..: Články :..

Poslední aktualizace 13.10.2005 - doplněny oběhy v GVD 2005/06, zkoušky v Německu a u Pardubic

Roll-out v Saviglianu, zkoušky v Itálii, transport do ČR

ROLL-OUT první jednotky se uskutečnil v Itálii ve výrobním závodě Alstomu v Saviglianu dne 26.3.2003 v Saviglianu a poté se rozběhly zkoušky v Itálii. Tyto zkoušky navštívila část redakce Železničáře, aby pořídila fotoreportáž a aby se svezla touto jednotkou. Moc štěstí neměli, protože jednotka byla často porouchaná (ladění soupravy je obtížné).

obrazekPlzeň - Dne 17.07.2004 se po zhruba měsíční přípravě uskutečnila jízda historickým vozem Bam, upraveným jako Bistro. Podnětem k uspořádání této jízdy bylo hned několik úspěšných ukončení vysoké školy a jedno ukončení školy vyšší odborné. Konkrétněji pánové Ing. Zdeněk Michl, Ing. Jiří Pospíšil, Ing. Karel Zíka a Michal Doležal, DiS. (tedy moje maličkost) - se vzájemně dohodli, že pozvou své známé a kamarády na absolventskou jízdu historickým vozem.

Vůz Bam (Bnp) patří DKV Plzeň a je ve správě občanského sdružení Plzeňská dráha.

obrazekOstrava - Pokud nevíte, zda se jet podívat na probíhající veletrh Czech Raildays, máme pro Vás informaci, co tam najdete zajímavého. Poté, co vloni v Ostravě nebyla jednotka řady 680, letos tam již opravdu je. Z českých vozidel je zastoupena řada 854 vozem 854.212 (ex 852.012) - vůz ze zatím poslední 3. série rekonstrukcí vozů 852, 853 na řadu 854 a lokomotiva pro zkušební účely 124.601 (Lokomotiva je jako jediná z vozidel v ČR vybavena evropským zabezpečovacím zařízením ETCS). Ze Slovenska dorazila jednotka 840, která byla vyrobena v ŽOS Vrútky (zde byla provedena montáž, licenci na jednotky GTW 2/6 má firma Stadler). Dále je zde zastoupen i městský provoz. Pouze ve středu v době od 12:00 do 15:00 bude v zadní části areálu vystaven motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR - vůz bude stažen ze zkoušek.

Veletrh můžete navštívit až do čtvrtka. Otevírací doba je 9:00 - 18:00.Vstupenka stojí 40 Kč, děti a důchodci mají slevu.

Ze slíbených vozidel se veletrhu neúčastní nové metro ze Škody DT Plzeň Mt6 - z důvodu problémů s přepravou do Ostravy.

Na snímku z loňské akce je stroj 340.055. Foto: Tomáš Novotný.

obrazekDrážďany - Pokud ještě váháte s výletem na drážďanský parní festival, přinášíme několik záběrů Papouška 477.043 z přípravy festivalu. Poděkování patří p. Hauptvogelovi za poskytnutí fotografií. Přejeme šťastnou cestu!

obrazekOstrava - 23.-25.4.2004 uspořádal Ing. Zdeněk Hudec ve spolupráci s firmou Railtrans a dalšími zvláštní jízdu po síti OKD bez pravidelné osobní dopravy s vozidly VT56 VS32 VT57 Grossschönau a na koridoru i 742-520-0 Viamont. Nikdo po krásném pátečním odpoledni asi nečekal, jak deštivý víkend to přichází, přesto vám můžeme nabídnout fotoreportáž z akce.

obrázekLužná u Rakovníka - V sobotu prvního května se, jako již každoročně, konalo zahájení sezóny železničního muzea v Lužné u Rakovníka. Účast návštěvníků byla tradičně vysoká, parní vlak s lokomotivou 477.043 vypravený z Prahy byl celý osazen. Po příjezdu tohoto zvláštního vlaku se konala tzv. kavalkáda, kdy jednotlivá vozidla jela v úseku Lužná - Řevničov v krátkých intervalech. Veřejnosti byla představena i nově opravená 475.179, která bohužel jela při kavalkádě tendrem napřed. Myslím, že se akce velmi podařila. I počasí přálo, a tak se podívejte na snímky, které jsme pro vás pořídili.

