..: Články :..

idsPardubice - Od července příštího roku by měla pasažérům na Pardubicku a Chrudimsku stačit jedna jízdenka na vlak, autobus i MHD. Pardubický kraj chce totiž spustit tzv. integrovaný dopravní systém. "Měl by začít fungovat na nejvytíženějším dopravním kříži tvořeném osami Přelouč - Pardubice - Holice a Chrudim - Pardubice - Hradec Králové", uvedl vedoucí odboru dopravy v kraji Ladislav Umbraun.

zdroj: Středočeské Deníky Bohemia

HKHradec Králové - Výstavou modelů a kolejišť ve velikosti HO ožije od pátku do neděle Centrum modelové železnice ve Všestarech. Expozice, jejíž součástí budou ukázky stavby krajiny a workshop za účasti předních světových firem, bude přístupná denně od 9 do 17 hodin. Cestu do Všestar si mohou v sobotu návštěvníci zpříjemnit jízdou historickým vlakem s parní lokomotivou.

zdroj: Hradecký deník

Šaľa - Přes Šaľu v současnosti jezdí až o dvacet procent více vlaků díky přesměrování severní větve koridoru Bratislava - Žilina - Košice. Díky výstavbě tohoto koridoru je v některých místech snížena maximální rychlost až na 40 km/h. Většinu vlaků z těchto důvodů dráhy odklonily na jižní větev přes Šaľu a Zvolen. Například přes Šaľu v současnosti projíždí 120 až 140 vlaků denně.

zdroj: Mynoviny

Praha-Krč - Téměř třicet hasičů likvidovalo požár odstaveného vagonu u krčského nádraží v Praze. Oheň způsobil výbuch propanbutanové lahve několik minut před půl třetí odpoledne. Hasiči z hořícího odstaveného vagonu vytáhli dva popálené bezdomovce, kteří byli těžce popálení v obličeji a předali je zdravotníkům. Muži je 51 let, ženě 47 roků. Kromě hasičských jednotek u nehody zasahovali i drážní specialisté. Sanitka poraněné odvezla do nemocnice. Muž utrpěl popáleniny 2. stupně na rukou a zádech. Žena má popálený obličej, ruce, krk a hrudník, musela být při převozu do nemocnice napojena na dýchací přístroj.

zdroj: iDnes

Plzeň - Jediné kolejiště v republice, kde jsou všechny budovy podle skutečnosti vytvořené ručně, si mohou lidé prohlédnout na výstavě železničních modelů. Ta začala v sobotu 11.listopadu v Klubu železničních modelářů Plzeň v ulici Karla Steinera ve Skvrňanech a potrvá do 3. prosince.
Na trase dlouhé 81 metrů se zde prohánějí asi tři desítky vlakových souprav. "Jeden vlak vozí vysavač. Prach je totiž největší nepřítel modelářů. Malé strojky uvnitř modelů jsou na něj hodně citlivé," dodal jednatel klubu Miloš Opial.
Každoroční výstava je pro klub existenční. Z jejího výtěžku hradí členové energie a náklady na provoz budovy. "Také je potřeba doplňovat vozový park, a to je nákladné. Lokomotiva vyjde na pět až osm tisíc korun, vagon stojí přes tisíc korun," podotkl Opial.

Zdroj: Plzeňský deník - 13.11.2006
Foto : KIE

zn

Plzeň hlavní nádraží
Ve stanici Plzeň hlavní nádraží byl vybrán partner pro odkoupení části dnes nevyužitých pozemků v oblasti stanice s cílem vybudovat v této lokalitě moderní obchodní zónu, která bude navazovat na nádraží a městskou dopravu. Vítězem výběrového řízení se stala společnost Intercora, se kterou již byla uzavřena kupní smlouva. Na projekt společnosti v části prostoru současného vlakového nádraží naváže vlastní modernizace nádražní budovy a přilehlých objektů.

Praha Holešovice
V Praze Holešovicích vybraly České dráhy partnera pro založení společného podniku, který zmodernizuje a oživí důležité mezinárodní nádraží, které je také významným přestupním terminálem mezi MHD, železniční a autobusovou dopravou. Partnerem v tomto projektu byla vybrána společnost Navatyp.

