..: Články :..

Poslední aktualizace 13.10.2005 - doplněny oběhy v GVD 2005/06, zkoušky v Německu a u Pardubic

Roll-out v Saviglianu, zkoušky v Itálii, transport do ČR

ROLL-OUT první jednotky se uskutečnil v Itálii ve výrobním závodě Alstomu v Saviglianu dne 26.3.2003 v Saviglianu a poté se rozběhly zkoušky v Itálii. Tyto zkoušky navštívila část redakce Železničáře, aby pořídila fotoreportáž a aby se svezla touto jednotkou. Moc štěstí neměli, protože jednotka byla často porouchaná (ladění soupravy je obtížné).

obrazekPlzeň - Dne 17.07.2004 se po zhruba měsíční přípravě uskutečnila jízda historickým vozem Bam, upraveným jako Bistro. Podnětem k uspořádání této jízdy bylo hned několik úspěšných ukončení vysoké školy a jedno ukončení školy vyšší odborné. Konkrétněji pánové Ing. Zdeněk Michl, Ing. Jiří Pospíšil, Ing. Karel Zíka a Michal Doležal, DiS. (tedy moje maličkost) - se vzájemně dohodli, že pozvou své známé a kamarády na absolventskou jízdu historickým vozem.

Vůz Bam (Bnp) patří DKV Plzeň a je ve správě občanského sdružení Plzeňská dráha.

obrazekOstrava - Pokud nevíte, zda se jet podívat na probíhající veletrh Czech Raildays, máme pro Vás informaci, co tam najdete zajímavého. Poté, co vloni v Ostravě nebyla jednotka řady 680, letos tam již opravdu je. Z českých vozidel je zastoupena řada 854 vozem 854.212 (ex 852.012) - vůz ze zatím poslední 3. série rekonstrukcí vozů 852, 853 na řadu 854 a lokomotiva pro zkušební účely 124.601 (Lokomotiva je jako jediná z vozidel v ČR vybavena evropským zabezpečovacím zařízením ETCS). Ze Slovenska dorazila jednotka 840, která byla vyrobena v ŽOS Vrútky (zde byla provedena montáž, licenci na jednotky GTW 2/6 má firma Stadler). Dále je zde zastoupen i městský provoz. Pouze ve středu v době od 12:00 do 15:00 bude v zadní části areálu vystaven motorový vůz Dm12 pro finské železnice VR - vůz bude stažen ze zkoušek.

Veletrh můžete navštívit až do čtvrtka. Otevírací doba je 9:00 - 18:00.Vstupenka stojí 40 Kč, děti a důchodci mají slevu.

Ze slíbených vozidel se veletrhu neúčastní nové metro ze Škody DT Plzeň Mt6 - z důvodu problémů s přepravou do Ostravy.

Na snímku z loňské akce je stroj 340.055. Foto: Tomáš Novotný.

obrazekDrážďany - Pokud ještě váháte s výletem na drážďanský parní festival, přinášíme několik záběrů Papouška 477.043 z přípravy festivalu. Poděkování patří p. Hauptvogelovi za poskytnutí fotografií. Přejeme šťastnou cestu!

obrazekOstrava - 23.-25.4.2004 uspořádal Ing. Zdeněk Hudec ve spolupráci s firmou Railtrans a dalšími zvláštní jízdu po síti OKD bez pravidelné osobní dopravy s vozidly VT56 VS32 VT57 Grossschönau a na koridoru i 742-520-0 Viamont. Nikdo po krásném pátečním odpoledni asi nečekal, jak deštivý víkend to přichází, přesto vám můžeme nabídnout fotoreportáž z akce.

obrázekLužná u Rakovníka - V sobotu prvního května se, jako již každoročně, konalo zahájení sezóny železničního muzea v Lužné u Rakovníka. Účast návštěvníků byla tradičně vysoká, parní vlak s lokomotivou 477.043 vypravený z Prahy byl celý osazen. Po příjezdu tohoto zvláštního vlaku se konala tzv. kavalkáda, kdy jednotlivá vozidla jela v úseku Lužná - Řevničov v krátkých intervalech. Veřejnosti byla představena i nově opravená 475.179, která bohužel jela při kavalkádě tendrem napřed. Myslím, že se akce velmi podařila. I počasí přálo, a tak se podívejte na snímky, které jsme pro vás pořídili.