Brno - Dne 12.4.2004 se konala poslední jízda a zároveň rozloučení s velmi krásnou parní lokomotivou označenou jako 498.106 - Albatros. Této lokomotivy je o to více škoda, že dne 27.8.1964 vytvořila na ŽZO náš rychlostní rekord 162 kilometrů v hodině. Tento rekord držela až do 5.9.1972, kdy jej na ŽZO překonala elektrická lokomotiva E469.3030 (dnes 124.601). Parní rychlostní rekord ale drží dodnes.

Kolín - Občanské sdružení Posázavský Pacifik odkoupilo od ČD tři vozy bývalé řady Biz. Tyto vozy jezdily na Pacifiku ještě v šedesátých letech 20. století. Za 2. světové války byly přestavovány z nákladních vozů řady Z.

Ve čtvrtek 1.4.2004 se uskutečnila 1. etapa převozu vozů řady Biz k novému majiteli. Nejprve motorový vůz M 262.045 vyjel v poledne z Brna, kde byl přes zimu deponován, směrem na Českou Třebovou a Choceň. V Chocni byla první zastávka. Zde stál jeden vůz výše zmíněné řady. Ten byl přivěšen za motorový vůz a zvláštní souprava se vydala ve večerních hodinách přes Pardubice do stanice Záboří, kde byly deponovány zbývající dva vozy.

Na snímku jsou zachyceny všechny tři vozy Biz.

obrazekPosázaví - Na sobotu 3. dubna 2004 naplánovalo občanské sdružení Posázavský pacifik výlet motoráčkem M 262.045 z Prahy do Posázaví, konkrétně do Kácova. Tento den se totiž po zimní přestávce otevřely brány hradu v Českém Šternberku, a tak jedním z cílových míst byl také tamní hrad.
Původně se počítalo s jízdou samotného motorového vozu M 262.045, avšak v průběhu reklamní kampaně na tuto akci se ukázalo, že kapacita vozu 56 míst je již vysoce překročena, a tak byla dojednána posila v podobě vozu Baa (Ce 3-3577; 40 54 89-00 289-0) z domovské stanice Praha Bráník.

Příjezd TEŽky ve směru Poprad do Starého SmokovceSlovensko - Předkládám vám zde trochu opožděnou reportáž z mého dvoudenního cestování po Slovensku, které jsem absolvoval v závěru minulého roku.

V druhé půli roku 2003 jsem se rozhodl, že se jednou vypravím vlakem i za hranice České Republiky; nejlákavější i cenově nejpřijatelnější pro mě bylo Slovensko. Mojí značnou výhodou bylo, že mám příbuzné na východní Moravě, asi 30km od hranic, takže jsem mohl vyrazit odtamtud a tak ušetřit dost peněz za jízdné k hraničnímu bodu a především se taky vyhnout cestování nočními vlaky, což pro cestujícího s lepším foťákem a věcmi na dva dny s sebou není příliš bezpečné a asi bych se moc nevyspal.

Po delší době rozhodování a plánování různých tras se mi podařilo domluvit nocleh u kamaráda Rada Rabatina, což mi umožnilo prodloužit výlet a dostat se dále na východ. Vzhledem k tomu, že jsem hodlal využít vlak vyšší kvality a celkově najet dost kilometrů, jevila se mi jako nejvýhodnější jízdenka Eurodomino. Dobu "mezi svátky" vždy trávíme s celou rodinou, takže jsme se po Vánocích přesunuli na Valašsko a tak bylo vše připraveno pro výlet.

obrazekFotografie z historie - Po několika dnech jsem se opět dostal ke svému počítači, který téměř dva týdny nefungoval a tak mohu napravit resty. Během tohoto období přišlo několik zajímavých příspěvků. Postupně je dnes uveřejním.