Teplice v Čechách
Další stanicí, kde již byl vybrán partner pro modernizaci staničních prostor a využití volných pozemků v areálu stanice ke komerčnímu využití a oživení nádraží, je stanice Teplice v Čechách. Partnerem v projektu Živé nádraží zde bude společnost Bostas. I v tomto případě, podobně jako v Ústí nad Labem, naváže investor na rekonstrukci části kolejiště včetně nově vybudovaného nástupiště a podchodu.

noc

Ústí nad Labem
V Ústí nad Labem již probíhá rozsáhlá modernizace železničního koridoru státní organizací SŽDC. Díky tomu získá hlavní ústecké nádraží zcela novou tvář moderního evropského vlakového nádraží, kde zastavují mezinárodní vlaky EuroCity na trase Vídeň - Praha - Berlín - Hamburk a stanice je také významným dopravním terminálem veřejné dopravy v Ústeckém kraji s pohybem asi 15.000 cestujících denně. Na rekonstrukci provozní části nádraží tak naváže modernizace a oživení stanice v komerční části. Partnerem byla vybrána společnost Viamont.

zdroj: Živá nádraží

listiČeské Budějovice - Mokré listí na kolejích v sobotu způsobilo problémy několika vlakům na trati mezi Táborem a Pískem. Vlaky musely jet velmi pomalu, protože na trať padá listí, které klouže. Nemohly se rychleji rozjet, a tak nabraly zpoždění. Několik osobních vlaků, mezi nimi nová souprava Regionova nasazená právě v sobotu ve zkušebním provozu, mělo zpoždění asi 40 minut. Problémy vznikly na čtyřapůlkilometrovém úseku vedoucím listnatým lesem u obce Vrcovice, kde je stoupání. "Začalo pršet a foukat, takže na koleje napadalo listí a podkluzuje to," řekl Jiří Kafka z odboru osobní přepravy Českých drah.

Podle něj tato situace nastává na podzim pravidelně a nedá se jí zabránit. Podobné problémy měl ve čtvrtek i rychlík ze Salcburku do Prahy, který musel výrazně zpomalit kousek za Českými Budějovicemi. Kafka upozornil na to, že tři páry vlaků Regionova stejným úsekem dopoledne projely bez potíží. Sebevýkonnější souprava s možností si například podsypávat na koleje písek podle Kafky s touto podzimní obtíží nic nezmůže. Bývá to však smůla jen pro několik vlaků - když hromadami listí projedou a rozfoukají je, následující spoje už mohou jet běžnou rychlostí.

zdroj: Novinky.cz

db Berlín - Tuto středu se německé politické špičky po dlouhotrvajících sporech dohodly na částečné privatizaci Deutsche Bahn (DB), které jsou jedním z největších podniků a největším zaměstnavatelem v Německu. Loni dosáhly obratu 25 miliard euro. DB by měly být prodány bez železniční sítě a nádražních budov, a to nejpozději do roku 2009. Německá média toto rozhodnutí označila za výrazný průlom po dlouhotrvajících diskusích.¨Kancléřka Angela Merkelová již v úterý slíbila výrazně pokročit v přípravách prodeje akcií DB na frankfurtské burze, přes kterou má najít nového majitele až 49,9 procenta akcií společnosti. Dráhy jsou přitom v současnosti posledním významným státním podnikem v Německu.

34 tisíc kilometrů dlouhá železniční síť, nádražní budovy, zdroje energie, telekomunikace a další infrastruktura zůstanou i nadále ve státních rukou. Přístup na železnici má konkurentům německých drah zajišťovat pro tento účel zvlášť zřízený úřad. Právě železniční síť byla dlouholetým sporným bodem při diskusích o budoucnosti železnic a bránila jejich privatizaci. DB totiž na rozdíl od státu usilovala o ponechání železniční sítě v jejím majetku. S tím státní úřady nesouhlasily a železnice byla z majetku DB vyňata, ačkoliv ji bude i nadále provozovat a vykazovat ve vlastním účetnictví. Doposud není ani rozhodnuto o tom, co se stane se zbylým dluhem 12-15 miliard eur, kterým je právě železniční síť zatížena. Jedna varianta počítá s tím, že by byl dluh převeden na DB, a druhá s tím, že by připadl státu.

