávka zaměstnanců ÖBB, která začala 12.11.2003 v 0:00 hodin výrazně zkomplikovala provoz i na ČD. Vlaky jezdící do Vídně končí v Břeclavi a zde mají jiné oběhy, než obvykle. Například vlak EC 75 má obrat na náhradní soupravu vlaku EC 172 do Holešovic, zde obrat na náhradní soupravu EC 173 do Břeclavi a zde obrat na EC 74 do Prahy hl.n. Jenže včera se vlak EC 75, vinou roztržení soupravy po odjezdu z Prahy, zpozdil a zpoždění se promítlo do celého tohoto oběhu. Druhý oběh byl: souprava od vlaku EC 279 přecházela na vlak 278, ale vlaku EC 279 se porouchala lokomotiva 350.004 (nedávno vyjela z Vrútek po pravidelné opravě) a ze Zaječí vlak táhla laminátka 230.003. Zpoždění se poté přeneslo i na vlak 278 do Drážďan. Ode dneška až do odvolání jezdí vlaky EC 104/105 pouze z/do Břeclavi do/z Petrovic u Karviné. Zítra bude navíc vlak 105 vypravovat DKV Ostrava a nasadí na něj tři vozy B (bez RIC) a jeden vůz A/AB. Be vlaku tak nepojede ani restaurační vůz. Nebude se tak vybírat příplatek EC pro tyto dva vlaky. O této stávce je již hodně informací a aby byly všechny pohromadě, proto se jí věnuje tento zvláštní speciální článek.

Ostrava/Praha - V sobotu 8.11.2003 se konalo fotbalové klání Sparta Praha - Baník Ostrava. Pro fanoušky ostravského klubu byl vypraven mimořádný rychlík v trase Ostrava hl.n. - Praha Libeň - Praha Dejvice, odkud měli fanoušci pokračovat na spartanský stadion autobusy. Jízdu vlaku z Ostravy do Prahy Libně obstarala lokomotiva 163 260 DKV Ostrava, v úseku Praha Libeň - Praha Dejvice jely motorové lokomotivy 751 017 (vlaková) a 749 146 (postrk), obě DKV Praha. Vše ale bylo trochu jinak.

Břeclav - Stávka skončila v poledne, jenže v Břeclavi nezůstala žádná lokomotiva, která by mohla dopravit vlaky do Vídně. První lokomotiva do Břeclavi přijela až dlouho poté a do Vídně odvezla EC 279 Smetana. Druhá lokomotiva například nejela pro zpožděné EC 75, ale pro náklad na břeclavské přednádraží. Ze začátku měli cestující pochopení, ale čím zpoždění narůstala, tím klesalo i pochopení cestujících.

V Přerově dne 15.9.2001 - Autor: David Maštalíř
Motorová lokomotiva T 499.0 (759) je nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotivou jak na ČD, tak z celé série více než 12 000 motorových lokomotiv ČKD. Přesto, že zůstalo pouze u prototypů patří jí právem významné místo v historii motorových lokomotiv ČKD i ČD. O jejich osudech a konstrukci však není širší veřejnost příliš informována.

« Novější zprávy | 1 ... 45 46 47 48 49 50 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:10
zapadá v 21:05

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Prázdninový motoráčik odvezie turistov aj pútnikov
Občianske združenie Veterány.EU a obec Lednické Rovne pozývajú širokú verejnosť na jazdy historickým motorovým vlakom z Trenčianskej Teplej na Lednické Rovne, ktoré sa uskutočnia v sobotu 28. júla 2018 ...

Poslední příspěvek Naše téma: Stav našich koridorů
SŽDC má v blízké době investovat 23 miliard korun do opravy osmi úseků koridorů, které už v 90. letech jednou opravené byly. Jedinou výjimkou je doposud nemodernizovaný úsek Brandýs nad Orlicí – Ústí nad ...

Poslední příspěvek Vlakem do Brna jen s komplikacemi
Pondělí 16. července. Pro někoho obyčejný pracovní den, pro někoho den dovolené, pro brněnské nádraží první den půldruhého roku trvajících dopravních omezení. Na jeho konci bude nádraží, schopné provozu ...