Petr Keller nám postupně zaslal několik snímků z historie. Některé jsou z roku 1969.

Před časem jsme uveřejnili fotografie z 80. let, které nám poslal Vítek Bukač. Pokud máte k dispozici nějaké pěkné snímky z historie železnice ČSD, rádi je uvítáme na emailu info@zelpage.cz. Za spolupráci Vám předem děkujeme...

obrazekChrast u Chrudimi - na internetu se stále častěji píše o brzkém rušení zabezpečovacího zařízení v žst. Chrast u Chrudimi. Tato stanice je zajímavá hned z několika pohledů. Je to menší stanice na trati 238 z Pardubic - Rosic do Havlíčkova Brodu. Dříve vedla trať 016 z Hrochova Týnce přímo do stanice Chrast u Chrudimi, dne 31.1.1978 byl ukončen provoz na trati z H. Týnce do Chrasti a do roku 1990 byl svršek kompletně snesen až do stanice Chrast u Chrudimi město.

obrazekPřerov/Bylnice - Až neskutečný zájem projevili v sobotu lidé v okolí železniční trati z Uherského Hradiště do Bylnice o svezení historickým vlakem.
Dvanácti starými vozy, včetně služebního a bufetového, zapřaženými za parní lokomotivou 464.202 "Rosnička" olomouckých železničářů se svezlo více než sedm stovek zvědavců. Mnozí z nich jeli celou trasu už z Přerova, odkud vlak vyjel.

obrazekChlumec nad Cidlinou - V sobotu jsem na internetu narazil na stránky Chlumecké Zahradní Železnice (ChZŽ) a v neděli jsme vyrazily toto dílo omrknout a pořídit pro vás reportáž. Sešli jsme se na chlumeckém nádraží a vyrazili podle podrobného návodu na kraj města. Po pár stech metrech jsme narazili na rodinný domek s větší zahradou, na níž byly kolejnice a jiné drážní zařízení a na plotě cedule ChZŽ.

obrazekPraha-Libeň - V rámci příprav na hokejové mistrovství světa probíhají rekonstrukce pražské ulice Českomoravská, kde vyrostla na místě zbořené ČKD Lokomotivky nová sportovní hala, ale i nádraží Libeň. Vzniklo zde nové nástupiště (mezi stávajícím prvním a výpravní budovou), třetí, z něhož bude bezbariérový přístup do podchodu výtahem. Stará nástupiště byla opravena (proudem vody zbaveny přístřešky starých nánosů barev, modernizace elektroinstalace, instalace nových pragotronů, vybudování kamerového systému, renovace výtahových šachet) a rekonstrukcí prochází i nádražní hala. Skleněné výplně byly demontovány a vyměněny za nové. Nový vzhled má i prostor před rekonstruovaným nádražím.

« Novější zprávy | 1 ... 44 45 46 47 48 ... 50 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 04:53
zapadá v 21:15

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Ako bolo na Rendezi 2018
16. a 17. júna 2018 sa v priestoroch starého rušňového depa Bratislava východ konal jubilejný 20. ročník celoslovenského zrazu historických železničných vozidiel Rendez 2018. Na tomto podujatí som bol ...

Poslední příspěvek Tisovecká zubačka sťa prázdninová atrakcia
Blíži sa čas školských prázdnin a dovoleniek a teda aj každoročné riešenie otázky, ako túto dobu čo najlepšie využiť na rekreáciu, zábavu a možno tiež poučenie. To všetko ponúka návšteva národnej kultúrnej ...

Poslední příspěvek Dvakrát pod Matterhorn (2)
Po návratu domů z březnové cesty pod Zermatt jsem náhodou natrefil na nabídku turistického zájezdu do švýcarských hor. Neváhal jsem a zajistil hned dvě místa. Destinace byla lákavá a pro mne částečně známá. ...