Frutigen - Nový Lötschbergský "Basistunel" bude slavnostně otevřen 16.6.2007. Zájemci mají možnost zúčastnit se prvních jízd a slavnostního programu, který je připraven na obou stranách tunelu ve Frutigen a ve Visp. Během třetí červnové soboty budou jezdit vlaky tunelem v půlhodinovém taktu od 8:30 do 19 hod. Cena jízdenky je 10/5 CHF.
5.6.2007 - 0:00 - Gotthardbahn slaví 125 let
Erstfeld - Gotthardbahn oslavila 125 let od zahájení provozu dne 1.6.2007, do provozu byla uvedena v roce 1882. Jedno z nejdůležitějších spojení přes Alpy bylo postaveno za 10 let včetně, v té době, nejdelšího tunelu světa - 15 km dlouhého Scheiteltunelu. Stavba byla provázena řadou potíží, které vedly k jejímu téměř ročnímu zpoždění. Švýcarské dráhy a kantony Uri a Tessin připravily k tomuto výročí bohatý program. Za "mírný" poplatek se můžete svézt na stanovišti strojvedoucího či v panoramatickém voze Pan Gottardo.
zdroj: SBB
Bern - Součástí každé vstupenky na fotbalový zápas bude i jízdenka platná v prostředcích veřejné dopravy ve všech švýcarských městech. Platnost jízdenky bude 36 hodin ve 2. vozové třídě vlaků na území Švýcarska a Rakouska (UEFA EURO 2008 Kombi-Ticket). Jízdenku Kombi-Ticket bude možné využít také na lodích a v prostředcích MHD. Vznik této jízdenky podpořily SBB, ÖBB a Euro 2008 celkově 8 mil. CHF.
Basilej - Již 24.5.2007 využilo více než 70 švýcarských novinářů spoje TGV Lyria na trase Basilej - Paříž, aby se v metropoli na Seině mohli zúčastnit tiskové konference. Oficiálně bude provoz na této trase zahájen 10.6.2007 a vlaky ujedou trasu mezi Paříží a Basilejí za 3,5 hodiny, mezi Paříží a Curychem bude cesta trvat o hodinu více. Představitelé SBB a SNCF předpokládají díky zavedení rychlejšího spojení až o půl milionu přepravených cestujících více.
7.4.2007 - 18:00 - Zvýhodněné jízdenky na TGV mezi Švýcarskem a Francií
Curych - Od 10.6.2007 bude cesta mezi Curychem a Paříží trvat 4,5 a mezi Basilejí a Paříží 3,5 hodiny. Při této příležitosti bude o 2 měsíce dříve, 10.4.2007, zahájen předprodej speciálních jízdenek za 18, resp. 22 CHF mezi Švýcarskem a Francií. Od 10.6. do 30.7.2007 tak budou moci lidí cestovat za výhodné ceny. Počet jízdenek je omezený. Jízdní doba se díky nově otevřené vysokorychlostní trati zkrátí o 90 minut a vlaky budou dosahovat rychlosti až 320 km/h. Jezdit zde budou jednotky TGV s novým designem od Christiana Lacroixa. V budoucnu budou jízdenky prodávány v předprodeji od 32/78 CHF (2./1. třída Basel/Genf - Paris), od 47/86 CHF (Bern/Lausanne - Paris) a 55/102 CHF (Zürich - Paris). Zvýhodněné jízdenky při příležitosti otevření nové vysokorychlostní trati směrem na východ Francie budou prodávat kromě SBB také SNCF a DB.
zdroj: Tisková zpráva SBB
8.3.2007 - 12:00 - Nový vůz PanGottardo
Bern - V letošním roce slaví Gotthardská dráha 125. výročí jejího vzniku. SBB vyvinuly k této příležitosti speciální vůz „PanGottardo“, který bude nasazen do provozu od 24.3.2007. Vozem se budou moci cestující svézt poprvé dnes, kdy začíná v Ženevě světově známý autosalon. Zajímavostí vozu je, že se sedačky budou automaticky natáčet. Cestující budou moci během jízdy využívat slucháka a k dispozici jim budou i obrazovky se zajímavostmi o Gotthardu. Zájemci, kteří by chtěli vyrazit tímto vozem, si musí zakoupit jízdenku 1. třídy a uhradit příplatek ve výši 25 CHF.
zdroj: SBB
Bern - Švýcarská spolková rada odsouhlasila finanční a plánovací plán pro modernizaci tratě Paris - Dijon - Dole - Lausanne/Neuchâtel - Bern. Zákon o připojení Východo-Západní osy na evropskou vysokorychlostní síť s garancí státních záruk ve výši 1 miliardy CHF (17 miliard Kč) schválil švýcarský parlament již v březnu 2005.
