..: Aktualności i artykuły - ČR Moravskoslezský :..

380.004/Škoda 109E při testech v Hohenau, foto: Škoda TransportationBřeclav — Součástí kontraktu na dodání 20 strojů Škoda 109E pro České dráhy je i schválení pro provoz v okolních státech – na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku a Maďarsku. Zatímco zkušební jízdy v osobní dopravě v tuzemsku bez vážnějších komplikací probíhají již několik měsíců, zahraniční testy Škodovku teprve čekají. První zemí, kam se stroje řady 380 podívají, bude Rakousko. V minulém týdnu stroj 380.004 podstoupil dvoudenní úvodní jízdy severně od Vídně, které byly zaměřené na ověření způsobilosti k jízdě na síti Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle předběžných zpráv od jižních sousedů byly verifikační jízdy úspěšné, a po jejich oficiálním potvrzení může Škoda začít s procesem schvalování třistaosmdesátek v Rakousku.

810.009, vlečka Gypstrendu, foto: fory Mimořádných a nepravidelných jízd se po Evropě pořádá nemálo. S mnoha z nich, naplánovaných po českých kolejích, se můžete s předstihem seznámit v našem Kalendáři akcí. Dominik Jaroš si navíc pravidelně dává práci s měsíčním přehledem. A stalo se už dobrým zvykem, že tu a tam je vypraven i vlak, jehož jízdu zorganizuje zdejší portál ŽelPage. V roce 2010 jste s námi mohli projet dva jihomoravské okruhy. Poslední únorový víkend vyjel Krokodýl v sobotu po trase Brno – Pohořelice – Hustopeče u Brna – Uhřice u Kyjova – Kyjov – Brno. Nedělní jízda vedla z Brna do Brna přes Moravské Bránice – Hrušovany nad Jevišovkou – Břeclav – Hodonín – Čejč – Uhřice u Kyjova a Zaječí. Druhou loňskou akcí, kterou také zorganizoval Samir Lepara, byla ŽP 810 Tour z Opavy do Svobodných Heřmanic a Kobeřic. A začátek zimy cestovatele, pod vedením Michala Šimka, zastihl při jízdách z Jaroměře do Otovic zastávky a Žacléře. Pojďme si trošku připomenut naši loňskou jízdu po Slezsku.

25.1.2011 - 7:00 - České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy

ČD Cargo 753.754, Neratovice, foto: Honzinus Praha/Malá Morávka — V úterních večerních hodinách 4. ledna 2010 uvedl Dopravní web, že nákladní dopravce ČD Cargo vyhlásil tzv. zákaz nakládky (ZAN) na tratích, kterým v současnosti hrozí zrušení a následná fyzická likvidace na základě běžících nebo pozastavených správních řízení ministerstva dopravy. „Je to tak, nepoptali jsme tam nákladní dopravu. Ale kdyby tam byl nějaký obchodní případ, pro který se vyplatí dojet, můžeme tam pořád podle potřeby zajet,“ potvrdil nepřímo existenci takového nařízení tiskový mluvčí ČD Cargo Roman Jandík ve čtvrtek 6. ledna pro ČTK. Agentura dále cituje anonymní zdroje, které z celé situace viní Správu železniční dopravní cesty a její snahy tyto tratě zrušit. Takové rozhodnutí je zajímavé v kontrastu se snahou ministra dopravy Víta Bárty podpořit nákladní železniční dopravu. Právě kvůli této iniciativě byly v listopadu 2010 sníženy poplatky SŽDC za dopravní cestu pro některé druhy nákladních vlaků.

4. mezinárodní neformální setkání příznivců a milovníků železnic, foto: Martin Ostruszka Český Těšín (Cieszyn) — Srdečně zveme vás všechny, kteří se chcete setkat s podobně naladěnými lidmi, poznat nové přátele, načerpat atmosféru historického města na Olze a posedět třeba u dobrého piva v zajímavém interiéru, na 4. mezinárodní neformální setkání příznivců a milovníků železnic, které se uskuteční v sobotu 22. ledna od 12 hodin v Těšíně (Cieszyn) ve „Vinárně u Čecha“. Po třech letech, kdy setkání probíhalo na česko–slovenské hranici v Mostech u Jablunkova, jsme se rozhodli letos pro změnu. Opět se sejdeme na hranici, tentokrát česko–polské. Za pár dní totiž oslavíme v Těšínském Slezsku dvě zajímavá kolejová výročí.

