..: Aktuality a články - ČR Olomoucký :..

Ilustrační obrázek Šumperk - Dlouhé roky plánovaná elektrifikace trati ze Zábřeha do Šumperku zřejmě nabírá rychlý spád. SŽDC včera oznámila, že se pustila do realizace a už během letošního června začnou samotné stavební práce, které by měly být hotovy do listopadu 2009. Kdo bude zhotovitelem stavby, to zatím jasné není. Výběrové řízení je teprve vypsáno.

Ilustrační obrázek Olomouc - Vůbec poprvé ve své historii zaplatí největší český dopravce více než milionovou pokutu za zpožděné vlakové spoje. Jedná se o výrazně medializovanou sankci, kterou se Českým drahám rozhodl udělit Olomoucký kraj v listopadu loňského roku jako první z objednavatelů regionální železniční dopravy. Na základě dohody ČD s krajem se ale konečná částka snížila o více než polovinu na současnou hodnotu 2,6 milionu, přičemž se vztahuje na více než stovku opožděných spojů v prvních devíti měsících roku 2007. Tato suma je přitom výrazně nižší, než se očekávalo, a to i po lednovém jednání, na kterém dráhy dosáhly zásadních ústupků ze strany hejtmanství. Hlavním důvodem tak radikálního snížení požadované částky je překlasifikování příčiny pozdního odjezdu u mnoha spojů. Do budoucna se navíc počítá s výrazným snížením smluvních sankcí.

4.4.2008 - 21:01 - Tuto sobotu nevyjede 680.007

Ilustrační obrázekPraha - V sobotu 5.4.2008 bude probíhat kontrola jednotky Pendolino 680.007 v rámci pravidelné nezbytné údržby, která tentokrát přesáhne časový rámec jedné noci. Proto bude tuto sobotu nasazena na jeden pár spojů mezi Prahou a Ostravou náhradní souprava standardu EuroCity. Pendolino nepojede na vlaku SC 505 s odjezdem z Prahy-Holešovic ve 13:23, a zpět z Ostravy SC 508 v 17:20.

zdroj: Tisková zpráva ČD

Ve dnech 13.3. až 12.5. tohoto roku je plánována rozsáhlá výluka jednoho z posledních neopravených úseků trati číslo 270, Červenka - Zábřeh na Moravě. Důvodem jsou rozsáhlé stavební práce na tomto úseku III. železničního koridoru, které si vynutí jednokolejný provoz. Mnohé regionální a několik dálkových spojů bude mít upravené jízdní časy, popř. jízdní trasy a cílové či počáteční stanice. Výluky s sebou přináší také možnost vzniku zpoždění. Přinášíme Vám přehled souvisejících změn v dopravě.

Ilustrační obrázekOlomouc - Dopravu na frekventované železniční trati mezi Olomoucí a Přerovem ohrozil v neděli večer třicetiletý řidič, který měl zřejmě sebevražedné úmysly. Své osobní auto zastavil na chráněném železničním přejezdu napříč kolejemi v olomoucké místní části Holice.

Ilustrační obrázekLukavice na Moravě - Vykolejení nákladního ve stanici Lukavice na Moravě vlaku dnes v poledne paralyzovalo dopravu na trati 270. Podle dosavadních informací byly poškozeny dva nákladní autovozy směřující z Děčína do Horní Lidče. Ty pak pokračovaly po traťovém svršku další kilometr, než se úplně zastavily. Další škodu si odnesla lokomotiva vlaku EC 108 Comenius směřujícího z Krakova do Prahy, kde mělo dojít k poškození okna.

"Proti směru nákladu jel po druhé traťové koleji EC 108. Strojvedoucí rychlíku stačil před vykolejeným vlakem zabrzdit, rozbilo se pouze okno na lokomotivě, zatím nevíme od jakého předmětu," řekl dnes mluvčí Českých drah Radek Joklík. Podle všeho poškození způsobilo odletující kamení od vykolejené soupravy.

22:15 - R 623 Bečva před malou chvílí dorazil do své cílové stanice ve Vsetíně a definitivně tak ukončil patálie způsobené polední nehodou. I my proto tento dnešní "on-line přenos" z českých kolejí ukončujeme. Během dne se o vaši informovanost starali samlep a NIcKON. Děkujeme vám za vaši přízeň. Redakce.

21:10 - Asi poslední dnešní obětí je R 623 Bečva, který přibral další čtvrthodinu a z Dluhonic odjel zpožděný o 62 minuty.

19:30 - Uživatel tony nám zaslal fotografii z místa nehody. Tímto mu veřejně děkujeme.

17:50 - Od vsacanu zdědil zpoždění obratový R 623 Bečva, který odjel z pražského hlavního nádraží zpět na východ se zpožděním 47 minut. Janáček stáhl zpoždění do Chocně na 29 minut.

Ilustrační obrázekZábřeh na Moravě - V Zábřehu na Moravě vzniká v posledních dnech velice zajímavá situace. Vzhledem k připravované elektrifikaci trati do Šumperka by mělo dojít také k její celkové modernizaci, a proto by měla v místech sousedících s obytnými částmi obce vyrůst protihluková stěna. Na rozdíl od jiných případů zde proti jejímu vybudování sepsali někteří místní obyvatelé petici. Tvrdí, že si na hluk projíždějících vlaků již zvykli. Připravovaná zeď by jim prý navíc kazila výhled na okolní krajinu. "Tam to bude dva a půl metru, ale tady už vidíte, je to metr a půl a když budou ještě dva a půl, tak budem jak udušení," prohlásila obyvatelka jednoho z místních domů. "Nám by to tady omezovalo výhled a shodli jsme se všichni, že se tady budou promenádovat různí sprejeři, takže nechceme," dodala jedna z jejích sousedek.

