..: All news and reports - ČR Královéhradecký :..

Ilustrační obrázekJelenia Góra - Ve polské Jelenie Góře proběhlo v polovině ledna česko-polské jednání, jehož cílem bylo posoudit možnost obnovy mezinárodní železniční dopravy na trati spojující města Trutnov a Jelenia Góra přes Královec a Lubawku. Za českou stranu se zúčastnili mj. představitelé Královéhradeckého kraje v čele s náměstkem hejtmana, zástupci místní samosprávy a senátorem Ivanem Adamcem.

Ilustrační obrázekTrutnov - Do flotily východočeských "čtyřek" přibyl nový exemplář. Dlouho očekávaný a tajnostmi opředený stroj 754.050 7.1.2007 konečně vyrazil vlastní silou na trať. Dlouho se spekulovalo mezi laickou veřejností, jak tento stroj vlastně bude vypadat. Otázkou bylo jaký lak ponese, bude z něj počítačem nabušená mašina jako 754.018, nebo klasická 754 jako velká většina lokomotiv. To vše byly velké otazníky, které se odhalovaly postupně během prosince.

Ilustrační obrázekJičín - Již několik let je připravován projekt přestavby nádraží v Jičíně, přepravního uzlu Českého ráje. Při něm by mělo dojít k přesunu autobusového nádraží z centra města k tomu vlakovému, a měl by tak vzniknout kompletní dopravní terminál pro místní obyvatele i pro poměrně velkou skupinu turistů, kteří navštěvují město a oblast Českého ráje. Nyní však jičínská radnice naráží na vcelku nepochopitelný problém. ČD Reality požadují od města 20 tisíc korun za pouhé získání přístupu k podmínkám výběrového řízení o opravě vlakového nádraží.

Ilustrační obrázekPec pod Sněžkou - Poslední rok provozu zřejmě čeká starou lanovku na naší nejvyšší horu. Radnice v Peci pod Sněžkou se totiž konečně dohodla s Krkonošským národním parkem na výstavbě nové lanovky na Sněžku a vláda v pondělí schválila záměr ji v první zóně národního parku vybudovat. Její stavba přijde na zhruba 400 milionů a za přispění rozvojových fondů EU měla být zahájena již příští rok. První cestující by měla odvézt v roce 2009.

Starou lanovku vyrobila Transporta Chrudim v licenci legendárního lanovkáře - švýcarské firmy Von Roll v letech 1946-1950 a jedná se tak svým způsobem o unikátní technickou památku, v podstatě nejstarší provozovanou svého druhu v Evropě. Nová lanovka povede ve stejné trase.

Ilustrační obrázekHanušovice - Malá lokálka a všude kolem hluboké ticho. Jen malý motoráček občas pročísne klid svým kvílivým zvukem. Poslední martinský sníh pomalu taje a u cest zůstávají stát hluboké kaluže. Všední děj na trati 025 z Dolní Lipky do Hanušovic. Nikdo z přítomných by si nemyslel, že se trať 025 stane na krátkou dobu dějištěm symfonie dvou šestiválcových motorů. Je to už několik let, co po celé trati neprojíždí pravidelně žádný nákladní vlak. Poslední manipulák trasovaný po celé délce byl zrušen v GVD 2002/2003. V posledních letech byl veden stroji řady 742, výjimečně 749. Je také zajímavostí, že na této trati se uskutečnila poslední jízda řady 781 právě v čele zmiňovaného manipulačního vlaku do Hanušovic. Jednalo se o stroj 781 505 a stalo se tak 15.10.1995. Teď trať znovu ožila bubláním motorů dvojice lokomotiv řady 749.

Ostroměř - budova nádraží Ostroměř - Vítězem 1. ročníku soutěže o nejkrásnější nádraží České republiky, a tedy nejkrásnějším nádražím roku 2007, je nádraží Ostroměř u Hořic. Leží na křižovatce tratí Jičín – Hradec Králové a Trutnov - Chlumec nad Cidlinou. Těsné druhé místo zaujaly nedaleké Smiřice. Zvláštní ocenění získávají nádraží Děčín, Bohumín, Teplice, Železná Ruda – Alžbětín, Horní Planá u Lipna, Vrané nad Vltavou, Václavice u Náchoda, Cebiv u Konstantinových Lázní, Poláky a Želina u Kadaně. Vítěze vyhodnotili zástupci vyhlašovatelů z návrhů zaslaných veřejností.

Ilustrační obrázekKopidlno - Na základě údajů o využití spojů dojde v Královéhradeckém kraji ke zrušení 1 % vlaků, jejichž provoz je vysoce neefektivní. Mezi nejméně využité spoje patří například vlaky na trati 063 v úseku Kopidlno – Dolní Bousov. Na této trati dnes jezdí v pracovní dny 6 párů vlaků, ale od letošního prosince místo nich pojede 7 párů nových autobusových spojů.