Brno - Dne 12.4.2004 se konala poslední jízda a zároveň rozloučení s velmi krásnou parní lokomotivou označenou jako 498.106 - Albatros. Této lokomotivy je o to více škoda, že dne 27.8.1964 vytvořila na ŽZO náš rychlostní rekord 162 kilometrů v hodině. Tento rekord držela až do 5.9.1972, kdy jej na ŽZO překonala elektrická lokomotiva E469.3030 (dnes 124.601). Parní rychlostní rekord ale drží dodnes.

Kolín - Občanské sdružení Posázavský Pacifik odkoupilo od ČD tři vozy bývalé řady Biz. Tyto vozy jezdily na Pacifiku ještě v šedesátých letech 20. století. Za 2. světové války byly přestavovány z nákladních vozů řady Z.

Ve čtvrtek 1.4.2004 se uskutečnila 1. etapa převozu vozů řady Biz k novému majiteli. Nejprve motorový vůz M 262.045 vyjel v poledne z Brna, kde byl přes zimu deponován, směrem na Českou Třebovou a Choceň. V Chocni byla první zastávka. Zde stál jeden vůz výše zmíněné řady. Ten byl přivěšen za motorový vůz a zvláštní souprava se vydala ve večerních hodinách přes Pardubice do stanice Záboří, kde byly deponovány zbývající dva vozy.

Na snímku jsou zachyceny všechny tři vozy Biz.

obrazekPosázaví - Na sobotu 3. dubna 2004 naplánovalo občanské sdružení Posázavský pacifik výlet motoráčkem M 262.045 z Prahy do Posázaví, konkrétně do Kácova. Tento den se totiž po zimní přestávce otevřely brány hradu v Českém Šternberku, a tak jedním z cílových míst byl také tamní hrad.
Původně se počítalo s jízdou samotného motorového vozu M 262.045, avšak v průběhu reklamní kampaně na tuto akci se ukázalo, že kapacita vozu 56 míst je již vysoce překročena, a tak byla dojednána posila v podobě vozu Baa (Ce 3-3577; 40 54 89-00 289-0) z domovské stanice Praha Bráník.

Příjezd TEŽky ve směru Poprad do Starého SmokovceSlovensko - Předkládám vám zde trochu opožděnou reportáž z mého dvoudenního cestování po Slovensku, které jsem absolvoval v závěru minulého roku.

V druhé půli roku 2003 jsem se rozhodl, že se jednou vypravím vlakem i za hranice České Republiky; nejlákavější i cenově nejpřijatelnější pro mě bylo Slovensko. Mojí značnou výhodou bylo, že mám příbuzné na východní Moravě, asi 30km od hranic, takže jsem mohl vyrazit odtamtud a tak ušetřit dost peněz za jízdné k hraničnímu bodu a především se taky vyhnout cestování nočními vlaky, což pro cestujícího s lepším foťákem a věcmi na dva dny s sebou není příliš bezpečné a asi bych se moc nevyspal.

Po delší době rozhodování a plánování různých tras se mi podařilo domluvit nocleh u kamaráda Rada Rabatina, což mi umožnilo prodloužit výlet a dostat se dále na východ. Vzhledem k tomu, že jsem hodlal využít vlak vyšší kvality a celkově najet dost kilometrů, jevila se mi jako nejvýhodnější jízdenka Eurodomino. Dobu "mezi svátky" vždy trávíme s celou rodinou, takže jsme se po Vánocích přesunuli na Valašsko a tak bylo vše připraveno pro výlet.

obrazekFotografie z historie - Po několika dnech jsem se opět dostal ke svému počítači, který téměř dva týdny nefungoval a tak mohu napravit resty. Během tohoto období přišlo několik zajímavých příspěvků. Postupně je dnes uveřejním.