Ilustrační obrázek Olomouc - Českým drahám se podařilo usmlouvat nižší pokutu, kterou musí zaplatit olomouckému krajskému úřadu za to, že jejich spoje nejezdí včas. Podle současných jednání vypadá, že namísto 5,5 milionů sankce nakonec ČD pošlou na účet hejtmanství částku mezi 3 a 4 miliony. „V pondělí jsme se podruhé od udělení sankce sešli s náměstkem generálního ředitele drah Jiřím Kolářem. Jeho tým má do čtvrtka vyhodnotit naše námitky a v pátek se pak dohodneme na výši pokuty,“ říká náměstek olomouckého hejtmana Petr Polášek, který má na starosti dopravu.

Ilustrační obrázekPetrov nad Desnou - Motorová jednotka 814-914.501 v majetku Svazu obcí údolí Desné je již v provozu. Stala se tak prvním vozidlem tohoto typu v majetku soukromého vlastníka. Cestující se s ní mohou setkat na trati 293 z Šumperka do Koutů nad Desnou a na její odbočce z Petrova nad Desnou do Sobotína. Souprava nenese název "Regionova", jako je tomu u těchto vlaků dodávaných Českým drahám, ale "Desná". "Od Regionovy se liší pouze několika drobnostmi. Regionova je ale obchodní značkou, kterou používají ČD. Po dohodě s vlastníkem Železnice Desná nová souprava dostala název Desná," řekl generální ředitel firmy Pars nova, jež soupravy vyrábí, Tomáš Ignačák. Jednotka 814-914 ŽD vznikla rekonstrukcí z jednoho motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010. Stejně tomu je i u dvouvozových jednotek pro České Dráhy. Cena rekonstrukce se pohybuje okolo 21 miliónů Kč.

Ilustrační obrázekHanušovice - Malá lokálka a všude kolem hluboké ticho. Jen malý motoráček občas pročísne klid svým kvílivým zvukem. Poslední martinský sníh pomalu taje a u cest zůstávají stát hluboké kaluže. Všední děj na trati 025 z Dolní Lipky do Hanušovic. Nikdo z přítomných by si nemyslel, že se trať 025 stane na krátkou dobu dějištěm symfonie dvou šestiválcových motorů. Je to už několik let, co po celé trati neprojíždí pravidelně žádný nákladní vlak. Poslední manipulák trasovaný po celé délce byl zrušen v GVD 2002/2003. V posledních letech byl veden stroji řady 742, výjimečně 749. Je také zajímavostí, že na této trati se uskutečnila poslední jízda řady 781 právě v čele zmiňovaného manipulačního vlaku do Hanušovic. Jednalo se o stroj 781 505 a stalo se tak 15.10.1995. Teď trať znovu ožila bubláním motorů dvojice lokomotiv řady 749.

Ilustrační obrázekPraha - Velký poprask v neděli způsobil na palubě jednotky 680.006 Českých drah fotbalista Jan Koller, který využil jeho služeb k cestě do Olomouce. Vedle svezení stihl i razítkovat lístky, rozdávat autogramy a především šokovat většinu cestujících, kteří nejlepšího střelce v historii české reprezentace ve vlaku opravdu nečekali. Podle ČD se ve vztahu k cestujícím jednalo o zatím nejvstřícnější celebritu na palubě pendolina.

Ilustrační obrázek Olomouc - Olomoucký kraj zakročil proti zpožďování vlaků ve svém regionu. ČD udělí pokutu ve výši asi 5,4 milionu korun. Je to vůbec poprvé v Česku, co se kraj takto postavil železnici. Hejtmanství opatření už schválilo, chybí mu jen podpis. Podle radního Petra Poláška pak musí ČD peníze uhradit v řádu několika dnů. "Rozhodli jsme se tak na základě výkazů, které nám dodávají samy České dráhy. Za květen bylo zpožděných asi 16 spojů, v září kolem 50," říká Polášek. Nejčastěji jde o vlaky na trase Nezamyslice - Olomouc, nebo spoje na Hranicku.

Ilustrační obrázekUničov - Větší komfort pro cestující, nová parkoviště, bezbariérový přístup pro tělesné postížené i nová cyklostezka - tak by mohl vypadat nádražní prostor v Uničově. Počítá s tím studie, kterou nechali zpracovat uničovští radní. V blízkosti objektu má i vzniknout nové autobusové nádraží s deseti nástupišti.

Ilustrační obrázekZábřeh, Šumperk - Elektrifikace a celkové modernizace by se měla dočkat v příštích několika málo letech železniční trať 291 Zábřeh na Moravě - Šumperk. Práce na úseku ze Šumperka do Bludova začnou již na jaře. "V příštím roce se bude opravovat a elektrifikovat část trati ze Šumperka do Bludova. Na těchto nádražích pak vzniknou dvě nová částečně krytá nástupiště," citovala středomoravská mutace deníku MF DNES Ivana Bargela z oddělení přípravy a realizace staveb Správy železniční dopravní cesty. V dalším roce přijde na řadu úsek mezi Zábřehem a Bludovem.

Ilustrační obrázekRapotín - Svazek obcí údolí Desné, vlastník Železnice Desná (trať 293 Šumperk - Kouty nad Desnou s odbočkou Petrov nad Desnou - Sobotín), si nechá zrenovovat jednu soupravu Regionova (řada 814) za 21 milionů korun. Nová souprava má vyjet na trať již 3. prosince tohoto roku. Regionova bude označena 814.501 + 914.501.

« Novšie správy | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 13 | Staršie správy »    
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 06:02
zapadá v 20:01