Motorový vůz řady 810, foto: Martin Grill Praha — Není to tak dávno, co jsme vás informovali o uzavření kontraktu mezi Českými drahami a šumperským Parsem na třetí sérii dvouvozových jednotek RegioNova, stejně jako o záměru na modernizaci samotných vozů 810. Diskuze pod těmito zprávami nestačily ani vychladnout a České dráhy vyhlásily nad rámec záměrů pro tento rok další výběrové řízení na modernizaci vozů 810 a 010. Tentokrát se jedná o modernizaci na celkem jedenáct dvoučlánkových, částečně nízkopodlažních jednotek. Cestující tedy mohou s velkou jistotou počítat s dalším přílivem motorových jednotek RegioNova na české tratě.

Pamětní tabule, foto: Martin Ostruszka Český Těšín/Cieszyn - 15. října 2010 v 11 hodin došlo na ulici Dojazdové v polské části Těšína k odhalení pamětní tabule. Na budovu bývalé vozovny Těšínské městské dráhy (Städtische Strassenbahn Teschen) byla umístěna tabule upomínající na funkci této budovy v období let 1911 – 1921, kdy ještě v nerozděleném výstavním monarchijním městě Teschen jezdily z jednoho břehu Olzy na druhý červenobílé tramvaje. Právě zde na třech kolejích vozovny tramvaje nocovaly, aby zase ráno vyrážely do vydlážděných ulic multikulturního Těšína.

Motorový vůz nedaleko Kravař ve Slezsku, foto: Rimmer Opava — Již několikrát pořádal portál ŽelPage výletní jarní jízdy u příležitosti výročí založení webu. Vzhledem k velkému zájmu veřejnosti jsme se rozhodli počet našich akcí rozšířit. Díky tomu se s námi budete moci setkat na další výletní jízdě pořádané 9. října 2010. Tentokrát se vydáme do Slezska, kdy námi objednaný vlak vyjede z jeho metropole — Opavy — do jedné stanice, kam již pravidelné osobní vlaky nejezdí a také po soukromé vlečce do sádrovcového dolu nedaleko obce Kobeřice, jen několik set metrů od hranic s Polskem. Vlak složený z motorového vozu řady 810 a jednoho přívěsného vozu řady 24-29 Btax780 vyjede z Opavy kolem půl desáté dopoledne.

Trať 326 mezi povodněmi, foto: Josef Petrák Nový Jičín — Uplynul rok od rozsáhlých záplav na Moravě, jež poničily značnou část železniční infrastruktury na severovýchodě republiky. Zatímco většina míst, zasažených vodním živlem, byla více či méně navrácena do původního stavu, nebo alespoň zaznamenala první rekonstrukční práce, železniční spojnice Hostašovic a Nového Jičína jakoby nikdy nebyla na seznamu. Původně se město Nový Jičín s koncem tratě 326 nechtělo smířit, nyní ale začíná prosazovat spíše zbudování cyklostezky na tělese trati a počítá s jejím protažením na obě strany. Aktuální náhradní autobusová doprava, která měla být pouze dočasným řešením, tak asi zůstane řešením trvalým. Přitom ještě v létě bylo na zprovoznění této lokálky vyčleněno 80 miliónů ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

471057, Most, 28.11.2009, foto: Vladimír Praha — České dráhy vyhlásily další z v březnu ohlášených výběrových řízení na letošní rok. V nejnovější soutěži se tak na řadu dostala poptávka po 8 dvoupodlažních elektrických jednotkách pro příměstskou dopravu. České dráhy mají v současnosti již 60 ze 75 objednaných souprav obdobné koncepce v podobě řady 471. Celkově by tedy po ukončení dodávek z nejnovějšího tendru měly disponovat 83 moderními klimatizovanými patrovými jednotkami. Odhadovaná cena této osmikusové série je 1,64 miliardy Kč bez DPH, tedy 205 milionů korun za jednu soupravu. Část těchto peněz by měla být čerpána ze strukturálních fondů Evropské unie.

703.821, Vítkovice Doprava (Veletrh Czech Raildays 2010), foto: Josef Petrák Ostrava — Unikátní modernizaci malého hnacího vozidla představila v úterý 15. června 2010 na mezinárodním veletrhu Czech Raildays 2010 firma Vítkovice Doprava, člen skupiny Vítkovice Machinery Group. Stroj řady 703.8 vznikl modernizací původní dieselové lokomotivy řady 703 úpravou pohonu na zemní plyn (CNG). Jedná se o první lokomotivu s tímto pohonem v České republice; prototypový stroj 703.821 vznikl ve vítkovickém závodě během let 2009 a 2010. Na projektu se podílejí kromě Vítkovice Doprava také Výzkumný ústav železniční (VÚZ) a ČD Cargo. Během slavnostního představení stroje byl oznámen vstup čtvrtého partnera, Českých drah. Stroj je určen pro lehký posun na vlečkách a dopravu lehkých vlaků.