Petr Keller nám postupně zaslal několik snímků z historie. Některé jsou z roku 1969.

Před časem jsme uveřejnili fotografie z 80. let, které nám poslal Vítek Bukač. Pokud máte k dispozici nějaké pěkné snímky z historie železnice ČSD, rádi je uvítáme na emailu info@zelpage.cz. Za spolupráci Vám předem děkujeme...

obrazekChrast u Chrudimi - na internetu se stále častěji píše o brzkém rušení zabezpečovacího zařízení v žst. Chrast u Chrudimi. Tato stanice je zajímavá hned z několika pohledů. Je to menší stanice na trati 238 z Pardubic - Rosic do Havlíčkova Brodu. Dříve vedla trať 016 z Hrochova Týnce přímo do stanice Chrast u Chrudimi, dne 31.1.1978 byl ukončen provoz na trati z H. Týnce do Chrasti a do roku 1990 byl svršek kompletně snesen až do stanice Chrast u Chrudimi město.

obrazekPřerov/Bylnice - Až neskutečný zájem projevili v sobotu lidé v okolí železniční trati z Uherského Hradiště do Bylnice o svezení historickým vlakem.
Dvanácti starými vozy, včetně služebního a bufetového, zapřaženými za parní lokomotivou 464.202 "Rosnička" olomouckých železničářů se svezlo více než sedm stovek zvědavců. Mnozí z nich jeli celou trasu už z Přerova, odkud vlak vyjel.

obrazekChlumec nad Cidlinou - V sobotu jsem na internetu narazil na stránky Chlumecké Zahradní Železnice (ChZŽ) a v neděli jsme vyrazily toto dílo omrknout a pořídit pro vás reportáž. Sešli jsme se na chlumeckém nádraží a vyrazili podle podrobného návodu na kraj města. Po pár stech metrech jsme narazili na rodinný domek s větší zahradou, na níž byly kolejnice a jiné drážní zařízení a na plotě cedule ChZŽ.

obrazekPraha-Libeň - V rámci příprav na hokejové mistrovství světa probíhají rekonstrukce pražské ulice Českomoravská, kde vyrostla na místě zbořené ČKD Lokomotivky nová sportovní hala, ale i nádraží Libeň. Vzniklo zde nové nástupiště (mezi stávajícím prvním a výpravní budovou), třetí, z něhož bude bezbariérový přístup do podchodu výtahem. Stará nástupiště byla opravena (proudem vody zbaveny přístřešky starých nánosů barev, modernizace elektroinstalace, instalace nových pragotronů, vybudování kamerového systému, renovace výtahových šachet) a rekonstrukcí prochází i nádražní hala. Skleněné výplně byly demontovány a vyměněny za nové. Nový vzhled má i prostor před rekonstruovaným nádražím.

« Novější zprávy | 1 ... 44 45 46 47 48 ... 50 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:41
zapadá v 19:10

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Přehled vozidel ICE
Pro lepší orientaci svou, šotoušů i jiných zájemců o problematiku různých typů souprav Intercity-Express, rozhodl jsem se sepsat stručnou příručku. Neklade si za cíl obohacovat jiné detailnější zdroje, ...

Poslední příspěvek V Kyselce naložili již 500 nákladních vlaků
Karlovarské minerální vody (KMV) v pondělí 17. září vypravily z Kyselky již 500. nákladní vlak vezoucí produkty KMV na 470 km dlouhé trase do distribučního centra v Mostkovicích u Prostějova. Pět set vlakových ...

Poslední příspěvek Po širokej za severskými čučoriedkami (časť 1)
V nasledujúcom niekoľkodielnom cestopise sa vydáme na ďaleký sever Európy a to konkrétne do mestečka Rovaniemi a na túru v národnom parku Pyhä-Luosto. Cestou z Košíc navštívime Kyjev, Moskvu, Sankt Peterburg, ...