31.1.2007 - 19:00 - Testování nových vozů Glacier expresu dobrovolníky
Samedan - Dne 30.1.2007 si mohli občané i návštěvníci Engadinu zdarma otestovat Glacier expres. Loni dodané nové vozy musely být z důvodu technických problémů upraveny a místo použití pytlů s pískem nabídla Rétská dráha testování cestujícím-dobrovolníkům. Ti se tak mohli zdarma svézt Albulskou dráhou v úseku Samedan-Filisur a zpět, včetně návazné dopravy v Engadinu i malého občerstvení z jídelního vozu.
zdroj: RhB
Bern – Se změnou jízdního řádu rozšířila společnost Cisalpino svou nabídku a zavedla nové přímé spojení mezi švýcarským Curychem a italským Terstem. V této relaci budou vlaky provozovány jednotkami ETR 470.
18.12.2006 - 16:00 - Dohoda mezi SBB, SBB Cargo a odbory
Bern – V pátek 15. prosince se Švýcarské spolkové dráhy a příslušné odbory dohodly na nové kolektivní smlouvě. Týdenní pracovní doba se prodlouží o 1 hodinu na celkových 41. Jako kompenzaci zvýší SBB svým zaměstnancům plat o 1,5% a přidají 1 den dovolené.
zdroj: Lok-report
Kirchentellinsfirt bei Tübingen - Německé designerské studio TRICON Design AG obdrželo letošní cenu iF product design award za nový grafický koncept švýcarského Glacier Expressu. Studio navrhlo nejen vnější a vnitřní design vozidel, ale i kompletní Corporate Design provozovatele. Nově budou sladěny vozidla, uniformy personálu, zastávky i dárkové předměty.
TRICON Design AG je německé designerské studio z Bádenska-Würtemberska a spezializuje se na design dopravních prostředků, produktů a interierů. Mezi jeho poslední projekty patří například design vozů pro S-Bahn Zürich, nových spacích vozů pro DB, sedadel VOGEL Pino pro městské autobusy nebo interiérů obchodů společnosti Debitel. Více informací na Tricon Design.
Bern - Nová tištěná verze Jízdního řádu ČD 2006/2007 bude podle informací pokladních z pražských nádraží (Praha Vysočany, Praha Libeň, Praha hl. n.) cestujícím k dispozici od 23.11.2006. Ve Švýcarsku se jízdních řádů dočkají ještě o 2 dny později. A na co se mohou cestující ve Švýcarsku těšit? Zlepší se mezistátní doprava do Německa, Francie i Itálie, ke zlepšením dojde i v dálkové a regionální dopravě.
6.11.2006 - 17:31 - SBB investují do nových automatů na prodej jízdenek
Bern - SBB investují 28,8 mil. švýcarských franků na nákup nových automatů na prodej jízdenek. V současné době využívá služeb automatů 60% zákazníků a forma nákupu přes automat má rostoucí tendenci. Dodávku automatů zajistí firma Scheidt & Bachmann z Mönchengladbachu. V současné době provozují SBB po celém Švýcarsku 1.500 automatů, v nichž lze zakoupit veškerý sortiment jízdenek, ale i další doplňkové služby. Do roku 2009 by měly být nahrazeny staré automaty novými.
zdroj: Tisková zpráva SBB
Sedrun - Jak dnes píší Deníky Bohemia, Švýcaři se pustili do stavby, ze které se tají dech. Nejdelší výtah na světě povede do nádraží vyhloubeného uvnitř hory.
V Alpách tak vzniká další z divů světa. Nejdelší výtah v nejdelším železničním tunelu. Cestující zaveze přímo z alpských svahů do nitra hory. Podzemní palác v srdci hor mezi Erstfeldem a Bodiem začali dělníci stavět tento týden. Uprostřed sedmapadesátikilometrového tunelu pod masivem svatého Gottharda, tesají nádraží Porta Alpina (Brána do Alp).
Zürich – Společnost Cisalpino, dceřiná společnost SBB a Trenitalia (obě společnosti vlastní po 50%), zvýšila své hrubé příjmy z 97,86 mil. CHF na 160,86 mil. CHF. Zvýšení zisků o přibližně 60% souvisí s převzetím přeshraničního denního provozu mezi Švýcarskem a Itálií. V současnosti provozuje společnost Cisalpino 9 jednotek s naklápěním a 22 vlakových souprav tažených lokomotivou. V roce 2006 se očekává další navýšení a to o 40% na 200 mil. CHF.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage