..: Aktuality a články - Maďarsko :..

Pokud se chystáte vyjet do zahraničí, budou se Vám možná hodit některé z následujících odkazů.

Rozhodně doporučuji se naučit aspoň několik frází v daném jazyce, kam se chystáte, např. podle stránek nonbabylon.revolucni.com.

V první fázi jsem vybral sousední země a Maďarsko a pro srovnání jsem stejným způsobem zpracoval i naši domovinu.

Pokud znáte nějaký další odkaz, o kterém si myslíte, že by tu měl být, nebo dokonce zpracujete nějakou další zemi, pošlete mi ho i s popiskem a po prověření ho rád zařadím.

Hodně štěstí na cestách!

24. května 2005 byla v Soproni podepsána nájemní smlouva na 5 lokomotiv ÖBB 1116 mezi ÖBB Traktion a rakousko-maďarskou soukromou dráhou GySEV/ROeEE (Györ-Sopron-Ebenfurti vasut / Raab-Oedenburg-Ebenfurter Eisenbahn). Lokomotivy budou v provozu od června 2005 na tratích provozovaných společností GySEV. Přes dlouhodobý pronájem zůstane lakování ÖBB, lokomotiva bude pouze přelepena emblémy GySEV. Oficiální barvy GySEVu jsou zelená a žlutá.

MÁV - Na základě oznámení zeleznic MÁV se s platností od 2. změny jízdního řádu, tj. od 12.6.2005, mění počáteční / konečná stanice z Budapest Nyugati pu. na Budapest Keleti pu., stejně jako časy příjezdu a odjezdu vlaků do a z této stanice, u následujících vlaků:
EC 170/171 Hungaria odj. 10:10, příj. 19:47
EC 174/175 odj. 6:10, příj. 23:47
Ex 278/279 Jaroslav Hašek odj. 13:50, příj. 14:57

infoBudapešť - Ve dnech 6. - 13.5.2005 bude probíhat nepřetržitá výluka na tratích MÁV v úseku Békéscsaba - Lökösháza. Z tohoto důvodu budou vlaky R 347/346 Dacia, R 371/370 Ister, R 355/354 Bega, R 461/460 Transbalkán a R 375/374 Pannonia vedeny odklonem po trase Békéscsaba - Kötegyán - Salonta - Nadab - Arad. U všech jmenovaných vlaků je nutné počítat se zpožděním okolo 100 minut. Na tratích v ČR se tato mimořádnost týká pouze rychlíku Pannonia.

Maďarské státní dráhy (MÁV) zveřejnily vítěze mezinárodní soutěže na dodávku 30 elektrických jednotek typu FLIRT (Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug) pro příměstskou dráhu v Budapešti; stala se jím firma Stadler Bussnang AG. Hodnota zakázky činí 235 milionů švýcarských franků a dodávka má začít již v roce 2006. Zakázka bude plněna společně s maďarským partnerem Ganz Transelektro. Její součástí je i výstavba depa v Pusztaszabolcs. Jednotky FLIRT budou nasazeny na tratích Budapest – Tatabánya, Budapest – Székesfehérvár, Budapest – Pusztaszabolcs.
Jednotka FLIRT (pro MÁV) má 4 vozy s 211 místy k sezení a 164 k stání (vše pouze 2. třída). Z důvodu jednodušího a hlavně rychlejšího výstupu a nástupu je vybavena 6 dveřmi na každé straně. Jednotka bude dosahovat nejvyšší rychlost 160 km/h.
Firma Stadler Bussnang AG je na trhu nováčkem, ale prosazuje se stále více. Doposud dodala 113 jednotek FLIRT ve Švýcarsku a Německu.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 5   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:04
zapadá v 20:00