Czech_Raildays, foto: Czech_Raildays Ostrava(Aktualizováno) Již pojedenácté se v areálu nákladového nádraží stanice Ostrava hl.n. uskuteční mezinárodní veletrh drážní a manipulační techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays. Zatímco dominantou minulého jubilejního ročníku byla vysokorychlostní souprava railjet, letos se představí stroje dieselové stroje Voith Maxima a Bombardier Traxx DE. K vidění budou také projekty českotřebovské společnosti CZ LOKO: poslední exemplář řady 753.7 pro ČD Cargo a prototyp modernizované lokomotivy 742.701 pro stejného zákazníka. Lokomotivu na stlačený zemní plyn poprvé světu představí Vítkovice Doprava, polský dopravce PKP Intercity představí svou nejmodernější lokomotivu EU44 Husarz a nejnovější vůz první třídy. Brány veletrhu se otevřou 15. června 2010 v 9.00, kdy se uskuteční slavnostní zahájení pro VIP. Redakční tým ŽelPage budete moci na veletrhu potkat v první výstavní den.

Povodně 2010, foto: Dennis Hübsch Ostrava — Vytrvalý déšť během uplynulého týdne zvedl hladiny řek a potoků. Nejvíce zasažený je sever Moravy, kde kvůli vodě musel být už v neděli zastaven provoz na několika tratích. Vlaky nejezdily například mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Kunčicemi pod Ondřejníkem, Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm nebo Frýdkem-Místkem a Lískovcem u Frýdku. V průběhu nejkritičtější situace se dokonce zastavil i 2. koridor, čímž řada dálkových vlaků nabrala několikahodinová zpoždění. V průběhu týdne se následně tratě podařilo zprovoznit, déšť se zmírnil a voda pomalu opadává. Pojďme se nyní podívat, co všechno povodeň způsobila.

Značka s ávěstí Volno, foto: Martin Kolovratník Králicko — V nedávné době byly v magazínu ŽelPage představeny některé úzkorozchodné dráhy sloužící k výstavbě předválečného československého opevnění. Muzea, v blízkosti kterých se dvojice těchto drah nacházela, se rozhodla usnadnit železničním nadšencům hledání jejich pozůstatků a trasy svépomocně vyznačit. Stalo se tak na povrchu dělostřelecké tvrze Bouda, u objektu MO-S11 „U posedu“ severně od Ostravy a také na trase zde ještě nepopsané německé polní dráhy z období druhé světové války na povrchu dělostřelecké tvrze Hůrka. Bližší informace o ní a o dotčených značkách naleznete v tomto článku.

21.4.2010 - 15:00 - Havířov – Ostrava za 1 Kč

R 1540 Olše, Ostrava-Kunčice, 10.5. 2009, foto: Adam Svěchovský Havířov — Obyvatelé Havířova a okolí si budou moci vyzkoušet přímé spojení vlakem do Ostravy a zpět za symbolickou jednu korunu. Tuto akci připravuje Moravskoslezský kraj ve spolupráci s městem Havířov a Českými drahami na pondělí 26. dubna, kdy ji cestující budou moci využít v kterémkoli z přímých vlaků linek S1 nebo R1 Eska Moravskoslezského. Akční zpáteční jízdenka bude pro cestu zpět do Havířova platit až do půlnoci 27. dubna. Lidé z jižní části ostravské aglomerace se tak budou moci svézt jednotkou CityElefant, které jsou na linky R1 a S1 prioritně nasazovány. Podobně jako před měsícem při podobné akci na trati Milovice – Praha, i na Ostravsku se zúčastněné strany touto cestou snaží přimět část obyvatel, aby pro své pravidelné dojíždění místo automobilu využila vlakové spoje.

Zdroj: České dráhy

« Nowsze wiadomości | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 20 | Starsze wiadomości »    
ŽelPage - elektroniczny magazyn kolejowy
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Publiczne używanie treści bez zgody autora nie jest dozwolone.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Logowanieopen/close
 
 
  
 
Zapomniane hasło   
Zarejestruj się   
:. Położenie pociągów CZopen/close
Położenie pociągów CZ
 
:. Szukanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info dla fotografówopen/close
Przydatne informacje
dlafotografów (ČR)

Słońce
wschodzi o 06:04
zachodzi o 20:00