Ten hodlá prostředky z prodeje DB investovat zpět do železniční infrastruktury. Určitou část výnosu chce i šéf DB Hartmut Mehdorn, který by ji rád využil k expanzi do východní Evropy, kde plánuje investovat až 12,5 miliardy eur do možného převzetí železnic v Estonsku, Litvě a ve Slovinsku. Za další případné cíle akvizic šéf firmy označil i dopravní služby ve městech jako Praha, Stockholm a Lyon. V budoucnu firma plánuje zlepšit železniční přístup k Severnímu a Baltskému moři a expandovat na poli přepravy zboží mezi Čínou a Evropou. „Spolu s ruským železničním přepravcem pracujeme na transsibiřském spojení mezi Asií a Evropou,“ uvedl Mehdorn.

zdroj: MF Dnes

pracJižní Čechy - Prakticky každý vlak, který dorazí z Prahy do jižních Čech po železniční trati do Českých Budějovic, nedodržuje zhruba poslední rok jízdní řád. Už v Táboře mívají některé rychlíky zpoždění deset až patnáct minut. Stejně tak na cestu z jihočeského regionu do Prahy si pasažéři vlaků musí vyhradit více času. Důvodem je už loni zahájená výstavba nové železnice, kterou odborníci nazývají IV. železniční koridor. Výstavba se loni posunula od Prahy až k Benešovu.

"Vážení cestující, omluvte, prosím, zpoždění vlaku," oznamuje pravidelně hlas v jihočeských stanicích z reproduktorů.
Dopravní poradce jihočeského hejtmana Ivan Študlar vysvětlil, že za zdržením "jihočeských" vlakových spojů stojí práce na koridoru mezi Říčany a Stránčicemi,kde je teď v provozu jen jedna kolej. Stavba IV. železničního koridoru se s prvními jarními měsíci roku 2007 dostane i do jižních Čech, konkrétně do úseku Doubí u Tábora - Tábor. Budovat se začne druhá kolej takzvaně na zelené louce hned vedle současné osy tratě. Státní fond dopravní infrastruktury tu počítá s masivní investicí 1,5 miliardy korun. lesÚřady už na tento úsek přes Planou nad Lužnicí vydaly stavební povolení, České dráhy předaly staveniště vybrané firmě. "V prosinci dohodneme harmonogram prací, budou známy i rozsáhlejší výluky vlaků," uvedl nejvyšší zástupce ČD v Jihočeském kraji Jiří Kafka, který podotkl, že jízdní řády na příští rok zohlední vliv stavebních prací.

Průměrná doba jízdy mezi Prahou a Českými Budějovicemi se protáhne na dvě hodiny 45 minut. Současný průměr činí dvě hodiny 30 minut. Nové železniční spojení se stošedesátikilometrovou rychlostí vlakových souprav mezi hlavním městem a jihočeskou metropolí má být hotovo do roku 2016. "Takové je vládní usnesení z prosince roku 2001," uvedl Študlar, který podotkl, že stále ještě zbývá určit vedení tratě kolem Hrdějovic u Českých Budějovic. Zatímco ministerstvo dopravy se přiklání k východní trase blíže k budově Makra, obec a kraj upřednostňují variantu, kdy koleje obkrouží Hrdějovice západním směrem v místě tamního lomu s využitím výhybny Nemanice na plzeňské trati.

zdroj: Českobudějovický deník

oredoNáchod - Dopravní společnost Oredo zahrne do nového jízdního řádu, který platí od 10.12. letošního roku, také pět nových železničních linek směřujících do Krkonoš. Dvě z nich pojedou také přes náchodský region. Podle Vladimíra Záleského, jednatele Oreda, není sice posílení železniční dopravy v oblasti Krkonoš nijak rozsáhlé, ale lepším seskupením a navýšením nynějších výkonů se podařilo docílit vzniku pěti nových linek do této oblasti.