Ilustrační obrázekSvitavsko - Včera večer srazil nedaleko Hradce nad Svitavou nákladní vlak dvouletého chlapce. Dítě na následky zranění zahynulo. Neštěstí se stalo mezi zastávkami Dlouhá a Hradec nad Svitavou. Chlapec se podle mluvčího Drážní inspekce dostal do kolejiště dírou v plotě. Podobná nehoda není na této trati poprvé, již před dvěmi lety zde za podobných okolností zemřela tříletá holčička. Ačkoli jsou tragické střety lidí s vlaky takřka na denním pořádku, tak mladé dítě se jich účastní jen málokdy.

Aktualizováno ve 12:00

Ilustrační obrázekBohuslavice nad Metují - Dne 16.6. jsem navštívil železniční stanici Bohuslavice nad Metují na trati Týniště nad Orlicí - Meziměstí. Stanice má dvě dopravní koleje s délkou necelých 600 metrů a je zde ještě jedna manipulační kolej se skladištěm, u nějž jsou deponovány nákladní vozy a z Opočenského zhlaví odbočuje vlečka.

Motorový vůz řady 809 na trati 063, odb. Zálučí; autor: Aleš KunaBakov nad Jizerou - Letos uplyne 125 let od zahájení provozu na trati 063 Bakov nad Jizerou - Kopidlno, která se 41 km kroutí českou krajinou. Jak oznámil Stanislav Penc, kandidát Strany zelených v Královéhradeckém kraji do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, uvažuje se o zrušení této trati. Penc pro ŽelPage uvedl: "Dáváme dohromady podklady, abychom vydali publikaci nebo informační list k jeji záchraně." Tímto Stanislav Penc žádá čtenáře ŽelPage o fotografie a obrázky vlaků, které na trati v minulosti jezdily. Veškeré informace se shromažďují na internetové adrese trat063.blog.cz.

1.6.2007 - 16:00 - Porucha motorového vozu 810.565-2

Ilustrační obrázekBroumov - Na trati 026 v úseku Meziměstí - Broumov včera na osobních vlacích 25174, 25177, 25176 a 25179 jezdil motorový vůz s lokomotivou 742.119-1. Na nádraží v Meziměstí totiž motorovému vozu před odjezdem selhal startér. Cestou do Broumova táhl vlak pouze "kocour" a strojvedoucí z motoru jen zavíral dveře.

ilustrační obrázekMeziměstí - V neděli 20.5.2007 ve 20:54 hod. přijela na osobním vlaku 5106 do Meziměstí Regionova 814.006. V jednotce jel ale pouze hradecký strojvedoucí a hned po odpojení od soupravy zajela do depa, kde se za ní zavřely vrata.

Ilustrační fotoRychnov nad Kněžnou - Ochránci přírody v Orlických horách tvrdí, že nová železniční trať by uškodila tamnímu životnímu prostředí. Ke studii proveditelnosti se vyjádřili záporně. Dráha by prý ublížila rostlinám, živočichům, lesům, prameništím a nejvíc celému krajinnému rázu. „Negativní vliv na přírodu by souvisel s liniovým charakterem stavby, její délkou i členitostí horského a podhorského terénu. Pro překonání značných výškových rozdílů by bylo nutné provést zemní práce velkého objemu a rozsáhlé terénní úpravy, vybudovat velké náspy, hluboké zářezy, řadu vysokých a někdy i dlouhých mostů, případně tunelů, což by mělo velké nároky na zábor pozemků,“ říká Radka Jakoubková ze Správy Chráněné krajinné oblasti Orlické hory v Rychnově nad Kněžnou.

745.501 u Veltrub, autor: RailmanVšestary - Ve dnech 12. a 13.5.2007 se ve Všestarech nedaleko Hradce Králové, kde sídlí prodejna železničních modelů Deltax, konal již 8. ročník TT víkendu. Jednalo se o výstavy a prodejní miniburzu železničních modelů ve velikosti TT. V tamní školní tělocvičně bylo možné shlédnout velké modelové kolejiště spolku Zababov.

10.5.2007 - 7:00 - Strojvedoucí rychlíku obviněn po srážce s nákladním vlakem u Káranic

Ilustrační obrázekKáranice - Policie obvinila strojvedoucího rychlíku, který se v únoru srazil u Káranic na Královéhradecku s nákladním vlakem. Podle obvinění přehlédl návěstí a způsobil nehodu, při které utrpěli zranění čtyři lidé. Uvedla to včera Česká televize. Za obecné ohrožení hrozí strojvedoucímu dotčeného vlaku až tříleté vězení. K nehodě u Káranic došlo 9.2.2007 ve 12:37 hod., kdy se srazil rychlík s protijedoucím nákladním vlakem. Ihned po nehodě sdělila Drážní inspekce následující: "Přestože je šetření teprve v raném stádiu, prvotní závěry naznačují, že by srážku mohl způsobit strojvedoucí rychlíku tím, že nezastavil vlak u návěstidla zakazujícího další jízdu. Jedná se tedy zřejmě o selhání lidského činitele a fatální porušení právních norem České republiky."

zdroj: Novinky, Česká televize

« Newer messages | 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:08
sets at 19:57