Jednotné jízdné

Obyvatelé Náchodska mohou tedy využít vlaku na trase Trutnov - Malé Svatoňovice - Červený Kostelec - Jaroměř - Hradec Králové - Praha, případně také spoj Jablonec nad Jizerou - Jilemnice - Martinice v Krkonoších - Stará Paka - Dvůr Králové nad Labem - Jaroměř. "Významnou změnou bude rozšíření integrovaného systému do Trutnova z Náchodska, Broumovska přes Adršpach a Červený Kostelec," uvedl Záleský, který tvrdí, že právě tento integrovaný systém přinese především na Červenokostelecku a Úpicku navýšení počtu autobusových spojů. Navíc zajistí jejich lepší provázání s vlaky a zavedení jednotného jízdného, které bude platit pro vlaky i autobusy.

854 Nový železniční jízdní řád v oblasti je sestaven v pravidelných intervalech, což přináší výhody zejména pravidelným cestujícím. Jak upozorňuje jednatel Oreda, jízdní řád je snadno zapamatovatelný. " Stačí si pamatovat, že po celý den každé dvě hodiny, vždy ve čtyřicátou minutu po sudé hodině jede přímý rychlík nebo spěšný vlak do Hradce Králové a Prahy. Z této krátké informace si cestující může zapamatovat z jízdního řádu vše, co potřebuje," slibuje jednatel Oreda Záleský. Mezi Hradcem Králové a Trutnovem dojde ke zkrácení jízdní doby rychlíků o deset minut. Trasu z Hradce Králové do Trutnova ujede vlak za hodinu a čtvrt. Na všechny vlaky z krajského města budou v Trutnově navazovat vlaky do Svobody nad Úpou, která je výchozím bodem při cestě do Krkonoš.

zdroj: Náchodský deník

754 Zlín – Plnění priorit v modernizaci železniční infrastruktury a dopravy v regionu, které vyplývají z deklarace podepsané v roce 2005 mezi Zlínským krajem a Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), hodnotili na společném jednání zástupci obou institucí. V rámci realizace jednotlivých záměrů deklarace bylo v kraji například v posledních dvou letech opraveno 9 železničních přejezdů za více než 70 milionů korun nebo při rekonstrukci výpravní budovy v Uherském Hradišti vzniklo díky městu parkoviště pro zhruba dvě stovky automobilů. Mezi priority obou stran pro další roky patří například rekonstrukce, zkapacitnění a elektrizace trati Otrokovice – Zlín a navazující etapy do Vizovic. Dále modernizace železniční stanice v Kroměříži, která by měla stát asi 485 milionů korun, nebo zapojení průmyslové zóny Holešov a elektrizace i zkapacitnění trati Kojetín - Hulín – Valašské Meziříčí. Zároveň budou pokračovat rekonstrukce dalších přejezdů a drobné technické úpravy tratí. Železniční síť ve Zlínském kraji zahrnuje 358 kilometrů tratí, 119 železničních stanic a zastávek. Osobní doprava je vedena téměř všemi významnými sídly a je dostupná pro 78 měst a obcí, což představuje 70 procent obyvatel.

zdroj:kr-zlinsky.cz/vismo/

olmOlomouc - Od včerejška se veřejnosti definitivně otevřel nový podchod spojující obě části olomouckých Hodolan. Tunel mezi přednádražím a staré Hodolany je nyní dlouhý 180 metrů. Poslední část propojení navázala na tři roky starý podchod, který prozatímně končil u čtvrtého nástupiště. "Nefunguje!", zakřičel na nás zkušeně starší občan, když jsme se pokoušeli přivolat výtah potřebný pro maminky s kočárky nebo pro vozíčkáře. Podobně to dopadlo s bezpečnostními kamerami. "V podchodu jich je sedm, ale fungují jen čtyři," potvrdil Václav John ze Správy dopravní cesty Olomouc. Zatím je signál z funkčních kamer přiveden do služebny ČD k výpravčímu. "Napojení kamer v podchodu na bezpečnostní systém městské policie projednáme s železničáři v nejbližší době. Předpokládám, že do Vánoc bude jejich signál viditelný na stanici v Kateřinské ulici," upřesnil olomoucký primátor Martin Novotný.

Poslední fáze budování podchodu stála přibližně 70 milionů korun. Jak připomněl Jan Komárek ze Správy železniční dopravní cesty, připojení města Hodolany k Olomouci bylo v roce 1919 podmíněno vybudováním podchodu pod hlavním nádražím. Stalo se tak až nyní. "Žijeme v době renesance železniční dopravy. Zájem o přepravu vlakem mezi cestujícími stále stoupá," podotkl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Dlouhodobé plány počítají s tím, že na straně starých Hodolan u vyústění podchodu vznikne v budoucnu i Železniční muzeum a patrně se sem v budoucnu přesune i autobusové nádraží. V mnohem bližší budoucnosti vznikne na hlavním nádraží i nové 5. nástupiště. "Souvisí to s dokončením modernizace olomouckého železničního uzlu. Stavba by mohla začít v roce 2009 a přijde na tři a půl miliardy korun," řekl Komárek. Podle něj pak bude současné páté nástupiště označováno jako šesté. České dráhy přepraví ročně asi 180 milionů cestujících. Olomoucké nádraží je třetí nejfrekventovanější v republice. Denně jím projde až 40 tisíc lidí.

zdroj: Olomoucký deník

kvSlavonice - Ještě letos měl znovu projet vlak mezi Slavonicemi a obcí Fratres v Rakousku. Na obnovu neelektrifikované jednokolejné trati však stále nejsou peníze,a proto Ministerstvo dopravy posunulo termín zahájení stavebních prací na příští rok. Hraniční úsek železnice je mimo provoz od roku 1945. Obce u trati požadují jeho obnovení od první poloviny 90. let; slibují si od toho i rozvoj cestovního ruchu.

zdroj: kraj-jihocesky, slavonice-mesto

Ilustrační fotoKadaň - Dne 9.12.2006 vyjede na koleje z Kadaně města do Kaštic poslední vlak ČD a pod výhradní taktovkou Ústeckého kraje. V regionu Vilémovska totiž probíhají intenzivní přípravy na vytvoření nového dopravního systému v režii sdružených obcí. Bude se jednat jak o dopravu železniční, tak i autobusovou. Tento systém dopravy bude provozován způsobem, který bude vyhovovat jak organizátorům dopravy, tak i obyvatelům a návštěvníkům tohoto zajímavého kraje. Vznik nového dopravního systému byl podnícen vytrvalým nezájmem ze strany Krajského úřadu a neprofesionálními zásahy do jízdních řádů v regionu, s následným zhroucením systému veřejné dopravy. Dalším důvodem ke vzniku dopravního systému je, že Vilémovsko připravuje k realizaci několik významných projektů v rámci turistického ruchu. Pro zúčastněné obce je nepřijatelné, aby přidělené prostředky přišly vniveč jen proto, že se návštěvníci nebudou schopni do oblasti dopravit. I přes mnohé intervence bude díky velké nechuti ČD a kraje provoz na tratích 164 a 165 zastaven do doby, než se zúčastněným stranám podaří vyřídit všechny náležitosti ohledně budoucího provozu Doupovské dráhy.

zdroj: mesto-kadan

DPraha - Na nezbytnosti zkvalitnit dálkové železniční spojení mezi Českou republikou a Německem se shodli náměstek ministra dopravy ČR Vojtěch Kocourek a ministr stavebnictví a dopravy spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko Oliver Wittke na společném setkání dne 12.10.2006 v Praze. Při jednáních německá strana podpořila plán dalšího rozvoje kombinované dopravy mezi Německem a ČR a vybudování obdobné kapacitní tratě, jaká je směrem na Berlín, i do Bavorska. Podle Vojtěcha Kocourka by expertní týmy měly posoudit další možnosti podpory kombinované dopravy mezi Lovosicemi a Duisburgem. „Do budoucna je cílem vypravovat jeden vlak denně,“ uvedl náměstek ministra. Obě strany dále jednaly o účasti České republiky na dopravně-politickém veletrhu rail#tec 2007 v Dortmundu.

zdroj: Dopravní noviny

« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01